خدمات شرکت رامسین

طراحی دکوراسیون داخلی و سبک های آن

WhatsApp Image 2020-04-28 at 10.42.20 AM (7)

فهرست مطالب

دکوراسیون رامسین: با دو مرحله طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می‌توان کارایی یک فضا، مانند منزل، محیط کاری و … را بهینه و بهبود بخشید. دنیای امروز که عصر ارتباطات آن را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است سلیقه‌ بصری انسان‌ها را نیز مطابق با چنین عصری تغییر داده است و به همین خاطر تقاضا برای ایجاد تغییرات در یک محیط، چه برای زیباسازی و چه با هدف کارایی، افزایش پیدا کرده است.

با این وجود اگر قرار است در فضای منزل یا محیط کار تغییری بدهیم می بایست آن را به یک شرکت با تجربه و خوشنام واگذار کنیم تا کار طراحی و دکوراسیون داخلی آن را به عهده بگیرید و یک محیط کارآمد و زیبا را تحویل ما بدهد. در این مطلب تصمیم داریم شما را با سبک های مختلف دکوراسیون آشنا تا ضمن آگاهی بیشتر در این زمینه انتخاب بهتری برای پیاده کردن تصور ذهنی خودتون داشته باشید.

  1. طراحی دکوراسیون مینیمال

مینیمال یکی از سبک‌های پرطرفدار افراد خوش سلیقه در طراحی دکوراسیون داخلی است. در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ‌های ساده استفاده می شود. در این نوع طراحی بیشتر از رنگ‌های خنثی، به خصوص سفید و خاکستری، استفاده بهره می گیرند. و این نکته را فراموش نکنیم که این رنگ‌ها بر ماهیت فضا غلبه دارند. در طراحی دکوراسیون مینیمال سعی بر این است که از حداقل وسایل در فضا استفاده شود و تنها وسایلی مورد قرار می گیرند که وجود آن‌ها خیلی ضروری است.

۲- طراحی دکوراسیون داخلی سنتی

در واقع منظور از عبارت سنتی این است که از عناصر هنرهای سنتی و ایرانی در چیدمان فضای دکوراسیون استفاده کنیم. هدف این نوع طراحی استفاده‌ متناسب و متقارن از اشیاء و لوازم خانوادگی و قدیمی است. مبلمان، پرده، لوستر، شمع، مجسمه و موارد این‌چنینی نمونه‌هایی از جمله عناصر دکوراتیوی هستند که به طور معمول در طراحی دکوراسیون داخلی سنتی به‌کار گرفته خواهند شد و شاید به نظر ظاهری قدیمی و کهنه داشته باشند.

بهترین طراحی نمای ساختمان ویلا

نکته دیگر اینکه رنگ‌ در طراحی داخلی سنتی، کم‌ وبیش غلیظ‌ است و می توان گفت تنوع  زیادی دارند. معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی سنتی نمی توان از وسایل الکتریکی و مدرن استفاده کرد.

۳دکوراسیون داخلی روستیک

در این نوع طراحی از عناصر موجود در طبیعت مثل وسایل چوبی یا سنگی الهام می گیرند و عموماً فرم نامنظمی دارند. در یک تعریف ساده تر دکوراسیون روستیک تلفیقی از سبک زندگی روستایی و یک زندگی مدرن است. پنجره‌ی روبروی تخت خواب امکان مشاهده‌ی طبیعت را فراهم می‌سازد و درواقع فاصله‌ی بین خوابیدن در طبیعت و خوابیدن در یک اتاق تنها به‌اندازه‌ی جدار شیشه‌ی پنجره‌های اتاق است و این، یعنی هرچه نزدیک‌تر شدن به طبیعت، یکی از اهداف اصلی استفاده از دکوراسیون روستیک است.

۴- دکوراسیون داخلی ژاپنی

در این نوع معماری، توجه زیادی به دکوراسیون داخلی و همچنین قسمت‌های خارجی منازل معطوف است. پرهیز از هرگونه وسیله تزئینی پرزرق‌وبرق، استفاده از میزهای کوتاه، دیوارها و پارتیشن‌های حصیری، استفاده از تصاویر درختان ژاپنی و رنگ‌های خنثی از جمله ویژگی‌های دکوراسیون ژاپنی است. معمولاً در این دکوراسیون از وسایل مدرن استفاده نمی‌شود. اتاق خواب بسیار ساده است و در آن اشیای معدود و در حد ضرورت استفاده می‌شود. عدم استفاده از تخت‌خواب مدرن، عناصر تزئینی هنر ژاپنی مانند درخت و شکوفه و درب کشویی طلقی از جمله فاکتورهایی هستند که این اتاق را کاملاً به منازل سنتی ژاپنی شبیه می سازند.

۵دکوراسیون داخلی پست‌مدرن

در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ‌های گرم‌ و درخشنده استفاده می شود و رنگ اهمیت خود را در برابر فرم و کاربرد از دست می‌دهد. متریال اشیاء موجود در دکوراسیون پست‌مدرن بیشتر شیشه‌ای، پلاستیکی و لمینتی است و کمتر از وسایل چوبی و پارچه ‌ای در این نوع چیدمان استفاده می‌شود. عدم تقارن و استفاده از طرح‌ها و فرم‌هایی با پیچیدگی‌های ناموزون از جمله دیگر ویژگی‌های دکوراسیون داخلی پست ‌مدرن است. در طراحی داخلی پست‌مدرن کمتر به کارکرد اشیاء توجه می‌شود و ممکن است بسیاری از عناصر دکوراتیو تنها در راستای تبدیل محیط به یک فضای پست‌مدرن به فضا اضافه شوند. و درمجموع استفاده از هر وسیله‌ای در دکوراسیون پست به ‌شرطی که آن عنصر اثر نامطلوب بر فضای کلی دکوراسیون نداشته باشد ممکن است.

طراحی ویلا دوبلکس

در پایان باید گفت منظور از دکوراسیون داخلی استفاده از عناصر دکوراتیو یا تزئینی مانند مبلمان، پرده، لوستر، کاغذ دیواری، انواع سقف کاذب و نظایر آن‌ها برای بهبود جلوه‌ی ظاهری قسمت داخلی ساختمان است. طراحان داخلی راه‌ حل‌ها و ایده‌های جالبی برای استفاده‌ بهتر از فضای داخلی ساختمان با توجه به کاربری آن ارائه می‌دهند و با اجرای این ایده‌ها سعی می‌ کنند تا محیط کار و زندگی را به‌شکلی درآورند که بتواند در بهبود کیفیت زندگی و کار انسان‌ها سودمند باشد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *