خدمات شرکت رامسین

تغییر دکوراسیون اتاق با چند راهکار اساسی!

WhatsApp Image 2020-07-04 at 06.57.09

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی رامسین: چنانچه قصد دارید تغییراتی در اتاق منزلتان اعمال کنید، حتما لازم نیست هزینه و وقت زیادی را خرج این کار کنید. شما با در نظر گرفتن چند نکته آسان و البته اساسی می توانید چهره جدیدی به فضای خانه خود ببخشید.

نحوه چیدمان اثاثیه اتاق

تا جایی که مقدور است وساﯾل را با فاصله از دﯾوار قرار دهید و آنھا را در زواﯾای مناسب بچینید. به طور مثال گذاشتن ﯾک کاناپه در عرض اتاقی نسبتا بارﯾک، باعث می شود اتاق بزرگتر و عریض تر به نظر برسد.

رنگ آمیزی دﯾوار :

می توانید ﯾکی از دﯾوارھای اتاق را به رنگ مورد علاقه خود درآورده و از آن به عنوان ﯾک ناحیه مرکزی استفاده نمایید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ مورد نظر تا حدودی با اشیاء دﯾگر اتاق مثل رومیزی، پرده و … هماهنگی داشته باشد. همچنین تابلوھا و وساﯾل زﯾنتی دﯾگر را بر روی ھمین دﯾوار آوﯾزان کنید.

استفاده از گل و گیاه :

گل و گیا جان تازه ای به فضای اتاق خواهند بخشید. گلدانی از گل را مناسب با فضای اتاق خود را انتخاب کرده، آنرا در ﯾکی از گوشه ھای اتاق قرار دھید.

استفاده از قالیچه برای کفپوش:

استفاده از قالیچه راهکار خوبی برای گرم تر کردن فضا و اﯾجاد فضایی صمیمی است. به همین دلیل سعی کنید.

قالیچه را به صورت زاوﯾه دار در زﯾر میز اتاق پھن کنید.

آوﯾختن تابلو ﯾا آﯾنه به دﯾوار :

معمولا تصاویر حکایت از روحیه فرد دارد. مثلا وقتی شما عکسهایی از شعراء یا نویسندگان را بر در و دیوار آویزان می کنید به این معنی است که روحیه شما بسیار شاعرانه است. یا وقتی یکی عکسی از چند نفر نظامی را به دیوار دارد، از روحیه نظامی گری فرد حکایت دارد. توصیه می کنیم حتما از عکسهایی استفاده کنید که بازتاب روحیه واقعی شما باشد.

ویژگی های یک دفتر کار مناسب

چنانچه از آﯾینه استفاده می کنید، آن را در محل مناسبی که انعکاس دهنده چشم اندازی قابل توجه ازعناصر موجود در اتاق است، قرار دهید.

اشیاء تزئینی را دسته بندی کنید:

اگر علاقه زیادی به مجسمه و اشیاء تزئینی دارید و آنها را در طول زمان جمع آوری کرده اید حتما جایی را مخصوص آنها در نظر بگیرید. بعد از انتخاب محل، آنھا را به سه ﯾا پنج دسته تقسیم کنید و مجسمه ھای مشابه را در ﯾک دسته کنار ھمدﯾگر قرار دهید. بهتر است این اشیاء، در اشکال متفاوتی باشد.

از بالشتک ھای تزئینی استفاده کنید:

از جمله مزاﯾای کوسن ھا اﯾن است که به آسانی می توان از آنھا به منظور افزودن طرح و بافت ھای مختلف به اتاق استفاده کرد. کوسن ھا را می توان به صورت ھای مختلف بر روی کاناپه ﯾا صندلی ھا گذاشت.

لامپ ھای اتاق را تعویض کنید:

شاید به این نکته توجه کرده اید که لامپ ﯾکی از علائم نشان دھنده منسوخ شدن دکوراسیون هر خانه ایاست.  به همین خاطر لامپ ھای اتاق را تعوﯾض کرده و از لامپ ھای جدﯾد موجود در بازار استفاده نمائید.

از پارچه ھای رنگی استفاده کنید:

از پارچه ھای رنگی برای تزئین اتاق می توان استفاده کرد. فقط کافی است با اندکی دقت و توجه نقش و جنس دلخواھتان خود را پیدا کنید. الان طرح های متنوع و مختلفی در بازار یافت می شود.

نظم چیدمان:

به طور معمول شلختگی و بی نظمی از جمله مواردی است که یک فضا را خسته جلوه می دهد. سعی کنید فضاھای خاصی را به وساﯾلی چون روزنامه، مجلات، اسباب بازی ھا و وساﯾل خرده رﯾز دﯾگر، اختصاص دھید.

نورپردازی داخلی با ال ای دی!

روان شناسی رنگ ھا

خیلی از افراد ممکن است هنگام انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی خانه خود از میزان تاثیر رنگ ھا بر روحیه فرد اطلاع کافی نداشته باشند.

رنگ و تاثیر آن در روحیه افراد

رنگ  قرمز:

روانشناسان معتقد هستند این رنگ در بسیاری از افراد سبب افزاﯾش فشار خون، ضربان قلب و انرژی است. همچنین در برانگیخن احساسات نقش زیادی دارد. اشتھا آور است، و همان طور که مشاهده می کنید در اکثر رستوران ھا و ناھارخوری ها از اﯾن رنگ بیشترین استفاده را می برند.

رنگ نارنجی:

عملکردی شبیه رنگ قرمز دارد و مانند او گرمابخش است. ولی صمیمی تر است. استفاده از درجات مختلف رنگ نارنجی در اتاق نشیمن انتخاب بسیار خوبی است.

رنگ زرد :

اصولا رنگ زرد از جمله رنگهایی است  که به نوعی گرم و صمیمی است، ولی در مقاﯾسه با قرمز و نارنجی توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. این نوع رنگ برای استفاده در تالارھا و سالن اجتماعات کم نور و تارﯾک مناسب خواهد بود.

رنگ آبی :

کارشناسان معتقد هستند رنگ آبی احساس آرامش و آسودگی خاطر را در پی دارد. و برای اتاق خواب بهترین گزینه است. ولی رنگ آبی اشتھا را کم می کند و برای فضای غذاخوری مناسب نیست.

رنگ سبز :

رنگ سبز نیز از جمله رنگهای آرامش بخش است. نسبت به آبی از پوﯾاﯾی بیشتری برخوردار است و به طور کلی برای اتاق ھای خواب و نشیمن مناسب است.

رنگ بنفش :

این رنگ به فریبندگی معروف است. روانشناسان معتقد هستند بسیاری از افراد بزرگسال علاقه چندانی به اﯾن رنگ ندارند. در مقابل، کودکان اشتیاق بسیاری نسبت به رنگ بنفش دارند، به طورﯾکه به آسانی می توان اﯾن رنگ را در اتاق ھای کودکان و سالن ھای مخصوص بازی آنھا مورد استفاده قرار داد.

ترندهای دکوراسیون 2021| با طراحی زیبا و چشم نواز + عکس

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *