خدمات شرکت رامسین

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون خانه سنتی ایرانی

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بر می‌گردد به تاریخ و گذشته ما ایرانیان، دنیایی که از جزئیات شگفت‌انگیز و زیبایی‌ها بنا شده بود. ‌ دکوراسیون ایرانی از گذشته تا کنون با هنر ایرانی تلفیق شده بود و وسایل تزئینی و آثار هنری در این دیزاین بسیار به چشم می‌خورد. خانه‌هایی که دکوراسیونی به سبک ایرانی دارند، دارای سبک خاصی هستند و ردپای اصالت و هنر در آنها نمایان است. هر قسمت و هر جزیی از این دیزاین، زیبایی دل‌انگیزی داشته و حرفی برای گفتن دارد.

شرکت معماری و دکوراسیون رامسین با بیش از ۲۰ سال تجربه و با استفاده از دانش به روز متخصصان خود اماده ارائه خدمات ایده‌پردازی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و محل کار شما است.

تلفن : ۰۲۱۲۶۱۳۱۱۹۲

موبایل : ۰۹۱۲۳۹۸۷۰۲۱ – ۰۹۱۲۶۱۰۸۳۲۹

آدرس شعبه ۱ : فرمانیه خیابان آقایی

آدرس شعبه ۲ : سعادت آباد خیابان سپهر

ویژگی دکوراسیون ایرانی

در چیدمان خانه ایرانی از المان‌هایی تشکیل شده که هر یک مشخصه برجسته هنر ایرانی را نشان می‌دهند. از ایده‌های سنتی تا هنر‌های دستی و سبک‌ها و دکوراسیون مدرن، همه در خانه به سبک ایرانی دیده می‌شوند. نمی‌توان گفت تمامی ایده‌های سبک ایرانی فقط ایرانی هستند، بلکه از سبک‌های معاصر و سنتی به ‌صورت تلفیقی در آن به کار می‌رود. به طور کل خانه‌های ایرانی به زیبایی شهرت دارند و در ادامه در مورد چیدمان خانه ایرانی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دکوراسیون-داخلی-خانه-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

مبلمان خانه ایرانی

در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی علاوه بر فرش که جزء اصلی این سبک است، از دیگر وسایل استفاده می‌شود. از انواع مبلمان نیز بهره گرفته خواهد شد. اکثرا مبلمان چوبی با رنگ‌های طوسی، قهوه‌ای، کرم و سبز تیره مناسب این سبک هستند. پارچه این وسایل اصولا از جنس مخمل و شبه مخمل بوده و در استایل مبل‌ها از طرح‌های کلاسیک و سنتی بهره می‌گیرند. هر چه سبک های دکوراسیون داخلی به سمت مدرن شدن پیش برود، رنگ و مدل این وسایل نیز تغییر خواهد کرد.

دکوراسیون-منزل-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

مبلمان-خانه-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

 

نشیمن ایرانی

در دیزاین منزل ایرانی در اتاق نشیمن فرش جایگاه بالایی دارد و آن‌ها در رنگ‌های کرم، تیره و رنگی متناسب با رنگ دکوراسیون و وسایلی مانند پرده، مبل و دیوار‌ها انتخاب می‌شوند. اگر رنگ فرش گرم باشد، بیشتر به چشم می‌خورد و مبل‌های سنتی و کلاسیک نیز با آن تناسب دارند. دیوار پشت تلویزیون در دکوراسیون نشیمن اهمیت زیادی دارد و از قسمت‌های مهم است. دیزاین و چیدمان آن نیز باید بسیار خاص باشد و از مدل‌های تی وی روم‌های شیک و متنوع می‌توانید در آن بهره ببرید.

مبلمان-دیزاین-خانه-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون-نشیمن-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

پذیرایی ایرانی

در دکور خانه ایرانی که فضای زیادی دارند، بخش نشیمن و پذیرایی جدا هستند و این محل تم متفاوتی دارد. یک دست مبلمان شیک همیشه برای این بخش در نظر گرفته می‌شود، در خانه‌های بزرگ اکثرا در بخش نشیمن از مبل راحتی و در دکوراسیون پذیرایی از مبل استیل و سلطنتی به کار می‌رود، بخش پذیرایی جهت پذیرایی از میهمانان انتخاب می‌شود، به همین دلیل نما و چیدمان آن شیک و تمیز خواهد بود.

مبلمان-دیزاین-خانه-ایرانی-1 دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

پذیرایی-و-نشیمن-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اتاق خواب ایرانی

اتاق خواب ایرانی در دیزاین منزل ایرانی سبک مختص به خود را دارد و در آن از تخت چوبی و رنگ چوب بهره گرفته می‌شود. همچنین فرش بزرگ در وسط این اتاق خودنمایی می‌کند. در این محل از رنگ‌های روشن مانند کرم، سفید و نسکافه‌ای در پرده، دیوار و کف استفاده می‌شود و رنگ‌های صورتی، آبی روشن، یاسی و بنفش نیز به صورت تلفیقی در وسایل به‌کار می‌روند. کمد در دکوراسیون اتاق خواب نقش بسزایی دارد و این کمد باید به‌اندازه کافی جادار باشد.

دکوراسیون-اتاق-خواب-سبک-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دیزایناتاق-خواب-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

آشپزخانه ایرانی

آشپزخانه‌های ایرانی در سبک دکوراسیون ایرانی، با دیگر سبک‌ها متفاوت‌اند و به سبک کلاسیک چیده می‌شوند. به این شکل که کابینت، میز نا‌هارخوری و وسایل دیگر در سبک کلاسیک استفاده می‌شوند. مثلا در دکوراسیون آشپزخانه کابینت چوبی در رنگ چوب و میز و صندلی چوبی در رنگ چوب، بیشتر مورد‌ توجه قرار می‌گیرد. اکثرا در کف آشپزخانه فرش یا گلیم فرش انداخته می‌شود و یا از پارکت در طرح چوب بهره گرفته خواهد شد. کابینت جزء اصلی این بخش از خانه است که اهمیت زیادی به آن داده می‌شود.

آشپزخانه-سبک-نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

نورپردازی-آشپزخانه دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

چیدمان منزل به سبک ایرانی

چیدمان خانه ایرانی تاکید روی وسایل و المان‌ها در اشکال هندسی، مانند میز گرد و آینه مربع دارد. در این سبک به محل قرار‌گیری وسایل توجه زیادی شده و در کمد یا بوفه از وسایل دکوری استفاده می‌شود. در این دیزاین به نکات کانونی اهمیت زیادی داده می‌شود و چیدمان آن بسیار شیک انجام خواهد شد. همچنین جهت تزیین کردن خانه ایرانی، تابلو‌ها نقش موثری دارند و تقدم وسایل و تقارن اجزا در دستور کار قرار می‌گیرد. لذا نظم و تقارن جزء جدایی‌ناپذیر این سبک است و در چیدمان مبل در وهله اول وسایل بزرگتر چیده شده و سپس وسایل کوچک‌تر چیده خواهند شد. همچنین در چیدن میز نا‌هار خوری تقارن رعایت می‌شود. در سبک ایرانی مانند دکوراسیون نئوکلاسیک از سبک‌های مدرن و کلاسیک به صورت تلفیقی نیز به کار می‌رود.

چیدمان-منزل-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

مبلمان-دیزاین-خانه-ایرانی-2 دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

 

دکوراسیون خانه ایرانی سنتی

در سبک دکوراسیون ایرانی، وسایل در اشکال هندسی طراحی می‌شوند، مثلا پنجره‌ها اورسی هستند. از طراحی اسلیمی در این سبک بهره گرفته می‌شود و در نقوش فرش‌ها، گلدان، اکسسوری، شمعدان، آینه، مبلمان، کاغذ دیواری و غیره از این طرح استفاده می‌شود. در خانه‌هایی در مناطق سردسیر، رنگ های گرم و در مناطق گرمسیر، رنگ‌های سرد بکار می‌روند. اصلی‌ترین رنگ سنتی ایرانی رنگ قرمز بوده و رنگ‌های یشمی، قهوه‌ای، زرشکی و فیروزه‌ای در این رنگ‌ها دیده می‌شود. همچنین چلچراغ‌های بلورین، پیه سوز‌ها، گردسوز‌ها و فرش‌های اصیل ایرانی در دکوراسیون ایرانی سنتی به چشم می‌خورند.

دیزاین-خانه-سنتی-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکور-خانه-سنتی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

تقسیم‌بندی فضا

در چیدمان منزل به سبک ایرانی به نقش‌بندی محیط و تقسیم‌بندی آنها توجه ویژه‌ای داده می‌شود و از گذشته تا کنون این کار با اختلاف ارتفاع میان سطوح بخش‌های مختلف و دیوار چینی صورت می‌گرفت. ولی هم‌اکنون این کار با تغییر در رنگ دیوار‌ها، استفاده از مبلمان در فضایی معین، بهره بردن از دیوارکوب، پارتیشن و غیره انجام می‌شود. با تقسیم‌بندی فضا بخشی از خانه با بخش دیگر جدا می‌شود، مثلا در صورتی که بخش نشیمن و پذیرایی به هم متصل هستند، با پارتیشن‌های شیک این بخش‌ها جدا می‌شوند. لذا در بازسازی منزل در مورد تقسیم‌بندی فضا تصمیم گیری خواهد شد.

مبلمان-دیزاین-خانه-ایرانی-3 دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکور-خانه-سنتی-1 دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

رنگ‌های دکوراسیون خانه ایرانی

رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی جزء جدایی‌ناپذیر هستند و به شکل مشخص معرف سبک ایرانی محسوب می‌شوند. در برخی استایل‌های دیزاین‌ها، بعضی رنگ‌ها، ویژگی‌های اصلی این سبک هستند. به طور کل رنگ‌های اصلی این سبک رنگ‌های سفید، کرم و قهوه‌ای هستند و برخی مواقع از قرمز نیز به نسبت کم‌ در آن دیده می‌شود، بالاخص در رنگ دیزاین، بیشتر قرمز در نظر گرفته می‌شود. ‌ علاوه بر آن رنگ‌های طلایی و نقره‌ای سبک ایرانی را نزدیک به لوکس شدن می‌کنند.

رنگ-ها-در-دکوراسیون-سنتی-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

رنگ-دکور-خانه-سنتی-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

استفاده از وسایل سنتی

از وسایل مختلفی در چیدمان منزل به سبک ایرانی به کار می‌رود و وسایل دکوری و سنتی مانند ظروف کریستال و عتیقه یا لوستر‌های کریستالی در این سبک زیاد دیده می‌شوند. صندلی و میز نا‌هار خوری یکی از این وسایل هستند. پایه‌های صندلی و میز در این سبک اصولا پایه‌های کلاسیک و برش خورده دارند و جنس آنها از انواع چوب است. پرده‌های شیک و لوکس که اندازه‌های بلندی دارند، نیز از دیگر وسایل هستند. فرش نیز جزء اصلی دکوراسیون کلاسیک است که در وسط نشیمن، اتاق‌ها و حتی آشپزخانه استفاده می‌شود.

وسایل-خانه-سنتی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

خانه-سنتی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دیوار‌ها در دکوراسیون خانه ایرانی

دیوار دکوراسیون داخلی منزل ایرانی با گچ پوشش داده شده و این گچ به ‌صورت صاف و ساده دیوار را می‌پوشاند. ممکن است با گچ‌بری نیز دیوار تزیین شود. در این سبک از کاغذ دیواری نیز روی گچ استفاده می‌شود. کاغذ دیواری در مدل‌های کلاسیک مناسب این سبک است که رنگ و طرح آن را می‌توان مطابق با دکوراسیون انتخاب کرد. همچنین از تلفیق رنگ و کاغذ دیواری نیز در خانه‌های ایرانی بهره گرفته می‌شود و در یک فضا می‌توان دو طرح و مدل کاغذ دیواری را اجرا کرد.

دیوار-دکوراسیون-خانه-سنتی-ایرانی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

پرده در دکوراسیون خانه ایرانی

در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی از انواع پرده بهره گرفته می‌شود که این پرده‌ها عبارتند از:

  • پرده حریر: این مدل پرده به دلیل عبور دادن نور، باعث تاریک شدن محیط نمی‌شود و اگر خانه شما نور زیادی دارد می‌توانید در زیر آن از آستر استفاده کنید.
  • پرده ابریشمی: فضا را تاریک نمی‌کنند و مناسب مکان‌های رسمی هستند.
  • پرده‌های مخمل: به دلیل کلفت و سنگین بودن مناسب والان هستند.
  • پرده کتان: حالت پنبه‌ای و نرمی دارد و مناسب مکان‌های غیررسمی است.
  • پرده‌های دانتل: مناسب استفاده در پذیرایی هستند.

پرده-دکور-سنتی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

پرده-در-دوراسیون-سنتی-خانه دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

نورپردازی دکوراسیون سبک ایرانی

به نورپردازی دکوراسیون سبک ایرانی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی باید اهمیت زیادی داده شود، زیرا در خانه‌های ایرانی نور زیادی به کار می‌رود. طراحی دکوراسیون داخلی این خانه‌ها به گونه‌ای است که بیشتر با نور طبیعی روشن می‌شوند. بنابراین در اکثرا خانه‌ها بالاخص در بخش نشیمن از نور زیادی بالاخص نور طبیعی استفاده می‌شود. به جز نور طبیعی نور‌های مصنوعی مانند نور چراغ‌های آویز، لوستر و نورپردازی مخفی نیز در این سبک در نظر گرفته خواهند شد. این نور‌ها در رنگ‌های زرد و سفید تلفیق می‌شوند و برای تزیینات نور‌های صورتی و آبی فضا را چشم‌نواز می‌کنند.

نورپردازی-خانه-سنتی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

جمع‌بندی

در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی رنگ‌های روشن در طیف‌های زرد، سفید و صورتی باعث بزرگ نشان دادن فضا می‌شوند و بهتر است در خانه‌های کوچک از این رنگ‌ها به کار رود. پرده‌ها باید بلند انتخاب شوند تا ارتفاع سقف را بلند نشان دهند. بین رنگ وسایل با پرده باید دقت کرد و اشکال ساده و ظریف باید مد‌نظر قرار بگیرند، در صورت استفاده از ظروف سفالی و مسی، فرش‌ها و گلیم‌های قرمز به سنتی کردن فضا کمک می‌کنند.

 

مطالب مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا