خدمات شرکت رامسین

تابلوهای نقاشی در دکوراسیون داخلی

تابلو نقاشی دکوراسیون داخلی دیوار گالری

فهرست مطالب

تابلو نقاشی دکوراسیون داخلی دیوار گالری

استفاده از تابلوهای نقاشی در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مرسوم میباشد.استفاده از تابلو های نقاشی در دکوراسیون داخلی به فضای خانه جلوه بصری زیبا و چشم نوازی می بخشد که این تاثیر درصورت استفاده صحیح از تکنیکهای چیدمان لوازم و انتخاب رنگ های متناسب میتواند زیبایی فضا را چندین برابر کند.

طراحی داخلی یک دکوراسیون منزل تنها محدود به طراحی دیوارها بارنگ‌هایی خاص نیست، اضافه کردن عناصر تزیینی زیبا به دیوارها همچون تابلوهای نقاشی معاصر و یا مدرن می‌توانند زیبایی فوق‌العاده‌ای به فضای شما بدهند. تصور کنید نشیمنی با یک دیوار خاکستری و مبلمانی سفید داشته باشد، چه چیزی می‌تواند بیشتر از یک تابلوی نقاشی بارنگی شاد جلوه‌گر در دکوراسیون داخلی شما باشد؟ عموماً تابلوهای نقاشی یکی از کانون‌های توجه در هر خانه‌ای بشمار می‌روند.

بیشتر بخوانید : نکات کلیدی در دکوراسیون داخلی

تمامی کسانی که برای اولین بار قدم به منزل شما می‌گذارند، قبل از کف و سقف ابتدا دیوارهای منزل شما به چشم آن‌ها خواهد آمد؛ پس چه چیز بهتر از آنکه در ترکیب دکوراسیون داخلی خود و متناسب با ابعاد و ترکیبات رنگی منزل تابلویی زیبا انتخاب کنید…

اگر دیوارهای خانه شما از ارتفاع کمی بهره می‌برند، می‌توانید از تابلوهایی استفاده کنید که به‌صورت عمودی بر دیوارها نصب می‌شوند، این‌گونه از تابلوها منجر به بزرگ‌تر دیده شدن دیوارها شده و زیبایی زیادی به آن‌ها خواهد بخشید.

اصول نصب تابلو در منزل

اصول نصب تابلو در منزل، نقش مهمی در زیبایی و هماهنگی دکوراسیون داخلی دارد. برای نصب تابلوها به درستی و به‌صورت حرفه‌ای، از موارد زیر می‌توان استفاده کرد:

۱. انتخاب محل مناسب: مکان مناسب نصب تابلو با توجه به نورپردازی و دیگر اثرات تابلو، برای بهتر دیده شدن آن بسیار حائز اهمیت است.

۲. ارتفاع چشم‌ها: اگر تابلو برای دیدن از نزدیک طراحی شده است، ارتفاع آن باید برای افراد از ارتفاع چشم‌ها مناسب باشد.

۳. انطباق با سبک دکوراسیون: تابلوها باید با سبک کلی دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشند تا تناسب و هماهنگی زیبایی را ایجاد کنند.

۴. حفظ تعادل: در نصب چندین تابلو در یک محیط، توجه به تعادل و نظم آنها اهمیت دارد تا اثر آرامش‌بخش و جلوه‌یی هارمونیک به منزل ببخشند.

طراحی دکوراسیون داخلی و اجرای اپارتمان 70 متری در مجیدیه

۵. رعایت اندازه: اندازه تابلوها باید با ابعاد دیوارها و فضاهای موجود همخوانی داشته باشد تا همه جزئیات تابلو به خوبی دیده شوند.

۶. مطابقت با محتوا: محتوای تابلوها با موضوعات و سلیقه‌ی ساکنان منزل تطابق داشته باشد تا ارتباط عمیق‌تری ایجاد شود.

۷. نصب ایمن: تابلوها باید به‌صورت ایمن و با استفاده از ابزار مناسب نصب شوند تا از خطر سقوط و صدمه به دیوارها جلوگیری شود.

رعایت این اصول، تاثیر بزرگی در زیبایی و جذابیت منزل ایجاد می‌کند و تابلوها به یک جزء مهم و جذاب از دکوراسیون داخلی تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید : طراحی ویلا

جدیدترین تابلوهای نقاشی مدرن

جدیدترین تابلوهای نقاشی مدرن، طراحی‌هایی هنری و خلاقانه هستند که ترکیبی از رنگ‌ها و انتزاعیت با طرح‌های نوین را نشان می‌دهند. این تابلوها با استفاده از فنون نقاشی مدرن و ابتکارات هنرمندان به‌روز شکل می‌گیرند.

رنگ‌های جریانی و خطوط انحنا‌دار باعث حس مدرن و احساسات متفاوتی در بین تماشاچیان این آثار می‌شوند. این تابلوها به‌صورت تجربه‌ای هنری ارائه می‌شوند و نقاشان با آزادی‌های خلاقیت در هنگام خلق این اثرها، احساسات و اندیشه‌هایشان را در آنها جاری می‌کنند.

استفاده از فنون ترکیبی از جمله کولاژ، طراحی دیجیتال و خلقیت مواد غیرهنری، نقاشان را به جاهای نوینی از هنر می‌برد. انعطاف‌پذیری فرایند خلق و خلاقیت در تابلوهای نقاشی مدرن، از دید‌گاه هنری جذابیت بالایی دارد.

این آثار هنری با طراحی‌های خاص و ترکیبات رنگی آزاد، جلوه‌های هنری جدیدی را به نمایش می‌گذارند. آثار مدرن نقاشان، برای علاقه‌مندان هنر و دنیای زیبایی‌شناسی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را به ارمغان می‌آورند که همچنان در حال رشد و تکامل است و با زمان همگام می‌شود.

عوامل موثر بر کیفیت بصری تابلوهای نقاشی در دکوراسیون داخلی

  • بهترین دیوار برای قرار دادن تابلوهای نقاشی، دیوار پشت کاناپه است که برای آن نیز باید توجه کنید تا اندازه قاب از طول کاناپه بزرگ‌تر نباشد.
  • یادتان باشد استفاده از نورپردازی می‌تواند تا حد زیادی بر زیبایی تابلوی شما بی افزاید؛ اگر مبحث نورپردازی رعایت نشود باید نصب تابلو در قسمت‌های دیگر خانه را مدنظر قرارداد و مکانی را انتخاب کرد تا از نور کافی بهره ببرد.
  • یکی از نکات مهمی که برای انتخاب وسایل دکوری باید به آن توجه کرد، رنگ و سبک تابلوهای نقاشی هستند. دقت کنید تابلوی انتخابی شما با سبک دکوراسیون داخلی‌تان یکی باشد.
  • قاب باید رنگی متناسب بارنگ و سبک مبلمان شما داشته باشد تا به یک وصله ناجور در دکوراسیون منزلتان تبدیل نشود.
  • اگر تمایل به استفاده از تابلوهای بزرگ دارید، توجه داشته باشید که این‌گونه از تابلوها باید بر روی دیوارهای اصلی نصب گردند؛ و تابلوهای کوچک بر روی دیوارهای کوچک‌تر… هیچ‌گاه تابلویی بزرگ‌تر و یا هم‌اندازه با دیوار خود انتخاب نکنید، چراکه منجر به آشفته نشان دادن فضای شما خواهند شد.
  • برای نصب چند تابلو در کنار یکدیگر توازن را رعایت کرده و تابلوهایی بارنگ روشن‌تر را در بالا و تابلوهای رنگ تیره را در پایین نصب کنید.
  • اگر بر روی کاغذدیواری قصد نصب تابلو دارید، یادتان باشد تابلوهایی ساده برای دیوارهایی با طرح شلوغ مناسب بوده و تابلوهایی که دارای طرح‌های شلوغ هستند مناسب دیوارهای ساده می‌باشند.
ساخت باغچه در کنار پنجره آپارتمان!

دیوار گالری؛ طراحی جدید خانه ها

 امروزه در خانه ها دیوار گالری بسیار محبوب شده و به درستی که این محبوبیت نیز واقعی است! دیوار گالری مجموعه ای از گروه های عکس و کاغذ های چاپ شده و عجیب و غریب است که می تواند به شخصیت و کارکتر یک خانه بیفزایند. هر نوع از این طراحی های گالری، برای خالق آن منحصر به فرد و خاص است.

اندازه این تصاویر می تواند کوچک یا بزرگ باشد، اما هر اندازه ای هم که باشد، همیشه به اتاق جذابیت و مکانی برای خیره شدن چشم ها می دهد. اگر هنوز یک دیوار گالری در خانه خود ندارید، در این جا تعدادی نکته برای شروع کار آورده شده است! یکی از اقدامات اولیه برای این کار این است که از کاغذ و نوار برای ایجاد الگویی برای دیوار گالری خود استفاده کنید. به این ترتیب قبل از این که با چکش تصاویر را به دیوار خود بزنید، طرح مورد نظر خود را از پیش به دست می آورید.

ایده هایی برای ایجاد دیوار گالری شما

تغییر اندازه دیوار گالری شما

یک کار ساده که می توانید برای ساختن یک دیوار گالری جالب انجام دهید، تغییر اندازه تصاویر و چاپ های مختلف است. به طرح های بزرگ و یا کوچک گالری و به همه اندازه های بین آن ها فکر کنید.

تعدای آینه به دیوار گالری اضافه کنید

آینه ها می توانند به بزرگ تر شدن فضای شما کمک کنند. تعدادی آیینه به دیوار گالری خود بیفزایید و آن وقت می بینید که این کار یک اثر هنری به شما می دهد که با نور تغییر می کند.

تاثیرات رنگ در طراحی داخلی!

طرح های سیاه و سفید

این مجموعه تصاویر سیاه و سفید مطمئناً احساسی را به دیوار گالری شما می دهد که شیک و مدرن باشد. اما به هیچ وجه گزینه های گالری شما را محدود نمی کند.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون منزل

گالری دیوار تلویزیون

بعضی اوقات آن مربع سیاه، که در واقع تلویزیون ماست، می تواند تبدیل به یک چشم انداز بر روی دیوار شود. اطراف آن را با طرح های چاپی و تصویری احاطه کنید تا یک تصویر جالب برای چشم شما و دیگران ایجاد شود.

عکس های خانوادگی قدیمی

برخی از تصاویر خانوادگی قدیمی خود را به دیوار گالری اضافه کنید و مطمئناً به واسطه این عکس های قدیمی تعدادی داستان های مختلف به مکالمه های شما با خانواده و دوستانتان اضافه خواهد شد.

مجموعه نقشه های قدیمی

اگر اهل سفر و مسافرت هستید، در اینجا ایده دیوار گالری ایده آل برای شما وجود دارد. برای تزئین دیوار اتاق خود از نقشه های قدیمی به جای تصاویر استفاده کنید. حتی می توانید از این نقشه ها به شیوه ای استفاده کنید تا مکان هایی را که در آن بوده اید علامت گذاری کنید!

One Response

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *