خدمات شرکت رامسین

دکوراسیون داخلی سبک مدرن

دکوراسیون داخلی سبک مدرن (1)

فهرست مطالب

اخیرا استفاده از سبک دکوراسیون داخلی مدرن در دنیا بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از دکوراسیون‌های داخلی با این سبک چیده می‌شوند. اصولا از سبک مدرن در معماری‌های داخلی نیز به کار می‌رود و چیدمان وسایل و انتخاب آن‌ها در این سبک طبق اصول و قواعد خاص خود انجام می‌شود. انتخاب رنگ، انتخاب مبلمان، نحوه نورپردازی، رنگ دیوار، مدل کف و وسایل، مدل سقف و غیره در سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن کاملا خاص و ویژه انجام می‌شوند. در ادامه در مورد دکوراسیون داخلی مدرن بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

شرکت معماری و دکوراسیون رامسین با بیش از ۲۰ سال تجربه و با استفاده از دانش به روز متخصصان خود اماده ارائه خدمات ایده‌پردازی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و محل کار شما است.

تلفن : ۰۲۱۲۶۱۳۱۱۹۲

موبایل : ۰۹۱۲۳۹۸۷۰۲۱ – ۰۹۱۲۶۱۰۸۳۲۹

آدرس شعبه ۱ : فرمانیه خیابان آقایی

آدرس شعبه ۲ : سعادت آباد خیابان سپهر

دکوراسیون-داخلی-سبک-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
دکوراسیون داخلی سبک مدرن

تفاوت دکوراسیون داخلی سبک مدرن با کلاسیک و نئوکلاسیک

بین سبک‌های دکوراسیون مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک تفاوت‌های زیادی وجود دارد که در ادامه در مورد این تفاوت‌ها صحبت خواهیم کرد.

  • در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک از رنگ‌های روشن، بژ و سفید استفاده می‌شود، ولی سبک نئوکلاسیک تلفیقی از کلاسیک و مدرن است که در آن از رنگ‌های دیگر نیز می‌توان استفاده کرد. در دکور خانه مدرن نیز از رنگ خنثی به کار می‌رود.
  •  در نئوکلاسیک طرح‌ها و نقوش ساده و ظریف به کار رفته، ولی در سبک کلاسیک طرح‌ها شلوغ هستند.
  •  اجرای دکوراسیون داخلی کلاسیک بسیار هزینه بر است و از متریال چوب بیشتر در آن به کار می‌رود. ولی در مدرن و نئوکلاسیک هزینه اجرا کمتر خواهد بود. در مدرن از عناصر طبیعی مانند چوب و فلز یا چرم استفاده خواهد شد.
  • در سبک کلاسیک از گل و گیاه کمتر بهره گرفته می‌شود، ولی در نئوکلاسیک می‌توان از گل و گیاه استفاده کرد.
  • در نوع کلاسیک از مبلمانی که دارای حکاکی، کنده کاری و منبت کاری است، بکار می‌رود، ولی در سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک مبلمان دارای فریم‌های چوبی هستند. در معماری مدرن نیز مبلمان به سبک مدرن و راحتی کاربرد دارند.
معماری-داخلی-سبک-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
معماری داخلی سبک مدرن

تفاوت سبک مدرن و مینیمال

بین سبک مینیمال و دکوراسیون داخلی مدرن تفاوت‌هایی دیده می‌شود که این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • در سبک مدرن در معماری داخلی از آینه و پنجره جهت ایجاد روشنایی استفاده می‌شود و پرده استفاده شده نیز از نوع ساده خواهد بود. ولی در مینیمال، از نورهای شلوغ و تزئینی بهره نمی‌برند و از چراغ‌های دارای نور ملایم استفاده خواهد شد، پرده‌ها نیز از نوع ساده و رنگ روشن، مناسب هستند.
  • در دکوراسیون مینیمال نور طبیعی، رنگ خنثی و خطوط تمیز به چشم می‌خورد و کاغذ دیواری نیز از دیگر متریال‌های به کار رفته در آن است، در مینیمال استفاده از وسایل زیاد ولی در نوع مدرن وسایل کمی دیده می‌شود.
  • در مبلمان سبک مدرن از رنگ‌های بژ، مشکی، سفید، قهوه ای، کرم، طوسی، نقره‌ای و خنثی استفاده می‌شود و در مینیمال رنگ خنثی و تک رنگ مانند مشکی، خاکستری و سفید کاربرد دارد.
  • متریال به کار رفته در سبک مدرن بتن، سنگ، شیشه، چوب و فلز است، ولی در دکوراسیون مینیمال از چوب جنگلی، پارچه و شیشه استفاده خواهد شد. بنابراین در حین بازسازی منزل باید به این متریال‌ها توجه کنید.
دکوراسیون-خانه-مدرن-امروزی دکوراسیون داخلی سبک مدرن
دکوراسیون خانه مدرن امروزی

ویژگی های سبک معماری داخلی مدرن

ویژگی‌های دکور منزل مدرن اصولا خاص و زیاد هستند که در اینجا هر یک را بیان خواهیم کرد.

در دکوراسیون مدرن از رنگ خنثی و ملایم و به شکل تک رنگ بهره می‌برند.

  • متریال‌های به کار رفته در این سبک بیشتر چوب است.
  • پلان باز و فضای دلباز باید مورد توجه قرار گیرد.
  • در دیزاین منزل مدرن خلوتی و سادگی بیشتر مد نظر است، مثلا، پرده‌های حریر و روشن، آینه و نورپردازی باید در این سبک وجود داشته باشد.
  • فلزاتی مانند استیل و کروم نیز مناسب این فضا هستند و در وسایل مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • نورهای مخفی و غیر مستقیم با رنگ‌های سفید، روشن و ملایم از دیگر مشخصات این فضا هستند.
  • لوستر در این سبک کاربرد کمتری دارد.
معماری-داخلی-سبک-مدرن-1 دکوراسیون داخلی سبک مدرن
معماری داخلی سبک مدرن

مصالح سبک دکوراسیون مدرن

در دکور مدرن خانه، متریال‌های مختلفی به صورت تلفیقی یا ساده به کار می‌روند که عبارتند از:

  • پرکاربردترین این متریال‌ها چوب، شیشه، انواع سنگ‌ها و پلاستیک هستند.
  • چوب‌های طبیعی همراه با دیگر مصالح نمای زیبایی به فضا می‌بخشند.
  • شیشه و فلزاتی مانند استیل در انواع اکسسوری‌ها، مناسب این فضا هستند.
  • شیشه، پلاستیک و ورق گلس روی سطوح مختلف مانند میز کاربرد دارند.
  • ورق‌های گلس سه بعدی، ام دی اف و چوب از دیگر متریال‌های به کار رفته در دیزاین داخلی خانه مدرن هستند.
  • در ورودی کابینت، کوارتز و کورین به دلیل دوام و زیبایی مناسب هستند.
  • در سقف نیز کناف و نورپردازی استفاده می‌شود.
دکور-خانه-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
دکور خانه مدرن

نورپردازی سبک مدرن

در سبک معماری داخلی مدرن از سه نوع نورپردازی استفاده می‌شود که عبارتند از:

  •  روشنایی حداکثری: از کاملترین نورپردازی است که در آن جهت روشن کردن فضا تا حدالامکان استفاده می‌شود. در نتیجه مناسب سالن، اتاق پذیرایی، آشپزخانه و محیط کاری است.
  • هندسه: با این نورپردازی شکل‌های مربع، دایره، چند ضلعی و منحنی ایجاد می‌شود تا نمای محیط زیبا شود.
  • لاکچری: از تلفیق شکل‌های هندسی و روشنایی، نورپردازی لاکچری و شیک به وجود می‌آید که مورد توجه قرار می‌گیرد.
نورپردازی-خانه-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
نورپردازی خانه مدرن
دکور-خانه-مدرن-امروزی دکوراسیون داخلی سبک مدرن
دکور خانه مدرن امروزی

کف‌پوش و دیوار‌ها در سبک مدرن

در دکوراسیون داخلی مدرن در معماری داخلی در کف از انواع سرامیک، پارکت، کفپوش پی وی سی، سنگ و لمینت استفاده می‌شود. انواع کفپوش میکروسمنت، اپوکسی و لمینت نیز مناسب این فضا هستند. دیوارها نیز در این سبک با کاغذ دیواری یا رنگ پوشش داده می‌شوند. کاغذ دیوار در طرح خلوت و رنگ روشن مناسب این فضا است. دیوار را می‌توان رنگ کرد و بدین منظور از انواع رنگ‌های روشن و خنثی می‌توان استفاده کرد. امکان کناف کاری و نورپردازی روی دیوار نیز وجود دارد.

کفپوش-و-دیوارپوش-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
کفپوش و دیوارپوش مدرن
کفپوش-در-دکوراسیون-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
کفپوش در دکوراسیون مدرن

مبلمان مدرن

مبلمان سبک مدرن بدون تزئینات بوده و طراحی ساده‌ای دارند. همچنین بدنه، تمام پارچه و پایه‌های فلزی از دیگر مشخصاتش است. مبل در رنگ خنثی مانند طوسی، مشکی و سفید انتخاب می‌شود و در انتخاب رنگ باید رنگ دکوراسیون در نظر گرفته شود. پارچه مبل اصولا ساده و از انواع جنس‌های چرم، جیر، پشمی، نانو، کتان و غیره است. پایه مبل ساده و صاف بوده جنس آن از چوب و فلز انتخاب می‌شود و مبل راحتی مناسب این فضا خواهد بود.

مبلمان-خانه-سبک-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
مبلمان خانه سبک مدرن
مبلمان-سبک-دکوراسیون-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
مبلمان سبک دکوراسیون مدرن

چیدمان دکوراسیون سبک مدرن

در دکوراسیون داخلی مدرن می‌توان از قفسه و شلف استفاده کرد تا با گنجاندن وسایل در داخل آن فضا خلوت شود. جهت نورپردازی، لوسترهای مدرن مناسب این فضا هستند و نمونه‌های هندسی و ساده انتخاب ایده آلی خواهند بود. محیط مدرن به شکل پلن باز بوده و رنگ روشن به باز بودن پلن کمک زیادی می‌کند. اشکال هندسی به دلیل هماهنگ بودن با هم، از جمله طرح‌های مدرن محسوب می‌شوند. تابلوهای هنری، پارتیت، لوستر و دیگر وسایل را می‌توان در مدل‌های هندسی انتخاب کرد.

چیدمان-مبلمان-در-معماری-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
چیدمان مبلمان در معماری مدرن
چیدمان-مبلمان-در-سبک-دکوراسیون-داخلی-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
چیدمان مبلمان در سبک دکوراسیون داخلی مدرن

اتاق خواب مدرن

در اتاق خواب با سبک مدرن وسایل ضروری جای می‌گیرد و از وسایل هنری نیز می‌توان به تعداد کم در این فضا استفاده کرد. فضای مدرن، با خطوط صاف و منظم و رنگ‌های خنثی چیده می‌شود و با یک لوستر زیبا نیز می‌توان محیط را چشم نواز کرد. این اتاق نباید شلوغ باشد و فضای آن باید باز باشد، سطوح و کفپوش‌ها نیز باید درخشان باشند. در اتاق از نور طبیعی استفاده می‌شود و پنجره بزرگ این نور را تامین می‌کند. تخت‌های ساده سکودار، پرده‌های بلند، پنجره‌های عمودی و بزرگ، صفحات عمودی و چراغ‌های آویزان از دیگر ویژگی‌های اتاق مدرن هستند.

اتق-خواب-سبک-دکوراسیون-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
اتاق خواب سبک دکوراسیون مدرن
اتق-خواب-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
اتاق خواب مدرن
اتاق-خواب-به-سبک-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
اتاق خواب به سبک مدرن
اتاق-خواب-مدرن-4 دکوراسیون داخلی سبک مدرن
اتاق خواب مدرن

آشپزخانه مدرن

آشپزخانه در دکوراسیون داخلی مدرن با ترکیب دو رنگ مکمل و براق دلباز می‌شود و نورپردازی فضا را چشم نواز می‌کند، با استفاده از لامپ‌های کوچک در نقاط حساس و پرده‌های نازک و روشن می‌توان نورپردازی را بیشتر کرد. نظم دادن به آشپزخانه و استفاده از وسایل تزیینی کوبیسم و هندسی اهمیت زیادی دارد. در صورتی که آشپزخانه شما کوچک است، کانتر را جایگزین میز آشپزخانه کنید. توجه کنید وسایل سنگین را در کابینت‌های بالا قرار ندهید و فقط آن‌ها را در کابینت پایین بگذارید.

آشپزخانه-سبک-دکوراسیون-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
آشپزخانه سبک دکوراسیون مدرن
دکور-آشپزخانه-مدرن-1 دکوراسیون داخلی سبک مدرن
دکور آشپزخانه مدرن

نشیمن و پذیرایی مدرن

از جمله ویژگی‌های سبک دکوراسیون داخلی مدرن در پذیرایی‌عدم تقارن عمودی بین اشیا و با اندازه سلسله مراتبی، پرده‌های ساده، پنجره‌های بزرگ و اختلاط مواد است، وسایل ضروری فقط استفاده می‌شوند و دکوراسیون باید ساده و بدور از وسایل تزیینی و دکوری باشد. طرح‌های ساده مانند خطوط کلی و صاف و طرح‌های شلوغ مناسب این سبک هستند و از گچ بری استفاده نخواهد شد. در پذیرایی به سبک مدرن از وسایلی با ارتفاع کم، با خطوط یکدست و صاف بهره می‌گیرند. همچنین عناصر سازه‌ای قابل دید هستند و از خطوط منحنی کم در آن زیاد استفاده می‌شود، از عناصر اضافه نیز استفاده نمی‌شود.

دکوراسیون-پذیرایی-سبک-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
دکوراسیون پذیرایی سبک مدرن
دکوراسیون-پذیرایی-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
دکوراسیون پذیرایی مدرن

حمام و سرویس مدرن

در سرویس بهداشتی به سبک مدرن وسایل را در قسمتی مناسب قرار دهید، دمپایی را در گوشه‌ای جلوی درب بگذارید و با محلول شوینده قوی مرتب این فضا را ضدعفونی کنید. تمام زیبایی سرویس بهداشتی و حمام را مدل و رنگ کاشی و سرامیک تشکیل می‌دهند و باید در انتخاب آنها دقت کرد. برای نظم بخشیدن به فضا از وسایلی که به دیوار حمام نصب می‌شوند و وسایل داخل آن قرار می‌گیرند، استفاده کنید. کمد‌هایی که زیر روشویی نصب می‌شوند نیز مناسب سرویس بهداشتی و قرار دادن وسایل در آن‌ها هستند. با استفاده از آینه‌ها با قاب زیبا و نورپردازی می‌توان دکوراسیون داخلی فضا را شیک و مدرن نشان داد.

سرویس-و-حمام-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
سرویس و حمام مدرن
حمام-و-سرویس-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
حمام و سرویس مدرن

اتاق کار مدرن

برای اینکه اتاق خواب به سبک دکوراسیون داخلی مدرن داشته باشید و به این فضا نظم دهید، می‌توانید از پارتیشن استفاده کنید. پارتیشن اداری فضای داخلی را تفکیک کرده و آن را شیک می‌کند و نوع شیشه‌ای آن به نورپردازی فضا کمک خواهد کرد. جهت افزایش راندمان کارکنان، مبلمان اداری بهترین گزینه است که نوع راحتی یا مبل اداری مدرن، مناسب سبک مدرن خواهد بود. صندلی اداری نیز باید بر اساس فضای موجود، محیط دفتر کار، تعداد کارکنان و مراجعین و نوع کاربری انتخاب شود. رنگ استفاده شده در این فضا نیز باید از رنگ‌های خنثی باشد و از چند رنگ خنثی نیز می‌توان بهره برد.

اتاق-کار-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
اتاق کار مدرن

دکوراسیون اداری مدرن

در دکوراسیون اداری متریال فلز و وسایل به رنگ خنثی استفاده می‌شود و رنگ گرم در کنار رنگ خنثی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. در انتخاب مبل و صندلی، باید به استانداردها و ارگونومی بدن توجه کرد تا کارکنان در طول روز خسته نشوند. کشو یا قفسه برای هر کارمند و در نظر گرفتن فضای انتظار از اهمیت زیادی برخوردار است. دیوارهای بخش اداری مدرن را هم می‌توان رنگ کرد و هم می‌توان از انواع دیوارپوش استفاده کرد که رنگ‌های خنثی و روشن انتخاب مناسبی برای دیوارها هستند. برای اینکه به دکوراسیون خود روح تازه‌ای ببخشید استفاده از گیاهان طبیعی را فراموش نکنید.

دکوراسیون-اداری-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
دکوراسیون اداری مدرن
دکوراسیون-اداری-سبک-مدرن دکوراسیون داخلی سبک مدرن
دکوراسیون اداری سبک مدرن

جمع‌بندی
در دکوراسیون داخلی مدرن، به چیدمان وسایل اهمیت زیادی داده می‌شود و وسایل باید با نقشه‌ای باز و آزاد چیده شوند. لذا از وسایل غیر ضروری نباید استفاده شود و فضای خالی در این سبک بیشتر دیده می‌شود. نور این فضا بیشتر به صورت طبیعی تامین می‌شود و پنجره‌های بزرگ و پرده‌های حریر و توری مناسب این نوع دکوراسیون هستند. وسایل این سبک ساده و در رنگ‌های خنثی با خطوط صاف و بدون منحنی انتخاب می‌شوند و مبلمان راحتی نیز بیشترین کاربرد را در این دکوراسیون دارند. به جز نور طبیعی از لوستر و آباژور نیز استفاده خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا