خدمات شرکت رامسین

الگو هایی که برای دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده می شود

الگو هایی که برای دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده می شود

فهرست مطالب

آیا تا به حال با دنیای الگوها آشنا شده اید! الگوهای مورد بهره گیری در دکوراسیون و چیدمان بدان قدر مختلف هستند که حدوداً هر کسی می تواند نمونه دلخواه و مورد پسند خود را از میان آن ها پیدا بنماید. آیا شما به دنبال این می باشید که طراحی منازل خود را به بهترین شکل به انجام برسانید، خوب هست پیش از اقدام با انواع الگوها و طرح ها آشنا بشوید. ما در این مطلب از خود شما را با اقسام متنوع الگوها که در دکوراسیون داخلی دارای کاربرد بیشماری هستند، به خوبی آشنا می کنیم. توصیه می نماییم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

الگوی حصیری؛

اسم این الگو از فرم بافت سبدهای حصیری گرفته شده است. الگوی حصیری یک الگوی بسیار زیبا در طراحی پارچه و دکوراسیون می باشد که به الگوی شطرنجی شباهت بسیاری را دارد. این الگو خواهد توانست به همراه روبان یا تکه های پارچه بافته گردیده و اجراء بشود یا به گونه چاپی برروی پارچه یا متریال های مورد نظر به مرحله اجراء رسد. این الگو در واقع یک الگوی کلاسیک محسوب می شود که در دنیای امروزی در رنگ ها و شکل های متنوعی وجود دارد. البته شما می توانید الگوی حصیری را با سبک و سیاق رایج معاصر ست بنمایید.

الگوی ایکات؛

ایکات به الگوهایی اطلاق می شود که ظاهر آن تا به مقداری هندسی امّا به نوعی عجیب و غریب می باشد و فرم اشکال و طرح های استفاده شده در آن گوناگون است. نقوش این الگو از یک قاعده ای خاص و منحصر به فرد پیروی می کند و آن نیز تکرار هر نقش طی فواصل معین است. این نقوش غالباً در لبه ها کشیده شده و محو می گردند که تفاوت آن ها با نقش های جئومتریک را نمایان می سازد. البته که شما می توانید با دکوراسیون کلاسیک یا مدرن این الگو را ست بنمایید.

الگوی پلنگی؛

الگوی پلنگی در واقع یک الگوی بسیار جذاب و دیدنی است که نقش آن شبیه به پوست پلنگ است. این الگو حاوی ظاهری بسیار زیبا و چَشم نواز است که می تواند به فضا جلا ببخشد. الگوی پلنگی همان گونه که بیان گردید از پوست پلنگ سرچشمه گرفته شده است و از این جهت نقوش هندسی خاصی را در بطن خود ندارد. شما می توانید در کنار طرح های ساده و بی نقش و نگار مورد استفاده قرار بدهید و با بهره گیری از آن جذابیت بیشماری را به دکوراسیون خود ببخشید.

الگوی پلنگی؛

الگوی پر از گل؛

از جمله الگوهایی که قدمت بسیاری در دکوراسیون دارد و همچنان نیز کاربرد خویش را در چیدمان منزل حفظ نموده است، الگوی پر از گل است. این الگو از جمله الگوهای سنتی و پر از زرق و برق می باشد و از آن شما می توانید در رویه مبل، کاغذ دیواری، روتختی، پرده ها و… مورد استفاده قرار بدهید. الگوی گل دار می تواند دارای گل های ریز و درشت باشد. شما می توانید این الگو را با توجه به نقوش دکوراسیون خود با آن ست بنمایید.

الگوی خال خالی؛

الگوی خال خالی از جمله الگوهای خاص و دوستانه و شاد است. این الگو حاوی نقوش دایره ای شکل می باشد که در ابعاد کوچک و یا بزرگ موجود هستند. گاهاً نیز از چندین گونه دایره با رنگ و ابعاد گوناگون در این الگو بهره گرفته می شود. پس زمینه ی این نوع از الگوها غالباً سفید می باشد، امّا گاهاً به رنگ های دیگر هم دیده می شود. الگوی خال خالی با نقوش مشابه خویش، هماهنگی خوبی را رقم می زنند و برای دکوراسیون مدرن تر مطلوب تر هستند.

الگو های راه راه؛

یکی دیگر از الگو های که دارای محبوبیت بسیاری در میان اقسام طرح های موجود هستند، الگوی راه راه می باشد. این الگو از خطوط موازی افقی یا عمودی ایجاد شده اند که هر یک بنابر ویژگی محیطی که مایل هستید به دکوراسیون آن مبادرت ورزید، کاربرد مستقل و جداگانه ای دارند‌. این نوع از الگوها اغلب از دو رنگ تشکیل شده است. امّا دارای رنگ های بسیاری هم هستند. شما می توانید این الگو را در کنار الگوی دیگر و در کناره ی هر گونه دکوراسیون دیگر، مورد استفاده قرار بدهید.

الگوی یونانی؛

از جمله الگو هایی دیگر که حاوی جذابیت خاص و بسیاری در دکوراسیون و به ویژه پارچه ها دارد، همین الگو یونانی است. این الگو البته که از نقش کلیدی یونانی اخذ شده است. این الگو حاوی نقش های دنباله دار مستطیل و یا مربع است که اغلب در قسمت حاشیه کار می گردد‌. شما این الگو را می توانید در طراحی فرش، رویه کوسن ها یا روتختی ها ببینید. الگوی یونانی جهت بهره گیری در سبک و سیاق امروزی بسیار مناسب تر می باشد.

الگو هندسی؛

الگوی هندسی و یا جئومتریک از جمله مشهورترین الگوها در طراحی داخلی خانه و تولیدات وسیله های منزل محسوب می شود. این الگو تنها در یک نقش خلاصه نمی شود و اقسام بسیار مختلفی از نقش ها را در بطن خود جای می دهد. به عبارتی هر شکلی که هندسی باشد، می تواند تشکیل کننده این الگو محسوب بشود. گاهاً یک الگوی هندسی می تواند شامل طرح های متنوعی باشد. ما توصیه می کنیم از الگوی هندسی در دکوراسیون مدرن استفاده بنمایید.

الگو هندسی؛

الگوی مراکشی؛

الگوی مراکشی الگویی شبکه ای می باشد که از خطوط به هم پیوسته ایجاد می شود. این الگو حاوی نقش هایی چهارسو است که از دو جانب منحنی بوده و از دو جانب دیگر زاویه دار می باشند. الگوی مراکشی می توانند اتخاذ خوبی برای یک سبک دکوراسیون با نوع معاصر تلقّی گردد. در این الگو اغلب از دو رنگ استفاده می شود. بنابراین شما می توانید این الگو را به آسانی با بسیاری از طرح و رنگ مبلمان و خانه خود هماهنگ نمایید.

الگوی زربفت؛

زربفت به الگویی اطلاق می شود که از آن در راستای تولید اقسام گوناگون؛ کاغذ دیواری ها، روتختی و… مورد استفاده قرار می گیرد. این الگو حاوی نقوش ظریف و زیبا است که تم کلاسیک به خود می گیرد. البته این الگو با نام ژاکاراد هم شناخته می شود. شما می توانید این الگو را با دکوراسیون کلاسیک و مبلمان دارای طرح مشابه هماهنگ کنید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *