خدمات شرکت رامسین

طراحی اپن آشپزخانه مدرن

طراحی اپن آشپزخانه مدرن

فهرست مطالب

اپن آشپزخانه قسمتی است که فضای آشپزخانه را از اتاق‌های مجاور خانه و قسمت‌های دیگر منزل جدا می‌کند.  در بیشتر موارد اپن از یک طرف باز  و از سمت دیگر به دیوار متصل است. با توجه به اینکه در آشپزخانه پخت و پز انجام می‌دهید ممکن است فضای آن بسیار گرم شود بر همین مبنا نیاز است که یک اپن یا کانتر برای آن در نظر گرفته شود. این کانتر این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی بتوانید غذا را سرو و با افراد در منزل ارتباط برقرار کنید. تا به امروز طراحی‌های بسیاری برای اپن آشپزخانه صورت گرفته‌است.  با ما همراه باشید تا شما را با طراحی اپن آشپزخانه مدرن آشنا کنیم.

 کاربرد اپن آشپزخانه مدرن

اپن آشپزخانه مدرن کاربردهای فراوانی دارد. شما قادر خواهید بود از این قسمت آشپزخانه  نهایت استفاده را ببرید.  اگر محیط آشپزخانه شما کوچک است می‌توانید اپن آشپزخانه را به صورت کابینت طراحی کنید.  در این صورت جای کافی برای قرار دادن لوازم مختلف در کابینت اپن وجود دارد. بسته به علاقه خود قادر هستید زیر صفحه اپل را به صورت کابینت‌های کشویی یا دردار طراحی کنید و از این فضا نهایت بهره را ببرید. اما اگر آشپزخانه شما بزرگ است و نیازی به کابینت‌های اضافی ندارید صفحه اپن را به عنوان یک میز غذاخوری در نظر بگیرید.

اگر زیر صفحه اپن خالی باشد صندلی‌هایی که شما برای میز غذاخوری استفاده می‌کنید به طور کامل در زیر صفحه اپن قرار می‌گیرند.  در این صورت شما می‌توانید فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید. در بعضی آشپزخانه‌های  بسیار کوچک امکان قرارگیری سینک و اجاق گاز وجود ندارد. اما اگر شما یک طراحی اپن آشپزخانه مدرن خوب داشته باشید می‌توانید تا سینک و اجاق گاز را نیز بر روی اپن طراحی کنید.

چرا باید طراح داخلی منزل خود باشیم؟

 کاربرد اپن آشپزخانه مدرن

اندازه اپن آشپزخانه مدرن

اگر شما آشپزخانه بسیار کوچکی دارید باز جای نگرانی نیست. برای آشپزخانه‌های کوچک نیز طراحی اپن به راحتی صورت می‌گیرد. افرادی که طراحی اپن آشپزخانه مدرن را برعهده دارند قادر هستند بر اساس مشخصاتی خاص مانند عمق، ارتفاع، تعداد کابینت و.. اپن‌های بزرگ و کوچک فوق‌العاده طراحی کنند.  اما در بیشتر موارد اندازه آشپزخانه تعیین کننده اندازه اپن است‌. طبیعتا آشپزخانه‌های بزرگتر می‌توانند اپن بزرگتری داشته باشد.

اما به این نکته توجه کنید که در اطراف اپن باید فضای کافی وجود داشته باشد تا تردد به راحتی صورت گیرد. به درب کابینت، کشوها و وسایل دیگر دقت کنید که به چه اندازه باز می‌شوند. فاصله را باید به صورتی تنظیم کنید که این قسمت‌ها به راحتی بتوانند باز و بسته شوند. عامل دیگری که در تعیین اندازه اپن تاثیر گذار است عرض گذرگاه به آشپزخانه است. اگر شما از یک راه باریک فقط می‌توانید به آشپزخانه خود دسترسی پیدا کنید در این صورت مجبور هستید عرض اپن آشپزخانه را کم کنید.

محل قرار گیری اپن آشپزخانه

جای تجهیزات آشپزخانه با توجه به فضای آن طراحی می‌شود. معمولا لوازمی در کنار اپن آشپزخانه قرار می‌گیرند که بیشترین کاربرد را دارند. مثلاً اگر شما این تصمیم را دارید که از اپن به عنوان محلی برای سرو غذا استفاده کنید بهتر است اجاق گاز در کنار اپن طراحی کنید. محل قرار گیری اپن آشپزخانه مدرن نیز با توجه به فضای آشپزخانه تعیین می‌شود.

 

 

محل قرار گیری اپن آشپزخانه

 

از چه جنس‌ هایی می توان برای طراحی اپن آشپزخانه مدرن استفاده کرد؟

با پیشرفت علم و فناوری امروزه جنس اپن آشپزخانه مدرن تنوع زیادی دارد. متقاضیان بسته به هزینه‌ای که در نظر دارند همچنین امکانات، شکل ظاهری و..  متریال اپن آشپزخانه را تعیین می‌کنند. با توجه به اینکه این متریال‌ها بسیار زیاد هستند اکنون فقط به چند مورد آن می‌پردازیم.

  • سنگ

سنگ جزو گران قیمت‌ترین متریال‌های اپن آشپزخانه است. سنگ‌ها جلوه‌ای خاص به آشپزخانه می‌بخشد. دو ماده پیش ساخته سنگی که می‌توان از آن استفاده کرد سنگ مرمر و گرانیتهاست. این  سنگ‌ها برای اپن گزینه فوق‌العادی به حساب می‌آیند. البته اگر قصد خرید سنگی را دارید که دوام بیشتری داشته باشد بهتر است از گرانیت به جای مرمر استفاده کنید.

  • فولاد ضد زنگ

در واقع فولاد ضد زنگ ظاهری صنعتی به خانه و آشپزخانه می‌بخشد. افرادی که به دنبال یک سطح مقاوم در برابر حرارت و زنگ زدگی هستند می‌توانند از فولاد ضد زنگ بهره ببرند. اما با توجه به اینکه دوام این محصولات بسیار بالاست باز هم هنگام پخت پز از تخته برش استفاده کنید. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که نمی توانید وقت زیادی را به تمیز کردن اختصاص دهید فولاد ضد زنگ انتخاب مناسب است.  زیرا که برای تمیز کردن آن فقط با آب و صابون نیاز دارید.

  • چوب

بر کسی پوشیده نیست که چوب‌ها جزو پرکاربردترین و بهترین مواد برای میزهای آشپزخانه هستند.‌ اگر در طراحی اپن آشپزخانه مدرن، اپن را به عنوان میز غذاخوری استفاده می‌کنید می‌توانید جنس آن را از چوب انتخاب کنید. به‌علاوه سطوح چوبی گرما را در آشپزخانه افزایش می‌دهند. چوب‌هایی که از آن‌ها برای اپن  استفاده می‌شود رنگ بندی متنوعی دارند. بسته به دکوراسیون منزل و آشپزخانه می‌توانید رنگ آن‌ها را انتخاب کنید.

طراحی دکوراسیون در رستم آباد و اختیاریه| باطراحی زیبا و جذاب 2021

 

از چه جنس‌ هایی می توان برای طراحی اپن آشپزخانه مدرن استفاده کرد؟

سخن پایانی

در خانه‌های جدید و نوساخته فضای بسیار اندکی وجود دارد بر همین مبنا طراحی اپن آشپزخانه مدرن باید با دقت بسیار صورت گیرد. توجه داشته باشید افرادی که طراحی این قسمت از آشپزخانه را برعهده می‌گیرند باید تخصص و مهارت عالی داشته باشند.  قطعا اگر طراحی اپن آشپزخانه خلاقانه  صورت گیرد شما قادر هستید از این قسمت نهایت استفاده را ببرید.

در این راستا می‌توانید از مجموعه‌های  مختلفی کمک بگیرید. از جمله مجموعه‌های فعال در این زمینه رامسین است. طراحان این مجموعه با داشتن سابقه فراوان متناسب با دکوراسیون و فضای منزل شما طراحی منحصر به‌فردی انجام می‌دهند.  اگر علاقمند هستید یک اپن آشپزخانه مدرن و زیبا داشته باشید حتما از این مجموعه کمک بگیرید.

 

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *