خدمات شرکت رامسین

دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ویلا

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی عملکرد روانی و فیزیکی محیط را جهت آرامش بخشی به زندگی بهبود می‌بخشد. فضای معماری فاقد دکوراسیون داخلی، به هیچ عنوان استفاده نمی‌شود و یا کارایی لازم جهت استفاده را ندارد. دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی بر آحاد جامعه و زندگی داشته و می‌توان گفت که به اقشار مرفه جامعه و خانه‌های اعیانی مربوط نمی‌شود، بلکه آحاد جامعه را در بر می‌گیرد. به این دلیل که طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی ویلا با شاخصه‌های روحی و روانی افراد در ارتباط است، باید در طراحی داخلی، مشخصات رفتارهای افراد در محیط داخلی زیستی چه عمومی و چه خصوصی، جهت رسیدن به یک طرح درست، مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین در طراحی، کاربرد آن محیط و اثری که آن محیط بر انسان دارد، مورد چالش قرار می‌گیرد. طراحی داخلی ویلا انواع فاکتورها مانند رنگ، نور، فرم، سقف، کف، بافت، عناصر کارکردی، دیوار، عناصر تزیینی و مبلمان را شامل می‌شود. این عناصر به عنوان ابزارهای کار طراح، به تناسب هم در طرح مرتبط، به کار می‌روند.

دکوراسیون-داخلی-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

سبک‌های دکوراسیون داخلی ویلا

در دکوراسیون داخلی ویلا از سبک‌های مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه در مورد رایج‌ترین این سبک‌ها استفاده خواهیم کرد:

سبک مدرن

سبک مدرن یکی از سبک های دکوراسیون داخلی است که در آن از وسایل و مصالح لوکس استفاده می‌شود، کاغذ دیواری با طرح‌های لوکس در این سبک کاربرد دارد. رنگ دیوارها در رنگ‌های خنثی انتخاب شده و رنگ‌های خاکستری، طوسی و سفید در آنجا به کار می‌روند. خطور ساده و صاف مناسب آن هستند و در مبلمان، طرحی با خطوط افقی، عمودی، غیر منحنی و صاف را می‌توان انتخاب کرد. دیگر مشخصات آن عبارتند از:

  • استفاده از وسایل و مصالح از جنس آهن، استیل و بتن
  • استفاده از وسایل کمتر جهت خلوت بودن فَضا
  • بهره گیری از رنگ‌های خنثی مانند رنگ های: آبی، قرمز و زرد
  • ادغام فضای آشپزخانه با پذیرایی یا جدا کردن آن با کانتر یا جزیره وسط

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سبک دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون-داخلی-ویلا-مدرن دکوراسیون داخلی ویلا

دکور-ویلا-مدرن-با-پله-مارپیج دکوراسیون داخلی ویلا

دیزاین-ویلا-مدرن دکوراسیون داخلی ویلا

سبک مینیمالیست

در سبک مینیمالیست خطوط صاف و ساده مورد توجه قرار می‌گیرند و طرحی مدرن ولی ساده در آن دیده می‌شود. همچنین وجود رنگ خنثی، منتقل شدن دو حس باد و آب و کاناپه‌های ساده از مشخصات این سبک هستند. از دیگر مشخصات آن عبارتند از:

نمونه کار: پروژه طراحی و اجرای ویلا در قائمشهر

  • به دور از افراطی و وسایل پر زرق و برق
  • بهره گیری از متریال‌هایی از جنس فلز، ماربل، شیشه و چوب
  • استفاده از مبلمان دو رنگ، با رنگ خنثی، تناژ خنثی و پایه‌های نمایان
  • استفاده از خطوط صاف، دوری از شلوغی، عدم بهره از وسایل تزیینی، محیط باز و نورانی با جریان هوای آزاد

دکوراسیون-داخلی-میلا-مینیمال دکوراسیون داخلی ویلا

دیزاین-داخلی-ویلا-سبک-مینیمال دکوراسیون داخلی ویلا

دکور-ویلا-مینیمال دکوراسیون داخلی ویلا

سبک کلاسیک

در دکور داخلی ویلا، در سبک کلاسیک توجه به جزئیات، تجمل، ثبات و تقارن به چشم می‌خورد. همچنین تضاد و بی‌تناسبی در آن دیده نمی‌شود. رنگ‌های خاکستری، کرم، بژ، شرابی، زیتونی، نقره‌ای و صدفی به این فضا آرامش می‌بخشند. متریال لوکس به کار رفته در آن چوب است و پارچه به کار رفته در مبل و دیگر وسایل مخمل انتخاب می‌شود. از دیگر مشخصات این سبک عبارتند از:

  • استفاده از کاغذ دیواری با نقوش کلاسیک یا پنل‌های چوبی
  • انتخاب سقف‌ها در رنگ روشن مانند کرم، شیری و سفید
  • به کار رفتن لوستر و گچبری
  • استفاده از وسایل مجلل و آنتیک از جنس چوب با منبت کاری
  • بهره گیری از تابلو فرش، آباژور، طراحی‌های کلاسیک، آینه‌های زیاد، پرده‌های ضخیم، شمعدان‌های متالیک، شومینه و مجسمه

بیشتر بخوانید: معرفی سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون-داخلی-ویلا-کلاسیک دکوراسیون داخلی ویلا

نقش نور در دکوراسیون داخلی ویلا

نور در یک محیط ریتم‌های خلاقانه‌ای ایجاد می‌کند و بدون آن بافت، رنگ و فرم حس نمی‌شود. نورپردازی در یک محیط داخلی، اثرات زیادی دارد و اگر در ساخت ویلا، نورپردازی به درستی صورت گیرد، محیط چشم نواز خواهد شد. نورپردازی همراه با ابعاد زیبا شناختی، از نظر عملکردی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. در طول شب نور مناسب، در محیط داخلی حس هراس و ابهام را رفع کرده و با کمک آن می‌توان محیط را جزیره‌ای پرنور تصور کرد. بنابراین برای بخش غذاخوری باید نور گرم و ملایمی در نظر گرفته شود یا برای حمام نوری با ولتاژ کم استفاده شود.

نور-در-دکوراسین-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

نور-در-دیزاین-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

جهت گیری فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

نور طبیعی، در دکور ویلا به عنوان یک معیار کیفیت اهمیت دارد. درب و پنجره‌های بزرگ و کوچک، جهت وارد کردن نور به داخل، تاثیر چشمگیری در ویلا ایجاد می‌کنند. همچنین تابیدن نور از چهار طرف مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد. طلوع خورشید از شرق و در پایین ارتفاع آسمان محیط را نورانی می‌کند که اصولا صبحگاهان به کار می‌رود. نورپردازی برای حمام، دکوراسیون اتاق خواب و آشپزخانه بسیار ضروری است.

بخش جنوب، بیشترین نور خورشید را می‌گیرد و برای اتاق کودکان، آشپزخانه، پاسیون‌های شیشه‌ای و تراس و دیگر مکان‌هایی که بالاترین بهره را از صبح تا شب از نور می‌گیرند، مناسب است. غروب خورشید از سمت غرب، است و بعد از ظهرها و عصرها محیط‌های استراحت و اتاق‌های نشیمن را نورانی می‌کند. با استفاده از نور می‌توان، محیط بزرگ را کوچک و محیط کوچک را بزرگ نشان داد.

نمونه کار: پروژه طراحی دکوراسیون ویلای سیسنگان

در دکوراسیون داخلی ویلا باید از تفاوت بالای شدت نور جلوگیری شود، زیرا این تفاوت باعث خستگی دید شده و در قابلیت نور اختلال ایجاد خواهد کرد. منابع نوری را باید به گونه‌ای انتخاب کرد که، نور اتاق را از حالت نورانی، به حالت ملایم تغییر داد. نورپردازی داخلی ویلا در انواع مختلفی اجرا می‌شود که عبارتند از:

  • نورپردازی پس زمینه: نور پس زمینه همان نور عمومی بوده که به اندازه‌ای است تا بتوان در محیط دید داشت.
  • نورپردازی تاکیدی: این نورپردازی در کنار نورپردازی پس زمینه به کار می‌رود تا به فضا کنتراست و تمرکز یا جذابیت ببخشد.
  • نورپردازی مخفی: بخشی از نورپردازی تاکیدی یا پس زمینه است که با تکنیک‌هایی، منبع نور را پنهان می‌کند.
  • نورپردازی دکوراتیو: به صورت شخصی به کار می‌رود تا قسمتی از نور عمومی را حس تازه‌ای بدهد.

The-orientation-of-the-spaces-in-the-interior-design-of-the-villa-1 دکوراسیون داخلی ویلا

بافت در دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا ساختار معینی از یک جسم است که با لمس کردن یا دیدن مشاهده می‌شود. بافت ممکن است خشن یا نرم، برجسته یا کشیده، ابریشمی یا زبر یا مخملی باشد. در این طراحی سطوح داخلی و پوسته بر حسب کارکرد هر محیطی متغیر است. لذا در طراحی داخلی به سطوح انعطاف‌پذیر و نرم نیاز است.

بافت-در-دکوراسیون-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

بافت-در-دکور-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی ویلا

با استفاده از مبلمان می‌توان فضایی آرام بخش و دنج را در دکور ویلا ایجاد کرد و مبلمان کلاسیک با ظاهر زیبایی که داشته، حال و هوای خاصی به محیط می‌دهند. در انتخاب این مبل باید به نکات زیر توجه کنید:

  • مبل کلاسیک مدل‌های متنوعی دارد و باید آن را بر اساس سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید، نوعی که دارای طراحی مینیمال و ساده‌ای است، گزینه ایده آلی خواهد بود.
  • در انتخاب این مبل به اندازه ویلا توجه کنید، اگر ویلای شما کوچک است، مبل کوچک انتخاب درستی خواهد بود.
  • رنگ مبلمان نیز اهمیت زیادی دارد و برای ویلای کوچک، رنگ روشن مناسب است، زیرا فضا را بزرگ نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی

مبلمان-در-دکوراسیون-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

مبلمان-در-دکور-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

تکنیک‌های طراحی بالکن ویلا

در دکوراسیون داخلی ویلا باید به طراحی بالکن توجه کرد، در دکوراسیون بالکن اندازه، سبک و شرایط اقلیمی اهمیت زیادی دارد. در این مکان می‌توان از نورپردازی، گیاهان، وسایل تزیینی و غیره بهره برد. نکات مهم در خصوص دکوراسیون بالکن عبارتند از:

  • بهره بردن از مبل راحتی و صندلی تاب دار جهت فراهم کردن محیط آرامش بخش
  • استفاده از گیاهان و گل‌ها جهت به وجود آوردن فضایی شاداب
  • بهره بردن از نورپردازی جهت دلنشین کردن فضا
  • قرار دادن وسایل تزیینی مانند آلاچیق، آبنما، شومینه یا آتشدان جهت زیبایی بخشی به بالکن

دکوراسیون-بالکن-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

رنگ مناسب دکوراسیون داخلی ویلا

رنگ همان خواص بصری فرم محسوب شده و عناصر فرم با رنگ معنی پیدا می‌کنند. رنگ در دکوراسیون داخل ویلا، روی حس انسان تاثیر می‌گذارد و تاکید آن روی فرم است، ضمن اینکه رنگ، موجب حس مقیاس خواهد شد. در هر فضایی کاربرد رنگ تفاوت دارد و در بازسازی منزل جهت استفاده از رنگ، باید به خصلت‌های روانی انسان توجه کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد محوطه سازی ویلا

رنگ‌ها نشان دهنده حس درونی انسان هستند و در تغییر حال و هوای فضای داخلی تاثیرگذاراند. در انتخاب رنگ در دکوراسیون داخل ویلا به نکات زیر توجه کنید:

  • ایجاد فضایی آرامش بخش با رنگ‌های ملایم و روشن مانند صورتی، آبی، سبز و بنفش
  • فراهم کردن محیط انرژی بخش با رنگ‌های پررنگ و تند مانند رنگ زرد، نارنجی و قرمز
  • ایجاد فضای جذاب با رنگ‌های مکمل

در انتخاب رنگ در دکور ویلا، باید به اندازه فضای داخلی توجه کنید، اگر محیط داخلی کوچک است، رنگ روشن را انتخاب کنید تا محیط بزرگ به نظر برسد و برعکس. در صورتی که محیط کم نور است با انتخاب رنگ روشن می‌توانید به پرنور شدن محیط کمک کنید و برعکس. رنگ باید بر اساس سبک دکوراسیون، انتخاب شود و در ویلا در سبک کلاسیک، اصولا از رنگ‌های طبیعی مانند کرم، طلایی، قرمز و سبز استفاده می‌شود، در این سبک به صورت متضاد از تلفیق رنگ‌ها نیز استفاده خواهد شد.

مبلمان-در-دکوراسیون-ویلا-1 دکوراسیون داخلی ویلا

میلمان-در-دیزاین-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون اتاق خواب و اتاق مطالعه در ویلا

اتاق مطالعه فضایی جهت رشد و یادگیری است که باید با دقت طراحی شود تا فضایی آرامش بخش ایجاد شود. کاغذ دیواری‌های طرح دار این فضا را زیباتر می‌کنند و با نورپردازی مدرن می‌توان محیط را چشم نوازتر کرد. برای شاداب شدن دکوراسیون اتاق خواب می‌توان گیاهان آپارتمانی را استفاده کرد و وسایل تزیینی دکوراسیون داخل ویلا، را صمیمی‌تر می‌کنند.

اتاق-خواب-و-اتاق-مطالعه-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

اتاق-خواب-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون پذیرایی در ویلا

در ویلا دکوراسیون پذیرایی اهمیت زیادی دارد، زیرا این بخش فضای زیادی را به خود اختصاص داده و همیشه در معرض دید و استفاده است. وسایل این محل مانند مبلمان، فرش و پرده باید متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب شوند. کاغذ دیواری و کفپوش در زیبایی پذیرایی نقش زیادی دارند و طرح و مدل آنها متناسب با تم این محیط انتخاب می‌شوند.‌ همچنین باید نورپردازی آن نیز مورد توجه قرار گیرد و با نصب پنجره و لوستر می توان نورپردازی را به بهترین شکل اجرا کرد.

پذیرایی-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

فضای-پذیرایی-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

استفاده از وسایل تزیینی در دکوراسیون داخلی ویلا

با وسایل تزیینی می‌توان به دکور ویلا، تنوع بخشید و این لوازم در سبک‌های مختلفی استفاده می‌شوند. با قاب عکس می‌توان خاطرات را همیشه زنده نگه داشت و آینه‌ها در نورپردازی و بزرگ نشان دادن فضا نقش موثری دارند. ساعت در صورتی که در طرح زیبایی انتخاب شود، علاوه بر نشان دادن زمان، کاربرد تزیینی نیز دارد و با شمع‌ها می‌توان فضا را رمانتیک و شاعرانه کرد. اگر به تزیین ویلا اهمیت می‌دهید نقش گل و گیاهان را در نظر بگیرید، زیرا آن‌ها فضا را پاک و شاداب می‌کنند. اشیاء سفالی، چوبی، مجسمه ها، آویزهای تزیینی و لوسترها از دیگر وسایل تزیینی هستند که محیط ویلا را دلنشین می‌کنند.

وسایل-تزئینی-دکور-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان با وسایل مختلف و با خلاقیت محیط را چشم نواز کرد. در این طراحی به نکات زیر توجه کنید:

  • دور کردن وسایل اضافی از محیط جهت خلوت کردن فضا
  • ایجاد جلوه‌ای خاص با بافت و رنگ‌های مختلف
  • استفاده از وسایل تزیینی لوکس و زیبا و بهره مندی از کتابخانه‌ای شیک
  • استفاده از رنگ‌های براق و تیره جهت لوکس و مدرن کردن فضا
  • نصب لوسترهای مجلل جهت ایجاد نورپردازی
  • بهره مندی از اشکال هندسی و خطوط منحنی در طراحی

استفاده از پله مارپیچ در دکوراسیون داخلی ویلا

پله مارپیچ در دکور ویلا، جذابیت خاصی داشته و در جنس و مدل‌های مختلفی موجود است که اکثرا در جنس‌های شیشه، فلز و چوب ساخته می‌شود. این پله بهترین گزینه برای فضای کوچک به شمار رفته، زیرا فضای کمی اشغال می‌کند. همچنین نصب راحتی داشته و قیمت مناسبی دارد، لذا در همه ویلاها می‌توان از آن استفاده کرد.

پله-مارپیچ-دکوراسیون-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

پله-مارپیچ-دیزاین-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون آشپزخانه در انواع ویلا

دکوراسیون داخل ویلا، آشپزخانه اهمیت زیادی داشته و کابینت در زیبایی این محیط نقش بسزایی دارد، لذا باید از کابینت‌های شیک و زیبا مانند کابینت‌های جزیره‌ای استفاده کرد. رنگ کابینت باید متناسب با تم آشپزخانه و دیگر وسایل و بر اساس نوع دکوراسیون انتخاب شود. انواع رنگ‌های شاد و تیره را می‌توان در این محل انتخاب کرد و کابینت‌های سراسری که از کف تا سقف نصب می‌شوند، بهترین گزینه هستند. کابینت‌های بدون دستگیره نیز فضا را لوکس و مدرن نشان می‌دهند.

در دکوراسیون آشپزخانه ویلا در سبک مدرن از تلفیق رنگ، الگو و بافت‌ها استفاده می‌شود و رنگ‌های سفید و نقره‌ای فضای این محل را درخشان نشان می‌دهند. سقف آشپزخانه را می‌توان با رنگ روشن و سقف کاذب، کناف، گچبری، سقف کشسان و نورپردازی زیبا کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون-آشپزخانه-ویلا دکوراسیون داخلی ویلا

نقش کفپوش سه بعدی و قرنیز در دکوراسیون داخلی ویلا

در دکوراسیون داخل ویلا کفپوش نقش بسزایی دارد، زیرا فضا را لوکس و جذاب نشان می‌دهد. کفپوش در انواع مدل‌های پلی اورتان، اپوکسی و غیره در طرح‌های متنوعی وجود دارد که به پذیرایی و سالن جلوه‌ای بصری و عمق می‌بخشد. همچنین کفپوش در برابر مواد شیمیایی، رطوبت، سایش و ضربه مقاوم است و تمیز کردنش راحت خواهد بود. رنگ و مدل کفپوش را می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون و تم ویلا انتخاب کنید.

قرنیز یکی از مواد به کار رفته در ویلا است که باید رنگ و جنس آن متناسب با دکور ویلا انتخاب شود. این مصالح از جنس پی وی سی، ام دی اف، سرامیک و سنگ انتخاب می‌شود که باید با رنگ کفپوش تناسب داشته باشد. نوع سنگی مناسب سبک رومی و کلاسیک و نوع‌ ام دی اف و پی وی سی، مناسب سبک مدرن است.

نقش پنت هاوس در دکوراسیون داخلی ویلا

پنت هاوس یک واحد مسکونی بزرگ و لوکس در طبقه بالای ویلا است که به دلیل داشتن پنجره‌های بزرگ، نور زیادی دارد. این واحد تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای داشته و دکوراسیون منحصر به فردی دارد. لذا با رنگ‌های روشن و خنثی این محل را دلباز می‌کنند با رنگ‌های گرم و تیره، لوکس و صمیمی شدن فضا را بیشتر خواهند کرد. با مصالح طبیعی همچون سنگ و چوب این محل صمیمی و گرم شده و با مصالح مدرن همچون فلز و شیشه، لوکس و مدرن خواهد شد. نورپردازی از اصلی‌ترین عناصر در پنت هاوس است و مبل‌ها در این محل به گونه‌ای چیده می‌شوند تا از شلوغ شدن آنجا جلوگیری شود. بالکن و تراس نیز فضایی دنج را در این مکان فراهم می‌کنند.

جمع بندی

در دکوراسیون داخلی ویلا اینکه از چه رنگ و چه الگوهایی در طراحی داخلی استفاده شود اهمیت دارد، بر این اساس ابتدا باید سبک دکوراسیون داخلی مشخص شود و بر اساس آن دیزاین ویلا چیده شود. سبک‌های دکوراسیون شامل سبک کلاسیک، مدرن، مینیمال و غیره هستند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. در دکور ویلا باید به دیزاین آشپزخانه، اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی، بالکن و غیره توجه کرد و متناسب بر اساس سبک‌ها آنها را طراحی کرد.

مطالب مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا