خدمات شرکت رامسین

رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

دکوراسیون منزل رنگ و کاغذ دیواری

فهرست مطالب

برای کسانی که قصد تغییر دکوراسیون منزل یا بازسازی دارند همیشه این سوال وجود دارد که برای دیوارها رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ابتدا باید پاسخ سوال پایین را بدانیم. در ابتدا باید دید منظور از بهتر چیست؟ بهتر از نظر ظاهر و زیبایی ؟ از نظر هزینه ؟ از نظر دوام ؟

دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری یا رنگ

از نظر هزینه رنگ برای دیوارهای خانه بهتر و مقرون به صرفه تر است. اگر برای دیوارهای خانه خود نقاشی را در نظر بگیرید هزینه های شما بین سی تا پنجاه درصد کاهش خواهد یافت. شایان ذکر است که این درصد در مقایسه با کاغذ دیواری های ایتالیایی بیشتر هم میشود. اما باید بدانیم کاغذ و رنگ چالش های دیگری هم دارند.

مثلا همه میدانیم که ساده ترین حالت رنگ برای دیوارها، استفاده از رنگ سفید است و ممکن است با این انتخاب فضای شما خاص نشود. اما گزینه دلباز بودن و وسعت فضا را با انتخاب رنگ سفید برای خانه خواهید داشت.

در مقابل با انتخاب اشتباه یک کاغذ دیواری، کل محیط را تحت تاثیر منفی قرار خواهید داد. پس پیشنهاد میشود بدون مشورت با کارشناس دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری انتخاب نکنید.

اگر برای بازسازی و یا تغییر دکوراسیون منزل خود محدودیت زمان دارید پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری است. استفاده از کاغذ دیواری همچنین کثیفی کمتری به همراه دارد.

در کلیه کارهای دکوراسیون پیشنهاد ما برای سقف رنگ است. اما اگر میخواهید سقف خانه خود را کاغذ کنید رنگ سقف نباید کهنه باشد.

برای زیباتر شدن منزل رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری ؟

در جواب این سوال باید گفت سبک طراحی ویلا و منزل بسیار مهم است اما اگر انتخاب درستی داشته باشید یک کاغذ دیواری خوب میتواند سطح فضای شمارا به شدت افزایش دهد و آن روح مورد نیاز را به خانه شما بدهد. حتی افرادی که به رنگ سفید علاقه دارند میتوانند کاغذ دیواری های سفیدرنگ خریداری کنند که دارای بافت است و عمر بالاتری از رنگ دارد.

درباره طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

برای فضاهای زیر هشتاد متر مربع پیشنهاد میشود از رنگ استفاده شود. اما اگر میخواهید از کاغذ دیواری در فضای زیر ۸۰ متر استفاده کنید پیشنهاد میشود حتما از یک نصاب ماهر استفاده کنید.

دیوارهایی که در دیزاین آنها معمولا کاغذ با رنگ ترکیب میشود عبارتند از دیوار پشت تی وی ، فضای نهارخوری و دیوار پشت تخت. البته امروز بسیاری از افراد علاقمند هستند که کاغذ دیواری را با رنگ ترکیب کنند.

کاغذ دیواری یا رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

در این موارد زمانی مخصوصا در پلان های بزرگ و پیچیده باید دست به اینکار بزنید که طراحی داخلی حرفه ای در محیط شما شکل گرفته باشد و اینکار با نظر طراح انجام شود تا دیوار ها بصورت صحیح تفکیک شود و کاغذ ها در جای مناسبی نصب شوند. کاغذ ها داری بافت خاص هستند و میتوانید رنگ و طراح های بیشتری را انتخاب و استفاده کنید. درکل این زیبایی به سلیقه شما بستگی دارد اما با کاغذ مانور بیشتری برای انتخاب دارید.

کاغذ دیواری رنگ

از نظر دوام و کیفیت کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ ؟

رنگ ها بخوص در شهرهایی مثل تهران بخاطر جذب دوده هرساله کدر میشوند و ظاهر اولیه خود را از دست میدهند.

اما اگر کاغذ دیواری به درستی انتخاب و نصب شود با هر بار نظافت دوره ای هر ۶ ماه یا یک سال آن جلوه اولیه خود را بدست می آورد. که این مورد از برتری های کاعذ دیواری نسبت به رنگ است. دیوارها چه در استفاده از کاغذ دیواری چه رنگ باید صاف و عاری از موج باشد. در این صورت خروجی کار شما ۵۰ درصد بیشتر و بهتر میشود.

چه نوعی مصالحی را برای کفپوش انتخاب کنیم؟

سعی کنید ۲ یا سه دست زیر سازی کار را انجام دهید. دیوارهایی که موج دارند را ابتدا تیشه خور کرده و مجددا گچ کاری کنید تا زیر کار صاف شده و رنلکس نور یکنواخت کار را زیباتر کند.

بهترین کاغذ دیواری دنیا هم اگر حرفه ای نصب نشود زیبایی نخواهد داشت. پس در انتخاب نصاب کاغذ دیواری دقت نمایید تا جای قواره ها بعد از نصب مشخص نباشد.

همچنین نصاب از چسب مخصوص کاغذ دیواری به همراه زیرساز چسب استفاده کند. دوام رنگ هم به کیفیت رنگ ، زیرسازی رنگ و تعداد دستی که رنگ زده می شود بستگی دارد. هر سقف یا دیوار حداقل باید ۳ دست نقاشی شود تا در طول زمان عمر مفیدی داشته باشد.

کدام جنس کاغذ دیواری مناسب است؟

انتخاب کاغذ دیواری باید به همراه متخصص طراحی انجام شود. کاغذ دیواری های ایرانی دارای کیفیت مناسبی نیستند و توصیه نمیشود. اگر محدودیت هزینه دارید کارهای چینی که تحت لیسانس آلمان ، بلژیک و فرانسه و برخی از برند های معتبر چینی گزینه مناسبی برای شما هستند.

باید دقت داشته باشید این سبک کاغذ ها هم باید با حساسیت انتخاب شود. از خرید کاغذ های سنگین یا تاریخ گذشته خودداری کنید با نوک انگشت خود مقاومت کاغذ رابسنجید.

کاغذ دیواری یا رنگ برای خانه خوب است؟

پوسترهل هم میتوانند با توجه به ماهیت فضا آنرا جذاب و دلنشین تر کنند. صاف بودن دیوار زیر پوستر بسیار مهم است و از عوامل دوام و زیبایی آن میباشد.

اگر طول عمر برای شما مهم است کاغذ دیواری های فومی نخرید. کاغذ هایی را انتخاب کنید که درز را نشان نمیدهند و دارای بافت هستند. لوکس ترین کاغذ دیواری های موجود در بازار اییتالیایی هستند که با عرض ۷۰ سانت و یک متر عرضه می شوند.

رابطه یک خانه شاد و طراحی دکوراسیون

این کاغذ ها دارای وزن نسبتا زیادی هستند که باید توسط بهترین چسب ها و مجرب ترین نصاب ها نصب شوند. با توجه به شرایط فعلی واردات کشور دسترسی به کاغذ با کیفیت سخت تر از گذشته شده و قیمت ها بسیار بالا رفته و باید موارد زیادی رعایت شود تا هزینه ی انجام شده به بهترین شکل نمایان شود.

در پایان ترکیب کردن رنگ و کاغذ دیواری میتواند بهتر از دوراهی رنگ یا کاعذ باشد.

بیشتر بخوانید: شرکت دکوراسیون داخلی در شهرک غرب

بهترین کاغذ دیواری

با توجه به کلمه کلیدی “بهترین کاغذ دیواری”، یک کاغذ دیواری با کیفیت بالا و طرح‌های جذاب و مناسب می‌تواند انتخاب بهتری باشد. یک کاغذ دیواری خوب قابلیت‌های زیر را داراست:

۱. جنس با کیفیت: کاغذ دیواری با جنسیت مرغوب باعث می‌شود که پوشش دیواری بادوام و مقاوم در برابر سایش و شستشو باشد.

۲. طرح‌های جذاب: کاغذ دیواری با طرح‌های زیبا و جذاب می‌تواند فضایی دلپذیر و شگفت‌انگیز ایجاد کند. از طرح‌های مدرن، کلاسیک، گیاهان، الگوها، نقاشی‌ها و مناظر طبیعی استفاده می‌شود.

۳. رنگ‌های زیبا: پالت رنگی مناسب استفاده شده در کاغذ دیواری، باید با سبک و دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ باشد و تأثیر آرامش‌بخش یا پرانرژی بودن را ایجاد کند.

۴. ضد لکه: یک کاغذ دیواری با قابلیت مقاومت در برابر لکه و آسانی پاک شدن آن، می‌تواند عمر طولانی‌تری داشته باشد.

۵. نصب آسان: این کاغذ دیواری باید قابلیت نصب و جدا شدن آسان را داشته باشد تا در صورت نیاز به تعویض یا تغییر طرح، به راحتی قابل انجام باشد.

با توجه به این فاکتورها، انتخاب بهترین کاغذ دیواری وابسته به سلیقه و نیازهای شماست.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *