خدمات شرکت رامسین

برای زیبا شدن دکوراسیون داخلی از چه نوع کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

برای زیبا شدن دکوراسیون داخلی از چه نوع کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

دیوار ها و کف پوش ها همیشه در دکوراسیون داخلی  نقش ۶۰ درصدی داشته اند‌. یعنی بیش از نیمی از زیبایی و خاص بودن دکوراسیون داخلی را کف و دیوار ها؛ پوشش می دهند. در این میان دیوار ها نقش حائز اهمیت تری را دارا هستند. زیرا؛ قرار است به عنوان پس زمینه بسیاری از وسایل ایفای نقش کنند. یکی از متریال هایی که در دنیای امروز توانسته است زیبایی های خارق العاده ای را در فضای مورد نظر شما بیافریند؛ کاغذ دیواری می باشد. سال هاست که این دیوار پوش های تزئینی در دیوار های فضای داخلی ساختمان ها چه مسکونی و چه اداری بکار برده می شوند که از ابعاد تاثیر گذار طراحی داخلی بشمار می آید.

این دیوار پوش محبوب و زیبا به شکل رولی یا متری بفروش می رسد به واسطه چسب مخصوص به خودش بر روی دیوار ها نصب می گردد. اما نکته حائز اهمیت این است که برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی چه نوع کاغذ دیواری انتخاب کنیم ؟

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

در انتخاب کاغذ دیواری همچون سایر وسایل مورد نیاز دیگر منزل و یا محل کار باید به نیاز ها و در خواست هایی که در ذهن داریم توجه ویژه ای نشان دهیم و بر اساس آن  و تناسبش با فضای داخلی ( در صورتی که چیدمان از قبل انجام شده باشد) اقدام به تصمیم گیری نماییم. کاغذ دیواری ها در گزینه های متعددی با طرح ها، نقش های گوناگون و همینطور ساده در مقابل شما قرار خواهند گرفت.حال نوبت شماست تا بر اساس ارائه شرحی برای طراح داخلی در باب سبک دکوراسیون داخلی فضای مورد نظرتان که مدت ها در ذهن پرورانده اید؛ و البته در نظر گرفتن بودجه مالی ، خلق و خو و روحیات افراد ساکن و در حال تردد در فضا  به کمک او تصمیم نهایی را بگیرید.

هدف از طراحی داخلی

ایجاد تناسب در سبک دکوراسیون داخلی و کاغذ دیواری ها به کمک رنگ ها

قرار نیست در طول زندگی و در هر شرایطی و بنا بر هر فعالیتی خود را محکوم به استفاده از فقط چند طیف رنگی نماییم. بیایید نگرانی در باب انتخاب رنگ ها را کنار بگذارید و جسورانه تر به حرف دلتان گوش دهید مطمئنا ه رنگی زیبایی مختص خودش را دارد و هیچکدام از آن ها زننده یا بحث برانگیز نیستند:

  •  رنگ قرمز

کاغذ دیواری با رنگ قرمز

طیف رنگی قرمز و سایه های آن منحصرا سبب بالا رفتن سطح انرژی می شود. برای مثال بسیار پیش آمده است  وقتی جلسه ای در فضایی با جریان قالب رنگ قرمز برگزار می گردد؛ افراد با جنب د جوش و سرعت بیشتری برای ارائه مطالب خود تلاش می کنند‌.اگر به دنبال بیدار کردن این جنب و جوش در خود هستید، استفاده از کاغذ دیواری قرمز در برخی از دیوار های اتاق نشیمن و اتاق خواب می تواند، معجزه کند.

  • سیاه رنگ

کاغذ دیواری سیاه رنگ

چرا عموم مردم گمان دارند که با انتخاب رنگ سیاه در هر حیطه ای شرایط را برای افسردگی و اندوهگینی خود فراهم آورده اند. در صورتی که کاربرد رنگ سیاه  سبب ایجاد حس شجاعت و جسارت در افراد می گردد. کافی است تا با ترکیب آن با رنگ سفید و ایجاد یک دکوراسیون مدرن امروزی بعد از گذشت مدت کوتاهی به به اثربخشی این رنگ واقف گردید.

  •  طلائی رنگ

کاغذ دیواری طلائی رنگ

کاغذ دیواری طلائی قدمتی طولانی دارد. اما حفظ جایگاهش به عنوان یک رنگ لوکس و صاحب قدرت بر سره جای خودش استوار بوده است. بر اساس آمار پیشرو کاغذ دیواری با رنگ طلائی یا یکی از سایه های آن از اولین انتخاب ها توسط افراد در کشور ایراد به حساب می آید.

از کنتراست رنگ چه استفاده ای می توان کرد؟

البته طیف های بسیاری دیگری هستند که می توانیم در قالب پیاده سازی آن ها روی کاغذ دیواری ها، وارد بحث شویم، اما ما به ۳ طیف اساسی و سایه های مربوط به آن ها در این حیطه پرداختیم.

کاغذ دیواری های گل دار

کاغذ دیواری های گل دار

 

در واقع میتوانید برای جذابیت بخشیدن بیشتر به فضا در کنار کاغذ دیواری های ساده با یک رنگ غالب، از کاغذ دیواری های طرح داری یا به اصطلاح گل دار استفاده نمائید. اما توجه داشته باشید که کاغذ دیواری طرح دار منتخب شما نباید با طرح های ساده خیلی بیگانه باشد و فضای نامنظم و ناخوشایند را ایجاد نماید.

لازم بذکر است اگر در این تلفیق طرح نیز مخالف شلوغی دیوار پوش ها هستید، بهتر است از طرح های خلوت تر و البته گل های کوچک تر استفاده کنید.

کاغذ دیواری مناسب فضای سنتی

طیف رنگ هایی که معرفی نمودیم می تواند رنگ بندی منحصر بفردی را در دکوراسیون داخلی با سبک مدرن در فضای مورد نظرتان ایجاد کند. اما اگر تصمیم به پیاده سازی سبک سنتی در دکوراسیون داخلی دارید؛ باید به سراغ کاغذ دیواری های با طرح های  شسته بروید، این طرح ها متناسب با سبک سنتی هستند. البته می توان از رنگ های زنده و شاد برای برخی دیوار ها بهره برد. مطمئنا رنگ شاد و زنده دیوار ها در کنار فرش های بته دار قرمز قدیمی  می تواند طناز ترین طرح ممکن را در سبک سنتی  رقم بزند.

کاغذ دیواری های تابستانه

اگر تمایل به جریان حس خنکی در تابستان دارید؛ به کمک رنگ آبی و یا فیروزه ای می توانید به آنچه که در ذهن دارید به سهولت دست یابید .همانطور که می دانید رنگ آبی نماد و یادآوری از زیبایی دریا می باشد؛ همه این ها دست به دست هم می دهند یا بهترین انرژی ممکن را در فضا به جریان در آورند. البته این خنکی را بار ها در قالب های گوناگونی به واسطه رنگ آدامسی نیز تجربه کرده ایم؛ از همین رو این طیف رنگی نیز در کنار رنگ آبی می توانیم کمک بگیریم. البته توصیه ما این که این حس خنکی را در اتاق خواب ها با به کمک رنگ سبز نعنایی، به شکل مناسب تری می توانیم به جریان در آوریم.

تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی؟

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *