خدمات شرکت رامسین

چگونه چیدمان پذیرایی را انتخاب کنیم؟

چگونه چیدمان پذیرایی را انتخاب کنیم؟

فهرست مطالب

طراحی اصولی و چیدمان پذیرایی به حالت مناسب علاوه بر ایجاد دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد فضایی بسیار هماهنگ و متناسب ایجاد خواهد کرد که به سرعت نظر شما را به سمت و سوی خود جلب می نماید. ممکن است که در ابتدای مسیر این موضوع کمی سخت و دشوار به نظر رسد. زیرا میبایست گزینه های متعددی را چون؛ رنگ برای دیوارهای خانه، مبلمان، لوازم و تجهیزات مورد نیاز، شیوه چیدمان و دسترسی هر چه راحت تر را مورد نظر قرار بدهید. ولی آن چه که در این میانه ها بسیار مهم است تصمیم گیری و انتخاب سبک دکوراسیون مدّنظر خود خواهد بود. این مسئله عامل حائز اهمیتی جهت انتخاب های دیگر شما در ارتباط با مبلمان، پالت های رنگی، پرده ها، لوازم و تجهیزات جانبی خواهد بود. بهتر است در ادامه متن با ما همراه باشید تا شما را هر چه بهتر با چیدمان پذیرایی آشنا سازیم.

 

برنامه ریزی مناسب برای چیدمان پذیرایی؛

بعد از انتخاب سبک مدّنظر خود ابتدایی ترین گام در طراحی چیدمان پذیرایی و پیش از خرید وسیله ها، برنامه ریزی خواهد بود. به بیانی بهتر و صریح تر شما باید بودجه مدّنظر خود و کاربردی بودن اتاق را تحت عنوان اصلی ترین و پایه ترین الویت خود در برنامه ریزی واقع بنمایید. بدین اساس شما می توانید جهت خرید وسایل مورد نیاز و شیوه چیدمان پذیرایی هدفمند جلو بروید و محیطی هماهنگ با امکانات و احتیاجات خود طراحی نمایید.

برنامه ریزی مناسب برای چیدمان پذیرایی؛

  • نقش مبلمان در چیدمان پذیرایی؛

بعد از برنامه ریزی ابتدایی ترین وسیله ای که میبایست به چیدمان و یا تهیه آن فکر نمایید، مبلمان خواهد بود. بهتر است در این حیطه با استناد به بودجه و سبک طراحی اتاق به دنباله ی یک مبل با کیفیت و خوب بروید. البته سادگی را هم در الویت خود مورد نظر قرار بدهید. برای اتخاذ رنگ و نوع پارچه به سبک زندگی خود نیز توجه بنمایید. تحت عنوان نمونه احتمالاً اتخاذ یک مبل سفید برای خانواده هایی که پر رفت و آمد می باشند و یا بچه کوچک دارند، چندان مطلوب به نظر نمی رسد!

بهترین دیزاین اتاق خواب پسرانه؛

در ارتباط با بافت پارچه نیز به بافت آن به خوبی توجه بنمایید. بافت پارچه میبایست به حالت متراکم، یکپارچه و بدون هیچ گونه زدگی باشد. توصیه می کنیم پارچه مبل را اندکی در راستای مخالف کش و قوس بدهید. اغلب پارچه هایی با کیفیت کش نمی آیند.

  • چیدمان مبل در سالن پذیرایی؛

از جمله مشکلات متداول در چیدمان پذیرایی این می باشد که بیشتر مردم نمی دانند که مبلمان این اتاق را به چه شکل بچینند. آن ها در اکثر مواقع مبلمان را به دیوار خود می چسبانند. البته چند صندلی را هم در کناره ی آن جای می دهند. اما بهتر است کمی خلاقانه تر در این مسیر عمل بنمایید‌. موارد بیشماری چون انتخاب یک نقطه کانونی، طراحی یک محوطه دنج و آرام برای سخن گفتن و توجه به فرآیند رفت و آمد در اتاق نشیمن از جمله نکاتی است که می‌باید از طراحی چیدمان پذیرایی مدّنظر واقع نمود.

 

  • فرش سالن پذیرایی؛

بهره گیری از فرش در چیدمان اتاق پذیرایی از جمله مواردی است که بسیار هم چالش برانگیز می باشد. ادله گوناگونی جهت لزوم بهره گیری از فرش به چشم می خورد ولی بهتر است پیش از خرید از تمامی ضوابط مربوط به اتخاذ آن علم داشته باشید. حائز اهمیت ترین نکته در انتخاب فرش توجه به ابعاد فرش می باشد. در اتاق هایی با ابعاد بزرگ اگر که اندازه فرش کوچک باشد اتاق را خالی نشان خواهد داد و پیوستگی حاکم بر فضا را برهم خواهد زد. حال آن که در اتاق هایی با ابعاد کوچک تر اتخاذ فرش های بزرگ محوطه را گسترده تر نشان می دهد.

  • آثار هنری؛

دیوارهای خالی بیانگر چیدمان ناقص و پر از عیب و نقص است. البته نه به این معنی که شما میبایست هر سانتی متر از دیوار خود را پر نمایید ولی تزئین دیوارها با آثار هنری از جمله دیگر نکات حائز اهمیت در چیدمان پذیرایی است. بهره گیری از آثار هنری بر روی دیوار برای خلق نمایی فریبنده و پایدار لازم می باشد ولیکن الزامی ندارد که به طور حتم به دنباله ی آثار گران قیمت باشید. امکان دارد یک اثر هنری ارزان قیمت از دیدگاه شما کار درخور ستایش و خوبی باشد. بهترین شیوه این می باشد که به احساس و غریزه خویش در این حیطه اعتماد بنمایید‌ و تنها کافی می‌ باشد از فوت و فن ها، ضوابط و مقررات چیدمان آثار هنری بر روی دیوار آگاه بشوید و سپس اجازه بدهید که قلب شما راهنمای شما در این زمینه باشد.

  • موضوع نور پردازی؛

در مرحله نخستین میبایست تا جایی که ممکن است از نور طبیعی در اتاق خود بهره گیرید و در کنار آن از نور پردازی های هوشمند هم استفاده نمایید. البته که ضوابط منوط بر نور پردازی اصولی هر اتاق اندکی پیچیده و دشوار است. نور پردازی اتاق پذیرایی میبایست به صورت ملایم تر از محوطه هایی چون آشپزخانه باشد. ولی باز هم فوت و فن های قابل توجهی در این حیطه به چشم می خورد که نباید آن ها را نادیده بی انگارید. لازم است که شما در موضوع طراحی و چیدمان پذیرایی از سه شیوه اصلی نور پردازی بهره گیرید؛ نور پردازی محیطی، نور پردازی کاربردی و نور پردازی شاخص. منبع نور میبایست در سطوح گوناگون و در سرتاسر اتاق واقع بشود. همانند انواع و اقسام چراغ ها و روشنایی ها چون لوستر و چراغ های سقفی نوع رومیزی و نور پردازی های موضعی و چراغ ها از نوع دیواری از جمله گزینه هایی هستند که می‌باید از آن ها بهره گیرید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی در آپارتمان ها

موضوع نور پردازی؛

  • نقطه کانونی در سالن پذیرایی؛

با استناد به اصول طراحی به طور حتم میبایست در چیدمان پذیرایی یک نقطه کانونی در نظر بی انگارید. چنانچه که ویژگی برجسته ای در اتاق وجود داشته باشد همانند؛ شومینه و یا ارکان چشمگیر معماری می توانید آن ها را تحت عنوان نقطه کانونی معرفی بنمایید. ولی در غیر از این حالت یک نقطه هنری و یا مبلمان خاص و حتی میز عسلی می تواند به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته بشود. به این هنگام خواهد بود که در بدو ورود به اتاق نظر همگان را به سمت خود جلب خواهد نمود.

دوستان عزیز ما در این متن از خود سعی نمودیم تنها به چند نکته در چیدمان پذیرایی اشاره بنماییم. البته که شما می توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *