خدمات شرکت رامسین

دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

فهرست مطالب

در این مقاله با انواع سبک‌‌های مختلف دکوراسیون داخلی منزل از جمله سبک دکوراسیون مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک، مینیمال، بوهو و روستیک آشنا می‌شوید. ایده های چیدمان منزل از جمله پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، پارتیشن بندی فضا و … از دیگر قسمت‌ های مهم این مقاله به شمار می‌‌رودند. چند نمونه دکوراسیون داخلی منزل برای بخش‌های مختلف هر خانه مانند گچبری سقف، دیوارها،کفپوش و … به صورت کاربردی از دیگر اهداف این صفحه است. 

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی هنر و علم خلق یک فضای داخلی است که علاوه بر اینکه برای کاربرانش کاربردی و قابل استفاده باشد، از لحاظ زیبایی شناختی نیز مورد تایید آنها باشد. طراحی دکوراسیون همانطور که از نامش پیداست میان معماری و طراحی قرار گرفته است، به‌صورتی که دارای جنبه‌های کاربردی، ساختاری و فنی می‌باشد.

اهداف طراحی دکوراسیون داخلی

در واقع طراحی داخلی ارتباط مستقیمی با ویژگی‌های روحی افراد دارد و باید ویژگی‌های رفتاری افرادی که در یک خانه زندگی می کنند برای طراحی داخلی در نظر گرفته شود. طراحی داخلی باعث ایجاد فضاهای مطلوب و کاربردی می‌شود و بازدهی محیط را افزایش داده و شادی و انرژی برای ساکنین به همراه می‌آورد.

مدل‌های چیدمان منزل

چیدمان منزل ترکیبی از سبک مبلمان و وسایل به‌علاوه‌ی طرز قرارگیری آنهاست. این ویژگی هویت مهمی از دکوراسیون خانه را می­‌سازد. مدل چیدمان منزل می‌­تواند به سبک­‌های مختلفی از جمله: کلاسیک، مدرن، روستیک، صنعتی، بوهو و یا ترکیبی باشد.

چیدمان-منزل-به-سبک-مدرن-1 دکوراسیون داخلی
چیدمان منزل به سبک مدرن
دکوراسیون-سبک-کلاسیک-نشیمن-و-پذیرایی دکوراسیون داخلی
چیدمان دکوراسیون سبک کلاسیک
دکوراسیون-و-پرده-کلاسیک-پذیرایی دکوراسیون داخلی
چیدمان دکوراسیون و پرده کلاسیک پذیرایی
مبلمان-پذیرایی-نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی
چیدمان مبلمان پذیرایی سبک نئوکلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-سبک-نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی
چیدمان دکوراسیون پذیرایی سبک نئوکلاسیک

استفاده از مبلمان در دکوراسیون داخلی

مبلمان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عناصر موجود در فضای زندگی امروزی است. اولین کار در سنجش میزان تأثیر مبلمان در دیزاین داخل خانه درنظرگرفتن سبک دکوراسیون است. در انتخاب مبلمان یک فضا بهتر است تا حد امکان سبک آن نزدیک با سبک دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شود.  این عامل در نهایت باعث می‌شود آرامش و احساس خوبی در افراد و فضا ایجاد شود. همچنین استفاده از پارچه رنگی بر روی مبل‌ها باعث روشن‌تر شدن و دل باز تر شدن فضا می‌شود کهباید مورد توجه طراح داخل ساختمان قرار بگیرد.

مبلمان-منزل-طرح-کلاسیک دکوراسیون داخلی
مبلمان منزل طرح کلاسیک
تخت-خواب-کلاسیک دکوراسیون داخلی
تخت خواب کلاسیک
مبلمان-سبک-نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی
مبلمان سبک نئوکلاسیک
مبلمان-سبک-مدرن دکوراسیون داخلی
مبلمان سبک مدرن

راهنمای تزئین دیوارها با تابلو و قاب‌عکس

هنگام استفاده از قاب‌عکس یا تابلو بر روی دیوارها به ارتفاع نصب آن‌ها دقت کنید.

  قانون اول: عرض تابلوهای مورد استفاده در بالای مبل‌ها نباید از عرض مبل بیشتر باشد.

  قانون دوم: برای جلوه بهتر حتما به تناسب ابعاد تابلو با دیوار توجه کنید. مثلا برای یک دیوار باریک، یک تصویر کوچک یا مجموعه‌ای از تصاویر کوچک‌تر انتخاب کنید. در دیوارهای بزرگتر یک قطعه هنری بسیار بزرگ یا مجموعه و گالری‌ها متناسب‌تر هستند.

  • در چیدمان قاب‌عکس‌ها روی دیوار توجه کنید که مجموعه‌ی عکس‌های تیره تر را در قسمت‌هایی که نور کافی دارند و یا از نور پردازی استفاده شده است نصب کنید و مجموعه‌ی عکس‌های روشن را در قسمت‌های تاریک‌تر خانه جمع‌آوری کنید.
  • اگر هیچ کدام از قاب‌عکس‌های دیواری نسبت به بقیه بزرگ‌تر نیست، قابی را در مرکز قرار دهید که دارای رنگ و یا قاب تیره‌تری است.
  • اگر یک قاب ضخیم، پر تزئین و زیبا دارید بهتر است آن را به تنهایی بر روی دیوار قرار دهید و هیچ تابلوی دیگری را کنار آن قرار ندهید.
تزیین-دیوار-پذیرایی-با-تابلو-و-قاب-بندی-پلی-اورتان دکوراسیون داخلی
تزیین دیوار پذیرایی با تابلو و قاب بندی پلی اورتان
تزیین-دیوار-با-استفاده-از-تابلو دکوراسیون داخلی
تزیین دیوار با استفاده از تابلو
تزیین-دیوارها-بااستفاده-از-قاب-بندی-و-تابلو دکوراسیون داخلی
تزیین دیوارها با استفاده از قاب بندی و تابلو
تزیین-دیوار-پذیرایی-با-آینه-آبشاری دکوراسیون داخلی
تزیین دیوار پذیرایی با آینه آبشاری

اصول نورپردازی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

نورپردازی یکی از کاربردی‌ترین عناصری است که آرشیتکت‌های داخلی منزل از آن برای تغییر هر فضایی استفاده می‌کنند.

برای برجسته کردن عناصری خاص در فضا یا روشن کردن کل اتاق می‌توان از انواع نورپردازی از جمله نورپردازی خطی، نورپردازی نقطه‌ای، نورپردازی تاکیدی، نورپردازی عمومی و … در دیزاین داخل خانه استفاده کرد.

نورپردازی-سقف-پذیرایی-1 دکوراسیون داخلی
نورپردازی سقف پذیرایی
نورپردازی-کناف-سقف-پذیرایی دکوراسیون داخلی
نورپردازی کناف سقف پذیرایی
نورپردازی-سقف-پذیرایی-با-چراغ-هالوژن دکوراسیون داخلی
نورپردازی سقف پذیرایی با چراغ هالوژن
نورپردازی-پذیرایی-روستیک دکوراسیون داخلی
نورپردازی پذیرایی روستیک
نورپردازی-سقف-پذیرایی دکوراسیون داخلی
نورپردازی سقف پذیرایی

پارتیشن بندی فضا در دیزاین داخلی ساختمان

 وظیفه اصلی پارتیشن‌ها تفکیک فضا و در نتیجه نظم دادن به محیط می‌باشد. شما می‌توانید با کمی ایده‌پردازی و خلاقیت و البته با صرف هزینه کم، فضای خانه‌تان را با انواع گیاهان آپارتمانی، گلدان‌‌های سرسبز و شاداب پارتیشن‌بندی کنید که علاوه بر زیبایی به محیط منزلتان حال و هوای خاصی می‌دهد. همچنین با کنار هم قرار دادن چندین فلاور باکس و کاشت گیاهان بلندی همچون سانسوریا به راحتی می‌توانید دیواری ساخته و محیط را تفکیک کنید.

 استفاده از کتابخانه برای تفکیک فضاهای مختلف نیز ایده‌ای خلاقانه و کاربردی است. با این کار هم فضای خصوصی و جداگانه از فضاهای عمومی محیط ایجاد می‌کنید و هم ظاهری خاص و مجلل به محیط می‌بخشید.

پارتیشن-ورودی-منزل-1 دکوراسیون داخلی
پارتیشن ورودی منزل
پارتیشن-ورودی-منزل دکوراسیون داخلی
پارتیشن ورودی منزل
پارتیشن-پذیرایی-فلزی دکوراسیون داخلی
پارتیشن پذیرایی فلزی
استفاده-از-پارتیشن-در-پذیرایی-کوچک دکوراسیون داخلی
استفاده از پارتیشن در پذیرایی کوچک

ترکیب رنگ در دکوراسیون

در چیدمان خانه مسائل بسیار زیادی دخیل هستند که سبب زیبایی و دل‌نشینی محیط آن می‌­شوند که یکی از آن‌ها و شاید به‌ جرأت بتوان گفت مهم‌ترین آن­‌ها ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه است. چرا که بهترین و گران‌ترین مبلمان و لوکس‌ترین لوازم در بزرگ‌ترین خانه‌ها اگر ترکیب رنگ متناسبی نداشته باشند جلوه و زیبایی خود را  به‌کل از دست خواهند داد. رنگ‌های خنثی و ملایم در زمینه محیط را بزرگ‌تر نشان­ می‌­دهند و باعث جلوۀ بیشتر سایر اثاثیه و مبلمان می‌شوند.

تی-وی-وال-جذاب-و-لاکچری-1 دکوراسیون داخلی
ترکیب رنگ در دکوراسیون نئوکلاسیک
پذیرایی-کوچک-سبک-روستیک دکوراسیون داخلی
ترکیب رنگ در دکوراسیون روستیک
دکوراسیون-سالن-پذیرایی-کلاسیک دکوراسیون داخلی
ترکیب رنگ در دکوراسیون کلاسیک
پذیرایی-سبک-مدرن-با-مبلمان-آبی-رنگ دکوراسیون داخلی
ترکیب رنگ در دکوراسیون

کفپوش در طراحی دکور خانه

کفپوش نوعی پوشش برای کف ساختمان است که علاوه بر پنهان نمودن عیوب، جلوه‌ای زیبا به فضا می‌بخشد. زمین و کف هر ساختمان محل قرار دادن وسایل مختلف از قبیل مبلمان، کمد و تخت‌خواب است و در بیشتر مواقع اصلی‌ترین نقطه برای استراحت به شمار می‌رود. در نتیجه باید بتوان زبری و زمختی مصالح ساختمانی مختلف به کار رفته در کف ساختمان را با استفاده از انواع کفپوش از بین برد.

علاوه براین استفاده از کفپوش با طرح و رنگ مناسب می‌تواند جلوه بهتری به محیط ببخشد و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی خانه خواهد داشت. تاثیر کفپوش‌ها بر تعادل دمای محیط و رعایت اصول فنگ‌شویی در طراحی داخلی و فراهم کردن شرایط مناسب برای نشستن، بازی و خوابیدن کودکان و سایر افراد خانواده در کف محیط همگی از جمله دلایل اهمیت انتخاب انواع کفپوش در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند.

استفاده-از-سنگ-اسلب-برای-پوشش-کف-پذیرایی دکوراسیون داخلی
استفاده از سنگ اسلب برای پوشش کف پذیرایی
استفاده-از-موکت-برای-پوشش-کف-پذیرایی دکوراسیون داخلی
استفاده از موکت برای پوشش کف پذیرایی
استفاده-از-فرش-برای-پوشش-کف-پذیرایی دکوراسیون داخلی
استفاده از فرش برای پوشش کف پذیرایی
کفپوش-pvc-نشیمن دکوراسیون داخلی
کفپوش pvc نشیمن
کفپوش-سرامیک-برای-کف-پذیرایی دکوراسیون داخلی
کفپوش سرامیک برای کف پذیرایی
کف-پوش-پارکت-چوبی-کف-پذیرایی دکوراسیون داخلی
کف پوش پارکت چوبی کف پذیرایی

شومینه، پکیج و بخاری در طراحی دکور منزل

استفاده از شومینه در انجام طراحی داخل منزل به عنوان عنصری که می‌تواند شکل ظاهری جذابی را برای خانه‌ها ایجاد کند طرفداران خاص خود را دارد. شومینه ضمن زیباتر کردن فضای داخلی خانه که بیشتر در قسمت نشیمن از آن استفاده می‌شود می‌تواند باعث به وجود آمدن فضایی گرم و صمیمی برای جمع شدن افراد خانواده در کنار آن باشد. تنوع طرح‌های مختلف شومینه باعث شده است تا طراحان متناسب با فرم و شکل خانه بتوانند از انواع گوناگون آن برای طراحی دکور داخل خانه استفاده کنند.

همچنین با توجه به نیازهای افراد سیستم‌های گرمایشی پکیج و بخاری هر کدام به شکل جداگانه و ویژه‌ای مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. ولی به طور کلی اگر بخواهیم انتخاب مناسبی بین این دو داشته باشیم استفاده از پکیج از نظر امنیت و گرمایش یکسان محیط گزینه مناسب‌تری برای اقلیم ایران می‌باشد.

بخاری متداول‌ترین و رایج‌ترین سیستم گرمایش در ایران است که در اکثر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخاری‌ها سیستم گرمایشی با بهره‌وری بالا هستند و دارای انواع مختلفی بوده که رایج‌ترین آنها بخاری‌های گازی می‌باشد. نحوه گرمایش بخاری به طور موضعی است که در نهایت با استفاده از قانون انتقال گرما باعث گرم شدن هوای محیط خواهد شد.

استفاده-از-شومینه-در-طراحی-نشیمن دکوراسیون داخلی
استفاده از شومینه در طراحی نشیمن
استفاده-از-شومینه-در-طراحی-دکوراسیون دکوراسیون داخلی
استفاده از شومینه در طراحی دکوراسیون

استفاده از گیاهان آپارتمانی

دانشمندان طی تحقیقاتی گسترده، اعلام کرده‌اند اگر می‌خواهید رویاهای خوب ببینید، حتما در دکوراسیون داخلی به‌خصوص در اتاق خواب خود از گل‌های خوشبو استفاده کنید. از جمله مزایای استفاده از گیاهان در محیط داخل خانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گیاهان به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کنند
  • گیاهان آپارتمانی می‌توانند به شما در بهتر خوابیدن کمک کنند
  • گل و گیاه داخل خانه هوا را تصفیه می‌کند
  • گیاهان می‌توانند بهره‌وری اعضای خانه را افزایش دهند
  • گیاهان به مبارزه با سرماخوردگی و آلرژی کمک می‌کنند
استفاده-از-گرین-وال-در-دکوراسیون دکوراسیون داخلی
استفاده از گرین وال در دکوراسیون
دکور-دیوار-با-گیاهان-آپارتمانی دکوراسیون داخلی
دکور دیوار با گیاهان آپارتمانی
دکور-منزل-با-گیاهان-آپازتمانی دکوراسیون داخلی
دکور منزل با گیاهان آپارتمانی

طراحی دیوارها در طراحی دکوراسیون

اگر یک دیوار ساده یا قدیمی در خانه دارید می‌توانید با ایده‌های جالب و متریال‌های جدید آن را به یک دیوار زیبا تبدیل کنید. متریال‌های متنوع و فوق‌العاده‌ای برای ساخت یک دیوار مدرن و خاص در خانه وجود دارند. شما برای دیزاین دیوار خانه می‌توانید از یک یا دو مدل از این متریال‌ها در کنار هم استفاده کنید. روش های مختلفی برای طراحی دیوار خانه وجود دارد که در ادانه با چند نمونه از آنها آشنا می‌شوید:  

  • طراحی دیوار با چوب
  • طراحی دیوار با پالت‌های رنگی
  • دیوارهای طراحی شده با سبدهای حصیری
  • طراحی دیوار با عکس
  • دکوراسیون دیوار با طراحی پانل‌های تزئینی دیواری
  • طراحی دیوار با نقشه
  • دیزاین دیوارها را با قطعات جدا شده طراحی کنید
  • طراحی دیوار با کاشی و موزاییک
  • دیوارهای طراحی شده با چینی
  • دیوارهای طراحی شده با تصاویر طبیعت
  • دیوارهای طراحی شده با سیلوئت‌ها
  • تزیین دیوار با آینه
  • دکور دیوار با تصاویر مختلف
  • طراحی دیوار با پارچه‌های رنگ شده یا ملیله
تزیین-دیوار-پذیرایی-با-آینه-آبشاری دکوراسیون داخلی
تزیین دیوار پذیرایی با آینه آبشاری
دکوردیوار-پذیرایی-با-آینه-و-پتینه دکوراسیون داخلی
دکوردیوار پذیرایی با آینه و پتینه
دکوردیوار-پذیرایی-با-چوب دکوراسیون داخلی
دکوردیوار پذیرایی با چوب
استفاده-از-پوستر-در-دیوار-پذیرایی دکوراسیون داخلی
استفاده از پوستر در دیوار پذیرایی
زیباترین-دکوراسیون-پذیرایی-با-دیوار-پتینه-شده دکوراسیون داخلی
زیباترین دکوراسیون پذیرایی با دیوار پتینه شده

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

سبک مدرن

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی بر پایه سادگی، کارایی و عملکرد بنا شده‌است. در این سبک از خطوط صاف و هندسی، فرم‌های ساده و مصالح نوین استفاده می‌شود. استفاده از فضای باز و نور طبیعی از دیگر ویژگی‌های این سبک هستند.

سادگی و  استفاده خطوط صاف و هندسی: استفاده از خطوط صاف و هندسی در طراحی فضا، مبلمان و اکسسوری‌ها از بارزترین ویژگی‌های سبک مدرن است.

استفاده رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، کرم و مشکی پایه و اساس رنگ‌بندی در سبک مدرن هستند.

استفاده مبلمان مینیمال: مبلمان در سبک مدرن ساده، کاربردی و بدون تزئینات اضافی هستند.

نورپردازی مناسب: نورپردازی مناسب و استفاده از نور طبیعی از عناصر مهم در سبک مدرن است.

استفاده از متریال‌های طبیعی: استفاده از متریال‌های طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز در سبک طراحی مدرن رایج است.

چیدمان-مبلمان-در-دکوراسیون-مدرن-رنگ-روشن دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی سبک مدرن رنگ روشن
دکوراسیون-داخلی-سبک-مدرن دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی سبک مدرن

سبک کلاسیک

طراحی داخلی به سبک کلاسیک همیشه با تقارن، هماهنگی، ظرافت و دقت زیاد همراه است. در واقع یکی از مهمترین ویژگی‌های سبک دکوراسیون کلاسیک در معماری داخلی متقارن بودن اجزای مختلف در این سبک است. زیرا این ویژگی از کوچکترین و جزئی‌ترین بخش‌ها تا پیچیده‌ترین قسمت‌ها به صورت کاملاً دقیق، درست و با ظرافت در معماری داخلی مشاهده می‌شود. در ادامه به ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک می‌پردازیم:

  • سبک کلاسیک در معماری داخلی دارای چند ویژگی اصلی نظیر تعادل، نظم و تقارن است.
  • در سبک دکوراسیون کلاسیک از پارچه‌هایی شیک و طبیعی استفاده می‌شود
  •  سبک کلاسیک از یک نقطه کانونی در فضای داخلی خانه و ویلا استفاده می‌کند.
  •  از آنجایی که سبک کلاسیک با سبک مدرن و مینیمال در تضاد است به همین دلیل از تزیینات زیادی استفاده می‌کند.
  •  سبک کلاسیک معمولاً به عنوان سبک سلطنتی و تجمل گرایی شناخته می‌شود.
  •  در سبک کلاسیک معمولاً از رنگ‌ها و متریال طبیعی استفاده می‌کنند.
دکوراسیون-سبک-کلاسیک-نشیمن-و-پذیرایی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون سبک کلاسیک نشیمن و پذیرایی
دکوراسیون-پذیرایی-کلاسیک دکوراسیون داخلی
دکوراسیون پذیرایی کلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-سبک-کلاسیک دکوراسیون داخلی
دکوراسیون پذیرایی سبک کلاسیک

سبک نئوکلاسیک

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک هم زمان بر ظرافت و پیچیدگی تمرکز دارد. هدف از چیدمان داخلی به سبک نئوکلاسیک این است که به یک اندازه سادگی و ثروت را برجسته کند.

در واقع اگر قرار باشد که سبک نئوکلاسیک را در یک جمله توصیف کنیم باید بگوییم سبکی مجلل تر از سبک مدرن و متواضعانه‌تر از سبک کلاسیک که به دلیل تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن، هرگز از مد نمی‌افتد.

مبلمان-پذیرایی-نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی
دکوراسیون پذیرایی نئوکلاسیک
سالن-پذیرایی-نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی
دکوراسیون سالن پذیرایی سبک نئوکلاسیک
طراحی-پذیرایی-نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی
طراحی پذیرایی سبک نئوکلاسیک

سبک بوهو

 در این سبک بر خلاف سبک‌های مدرن و مینیمال، قانون سفت و سختی برای اجرای جز به جز آن وجود ندارد. جذاب‌ترین ویژگی محیط‌هایی با دکوراسیون بوهو این است که تجلی بخش آرامش و رضایت خاطر هر شخص به صورت منحصر به فرد می‌باشد. همچنین سبک یاد شده این امکان را فراهم می‌کند تا فرد دقیقا مطابق با قالب‌های فکری خودش آن را طراحی و اجرا نماید.

  • پترن‌ها یا الگوهایی که در سبک بوهمین استفاده می‌شوند بی‌قاعده هستند.
  •  به طور کلی یکی از مهمترین مواردی که در اجرای سبک بوهو باید به آن توجه بسیاری شود انتخاب رنگ عناصر مختلف می‌باشد. 
  • در سبک بوهو یا بوهمیان در انتخاب رنگ بیشتر از طبیعت الهام گرفته می‌شود.
دکوراسیون-نشیمن-سبک-بوهو دکوراسیون داخلی
دکوراسیون نشیمن سبک بوهو
دکوراسیون-داخلی-بوهو دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی بوهو
دکور-سبک-بوهو دکوراسیون داخلی
دکور سبک بوهو

سبک مینیمال

در سبک دکوراسیون مینیمال، بین ساختار معماری و دیگر عناصر موجود در آن فضا، هیچ گونه تضادی وجود ندارد. همچنین باید بدانید که در چیدمان دکوراسیون مینیمال باید از کمترین وسایل بهترین استفاده را داشته باشید. از طرفی برجسته‌سازی برخی از وسایل مانند مبل راحتی هم در این سبک بسیار مرسوم است.

فرم‌ها و اشکال هندسی ساده، رنگ‌های خنثی با تنوع پایین، بافت‌های ظریف و طبیعی، وسایل بدون المان‌های تزیینی و تکرار در ساختار دکوراسیون، نمادی از نظم در سبک مینیمال هستند. در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال تمرکز بر رنگ، بافت و شکل وسایل است.

دکوراسیون-نشیمن-سبک-مینیمال دکوراسیون داخلی
دکوراسیون نشیمن سبک مینیمال
دکور-پذیرایی-مینیمال دکوراسیون داخلی
دکور پذیرایی مینیمال

سبک روستیک

سبک دکوراسیون روستیک طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و عناصر را دربر می‌گیرد که به نوعی به زندگی ساده روستایی اشاره دارند. مثلا این سبک کمی از ویژگی‌های سبک کانتری، آجرکاری و سقف چوبی اسکاندیناوی، رنگ سفید فضای داخلی و پنل‌های چوبی سبک انگلیسی را شامل می‌شود. متریال طبیعی به عنوان پایه و نقطه شروعی برای طراحی روستیک به کار می‌روند.

 از جمله ویژگی‌های سبک دکوراسیون روستیک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای ماهیت سبک روستایی، سادگی، طبیعی بودن، استحکام و ظاهری زمخت
  • استفاده از متریال طبیعی (چوب، سنگ، پارچه‌های بافت‌دار مثل کرباس)
  • ساخت ساده مبلمان و توجه کمتر به جنبه‌های هنری دکوراسیون
  • استفاده کمتر از عناصر مدرن مثل: فلز، پلاستیک و پارچه‌های مصنوعی
  • به کارگیری رنگ‌های طبیعی (تناژ قهوه‌ای، سبز، طلایی و خاکستری)
  • القای حس دست‌ساز و طبیعی بودن عناصر
  • فضای خاص هماهنگ با طبیعت
نشیمن-سبک-روستیک دکوراسیون داخلی
نشیمن سبک روستیک
دکوراسیون-سبک-روستیک دکوراسیون داخلی
دکوراسیون سبک روستیک
دکوراسیون-ویلا-روستیک دکوراسیون داخلی
دکوراسیون ویلا روستیک

دکوراسیون چوبی

به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی از چوب‌ها به عنوان متریال اصلی و رایج تولید کفپوش‌ها، مبلمان، بسیاری از دیوارپوش‌ها و حتی گاهی سقف‌ها استفاده می‌شود.

چوب دارای مزایای زیادی برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • چوب ماده ایست با خاصیت شکل‌پذیری بالا و همین ویژگی سبب می‌شود تا از آن در ساخت بسیاری از لوازم دکوری استفاده شود.
  • وزن سبکی که چوب دارد به کارگیری آن در ساخت و ساز واحدها را هوشمندانه می‌کند و ایمنی را بالا می‌برد.
  • وجود دو گونه سخت و نرم چوب این امکان را به ما می‌دهد تا برای هر کاربری چوب به خصوصی را که ویژگی‌های متناسب با آن کارایی دارد انتخاب کنیم.
  • این ماده به طور طبیعی به عنوان حاله‌ای آکوستیک عمل می‌کند و اگر در کف و دیوارها به کار برده شود سبب عایق‌بندی صوتی فضا می‌شود.
  • چوب قابلیت رنگ آمیزی دارد و همین ویژگی امکان استفاده از آن را در طرح‌ها و سبک های مختلف دکوراسیون را ممکن می‌سازد.
  • استفاده از چوب در دکور خانه جلوه‌ای لوکس را ایجاد می‌کند و سبب آرام‌تر شدن فضای هر مکانی می‌شود.
  • ترکیب آن با سنگ و دیگر متریال‌های پر کاربرد در دکوراسیون بسیار زیبا می‌شود.
  • عایق حرارتی و برودتی است یعنی در فصل زمستان از خروج گرما از داخل و در فصل تابستان از خروج هوای خنک درون خانه جلوگیری می‌کند.
  • وسایلی که از چوب ساخته می‌شوند طول عمر بالایی دارند.
دکوراسیون-چوبی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون چوبی
دکوراسیون-چوبی-منزل دکوراسیون داخلی
دکوراسیون چوبی منزل
دکوراسیون-چوبی-تی-وی-وال دکوراسیون داخلی
دکوراسیون چوبی تی وی وال

دکوراسیون منزل سنتی

سبک سنتی از جمله مدل‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و نه تنها در ایران که زادگاه اصلی این سبک به شمار می‌رود، بلکه در سایر کشورها نیز مخاطبان زیادی دارد. اما برای داشتن دکوراسیون به سبک سنتی بایدها و نبایدهایی وجود دارد که توجه نکردن به آن، مانع زیبایی و جلوه این سبک خواهد‌‌شد. انتخاب درست رنگ دیوار مثل رنگ‌های خنثی در کنار فرش‌هایی با طرح و رنگ سنتی می‌تواند جلوه این سبک را بیشتر کند. این نوع دکوراسیون یک نوستالژی زنده است که علاوه بر ایجاد فضایی زیبا، باعث می‌شود حال و هوای گذشتگان در فضای منزل احیا شود

دکوراسیون-منزل-سنتی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون منزل سنتی
دکوراسیون-سنتی-پذیرایی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون سنتی پذیرایی

طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

در هر خانه‌ای پذیرایی به عنوان بخش اصلی آن خانه شناخته می‌شود به همین خاطر طراحی دکوراسیون پذیرایی برای همه‌ی افراد حائز اهمیت است. 

طراحی سقف پذیرایی

طراحی سقف پذیرایی یکی از موارد  بسیار مهم در طراحی دکور داخل خانه است که می‌تواند با اجرای متفاوت و استفاده از متریال‌های خاص اجرا شود. در نتیجه می‌توان برای سالن پذیرایی از سقف‌های ساده ،سقف های کاذب و تزئینات چوبی یا گچبری‌ها بر‌ساس سبک طراحی داخل خانه استفاده کرد.

طراحی-سقف-پذیرایی-نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی
طراحی سقف پذیرایی نئوکلاسیک
نورپردازی-سقف-پذیرایی دکوراسیون داخلی
نورپردازی سقف پذیرایی
طراحی-سقف-پذیرایی-با-پتینه-کاری دکوراسیون داخلی
طراحی سقف پذیرایی با پتینه کاری

مدل تی وی وال

تی وی وال یا دیوار پشت تلویزیون به دیواری گفته می‌شود که در پشت تلویزیون طراحی شده و معمولاً به منظور افزایش زیبایی فضا، بهبود نورپردازی و کاهش انعکاس نور استفاده می‌شود. استفاده از تی وی وال به فضای پذیرایی حس مدرن و جذاب می‌دهد و می‌تواند به بهبود تجربه‌ی تماشای تلویزیون کمک کند. همچنین، با استفاده از رنگ‌ها و مواد مختلف در تی وی وال، می‌توان فضای منحصر به فردی ایجاد کرد که با دکوراسیون کلی فضا سازگار باشد.

در طراحی تی وی وال، عوامل مختلفی نظیر رنگ، ماده، نورپردازی و جزئیات دیگر مد نظر قرار می‌گیرد.

 استفاده از رنگ‌های آرامش‌بخش و نرم می‌تواند به فضای پذیرایی دلپذیری خاصی ببخشد. رنگ‌های تیره می‌توانند تلویزیون را برجسته کنند، در حالی که رنگ‌های روشن می‌توانند فضایی روشن و باز ایجاد کنند.

تی وی وال مدرن دارای طراحی ساده و مینیمال است که در تولید آن استفاده از رنگ‌های ملایم و بدون المان‌های تزئینی یا اضافی لحاظ می‌شود.

 تی وی وال کلاسیک دارای میز تلویزیون و یا قاب‌هایی است که می‌تواند برای نگهداری وسایل و ملزومات مربوط به تلویزیون و آنتن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. در طراحی تی وی وال کلاسیک از آینه و چوب استفاده می‌شود و در این طراحی ترکیب رنگ‌های طبیعی چوب با ورق‌های فلزی کاربرد زیادی دارد.

تی وی وال ساده شاید تجملات سبک کلاسیک و یا امکانات سبک مدرن را نداشته باشد اما در عین سادگی بسیار شیک و منحصر به فرد است. طراحی یک تی وی وال ساده با  نورپردازی ملایم کمک می‌کند که فضای خانه‌تان کاملا لوکس و خاص به نظر برسد. در تی وی وال ساده می‌توان از یک قاب ساده سفید برای پشت تلویزیون و انواع دیوارپوش‌های رنگ چوب استفاده نمود. 

تی وی وال نئوکلاسیک شامل طراحی یک دیوار با سبک نئوکلاسیک است که معمولا از قاب‌های ظریف و چراغ‌های طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود.

استفاده از کاغذ دیواری دیوار پشت تلویزیون نیز این‌روزها بسیار رایج شده است. به همین منظور انواع کاغذدیواری در طرح‌ها و رنگ های متنوع برای استفاده در دیوار پشت تلویزیون در بازار موجود است.

تی-وی-وال-با-چوب-ترمووود دکوراسیون داخلی
تی وی وال با چوب ترمووود
تی-وی-وال-سفید-و-ساده دکوراسیون داخلی
تی وی وال سفید و ساده
تی-وی-وال-مدرن-با-چوب-ترموود دکوراسیون داخلی
تی وی وال مدرن با چوب ترموود
تی-وی-وال-لوکس دکوراسیون داخلی
تی وی وال لوکس
تی-وی-وال-لاکچری دکوراسیون داخلی
تی وی وال لاکچری
تی-وی-وال-نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی
تی وی وال نئوکلاسیک

استفاده از پارتیشن ورودی خانه

پارتیشن ورودی منزل با تفکیک فضا باعث می‌شود که حریم خصوصی ایجاد شود و در هنگام ورود به فضای خانه به داخل قسمت اصلی خانه پرت نشوید. انواع مختلف پارتیشن را می‌توان در قسمت ورودی استفاده کرد و حتی می‌توان این جداکننده را طوری طراحی کرد که محلی برای نگهداری اشیا یا نشستن داشته باشد. ظاهر این تقسیم کننده کاملا به دکوراسیون و سلیقه فرد بستگی دارد اما باید در جای‌گذاری آن دقت کرد تا به خوبی دید به فضای اصلی را مسدود کند. تخته‌های چوبی به شکل عمودی یا افقی و همچنین شیشه گزینه‌های بسیار خوبی هستند. 

پارتیشن-ورودی-منزل-1 دکوراسیون داخلی
پارتیشن ورودی منزل
پارتیشن-ورودی-منزل دکوراسیون داخلی
پارتیشن ورودی منزل
پارتیشن-پذیرایی-فلزی دکوراسیون داخلی
پارتیشن پذیرایی فلزی
استفاده-از-پارتیشن-در-پذیرایی-کوچک دکوراسیون داخلی
استفاده از پارتیشن در پذیرایی کوچک

تاثیر پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی

انتخاب پرده متناسب با دکوراسیون داخلی منزل، همیشه یکی از اصلی‌ترین دغدغه افراد در چیدمان منزل بوده است. همچنین یکی از ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین راه‌ها برای تغییر فضای داخلی منزل عوض کردن پرده می‌باشد. 

پرده‌ها در سبک‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. در انتخاب پرده مناسب برای منزل، سبک چیدمان داخلی فضای مورد نظر اهمیت دارد. سبک‌های مختلفی که برای دوخت پرده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پرده کلاسیک
  • پرده مدرن
  • پرده فانتزی
  • پرده سلطنتی
  • پرده دکوری
پرده-سالن-پذیرایی دکوراسیون داخلی
پرده سالن پذیرایی
دکوراسیون-و-پرده-کلاسیک-پذیرایی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون و پرده کلاسیک پذیرایی
استفاده-از-پرده-در-فضای-پذیرایی دکوراسیون داخلی
استفاده از پرده در فضای پذیرایی

استفاده از کاغذ دیواری در پذیرایی

استفاده از کاغذ دیواری سال‌ها است که یک روش متداول برای زیباتر کردن فضای داخلی خانه است که این روزها هم طرفداران بیشتری دارد چرا که در انواع و اقسام قابل شستشو و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف متناسب با ذائقه طیف بسیاری از مشتریان وجود دارد. 

 آنچه در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری پذیرایی اهمیت دارد توجه به رنگ لوازم دیگر فضای پذیرایی است چرا که رنگ کاغذ دیواری نباید با رنگ وسایل دیگر در تضاد باشد تا بتواند یک فضای آرامش بخش را ایجاد کند.

ترکیب کاغذ دیواری طرح‌دار و ساده نقش بسزایی در زیبایی دیوارهای پذیرایی دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که شلوغی زیاد خیلی زود خسته‌تان می‌کند، استفاده از کاغذ دیواری طرح‌دار به تنهایی برای تمامی دیوارهای نشیمن و پذیرایی اصلاً مناسب شما نیست. معمولاً در طراحی داخلی نشیمن یا سالن پذیرایی برای جلوگیری از شلوغی و برجسته‌کردن یک نقطه کانونی تنها یک دیوار از اتاق را با کاغذ دیواری طرح‌دار پوشانده می‌شود و برای سایر دیوارها از کاغذ دیواری ساده استفاده می‌شود. این کار نقش کاغذ دیواری را بیش از پیش نمایان کرده و جذابیت خاصی به دیزاین داخلی منزل می‌بخشد.

کاغذ-دیواری-پذیرایی-سفید-طلایی دکوراسیون داخلی
کاغذ دیواری پذیرایی سفید طلایی
کاغذ-دیواری-پذیرایی-راه-راه دکوراسیون داخلی
کاغذ دیواری پذیرایی راه راه
مدل-کاغذ-دیواری-پذیرایی-طرح-آجر دکوراسیون داخلی
مدل کاغذ دیواری پذیرایی طرح آجر
پوشش-دیوار-پذیرایی-با-کاغذ-دیواری-و-آینه دکوراسیون داخلی
پوشش دیوار پذیرایی با کاغذ دیواری و آینه

دکوراسیون اتاق خواب

در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به این نکته توجه کنید که چگونه می توان حس آرامش و امنیت را در فضای اتاق خواب ایجاد کرد. تاثیرگذارترین نکته در این مورد انتخاب رنگ دیوارها و وسایل اتاق خواب است زیرا این رنگ‌ها هستند که حس آرامش را ایجاد می‌کنند.

نحوه چیدمان وسایل اتاق خواب، نورپردازی آن و وسایل تزیینی که انتخاب می‌کنید همگی در داشتن اتاق خوابی آرامش‌بخش کمک کننده هستند.

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب بهتر است سعی شود از رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش استفاده شود و از انتخاب رنگ‌های تند و شارپ پرهیز شود. 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه بهتر است از رنگ‌های ملایم و ترکیب طوسی صورتی یا سفید صورتی استفاده شود. این ترکیب رنگ در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه نیز صادق است. استفاده از کمد دیواری جادار و کلوزت می‌تواند بر کیفیت و کارایی فضای اتاق خواب دخترانه بیفزاید.

دکوراسیون-اتاق-خواب-دخترانه دکوراسیون داخلی
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
اتاق-خواب-دخترانه-مدرن دکوراسیون داخلی
اتاق خواب دخترانه مدرن
دکور-اتاق-خواب-دخترانه دکوراسیون داخلی
دکور اتاق خواب دخترانه
دکور-اتاق-خواب-دخترانه-جدید دکوراسیون داخلی
دکور اتاق خواب دخترانه جدید

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

در طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه باید به معیارها، سلیقه و روحیه نوجوانان و خردسالان توجه ویژه‌ای داشت. اگر فرزند شما به اندازه کافی بزرگ است که می‌تواند تصمیم بگیرد و در مورد طراحی اتاقش نظر دهد بهتر است برای طراحی اتاق خوابش با او مشورت کنید و ایده‌های او را در طراحی دکوراسیون اتاق به کار بگیرید تا هنگامی که زمانش را در اتاق می‌گذراند احساس خوبی داشته باشد.

دکوراسیون-اتاق-خواب-پسرانه دکوراسیون داخلی
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه
دکوراسیون-اتاق-خواب-پسرانه-مدرن دکوراسیون داخلی
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه مدرن

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر(والدین)

اتاق خواب مستر، در صورتی که به درستی طراحی شود، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های خانه به شمار می‌رود. خواب مستر، معمولا بزرگ‌ترین و با امکانات‌ترین اتاق خواب خانه است. در طراحی اتاق خواب والدین تناسب بین ابعاد اتاق و سرویس خواب از اهمیت بالایی برخوردار است. برای طراحی اتاق خواب مستر می‌توان از سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن استفاده نمود. 

دکوراسیون-اتاق-خواب-مستر دکوراسیون داخلی
دکوراسیون اتاق خواب مستر
دکوراسیون-اتاق-خواب-والدین دکوراسیون داخلی
دکوراسیون اتاق خواب والدین
دکور-اتاق-خواب-مستر دکوراسیون داخلی
دکور اتاق خواب مستر
دکوراسیون-اتاق-خواب-مستر-کوچک دکوراسیون داخلی
دکوراسیون اتاق خواب مستر کوچک
دکوراسیون-اتاق-خواب-شیک دکوراسیون داخلی
دکوراسیون اتاق خواب شیک

کاغذ دیواری اتاق خواب

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب باید به نکات مختلفی از جمله رنگ مناسب برای کاغذ دیواری توجه کنید. بهتر است رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب تند و درخشان نباشد و مزاحمتی برای استراحت و آرامش شما نداشته باشد. استفاده از رنگ‌های گرم و صمیمی مثل نارنجی، طلایی، قرمز، آجری و رنگ‌های این چنینی می‌‌تواند فضای گرم و آرامش‌بخشی را برای شما فراهم کند. در عین حال استفاده از رنگ‌‌های سردی مثل رنگ سبز و زرد هم می‌تواند گزینه خوبی باشد و انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق امری کاملا سلیقه‌ای است.

کاغذ-دیواری-اتاق-خواب-شیک دکوراسیون داخلی
کاغذ دیواری اتاق خواب شیک
کاغذ-دیواری-اتاق-خواب-جدید دکوراسیون داخلی
کاغذ دیواری اتاق خواب جدید
جدیدترین-کاغذ-دیواری-اتاق-خواب دکوراسیون داخلی
جدیدترین کاغذ دیواری اتاق خواب

پرده اتاق خواب

 زیباترین مدل پرده اتاق خواب صرفا گران قیمت‌ترین آن نیست و استفاده از پرده‌ای که دقیقا متناسب با فضای دکوراسیون اتاق خواب شما باشد می‌تواند زیباترین مدل پرده برای اتاق خواب شما باشد و این پرده‌ها می‌توانند از جنس حریر، تور، مخمل و یا پارچه‌های دیگر باشند. بهتر است پرده‌ای را خریداری کنید که هم نمای جذابی به خانه بدهد و هم با بقیه وسایل هماهنگی داشته باشد و در عین حال یک فاکتور منحصر به فرد و جذاب در اتاق خواب باشد.

مدل-پرده-اتاق-خواب دکوراسیون داخلی
مدل پرده اتاق خواب
مدل-پرده-جدید-اتاق-خواب دکوراسیون داخلی
مدل پرده جدید اتاق خواب

پرده-اتاق-خواب-شیک دکوراسیون داخلی

کمد دیواری اتاق خواب

محیط‌های مسکونی دارای یک دسته نیازهای خاص برای ساکنین است که به آنها فضاهای ذخیره سازی اطلاق می‌شود. این دسته عناص از ارکان اصلی اتاق محسوب شده و نبود آنها مشکلات زیادی را برای ساکنین ایجاد خواهد کرد. کمد دیواری انواع مختلفی دارد که در زیر برخی از این دسته‌بندی‌ها را مشاهده می‌کنید: 

  • کمد دیواری ریلی
  • کمد دیواری لولایی
  • کمد دیواری با بازشوی ترکیبی
  • کمد دیواری بدون درب
کمد-دیواری-اتاق-خواب دکوراسیون داخلی
کمد دیواری اتاق خواب
کمد-دیواری-اتاق-خواب-لوکس دکوراسیون داخلی
کمد دیواری اتاق خواب لوکس
کمد-دیواری-اتاق-خواب-1 دکوراسیون داخلی
کمد دیواری اتاق خواب

اتاق کلوزت

اتاق کلوزت، شامل کمدهایی برای لباس و شلف و قفسه‌هایی برای کفش، کیف و هر چیزی است که یک فرد در طول روز آن‌ها را می‌پوشد. بهتر است دیوارهای اتاق کلوزت با آینه‌هایی بزرگ و قدی پوشیده شوند تا فرایند انتخاب لباس راحت‌تر انجام گیرد. وجود یک نیمکت یا صندلی برای پوشیدن کفش نیز به آسایش هر چه بیشتر افراد کمک می‌کند.

نورپردازی مناسب در اتاق لباس یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عناصر آن به‌شمار می‌آید. چون معمولاً این گونه فضاها از نور طبیعی بهره‌مند نبوده و نورهای مصنوعی جایگزین آنها می‌شوند. میزان و مقدار روشنایی باید به گونه‌ای باشد که تمامی قسمت‌ها و رنگ لباس به بهترین شکل ممکن دیده گردند و سایه‌های کمتری در آن مشاهده شود.

اتاق-کلوزت دکوراسیون داخلی
اتاق کلوزت
اتاق-کلوزت-1 دکوراسیون داخلی
اتاق کلوزت

طراحی سقف اتاق خواب

اجرای سقف اتاق خواب مدرن برای خانه‌های امروزی انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد. سقف اتاق خواب مدرن هم برای فضاهای کوچک و هم بزرگ قابل اجرا است. برای این فضا می‌توان با نورپردازی‌های زیبا به سقف اتاق خواب مدرن جلوه بیشتری بخشید.

 شایان ذکر است که در اجرای تزئینات سقف باید به هارمونی سقف با فضا و دکوراسیون توجه ویژه‌ای نمود تا در چشم بیننده ناخوشایند به نظر نیاید. برای طراحی سقف اتاق خواب با توجه به سبک دکوراسیون اتاق می‌توان از سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک هم استفاده کرد.

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

خرید وسیله‌ی آشپزخانه متناسب با سبک اصلی خانه اهمیت خاصی دارد، یعنی اگر دکوراسیون مدرن را انتخاب کردید و از رنگ‌های ساده و خنثی مثل سفید و طوسی برای دیوارها استفاده کردید از وسایلی که در دکوراسیون سنتی استفاده می‌شود مانند وسایل برنزی و یا پر زرق‌و‌برق استفاده نکنید و حتی فرشی که در آشپزخانه استفاده می‌کنید و یا پرده‌ها باید با سبک کلی دکوراسیون مطابقت داشته باشد تا باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه شما شود.

دکوراسیون-آشپزخانه-جدید دکوراسیون داخلی
دکوراسیون آشپزخانه جدید
دکوراسیون-آشپزخانه-مدرن دکوراسیون داخلی
دکوراسیون آشپزخانه مدرن
دکوراسیون-آشپزخانه-جدید-1 دکوراسیون داخلی
دکوراسیون آشپزخانه جدید
دکوراسیون-داخلی-آشپزخانه دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی سقف آشپزخانه

یکی از ابعاد مهم فضای قلب خانه، سقف آشپزخانه است. شاید اولین مواردی که در دکوراسیون آشپزخانه به چشم می‌آید، کابینت‌ها و دیوار و کفپوش آشپزخانه باشند ولی با انتخاب بهترین نوع سقف آشپزخانه متوجه می‌شوید که چقدر می­تواند بر زیبایی دکوراسیون آن موثر باشد. سقف آشپزخانه را می‌توان به صورت ساده، کناف، کشسان و همچنین طرح‌های ترکیبی با استفاده از انواع متریال مانند: چوب،شیشه و… اجرا کرد. 

سقف-آشپزخانه-با-نور-هالوژن دکوراسیون داخلی
طراحی سقف آشپزخانه با چوب و نور هالوژن
طراحی-سقف-آشپزخانه-جدید دکوراسیون داخلی
طراحی سقف آشپزخانه با کناف
طراحی-سقف-آشپزخانه-با-چوب دکوراسیون داخلی
طراحی سقف آشپزخانه با چوب

گچبری آشپزخانه

گچبری سقف آشپزخانه، یکی از نیازهای امروز دکوراسیون مدرن است. این کار می‌تواند جلوه ویژه‌ای به دکوراسیون آشپزخانه شما ببخشد. گچبری سقف آشپزخانه به دور لوستر می‌تواند نقطه کانونی سقف را مشخص کند. این سازه در دکوراسیون مدرن، از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. طراحی مدرن در تلفیق با گچبری، نمای بسیار زیبایی را برای سقف آشپزخانه به ارمغان می‌آورد. گچبری سقف آشپزخانه با توجه به وسعت آشپزخانه و مدل کابینت‌ها طراحی می‌شود. اگر سقف آشپزخانه شما بلند است، با استفاده از گچبری می‌توانید با خطای دید ارتفاع را کمتر جلوه دهید. جالب است بدانید که گچبری سقف از معماری اروپایی به معماری ایرانی راه یافته است. پیش از ورود گچبری سقف به ایران، هنر گچبری و آینه‌کاری برای دیوارها و ستون‌ها اجرا می‌شد. بعد از مدتی تکنیک گچبری سقف از اروپا وارد ایران شد و گچبری سقف آشپزخانه به یکی از رایج‌ترین گچبری‌ها تبدیل شد.

رنگ-آمیزی-و-گچبری-سقف-آشپزخانه دکوراسیون داخلی
رنگ آمیزی و گچبری سقف آشپزخانه

پرده آشپزخانه

این روزها که سبک دکوراسیون مینیمال بسیار محبوب شده است پرده‌های ساده در آشپزخانه بیشتر مورد اقبال و توجه قرار گرفته است. پرده‌هایی که کاربری خود را دارند اما فضا را مدرن‌تر، ساده‌تر و زیباتر می‌کنند.

پرده زبرا از جدیدترین و مدرن‌ترین پرده‌ها برای آشپزخانه است. پرده زبرا پرده‌ای است که از جنس کتاب و پلی‌استر دوخته می‌شود و از دو لایه پارچه مختلف که به صورت عمودی کنار هم قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است. این نوع پرده به علت ظاهر راه راهی که دارد (نوع قرار گرفتن پارچه و تور کنار هم) برای حفظ حریم شخصی و ورود نور به داخل فضا، بهترین انتخاب برای پنجره آشپزخانه خواهد بود.

مدل-پرده-آشپزخانه دکوراسیون داخلی
مدل پرده آشپزخانه
پرده-زبرا-آشپزخانه دکوراسیون داخلی
پرده زبرا آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

کابینت اصلی‌ترین جزء آشپزخانه است و علاوه بر اینکه باعث نظم دادن و ساماندهی لوازم و وسایل ریز و درشت آشپزخانه می‌شود در تعیین سبک و مدل آشپزخانه نیز نقش دارد. در واقع این کابینت‌ها هستند که تعیین می‌کنند آشپزخانه شما کلاسیک، سنتی، نئوکلاسیک یا مدرن و مینیمال باشد.

طراحی کابینت‌ها تابعی از سبک و سیاق چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل نیز هست. اگر سبک چیدمان داخلی منزلتان کلاسیک است، باید از کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده کنید. در مورد سبک چیدمان مدرن نیز، قانون همین است. شلختگی در دکوراسیون مهمترین عاملی است که زیبایی خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با توجه به این که آشپزخانه‌های امروزی اوپن و باز هستند، هماهنگی بین سبک خانه و آشپزخانه یک الزام است.

بازسازی دکوراسیون داخلی

هدف اصلی از انجام و بازسازی دکوراسیون داخلی، بهبود استفاده از فضا، افزایش آسایش و جذابیت ظاهری، ایجاد تطابق با نیازهای جدید و سبک زندگی ساکنین و بهره‌برداری بهینه از منابع موجود در فضا است. این فرآیند می‌تواند از تغییرات کوچک و جزئی تا بازسازی کامل و جامع فضاها را شامل شود.

دکوراسیون داخلی ویلا

 فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن ، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، احساس و تأثیری که می‌خواهد آن فضا بر استفاده کننده داشته باشد.

دکوراسیون-نشیمن-ویلا دکوراسیون داخلی
دکوراسیون نشیمن ویلا
دکوراسیون-ویلا دکوراسیون داخلی
دکوراسیون ویلا

دکوراسیون داخلی اداری و تجاری

دکوراسیون داخلی تجاری به فضاهایی می‌گویند که برای کسب‌و‌کار و فروش محصولاتی خاص طراحی شده و پذیرای اجرای ایده‌های خلاقانه می‌باشد. اجرای سبک‌های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری بستگی به نوع فعالیت و کسب‌و‌کار آن فضا باید به دقت انتخاب شود.

دکوراسیون مسکونی بیشتر مطابق سلیقه افراد، ایده‌آل‌های راحتی و کاربری منزل برای افراد طراحی می‌شود اما در طراحی داخلی اداری شما ضمن حفظ فرم رسمی‌ و اداری سازمان، ملزم به رعایت برخی نکات مطابق با هنجار‌های اداری، ارگونومی‌ مربوطه مطابق با کاربری محل هستید تا علاوه بر راحتی کارکنان، در چشم مشتریان و ارباب رجوعان جذابیت و گیرایی داشته باشد و منافع و اهداف سازمان نیز در نظر گرفته شود.

یکی از مواردی که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اداری و تجاری باید در نظر داشت، نقطه عطف فضا است. در هر نوع طراحی سوگیری عناصر و جزئیات دکوراسیون به گونه‌ای است که نقطه خاصی از فضا را بیشتر در معرض توجه قرار می‌دهد. این هدایت بصری در فضاهای تجاری به گونه‌ای است که بیشتر توجهات به سمت ویترین و محصولات قابل ارائه جلب شود.

جمع بندی

در این مقاله با انواع سبک‌‌های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی منزل از جمله سبک دکوراسیون مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک، مینیمال، بوهو و روستیک آشنا شدید. ایده های چیدمان منزل از جمله پذیرایی، آشپزخانه، اتاق‌خواب، پارتیشن بندی فضا و … از دیگر قسمت‌ های مهم این مقاله بود. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی رامسین با بیش از ۲ دهه فعالیت در زمینه  طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل، مراکز اداری و تجاری یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دکوراسیون و بازسازی در تهران است  که می تواند شما را به فضای دلخواهتان برساند. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاع در مورد شرایط طراحی و اجرای عملیات دکوراسیون و بازسازی میتوانید با تلفن‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا