خدمات شرکت رامسین

انواع مدل های کمددیواری

مدل های کمد دیواری

فهرست مطالب

کمد دیواری از جمله وسایلی است که جهت نگهداری لباس، رختخواب و دیگر وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کمد در انواع طرح، جنس، رنگ و مدل ساخته می‌شود و بسته به ابعاد ظرفیت‌های مختلفی دارد. لذا بسته به مدل و قابلیت‌هایی که داشته با هزینه‌های مختلفی اجرا می‌شود. کمد دیواری همانطور که از نامش پیداست به دیوار اتصال داشته و امکان جابجایی آن وجود ندارد. امروزه این وسیله در اکثر خانه‌ها وجود داشته و تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی منزل دارد، لذا به دلیل جادار بودن، وسایل زیادی را می‌توان در آن جای داد.

انواع کمد دیواری اتاق خواب

انواع مدل کمد دیواری اتاق خواب کارایی و استفاده‌های زیادی دارد و در مدل‌های مختلفی موجود است که در ادامه هر یک را معرفی خواهیم کرد:

مدل کمد دیواری اصلی ریلی

کمد دیواری ریلی از جمله نمونه‌های مدرن است که انواع لباس و وسایل را می‌توان در آن نگهداری کرد. ریل‌هایی در درب‌های آن تعبیه شده‌اند که باز و بسته شدن درب‌ها را راحت می‌کنند. به این شکل که درب‌ها به وسیله ریلی که زیر آن‌ها وجود دارد، به صورت عرضی با کشیده شدن، باز و بسته می‌شوند. در اتاق‌های کوچک این کمدها انتخاب ایده آلی هستند، زیرا برای باز و بستن درب‌ها به فضای خالی نیاز نیست. کمد دیواری ریلی از پرطرفدارترین مدل هاست که در موازای چهارچوب درب به صورت افقی، باز و بسته می‌شود. در تولید آن باید از ابزارهای مرغوب استفاده شود، مثلا ریل‌ها باید مقاومت کافی را جهت تحمل وزن درب‌ها داشته باشند.

کمددیواری-ریلی انواع مدل های کمددیواری

کمددیواری-ریل-دار انواع مدل های کمددیواری

کمد دیواری کشویی

انواع مدلهای کمد دیواری اتاق خواب کشویی، به جای درب، مجهز به کشوهایی هستند که این کشورها به صورت طبقاتی در کنار هم قرار گرفته‌اند و با کشیدن آن‌ها به سمت جلو و عقب، می‌توان باز و بسته‌شان کرد. با این کمد بهتر می‌توان به لباس‌ها و وسایل نظم داد و همچنین از کل فضای کمد می‌توان بهترین استفاده را کرد، زیرا فضای کمد به طبقات کوچکی تقسیم‌بندی می‌شود.

کمد-دیواری-کشویی انواع مدل های کمددیواری

کمددیواری-کشویی انواع مدل های کمددیواری

مدل کمد دیواری لولایی

کمد لولایی از نمونه‌های رایج است که درب‌ها در آن به صورت شعاعی و توسط لولایی که در کناره‌های آن تعبیه شده‌اند باز و بسته می‌شوند. این کمدها نیز در طرح و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

کمد-دیواری-لولایی انواع مدل های کمددیواری

کمددیواری-با-درب-لولایی انواع مدل های کمددیواری

کمد دیواری با تخت تاشو

طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب تخت خواب شو به صورتی است که این کمد، علاوه بر اینکه به عنوان کمد استفاده می‌شود، امکان استفاده به عنوان تخت خواب را نیز دارد. این کمد دیواری برای اتاق کوچک که در آن فضای کافی برای قرار دادن وسایل مختلف مانند تخت وجود ندارد، استفاده می‌شود. با وجود آن از فضای اتاق استفاده بهینه می‌شود، زیرا از فضای کوچک هم می‌توان به عنوان کمد و هم به عنوان تخت استفاده کرد.

کمد-دیواری-با-تخت-تاشو انواع مدل های کمددیواری

کمد-دیواری-با-تخت-تا-شو انواع مدل های کمددیواری

کمد دیواری بدون درب

این مدل کمد فاقد درب و مانند قفسه است که مناسب نگهداری انواع لباس و وسایل خواهد بود. برخی مدل‌های آن نیز مجهز به کشو و آویز هستند. از معایب این کمد این است که اگر به هم ریخته باشد، ظاهر نامطلوبی به خود می‌گیرد، زیرا وسایل و لباس‌های داخل آن دیده می‌شوند.

کمد-دیواری-بدون-درب انواع مدل های کمددیواری

کمد-دیواری-بدون-در انواع مدل های کمددیواری

انواع کمد دیواری از نظر کاربرد

کمد دیواری از جمله وسایل ضروری در هر خانه‌ای است که از نظر کاربرد انواع مختلفی دارد. چیدمان کمد دیواری در هر یک از این کمدها فرق دارد، انواع آن‌ها عبارتند از:

مدل کمد دیواری لباس

این کمد مخصوص لباس ساخته شده و کشوها، طبقات و آویزهایی جهت قرار دادن لباس در آن تعبیه شده‌اند. باید توجه کرد که محل آویز لباس در آن به اندازه کافی مرتفع باشد تا بتوان انواع لباس بلند را در آن آویزان کرد.

کمد-دیواری-لباس انواع مدل های کمددیواری

کمد-دیواری-لباس-1 انواع مدل های کمددیواری

کمد دیواری رختخواب

این کمد دیواری، فاقد طبقات و کشو یا آویز است و جهت نگهداری انواع رختخواب، مانند: بالش، تشک و پتو ساخته شده است. برای راحتی بهتر نیز درب‌های آن اکثرا به شکل لولایی بوده تا راحت‌تر بتوان از آن استفاده کرد. برخی مواقع این دو کمد به صورت جداگانه ساخته می‌شوند و برخی اوقات به صورت تلفیقی ساخته خواهند شد. این مدل کمد پهنا و عمق بیشتری داشته و ظرفیت بیشتری دارد.

کمددیواری-رخت-خواب انواع مدل های کمددیواری

کمددیواری-رخت-خواب-1 انواع مدل های کمددیواری

انواع سبک‌های کمد دیواری اصلی

کمد دیواری بسته به نوع سبک های دکوراسیون داخلی خانه در سبک‌های مختلفی تولید می‌شود که بسته به نوع سبک رنگ و مدل‌های مختلفی دارد. در ادامه این سبک‌های کمد را معرفی می‌کنیم:

مدل کمد دیواری مدرن

کمد دیواری مدرن اتاق خواب، دارای ظاهری ساده است و بدون طرح و نقش ساخته می‌شود، به دلیل یکنواختی و ساده بوده به عنوان مدل‌های لوکس به شمار رفته است. هر چه طراحی آن ساده و تنوع رنگ آن کمتر باشد، مدرن‌تر خواهد بود. رنگ این مدل کمد بیشتر در رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شود و دیگر وسایل را می‌توان با رنگ آن ست کرد. در حین بازسازی منزل باید سبک دکوراسیون را مشخص  کرد و رنگ و مدل کمد دیواری را متناسب با این سبک انتخاب کرد.

کمد-دیواری-مدرن انواع مدل های کمددیواری

کمد دیواری کلاسیک

کمد دیواری کلاسیک نقوش و طرح‌های مختص به خود را دارد و بر حسب ظرفیتی که داشته، ساخته می‌شود تا با دیگر لوازم تناسب داشته باشد. در این کمد نقوش برجسته و تزیینات دیده می‌شوند و با آینه نیز ظاهری شیک به خود می‌گیرد. کمد دیواری کلاسیک، جهت نگهداری لباس، رختخواب و دیگر وسایل استفاده می‌شود و ارتفاع آن تا سقف خانه خواهد بود. درب آن به طرف بیرون باز شده و باید فضای داخلی جهت باز شدن درب‌ها در نظر گرفته شود.

کمد-دیواری-کلاسیک انواع مدل های کمددیواری

مدل کمد دیواری به سبک نئوکلاسیک

این مدل کمد دیواری با طراحی ساده و پیچیده آمیخته شده و از سبک سنتی، کلاسیک و مدرن در این سبک استفاده می‌شود. در این کمد طرح، الگوهای هندسی از جنس چوب، موزاییکی، اشکال خطی و کتیبه‌سازی به کار رفته، ولی مانند سبک کلاسیک و سنتی پیچیده نخواهد بود.

کمد-دیواری-نئوکلاسیک انواع مدل های کمددیواری

انواع کمد دیواری از نظر ساختار

کمد دیواری از وسایل مهم در اتاق خواب است که در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب نقش موثری داشته و در نظم بخشیدن به خانه تاثیر بسزایی دارد. این کمد بسته به ساختار در اشکال متنوعی ساخته می‌شود که انواع آن عبارتند از:

کمد دیواری آینه‌ای

این کمد فضا را بزرگ نشان می‌دهد و مناسب اتاق‌های کوچک است، زیرا درب‌های آن به طور کامل با آینه پوشیده شده اند. به دلیل اینکه آینه آن‌ها، نور را بازتاب می‌کند، فضا را روشن و بزرگ نشان می‌دهد.

کمد-دیواری-آینه-ای انواع مدل های کمددیواری

مدل کمد دیواری چوبی

کمد دیواری چوبی از نمونه‌های لوکس و گران است که از چوب انواع درختان ساخته شده، بنابراین بسته به نوع چوبی که از آن ساخته شده، کیفیت‌های مختلفی دارد. این کمد دیواری از نوعی است که در درب‌ها نقش نگارها و طرح‌های متنوعی دارد. نوع چوبی به دلیل قیمت بالا کمتر استفاده می‌شود.

کمد-دیواری-چوبی انواع مدل های کمددیواری

کمد دیواری پی وی سی

کمد دیواری پی وی سی ظاهری متنوع و زیبایی داشته و بسیار گران است. همچنین به دلیل دوام بالا و خواص ضد آبی، در محل‌هایی که در معرض رطوبت هستند، مانند حمام استفاده می‌شود. این مدل کمد، در رنگ‌های متنوعی تولید شده و سطح براقی دارد. همچنین به دلیل قیمت بالا زیاد استفاده نمی‌شود.

کمد-دیواری-پی-وی-سی انواع مدل های کمددیواری

مدل کمد دیواری ام دی اف

کمد دیواری‌ ام دی اف از رایج‌ترین مدل‌ها است که محبوبیت زیادی دارد. به دلیل بالا بودن تنوع طرح و رنگ، در سبک‌های مختلف دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. روکش کمد دیواری در طرح ‌ام دی اف، در دو مدل مات و براق وجود داشته که نوع مات در برابر خط و خش مقاومت بیشتری دارد.

کمد-دیواری-ام-دی-اف انواع مدل های کمددیواری

کمد دیواری‌های گلاس

این مدل کمد دیواری، ظاهری لوکس و زیبایی داشته و محبوبیت زیادی دارد. های گلاس ساختاری از ام دی اف داشته و روکش آن‌ ها‌ی گلاس است، به همین دلیل حالت براقی دارد. مدل‌ های گلاس از نوع‌ ام دی اف قیمت بیشتری دارد.

کمد-دیواری-های-گلاس انواع مدل های کمددیواری

مدل کمد دیواری شیشه‌ای

این کمد دیواری اصولا از جنس ‌ام دی اف یا های گلاس بوده، ولی درب‌های شیشه‌ای دارد. به این صورت که قاب درب ها ام دی اف، ولی وسط آن را شیشه تشکیل داده است. در بخش شیشه‌ای این کمد از انواع شیشه مات، دودی و غیره می‌توان استفاده کرد.

کمد-دیواری-شیشه-ای انواع مدل های کمددیواری

کمد دیواری ملامینه

یکی از بی‌کیفیت‌ترین نمونه‌های کمد دیواری از جنس ملامینه است. ملامینه ساختاری مانند ام دی اف دارد، ولی بافت آن متراکم و فشرده نیست، به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی ندارد، به همین دلیل قیمت‌های ارزانی را به خود اختصاص داده است. لذا باید در حین نصب کمد به جنس آن توجه کنید و جنس ملامینه را انتخاب نکنید، زیرا این جنس دوام و عمر کمتری خواهد داشت.

کمد-دیواری-ملامینه انواع مدل های کمددیواری

کیفیت کمد دیواری

کمد دیواری باید کیفیت بالایی داشته باشد و از متریال‌های باکیفیت ساخته شده باشد. در ادامه در مورد عوامل موثر بر کیفیت کمد با شما صحبت خواهیم کرد:

  • دستگیره کمد دیواری: شاید برای شما دستگیره کمد دیواری اهمیت زیادی نداشته باشد، ولی باید توجه کرد که جنس و مدل دستگیره در زیبایی و کیفیت کمد تاثیر گذار است، زیرا اگر کیفیت درستی نداشته باشد، به آسانی دچار لقی و شکستگی خواهد شد.
  • امنیت کمد: درست است که از کمد برای نگهداری وسایل گران قیمت استفاده نمی‌شود، ولی با این وجود اگر کمد دارای قفل باشد و امنیت داشته باشد، این ویژگی یک امتیاز برای آن محسوب می‌شود.
  • وجود فضای خالی برای کمد: اصولا کمد دیواری حجم زیادی داشته و در آن می‌توان انواع لباس، رختخواب و دیگر وسایل را نگهداری کرد. اصولا در خانه‌های کوچک کمد دیواری یک نعمت است، زیرا وسایل زیادی را می‌توان در آن جای داد.
  • کیفیت جنس کمد دیواری: چهارچوب کمد دیواری باید از چوب باکیفیت و مقاوم ساخته شده باشد تا با فشار لولا بر اثر تحمل بار، درب کمد دچار شکستگی یا ترک نشود. بدنه کمد نیز ممکن است از جنس‌ ام دی اف، ملامینه یا چوب باشد، توجه کنید که جنس ملامینه را انتخاب نکنید.
  • امکانات کمد دیواری: برخی از مدل کمد دیواری اصلی مجهز به تخت خواب، میز کامپیوتر، کتابخانه، آینه، قفسه، گاوصندوق و قفل است. با وجود این امکانات می‌توان کمدی چند منظوره و کاربردی داشت.

کمد-دیواری انواع مدل های کمددیواری

ابعاد و استانداردهای کمد دیواری

کمد دیواری بر اساس استانداردها دارای ابعاد مختصی است که اصولا بر اساس همین ابعاد آن را می‌سازند.

ارتفاع کمد دیواری

اکثرا بسته به ارتفاع سقف، ارتفاع کمد دیواری برای اتاق خواب، انتخاب می‌شود و در هر خانه‌ای ممکن است این ارتفاع فرق داشته باشد. باید به گونه‌ای طبقات و درب‌ها ساخته شوند تا بتوان از تمام فضای کمد استفاده کرد. اگر درب‌ها بلند و یک تکه باشند، ممکن است بر اثر وزن زیادی که لولاها تحمل می‌کنند، درب دچار لقی یا پیچیدگی شود. بنابراین اگر طبقات بیشتر و درب‌ها کوچکتر و جدا باشند، مسلما عمر درب بیشتر خواهد بود. اصولا آویز لباس یا جای رختخوابی در وسط کمد قرار می‌گیرد و ارتفاع این دو نیز بیشتر در نظر گرفته می‌شود. ممکن است در پایین کمد چندین کشو نیز در نظر گرفته شود تا بتوان لباس‌های جزیی و کوچک را داخل آن‌ها قرار داد. اصولا بخش فوقانی کمد ۷۰ سانتیمتر بوده و بر حسب ارتفاع اتاق این اندازه متغیر است، از این بخش به عنوان انباری استفاده می شود.

ارتفاع-کمد-دیواری انواع مدل های کمددیواری

عرض کمد دیواری

بسته به عرض اتاق، هر مدل کمد دیواری اصلی عرض متفاوتی دارد، ولی بر اساس استانداردها برای هر درب ۶۰ سانتیمتر اندازه در نظر گرفته می‌شود. از عرض ۷۰ سانتیمتر نیز بدین منظور استفاده می‌شود، ولی ۷۰ سانتیمتری کمتر به کار می‌رود.

عمق کمد دیواری

طول یا عمق کمد دیواری اصولا ۶۰ سانتیمتر در نظر گرفته خواهد شد، ولی بسته به نوع استفاده از آن ممکن است این عدد تغییر کند. مثلا اگر اتاق کوچکی دارید و میخواهید فقط کمد برای نگهداری لباس داشته باشید، عمق ۵۰ سانتیمتری برای آن کافی خواهد بود. ولی اگر برای نگهداری رختخواب نیاز به کمد دارید، عمق ۸۰ سانتیمتری بدین منظور انتخاب می‌شود.

کمد-دیواری-اتاق-خواب انواع مدل های کمددیواری

مزایا استفاده از کمد دیواری

کمد دیواری از وسایل ضروری در هر خانه‌ای است که به عنوان یک انباری جادار بوده و وسایل و لباس‌های زیادی را می‌توان در آن جای داد. همچنین در نظم بخشی به وسایل خانه نقش موثری دارد که در ادامه در مورد مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

مطابقت با طراحی داخلی منزل

اصولا کمد دیواری بعد از ساخته شدن و کامل شدن خانه ساخته می‌شود و در این مرحله تمام اجزای خانه مانند پرده، کفپوش و غیره اجرا شده اند، بنابراین سبک دکوراسیون خانه انتخاب شده و می‌توان کمد را بر اساس سبک دکوراسیون خانه، تم و رنگ وسایل انتخاب کرد. مثلا دیزاین کمد دیواری اتاق خواب دخترانه با کمد پسرانه فرق دارد. در انتخاب کمد می‌توانید رنگ پرده، کفپوش و دیگر اجزای خانه و وسایل را در نظر بگیرید. همچنین به میزان نور خانه و اندازه ان نیز توجه کنید، لذا اگر خانه شما کوچک و تاریک است، حتما کمد در رنگ روشن را انتخاب کنید تا خانه روشن و بزرگ به نظر برسد.

مطابقت با شکل اتاق

اتاق‌ها اصولا دارای شکل‌های یکنوخت و مساوی هستند و دیوارهای صافی دارند، ولی در برخی اوقات این یکنواختی و صافی در اتاق و دیوارها مشاهده نمی‌شود، مثلا در دیوار یا گوشه حالت کجی وجود دارد که می‌توانید این قسمت‌های کج و ناصاف را داخل کمد پنهان کنید.

ایجاد فضای بیشتر

اصولا آپارتمان‌های امروزی کوچک هستند و فضای کافی برای قرار دادن وسایل در آن‌ها وجود ندارد، ولی با داشتن یک کمد دیواری جادار دیگر نگران نداشتن جا جهت قرار دادن وسایل داخل آن نخواهید بود. همچنین می‌توانید حین طراحی داخل کمد دیواری اصلی مورد نظر خود، تعداد طبقات آن را زیاد تعیین کنید تا بتوانید از تمام فضای کمد بهترین استفاده را داشته باشید. در اینصورت وسایل زیادی را می‌توانید داخل آن جای دهید. اینجاست که باید بگوییم یکی از دیگر از مزایای این کمد قابلیت سفارشی‌سازی آن است و هر گونه که بخواهیم می‌توانیم آن را بسازیم.

صرفه جویی در زمان

کمد دیواری مانند قفسه‌ای بوده که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و با وجود آن می‌توانید هر قسمت را جهت نگهداری وسیله‌ای خاص در نظر بگیرید، در اینصورت به چیدمان وسایل خود نظم می‌دهید و می‌دانید که محل قرار گیری هر وسیله‌ای کجا است و دیگر لازم نیست به دنبال وسیله در خانه بگردید.

رعایت نظافت با وجود کمد دیواری

با وجود کمد دیواری می‌توان لباس‌ها را بدون اینکه تا شوند، آویزان کرد، بنابراین لباس‌ها دچار چروک نخواهد شد. همچنین لباس در کمد تمیز خواهد ماند و به دلیل اینکه کمد دارای درب است، گرد و غبار وارد آن نمی‌شوند و لباس‌ها تمیز خواهند بود. دیگر وسایل که در این مکان نگهداری می‌شوند نیز تمیز خواهند بود. مثلا وسایل برقی را می‌توان بدون کاور با خیال راحت داخل کمد نگهداری کرد.

کمد-دیواری-سفید انواع مدل های کمددیواری

کجا می‌توان از کمد دیواری استفاده کرد؟

اصلی‌ترین مکان جهت ساخت کمد دیواری اتاق خواب است، ولی به جز اتاق می‌توان در هر جای دیگر نیز کمد دیواری نصب کرد. برخی اوقات کمد دیواری در پذیرایی نیز در نظر گرفته می‌شود و آن را در آنجا نصب می‌کنند. کمد دیواری پذیرایی جدید، در زیبایی دکوراسیون پذیرایی نقش زیادی داشته و می‌توان انواع وسایل و ظروف را داخل آن قرار داد. در برخی خانه‌ها در گوشه‌های راهرو بین سرویس بهداشتی و حمام نیز کمد دیواری جهت قرار دادن لباس نصب می‌کنند. خیلی مواقع که حمام بزرگ است در قسمت رختکن آن کمد دیواری از جنس پی وی سی نصب می‌شود. به طور کل در هر جایی در فضای داخلی خانه می‌توان آن را جهت قرار دادن وسایل نصب کرد. بسته به مدل کمد دیواری اصلی، داخل این کمد می‌توان علاوه بر لباس، انواع وسایل مانند وسایل برقی، مواد غذایی، ظروف اضافی، ابزارها، رختخواب، وسایل اضافی، کتاب و غیره را نگهداری کرد. به طور کل همانطور که کابینت در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر زیادی دارد، نقش کمد دیواری نیز در دکوراسیون اتاق بی اثر نیست.

سخن پایانی

مدل‌های کمد دیواری بسیار متنوع است و بر اساس جنس، ساختار، نحوه باز شدن درب‌ها و غیره این کمدها دارای انواع مختلفی هستند. کمد دیواری در هر جایی از خانه می‌تواند ساخته شود، ولی اکثرا در اتاق خواب آن را نصب می‌کنند. این کمد بسته به ارتفاع سقف و پهنای اتاق به صورت سفارشی در هر اندازه‌ای می‌تواند ساخته و نصب شود. همچنین در جنس‌های چوب، ام دی اف، ملامینه و غیره تولید شده که اکثرا از جنس ام دی اف ساخته می‌شوند، زیرا ام دی اف علاوه بر داشتن کیفیت خوب، قیمت مناسبی دارد. نوع چوبی نیز دارای قیمت بالایی بوده و نوع ملامینه از نوع بی‌‌کیفیت و ارزان است.

 

مطالب مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا