خدمات شرکت رامسین

دکوراسیون کافی شاپ کوچک

فهرست مطالب

کافی شاپ از جمله مکان‌های محبوب جهت دورهمی‌های دوستانه و گذراندن اوقات فراغت است که افراد زیادی دیدارهای مهم خود را در این فضای دلنشین برگزار می‌کنند. به دلیل محبوبیتی که این مکان دارد به دکوراسیون آن توجه زیادی داده می‌شود و در صورتی که دکوراسیون داخلی آن زیباتر باشد، مشتریان بیشتری جذبش می‌شوند. در ادامه در مورد دکوراسیون کافی شاپ کوچک بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

شرکت معماری و دکوراسیون رامسین با بیش از ۲۰ سال تجربه و با استفاده از دانش به روز متخصصان خود اماده ارائه خدمات ایده‌پردازی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و محل کار شما است.

تلفن : ۰۲۱۲۶۱۳۱۱۹۲

موبایل : ۰۹۱۲۳۹۸۷۰۲۱ – ۰۹۱۲۶۱۰۸۳۲۹

آدرس شعبه ۱ : فرمانیه خیابان آقایی

آدرس شعبه ۲ : سعادت آباد خیابان سپهر

دکوراسیون-کافی-شاپ-کوچک دکوراسیون کافی شاپ کوچک

اساس طراحی دکوراسیون کافی شاپ کوچک بر چیست؟

در طراحی دکور کافی شاپ باید به نکات زیر توجه شود که این نکات عبارتند از:

  • ظرفیت کافی شاپ و تعداد مشتریان
  • موقعیت محلی
  • سبک کافه
  • بودجه
  • علایق صاحب کافه
  • سلیقه مشتریان

سبک-طراحی-کافی-شاپ-کوچک دکوراسیون کافی شاپ کوچک

سبک طراحی دکوراسیون کافی شاپ کوچک

جهت طراحی کافی شاپ و دکوراسیون اداری و تجاری، سبک‌های مختلفی مانند سبک مدرن، کلاسیک، سنتی، روستیک، صنعتی، هایگ و غیره وجود دارند که جهت اجرای هر سبک، از المان‌های مختص به آن می‌توان استفاده کرد. در اینجا سبک‌های رایج را معرفی خواهیم کرد:

طراحی دکوراسیون کافی شاپ کوچک به سبک مدرن

در طراحی کافی شاپ در سبک مدرن، از راحتی، عملکرد و زیبایی به صورت تلفیقی استفاده می‌شود. در قدم اول، استفاده از طرح و رنگ مینیمالیستی مورد توجه قرار می‌گیرد که رنگ‌های خنثی مانند قهوه ای، سفید و خاکستری در آن دیده می‌شوند تا حس وسعت نمایان شود. مصالحی مانند استیل ضد زنگ، شیشه و بتن در این سبک حس معاصر را القا می‌کنند. مبلمان نیز در طرح‌های ساده و بدون عناصر اغراق شده انتخاب می‌شوند و مبلمان مدولار یا چند منظوره انتخاب خوبی برای تطبیق‌پذیری هستند. یک نوار در مرکز کافه یا وسایل مدرن و میز پیشخوان منحصر به فرد از جنس سنگ صیقلی یا مواد بازیافتی چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. نورپردازی این محل نیز اهمیت زیادی دارد و از چراغ‌های آویز، نوار ال ‌ای دی و روشنایی مسیر استفاده می‌شود. همچنین بهره بردن از تکنولوژی مانند ایستگاه‌های وای فای و نمایشگر سفارش سلف سرویس می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. گیاهان طبیعی و دیگر عناصر طبیعی و دست ساز باید در نظر گرفته شوند و با نورگیری‌ها و پنجره‌های بزرگ نور فضا تامین می‌شود.

دکوراسیون-کافی-شاپمدرن دکوراسیون کافی شاپ کوچک

طراحی دکوراسیون کافی شاپ کوچک کلاسیک

در کافی شاپ در سبک کلاسیک از عناصر طراحی جاودانه استفاده می‌شود و انتخاب رنگ در آن اهمیت زیادی دارد. یک پالت رنگ کلاسیک اکثرا بر حسب تناژهای گرم و طبیعی همچون مشکی، کرم و قهوه‌ای انتخاب می‌شود که مناسب محیط کافی شاپ است. پلان روی طبقه محیط دلپذیر و دنج تکیه دارد و وسایلی همچون مبلمان مخمل، صندلی بلند و صندلی چوبی و پلاستیک در آن به کار می‌رود. محیط کافی شاپ، کاربردی و شیک است و در آن از چوب با اجزای شیشه‌ای بهره گرفته می‌شود که تاکید بر جذابیت کلاسیک دارد. تلفیق یک دستگاه عتیقه اسپرسوساز و یک آسیاب قدیمی فضا را تاریخی نشان می‌دهد. در این سبک نورپردازی اهمیت زیادی دارد و در این خصوص از چراغ‌های کلاسیک آویز، لوسترها یا چراغ‌هایی با نور گرم رومیزی استفاده می‌شود. در سبک کلاسیک جزییات مهم هستند و قفسه کتاب، عکس‌ها، شومینه و دکوراسیون قدیمی به کار می‌روند.

دیزاین-کافی-شاپ-کوچک-کلاسیک دکوراسیون کافی شاپ کوچک

دکوراسیون کافی شاپ کوچک در سبک سنتی

سبک سنتی یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است که در این سبک از پوشش چوبی، الگوهای پیچیده کاغذ دیواری، رنگ‌های مجلل و غنی و منسوجات فراوان استفاده می‌شود. مبلمان نیز از جنس چوب تیره با روکش مخمل هستند و محیط متعادل و رسمی ایجاد می‌شود. یک نقطه کانونی مانند شومینه در هر اتاق وجود دارد که وسایل حول محور آن چیده می‌شوند. عناصر دیگر مانند لامپ‌های سنتی، جاشمعی، گلدان‌های چینی، پرده‌های سنگین و بزرگ و کتاب‌های قدیمی از دیگر مشخصات این سبک هستند. همچنین تلفیق نورهای طبیعی و مصنوعی به چشم می‌خورد.

دیزاین-کافی-شاپ-کوچک-سنتی دکوراسیون کافی شاپ کوچک

دکوراسیون کافی شاپ کوچک روستیک

در دیزاین داخلی کافی شاپ روستیک یا روستایی از تلفیق گرما، ارتباط نوستالژیک با گذشته و راحتی استفاده می‌شود و رنگ‌های خاکی همچون قهوه‌ای تیره، بژ ملایم، سبز تیره، قرمز گرم و قهوه‌ای تیره مورد توجه قرار می‌گیرند. زندگی روستایی در مبلمان منعکس شده و مبلمان چوبی، صندلی‌های فرفورژه، میزهای روستایی و چهارپایه‌های قدیمی در این سبک دیده می‌شوند. اثاثیه و وسایل داخلی با متریال‌هایی همچون چرم یا پشم نیز به چشم می‌خورند. وجود تخته‌های چوبی قدیمی روی دیوارها و تیرهای روی سقف نیز این دکوراسیون را جذاب می‌کنند. سنگ‌های خشن و دیوارهای آجری یا شومینه و اجاق گاز این فضا حالت روستایی‌تر می‌بخشند. عناصری مانند کوزه‌های قدیمی، وسایل مزرعه فرسوده، تخته‌های سیاه، فانوس‌ها و لوازم بازسازی شده همچون درب و پنجره‌ها در آنجا خودنمایی می‌کنند. در نورپردازی به لوسترهای عتیقه، لامپ‌های آویزان شده روی طناب‌های فرسوده و لامپ‌ها مورد توجه قرار گرفته اند. در دکوراسیون مغازه نیز می‌توان از این سبک استفاده کرد.

دیزاین-کافی-شاپ-کوچک-روستیک دکوراسیون کافی شاپ کوچک

دکوراسیون کافی شاپ کوچک به سبک صنعتی

در سبک دکوراسیون صنعتی از عناصر خام، ساده و طبیعی بهره می‌گیرند و معماری ستون فقرات یک زیبایی‌شناسی است که در آن اجزایی همچون تیرها، کف‌های بتنی، آجرها، کانال‌های نمایان دیده می‌شوند. لذا باید لوکیشنی برگزیده شود که به شکل خام و ناتمام است. رنگ‌های به کار رفته باید خنثی مانند قهوه ای، خاکستری، سیاه و سفید باشند و به وسایل سنگین، فلزی و مبلمان باید توجه کرد. عناصری از جنس بازیافتی، فولاد ضد زنگ و چدن در این سبک استفاده می‌شوند و لوله‌ها و جاری‌ها باید نمایان باشند. قفسه‌های مفهومی باز و اقلامی همچون چرخ دستی‌های صنعتی و جعبه‌های قدیمی چوبی باید در طراحی این سبک در نظر گرفته شوند. پنجره‌های بزرگ و وسایل دست دوم قدیمی نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.

دیزاین-کافی-شاپ-کوچک-سبک-صنعتی دکوراسیون کافی شاپ کوچک

دکوراسیون کافی شاپ کوچک به سبک هایگ

در کافی شاپ به سبک هایگ به راحتی و صمیمیت توجه زیادی می‌شود و در آن محیطی اختصاصی و خلوت ایجاد خواهد شد. همچنین عناصر ساده، شکیل، رنگ‌آمیزی با رنگ گرم، نورپردازی، گل و گیاه به کار می‌روند تا توجه مشتریان جلب شود.

دیزاین-کافی-شاپ-کوچک-سبک-هایکو دکوراسیون کافی شاپ کوچک

نکات مهم در خصوص طراحی دکوراسیون کافی شاپ کوچک

طراحی دکوراسیون کافی شاپ باید بر اساس سبک انتخاب شده انجام شود و در طراحی آن باید به نکات زیر توجه شود:

  • دکوراسیون کافی شاپ خود را شیک طراحی کنید، زیرا افراد زیادی در این مکان عکس سلفی می‌گیرند.
  • با استفاده از کتابخانه در این محل، علاقه مندان به کتاب را جذب کنید.
  • نورپردازی در زیبایی دکوراسیون نقش موثری دارد و با ایجاد خلاقیت در نورپردازی کافی شاپ خود را جذاب کنید.
  • بر اساس سبک دکوراسیون خود از موسیقی در کافی شاپ استفاده کنید و سعی کنید موسیقی‌های پخش شده متنوع باشند. همچنین دعوت از هنرمندان و پخش زنده می‌توانید در جذب مشتریان تاثیرگذار باشد.
  • با چیدن میز و صندلی در فضای باز، کافی شاپ شما بیشتر نمایان خواهد شد و فراهم کردن شرایط گرمایشی و سرمایشی در فضای داخلی و خارجی می‌تواند در جذب مشتری موثر باشد.

سخن پایانی

دکوراسیون کافی شاپ کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است و در طراحی آن باید به سبک دکوراسیون توجه کرد. سبک‌های دکوراسیون بسیار متنوع هستند و دکوراسیون کافی شاپ باید بر اساس یکی از این سبک‌ها طراحی شود و عناصر نیز بر اساس همین سبک انتخاب شوند. توجه کنید که کافی شاپ شما طراحی لوکس و جذابی داشته باشد تا بتوانید مشتریان زیادی را جذب کنید. یکی از مواردی که باید در این خصوص رعایت کنید این است که فضایی را ایجاد کنید تا مشتریان احساس راحتی داشته باشند و حین حضور یافتن در کافی شاپ روحیه آن‌ها شاد شود.

مطالب مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا