خدمات شرکت رامسین

راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

رنگ های کمد دیواری

فهرست مطالب

در این مقاله در تلاشیم تا با در‌نظر گرفتن دکوراسیون‌داخلی اتاق‌ خواب که مسلما هماهنگ با دکوراسیون‌داخلی منزل است به شما کمک کنیم تا بهترین رنگ کمد‌ دیواری را با توجه به سلیقه و بودجه در نظر گرفته شده انتخاب کنید. امروزه با تنوع زیاد در مدل‌های مختلف کمد دیواری موجود در بازار بهتر است قبل از بازسازی منزل نسبت به سبک‌های دکوراسیون‌داخلی مانند: ( سبک کلاسیک، سبک نئوکلاسیک، سبک مدرن، سبک بوهمیان، سبک مینیمال و… ) شناخت کافی را پیدا کنید؛ البته کمک گرفتن از تیم حرفه‌ای شرکت طراحی و دکوراسیون‌داخلی رامسین می‌تواند تا حد زیادی در رسیدن به هدف مطلوبتان یاری‌رسان باشد.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری

از کمد‌های دیواری برای نظم‌دهی وسایل استفاده می‌شود.در انتخاب کمد دیواری برای اتاق خواب ابتدا باید از سبک کلی اتاق خواب پیروی کرد چرا که همان اندازه که کاربردی و جادار بودن کمد دیواری مهم است توجه به رنگ و مدل هم حائز اهمیت است. نکته دیگر در نظر گرفتن افرادی است که می‌خواهند از کمد دیواری استفاده کنند که سلیقه و کارایی مورد نظر آنها برطرف شود.

رنگ-کمد-دیواری راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

نکات کلیدی در انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری

در انتخاب رنگ برای کمد دیواری توجه به رنگ کفپوش اتاق خواب و رنگ دیوارها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در نظر گرفتن رنگ سرویس خواب و عناصر دکوراتیو می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

توجه به نور و سبک کلی دکوراسیون داخلی منزل یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید؛ مثلا در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده از رنگ‌های چوب و کرم رایج است در صورتی که در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن استفاده از رنگ‌های سفید و طوسی بیشتر به چشم می‌خورد.

اگر اتاق خواب از نور طبیعی بی‌بهره است توصیه می‌شود از رنگ‌های سفید و روشن برای کمد دیواری استفاده کنید تا  فضای اتاق خواب بزرگ‌تر دیده شود.

متراژ اتاق خواب را حتما در نظر بگیرید.

کمد-دیواری-رنگ-قهوه-ای راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

بهترین رنگ کمد دیواری کدام است؟

 

  • رنگ سفید: اگر فضای اتاق خواب کوچک است رنگ سفید به دلبازتر دیده شدن آن کمک می‌کند علاوه‌بر آن برای اتاق خواب با دیوارهای رنگی هم پیشنهاد می‌شود چون از شلوغی بیش از حد فضا جلوگیری می‌کند.رنگ سفید یکی از پرفروش‌ترین رنگ‌های کمد دیواری است.

کمد-دیواری-رنگ-سفید راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

  • رنگ چوب: استفاده از کمد دیواری با تناژ رنگ‌های چوب باعث گرم‌تر دیده‌ شدن فضای اتاق خواب می‌شود و تاثیرات مثبت زیادی در کاهش استرس ساکنین می‌گذارد.این رنگ به دلیل تنوع زیاد در طیف رنگ از پر‌طرفدارترین رنگ‌ها برای کمد دیواری محسوب می‌شود.

کمد-دیواری-رنگ-چوب راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

  • رنگ طوسی: رنگ طوسی از دسته رنگ‌های خنثی است که با هر ترکیب رنگ و سبک دکوراسیونی هماهنگ می‌شود و محیطی شیک و امروزی را به نمایش می‌گذارد.

کمد-دیواری-رنگ-طوسی راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

  • رنگ مشکی: این رنگ شیک و امروزی است و فضا را  مدرن نشان می‌دهد ولی برای اتاق خواب‌های کوچک توصیه نمی‌شود زیرا باعث کوچک‌تر دیده شدن فضا می‌شود از نکات مثبت استفاده از رنگ مشکی برای کمد دیواری می‌توان به هماهنگ شدن آن با همه رنگ‌ها اشاره کرد.

کمد-دیواری-مشکی راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

  • رنگ کمد دیواری ام دی اف:کمد دیواری ام دی اف به دلیل طیف رنگی گسترده پرکاربردترین نوع کمد دیواری در بازار است.

کمد-دیواری-رنگ-ام-دی-اف راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

برای انتخاب رنگ کمد دیواری رنگ‌های تیره بهتراند یا روشن؟

به صورت کلی سلیقه شخصی افراد برای انتخاب طیف رنگ‌های روشن یا تیره از اصلی‌ترین موارد است؛ ولی طبق توصیه افراد متخصص اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است و از نور کمی برخوردار است استفاده از رنگ‌های روشن تاکید می‌شود؛ولی اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است دست شما برای انتخاب رنگ بازتر است و می‌توانید از رنگ‌های تیره و یا ترکیب رنگ‌های گرم‌تر  هم برای کمد دیواری‌تان استفاده کنید.در نهایت بهترین رنگ برای کمد دیواری رنگی است که با اتاق خواب و سلیقه شما هماهنگی دارد. به صورت کلی:

  • رنگ‌های روشن:رنگ‎های روشن می‌توانند فضا را بزرگ‌تر و شادتر نشان دهند و برای اتاق خواب‌های کوچک توصیه می‌شوند.
  • رنگ‌های تیره: رنگ‌های تیره بیشتر برای فضاهای بزرگ استفاده می‌شوند و گرما و صمیمیت را در فضای اتاق خواب بیشتر می‌کنند.
  • رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی به راحتی با هر فضایی هماهنگ می‌شوند و فضایی آرام و مدرن را به نمایش می‌گذارند.
  • ترکیب رنگ‌ها:استفاده از ترکیب چند رنگ برای کمد دیواری برای بهتر جلوه دادن فضا پیشنهاد می‌شوند؛ استفاده از یک رنگ خنثی به عنوان زمینه کار و ترکیب آن با یک رنگ روشن یا تیره محیطی جذاب را برای شما ایجاد می‌کند و جز جدید‌ترین رنگ‌ها برای کمد دیواری است.
  • رنگ‌های پاستیلی: رنگ‌های پاستیلی باعث مدرن‌تر دیده شدن فضا می‌شوند؛ علاوه‌بر آن احساس آرامش را منتقل می‌کنند.استفاده از رنگ‌های پاستیلی باعث روشن‌تر دیده شدن فضا می‌شود.

 بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب مستر

در انتخاب کمد دیواری برای اتاق خواب مستر یا زوج باید به این نکته توجه کرد که این فضا برای استفاده دو نفر طراحی شده؛ قبل از هر نکته‌ای در نظر گرفتن سبک کلی دکوراسیون داخلی منزل اهمیت دارد چرا که برای سبک کلاسیک رنگ٬ها و متریال طبیعی توصیه می‌شود در حالی که سبک مدرن بر پایه رنگ‌های خنثی مثل طوسی و سفید  تاکید می‌کند.

کمد-دیواری-رنگ-سفید-طوسی راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق کودک

در انتخاب رنگ کمد دیواری برای اتاق خواب کودک باید کمی جسورتر باشیم و متفاوت‌تر عمل کنیم؛ چرا که رنگ‌های شاد باعث احساس انرژی بیشتری در کودکان می‌شود.اگر فرزندتان به سنی رسیده است که می‌تواند در انتخاب همراهیتان کند حتما از سلیقه او کمک بگیرید.معمولا رنگ‌های فانتزی با طرح‌های کارتونی خیلی مورد علاقه و توجه بچه ها قرار می‌گیرد.

فضای اتاق خواب را در نظر بگیرید و رنگ و کمدی انتخاب نکنید که فضا برای بازی کودک نباشد.

از درب‌های سبک برای اتاق خواب کودکان استفاده کنید؛ که ترجیحا لبه‌های تیزی نداشته باشند. استفاده از درب‌های شیشه‌ای و آینه‌ای برای اتاق خواب کودکان توصیه نمی‌شود.

کمد-دیواری-اتاق-خواب-کودک راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری

انتخاب رنگ کمد دیواری به چه عواملی بستگی دارد؟

بهتر است برای هماهنگی رنگ کمد دیواری با سایر فضای اتاق خواب چند نکته را در نظر بگیرید:

  • توجه به رنگ کفپوش‌ها: توصیه می‌شود اگر دیوار رنگ شلوغ دارید رنگ کمد دیواری با رنگ کفپوش هماهنگ و از تناژ رنگی خنثی باشد تا حس آرامش را منتقل کند.
  • توجه به رنگ دیوارها: اگر انتخاب شما برای دیوار اتاق خواب رنگ خنثی یا روشن است بهتر است  رنگ کمد دیواری از طیف رنگ‌های گرم باشد تا تفاوت و برجستگی ایجاد کند.
  • توجه به رنگ سرویس خواب: بهتر است رنگ سرویس خواب و کمد دیواری  با هم هارمونی داشته باشند.
  • سبک دکوراسیون اتاق خواب: توجه به سبک کلی که اتاق خواب پیروی می‌کند می‌تواند  در انتخاب رنگ مناسب بسیار کمک کننده باشد.

جمع‌بندی

در انتخاب رنگ برای کمد دیواری بهتر است به این نکته توجه کنیم که استفاده از رنگ‌های روشن و ملایم به دلیل القای حس آرامش و راحتی  گزینه مناسب‌تری  محسوب می‌شوند در حالی که اتاق‌های رنگارنگ مناسب اتاق خواب کودک است و حس انرژی و زندگی را منتقل می‌کند.در نظر گرفتن سبک کلی طراحی داخلی برای هر منزل و توجه کلی به دکوراسیون پذیرایی, دکوراسیون آشپزخانه,دکوراسیون اتاق خواب و… می‌تواند به شما  برای  انتخاب بهتر کمک کند. شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی رامسین با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی و بازسازی منزل در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی با مشاوره رایگان به شما برای رسیدن به هدف مورد نظرتان کمک می کند.

مطالب مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا