خدمات شرکت رامسین

سبک‌های دکوراسیون داخلی

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

در این مقاله با انواع سبک های دکوراسیون داخلی از جمله، دکوراسیون کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن، مینیمال و .. و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها آشنا می‌شوید و اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود را دارید راهنمایی های این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

این روزها استفاده از سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی بسیار فراگیر شده است و هر فردی برای تغییر سبک دکوراسیون خانه خود به دنبال یافتن سبک مورد علاقه و متناسب با فضای زندگی و ابعاد آن است. در این میان برخی از افراد با دانش کم شروع به تغییر سبک معماری داخلی خود می‌کنند تا بتوانند فضایی مطلوب برای زندگی ایجاد نمایند اما در پایان کار معمولا با دکوراسیونی نامتناسب و ناهماهنگ روبرو می‌شوند. در این شرایط علاوه بر ضرر و زیان مالی بسیار افراد تجربه ناخوشایندی از زندگی در فضای جدید را تجربه خواهند کرد. شرکت معماری و دکوراسیون رامسین با بیش از ۲۰ سال تجربه و با استفاده از دانش به روز متخصصان خود اماده ارائه خدمات ایده‌پردازی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و محل کار شما است.

تلفن : ۰۲۱۲۶۱۳۱۱۹۲

موبایل : ۰۹۱۲۳۹۸۷۰۲۱ – ۰۹۱۲۶۱۰۸۳۲۹

آدرس شعبه ۱ : فرمانیه خیابان آقایی

آدرس شعبه ۲ : سعادت آباد خیابان سپهر

سبک-های-دکوراسیون-داخلی-منزل سبک‌های دکوراسیون داخلی
سبک های دکوراسیون داخلی منزل

انواع سبک‌ های دکوراسیون داخلی

دکوراسیون فضای داخلی انواع اجزای قابل دید و قابل لمس مانند اکسسوری ها، رنگ ها، مبلمان، کفپوش و پوشش دیوار را شامل شده و در سبک‌های مختلفی اجرا می‌شود. در ادامه در مورد انواع سبک‌های طراحی داخلی با شما صحبت خواهیم کرد.

سبک دکوراسیون کلاسیک

در سبک‌های دکوراسیون داخلی کلاسیک نظم وجود دارد و با اصول و قواعد خاص چیدمان آن انجام شده، وسایل نیز به شکل جفت شده و متقارن چیده می‌شوند. تزئینات نیز در این سبک از اهمیت زیادی برخوردار هستند، به گونه‌ای که در آن کاغذ دیواری، پانل‌های چوبی دیواری و گچ بری استفاده شده، بالاخص از دیوارکوب‌ها و کاغذ دیواری‌های ابریشمی بیشتر بهره برده می‌شود. در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن سقف سفید و نرم بوده و رنگ به کار در این سبک کرمی، شیری و سفید است. برای تزیین سقف، گچ به کار می‌رود و لوستر، پلاستر و فوم نیز در تزیین سقف کاربرد دارد. در کفپوش، چوب و سنگ جایگاه ویژه‌ای داشته و سنگ، نمای کف را لوکس، و چوب، نمای آن را گرم می‌کند. چوب انتخاب شده در سبک کلاسیک ساده نیست و در رنگ‌های نقره ای، طلایی، کرمی، سفید و قهوه‌ای انتخاب می‌شود. در این سبک به عنوان سبک‌های خیره کننده، درخششی عمیقی وجود دارد، زیرا از متریال‌های لوکس مانند لوسترهای مسی، برنزی، طلایی و کریستالی، آثار هنری درخشان، آینه قاب دار تزیینی، و شمعدان‌ها در آن استفاده خواهند شد. نقش و نگارهای گل بته و پارچه‌های الگودار ریزنقش زر دوزی مناسب این سبک هستند.

دکوراسیون-سبک-کلاسیک-نشیمن-و-پذیرایی سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون سبک کلاسیک نشیمن و پذیرایی
سالن-پذیرایی-کلاسیک-با-سقف-گچبری سبک‌های دکوراسیون داخلی
سالن پذیرایی کلاسیک با سقف گچبری
دکوراسیون-سالن-پذیرایی-کلاسیک سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون سالن پذیرایی کلاسیک

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

در سبک‌های دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک، از وسایل تزیینی، گل و مبلمان زیاد استفاده نمی‌شود و بیشتر از ترکیبات رنگی بدون سایه و طبیعی بهره گرفته خواهد شد. ویژگی‌های اصلی آن الگوهای کلاسیک، آینه و قالب‌‌بندی است. در این سبک فضای بزرگ با پنجره‌های بزرگ و سقف بلند دیده می‌شود و در آن از سبک کلاسیک و مدرن به صورت تلفیق شده استفاده خواهد شد. مثلا قوانین متقارن در این دکوراسیون دیده می‌شود، ولی در دیوارها طراحی مدرن به کار می‌رود. در دکوراسیون دیوارها، تزیینات ساده گل آرایی با قالب‌هایی در شکل‌های هندسی و تابلوها به چشم می‌خورد. پارکت، مناسب کف در این سبک بوده و سقف‌ها دارای گچ کاری ساده و در رنگ سفید طراحی می‌شوند. اگر شومینه در فضا استفاده شده، با آینه بزرگ با قاب بندی ساده، بالای شومینه تزیین خواهد شد. با گچبری ساده نیز درها و پنجره را نیز تزیین می‌کنند. در این سبک مبلمان باید ساده باشند و در آن‌ها چوب ظریف به کار رفته باشد و از مبل سلطنتی استفاده نخواهد شد. در سبک نئوکلاسیک فقط از وسایل ضروری بهره گرفته می‌شود و پارچه‌های ابریشمی، پنبه‌ای و مخمل مناسب آن هستند. همچنین رنگ‌های سبز، زرد، شکلاتی، آبی، نقره ای، طلایی، سفید، کرم، بژ و خاکستری را در آن مشاهده خواهید کرد.  اگر قصد بازسازی منزل خود را دارید و می‌خواهید از این سبک استفاده کنید، باید قبل از بازسازی عناصر و متریال‌های مورد نیاز سبک را آماده کنید.

سالن-پذیرایی-نئوکلاسیک سبک‌های دکوراسیون داخلی
سالن پذیرایی نئوکلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-سبک-نئوکلاسیک سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون پذیرایی سبک نئوکلاسیک
مبلمان-پذیرایی-نئوکلاسیک سبک‌های دکوراسیون داخلی
مبلمان پذیرایی نئوکلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-خانه-شیک-و-باکلاس-نئوکلاسیک سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون پذیرایی خانه شیک و باکلاس نئوکلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-۲۴-متری-نئوکلاسیک سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون پذیرایی ۲۴ متری نئوکلاسیک

سبک دکوراسیون مدرن

در سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن از انواع آباژور و لوستر استفاده می‌شود و رنگ انتخاب شده در دیوار‌ها نیز رنگ روشن خواهد بود. در کف، از کف‌پوش استفاده شده و اکثرا فرش روی آن نمی‌اندازند یا از فرش کوچک بهره می‌برند. وسایل به کار رفته در این سبک، از جنس چوب، فلز یا چرم هستند و بهترین رنگ برای این فضا، رنگ خنثی خواهد بود. همچنین باید توجه کرد که از وسایل تزیینی در این سبک استفاده نخواهد شد و اکسسوری‌ها و مبلمان ساده در آن جای دارند. می‌توان از تابلوهای هنری نیز جهت دوری از سادگی بهره برد. رنگ‌های خنثی، سفید و سیاه از رنگ‌های اصلی این سبک بوده و پارچه‌های جوت، ابریشم، کتان، پنبه و پشم را در آن مشاهده خواهید کرد. کف‌ها به شکل لخت و صاف انتخاب می‌شوند و نورپردازی توکار را نباید فراموش کرد. عناصر این فضا از جنس شیشه، سنگ و فلز انتخاب می‌شوند و انتخاب گل و گیاهان نیز بهتر است در نظر گرفته شوند. در دکوراسیون اتاق خواب و سالن یا دیگر بخش‌های داخلی ساختمان می‌توان از این دکوراسیون استفاده کرد.

چیدمان-منزل-به-سبک-مدرن-1 سبک‌های دکوراسیون داخلی
چیدمان منزل به سبک مدرن
چیدمان-مبلمان-در-دکوراسیون-مدرن-رنگ-روشن سبک‌های دکوراسیون داخلی
چیدمان مبلمان در دکوراسیون مدرن رنگ روشن
دکوراسیون-داخلی-سبک-مدرن سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی سبک مدرن

سبک دکوراسیون مینیمال

در سبک‌های دکوراسیون داخلی مینیمال سادگی بیشتر به چشم می‌خورد و نظم در درجه اول مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین بیشتر از المان‌های ضروری استفاده شده و از عناصر بصری در حد کم بهره گرفته خواهد شد. خطوط ساده، تمیز و به‌دور از شلوغی بیشتر مد نظر بوده و المان‌های به کار رفته دارای سطوح صاف، مسطح با کمترین تزیین هستند. عناصر تک رنگی از اصول کلیدی این سبک بوده و در آن از پالت رنگی با رنگ‌هایی با تناژه‌های متنوع بهره گرفته می‌شود. عناصر مهم در آن بیشتر دیده می‌شوند و اصلی‌ترین اصول این سبک نورپردازی طبیعی و باز بودن فضا است. گیاهان نیز در سبک مینیمال جای دارند و تابلوهای نقاشی، مجسمه ها، چاپ گرافیکی، آینه، شمع، کتاب‌ها و دیگر وسایل دکوری در این دکوراسیون به چشم می‌خورند. دکوراسیون مینیمال مانند دکوراسیون معاصر است و فضای خالی در آن بیشتر به چشم می‌خورد. این سبک با طرح‌های ساده تلفیق شده و الهام گرفته از فرهنگ ژاپن است. همچنین رنگ‌های قرمز، زرد و آبی از رنگ‌های اصلی آن هستند. توجه کنید که برای دکوراسیون آشپزخانه، اتاق خواب و سالن می‌توان از این سبک بهره گرفت.

دکور-پذیرایی-مینیمال سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکور پذیرایی مینیمال
دکوراسیون-نشیمن-سبک-مینیمال سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون نشیمن سبک مینیمال
آشپزخانه-جدید سبک‌های دکوراسیون داخلی
آشپزخانه جدید به سبک مینیمال

سبک دکوراسیون بوهو

در سبک‌های دکوراسیون داخلی بوهو به تونالیته‌های رنگی توجه زیادی می‌شود و به دلیل دخیل بودن اصالت و فرهنگ در آن، نشانه‌های طبیعت در آن بهوفور به چشم می‌خورد. بنابراین رنگ‌های فیروزه ای، سبز، طیف‌های تیره تا روشن، آبی، سبز و قهوه‌ای مناسب این سبک هستند. فضا در این سبک آرامبخش و رمانتیک بوده، بنابراین لوسترها و لامپ‌های ال‌ای دی باید دارای ابعاد خاصی باشند و لوسترهای چوبی یا فلزی بهترین انتخاب خواهند بود. از مبلمان پر زرق و برق و سلطنتی استفاده نمی‌شود و مبل‌های راحتی ساده و صندلی‌های حصیری و چوبی در این سبک جای دارند. اصولا از قالیچه‌های رنگی، جاجیم و فرش‌های دست بافت بیشتر بهره گرفته خواهد شد. گیاهان آپارتمانی آویز با برگ‌های پهن نیز در سبک بوهو مورد توجه قرار گرفته اند.

اتق-خواب-هنری-سبک-بوهو سبک‌های دکوراسیون داخلی
اتاق خواب هنری سبک بوهو
دکوراسیون-داخلی-بوهو سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی بوهو
دکور-سبک-بوهو سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکور سبک بوهو

سبک دکوراسیون روستیک

در سبک‌های دکوراسیون داخلی روستیک مصالح خام و طبیعی کاربرد زیادی دارند و در وسایل در این سبک از چوب طبیعی و کهنه بهره گرفته می‌شود. همچنین در آن سنگ‌های طبیعی در شومینه، کفپوش و دیوار استفاده خواهند شد. این متریال‌ها نیز در رنگ‌های روشن، تیره و بینابینی می‌توانند انتخاب شوند و سایه‌های تیره‌تر در رنگ‌ها بیشتر به چشم می‌خورند. مصالح به کار رفته از متریال‌های ساده ارگانیک همچون، سیسال، کنف هندی، پشم و کرباس هستند و متریال‌های طبیعی نیز مناسب‌تر خواهند بود. پارچه‌هایی با منسوجات ارگانیک بافت دار باید در سبک روستیک به کار روند. وسایل این سبک را می‌توانید از جنس‌های پیوتر، آهن، برنج و مس انتخاب کنید و مبلمان آنتیک و دیگر وسایل عتیقه بهترین گزینه برای این فضا هستند.

دکوراسیون-ویلا-روستیک سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون ویلا روستیک
نشیمن-سبک-روستیک سبک‌های دکوراسیون داخلی
نشیمن سبک روستیک
پذیرایی-کوچک-سبک-روستیک سبک‌های دکوراسیون داخلی
پذیرایی کوچک سبک روستیک

سبک دکوراسیون تلفیقی

در سبک‌های دکوراسیون داخلی تلفیقی به صورت ترکیبی از دو تا چهار سبک استفاده می‌شود و پایه ایجاد آن سبک کلاسیک و تاریخی است. ترکیب‌بندی آن به گونه‌ای است که می‌توان هر متریال را در فضا به کار برد. در این صورت از ترکیب پارچه، شیشه، آهن، چوب، پلاستیکی و سنگ می‌توان بهره برد و رنگ‌های روشن در پیش زمینه این سبک دیده می‌شوند. در وسایل، رنگ‌های طبیعی انتخاب ایده آلی هستند و باید بین رنگ وسایل تناسب وجود داشته باشد. سبک تلفیقی تمایل بیشتری به پارچه‌های شرقی کلاسیک و طبیعی دارد که طرح‌های هندسی در آن بیشتر نمایان هستند. در حین ترکیب سبک‌ها باید، تعادل را برقرار کنید و اجزای هر سبکی باید با هم تناسب داشته باشند. با انتخاب و ترکیب سبک‌های محدود می‌توان تعادل را برقرار کرد. جهت تلفیق سبک‌ها امکان استفاده از عناصر مشترک وجود دارد و می‌توان به شکل استراتژیک وسایل را در محیط به کار برد. همچنین در ترکیب سبک ها، تکسچرها و الگوها را می‌توان تلفیق کرد و این تکسچرها و الگوها می‌توانند بین سبک‌های متنوع به عنوان عناصر اتصالی انتخاب شوند. سبک‌های بکار رفته در دکوراسیون تلفیقی عبارتند از:

  • کلاسیک و مدرن
  • مدرن، سنتی و سلطنتی
  • کلاسیک، سنتی و مینیمال
  • سنتی، مینیمال، نئوکلاسیک و مدرن
دکوراسیون-داخلی-سبک-تلفیقی سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی سبک تلفیقی
معماری-داخلی-سبک-تلفیقی سبک‌های دکوراسیون داخلی
معماری داخلی سبک تلفیقی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

در سبک‌های دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی رنگ خنثی مانند رنگ‌های خاکی، خاکستری و سفید کاربرد زیادی دارند و نور طبیعی در حد بالایی استفاده می‌شود، تا جایی که حس وسعت پدیدار می‌گردد. فضای داخلی اسکاندیناوی جهت اصالت بخشیدن به فضا، از مواد طبیعی همچون، چوب‌های سبک مانند کاج یا توس بهره می‌برد. همچنین با فضاهای نامنظم، خطوط تمیز و تمرکز بر عملکرد، فضای سبک اسکاندیناوی جذاب خواهد شد. منسوجات دنج و نرم همچون پتوهای بافتی درشت، پرده‌های خز مصنوعی و قالیچه‌های پوست گوسفند به این دکوراسیون افزوده می‌شوند. در این آن وسایلی خاص مانند صندلی‌های نمادین، چاپ‌های گرافیکی و لامپ‌های طرح دار به چشم می‌خورند و با گیاهان طبیعی این محل جذاب به نظر می‌رسد.

نشیمن-به-سبک-اسکاندیناوری سبک‌های دکوراسیون داخلی
نشیمن به سبک اسکاندیناوری
معماری-داخلی-سبک-اسکاندیناوی سبک‌های دکوراسیون داخلی
معماری داخلی سبک اسکاندیناوی
طراحی-داخلی-سبک-اسکاندیناوزی سبک‌های دکوراسیون داخلی
طراحی داخلی سبک اسکاندیناوی

سبک صنعتی

در سبک‌ های دکوراسیون داخلی صنعتی کانال ها، لوله‌ها و تیرها دیده می‌شوند و با نمایان کردن این مصالح، قصد زنده نگه داشتن تاریخ ساختمان را دارند. در این سبک رنگ‌های خنثی و گرم دیده می‌شود و این رنگ‌ها نیز فضا را گرم می‌کنند. دیوارها در آن از جنس آجر یا بتن و درب‌ها از نوع کشویی ایرانیت و فلزی هستند که در معرض دید قرار می‌گیرند. سقف این دکوراسیون بلند بوده و جهت استفاده خوب از فضا، از گاردهای آهنی و دیوارهای نیمه شیشه بهره گرفته خواهد شد. لامپ‌های آویزان ساده و صنعتی در نورپردازی‌ این فضا نقش دارند و پنجره‌های بزرگ نیز نور طبیعی آن را تامین می‌کنند. فرش‌های پراکنده، بالش‌ها و نیمکت‌های پلاستیکی، فلزی و چوبی با وجود تضادی که با هم دارند، تناسب رنگی و وزنی را فراهم می‌کنند. گیاهان پهن برگ و مرتفع نیز حس طراوت را پدیدار خواهند کرد.

دکوراسیون-داخلی-سبک-صنعتی سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی سبک صنعتی
معماری-داخلی-سبک-صنعتی سبک‌های دکوراسیون داخلی
معماری داخلی سبک صنعتی
معماری-داخلی-صنعتی سبک‌های دکوراسیون داخلی
معماری داخلی صنعتی

سبک مدیترانه‌ای

در سبک‌های دکوراسیون داخلی مدیترانه‌ای از رنگ‌های الهام گرفته از رنگ خورشید استفاده می‌شود و در اصل رنگ‌های آبی، سایه‌های کم رنگ بنفش دریا، فیروزه ای، رنگ سبز، زیتونی، قرمز، زرد و صورتی بیشترین کاربرد را در این سبک دارند. وسایل این دکوراسیون از متریال‌های طبیعی مانند شیشه، آهن، چوب، سنگ و پارچه‌هایی با رنگ‌های روشن انتخاب می‌شوند. کف‌پوش نیز از جنس کاشی، سرامیک و متریال‌های چوبی خواهد بود. پرده‌های ساده، روشن و نازک و مبلمان با الیاف طبیعی و زبر، در این فضا مورد توجه قرار گرفته‌اند و سقف مرتفع و پالت‌های رنگی را می‌توان برای سبک مدیترانه‌ای انتخاب کرد. دیوار نیز باید بدون کاغذ دیواری و از جنس گچ و رنگ شده باشد و خلوت بودن فضا مناسب این دکوراسیون است.

دکوراسیون-داخلی-سبک-مدیترانه-ای سبک‌های دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای
معماری-داخلی-سبک-مدیترانه-ای سبک‌های دکوراسیون داخلی
معماری داخلی سبک مدیترانه ای
طراحی-داخلی-سبک-مدیترانه-ای سبک‌های دکوراسیون داخلی
طراحی داخلی سبک مدیترانه ای

جمع‌بندی

با شناخت انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌توانید چیدمان خانه خود را خودتان انجام دهید و دکوراسیون آن را به راحتی انتخاب کنید. سبک‌های دکوراسیون داخلی از ۱۰۰ عدد نیز بیشتر هستند که ما در این مقاله، مهم‌ترین آن‌ها را معرفی کردیم. قابل توجه است که در انتخاب سبک دکوراسیون باید به سلیقه، مشتری توجه کرد. سبک انتخاب شده باید با فضای خانه تناسب داشته باشد و جهت انتخاب آن باید به نیاز خانه خود توجه کنید. در انتخاب انواع سبک خانه باید موقعیت و ابعاپد خانه را بررسی کرده و در صورت کوچک بودن فضا، سبک مینیمال که خلوت است را به کار ببرید. سبک صنعتی و مدرن نیز مناسب فضای بزرگ است. رنگ و نورپردازی در ایجاد حس آرامش و روشنایی تاثیرگذار هستند و با عناصر طبیعی می‌توان فضایی آرام را ایجاد کرد. در انتخاب رنگ‌ها باید، بین آن‌ها توازن و هماهنگی را برقرار کرد و رنگ‌های اصلی و پایه می‌توانند در مبلمان، کفپوش و دیوارها استفاده شوند. رنگ‌های کمکی و تکمیلی نیز به محیط لمسه‌های اضافی و ابعاد می‌افزایند. اگر نمونه کارهای دکوراسیون شرکت رامسین را دیده باشید با انواع سبک‌های ذکر شده در این مقاله به خوبی آشنا خواهید شد.

مطالب مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا