خدمات شرکت رامسین

فرآیند پیدا کردن یک طراح دکوراسیون داخلی معتبر

طراح دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

دکوراسیون رامسین: بی تردید فضای شیک و زیبا برای زندگی هریک از ما مسئله مهمی است. اگر بخواهیم دکوراسیون منزل یا محل کار خود را تغییر دهیم یا اصلا بخواهیم آن را بازسازی کنیم، به تنهایی از عهده چنین اقدامی بر نخواهیم آمد.

ممکن است ایده هایی در این زمینه به ذهن ما برسد ولی قطع به یقین در مراحل انجام کار به مشکل بر خواهیم خورد. این امر نیازمند نیروی متخصص است و اگر بخواهیم یک محل ایده آل از زندگی خود را خلق کنیم به همفکری و مشورت با یک طراح دکوراسیون داخلی نیاز داریم.

اما واقعا یک طراح دکوراسیون و شرکت هایی که در این عرصه فعالیت می کنند چه کارها و اقداماتی انجام می دهند که ما از عهده آن بر نمی آییم. با همراه باشید تا در ادامه شما را با روند این کار آشنا کنیم.

در گام نخست یک طراح دکوراسیون داخلی می بایست ایده هایی ذهنی شما را برای داشتن فضای مورد نظرتان به دقت گوش دهد و به شما در تنظیم زمان و هزینه های جاری پروژه مشاوره بدهد. در واقع یک شرکت طراحی با ارتباطاتی که دارد هزینه های جانبی زیادی را برای پروژه کاهش می دهد. چرا که با تخفیف کارخانه های وسایل مورد نیاز پروژه اطلاع دقیق تری دارد. از همه مهمتر اینکه یک شرکت طراحی با تجاربی که در این زمینه دارد می تواند وقت شما را نیز بهینه کند و در زمان بسیار کوتاهی شما را به خواسته قلبی خود برساند تا در یک محیط شیک و دلچسب لحظات شیرینی برای زندگی داشته باشید.

سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که ما چگونه می توانیم یک شرکت طراحی دکوراسیون معتبر و خوشنام پیدا کنیم!

ساخت هتل یا رستوران نیاز به چه امکاناتی دارد؟


پیشنهاد می کنم قبل از این که عجله کرده و به سراغ طراحی که می شناسید بروید، لیستی از طراحان داخلی را در فضای اینترنت و یا با همفکری دوستانی که دارید تهیه کنید. سپس درباره اعتبار و تجربه هر کدام از آنها تحقیق کنید و بعد از مشورت با چند نفر از آنهایی که انتخاب کرده اید ببینید کدام یک از آنها می تواند شما را به نتیجه دلخواهی که دارید برساند.

معمولا ما در زمینه تبلیغات مقوله ای به اسم تبلیغ دهن به دهن یا سینه به سینه داریم که یکی از مهم ترین و معتبرترین راه ها برای یافتن یک طراح حرفه ای است. به یاد داشته باشید که بازار در حال تغییر است و شما پیش از هر کاری نیاز به طراحی دارید که از دانش روز دنیا برخوردار باشد.

طراح دکوراسیون داخلی

اعتبار طراح را بسنجید یا به قول عام محک بزنید!

شاید تا اینجا که لیستی از طراحان را پیدا کردید و با پرس و جو و مشورت به یکسری نتایج دست یافتید نخستین مولفه ای که برای شما اهمیت دارد اعتبار طراح مورد نظر شماست. اما چگونه می توانیم اعتبار یک طراح را بسنجیم؟

آیا طراحی که به شما پیشنهاد شده است از اعضای سازمان های ملی طراحی است؟ آیا تحصیلات آکادمیکی در این زمینه دارد؟ میزان تجربه و سابقه او چه قدر است؟

معمولا در کشورهایی چون آمریکا و کانادا طراحان می بایست دارای یک گواهی مخصوص به نامNCIDQ باشند تا بتوانند مجوز فعالیت داشته باشند. در ایران اکثر افرادی که در زمینه طراحی فعالیت می کنند جدا از تحصیلات دانشگاهی، یکسری دوره های تخصصی در موسسات دولتی و خصوصی هم می گذرانند. می توان از طراح مورد نظر نام و نشانی مرجعی که در آن تحصیلات یا دوره های خود را گذرانیده است گرفت و با تماس با آنها از اعتبار فرد مورد نظر اطلاع پیدا کنید. توجه کنید که در این موضوع اصلا با هیچ کس تعارف نداشته باشید.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی در ایران تخصص ماست


مولفه دیگری که به ما کمک می کند که طراح مورد نظر را محک بزنیم سلیقه فرد است. برخی طراحان جدا از تخصصی که دارند ذهن خلاقی در این زمینه دارند.

بعد از این مراحل، از شرکت طراح بخواهید نمونه های خود را به شما نشان دهد. کار او را با سلیقه خودتان بسنجید. یک طراح حرفه ای از نقش ها، رنگ ها، مواد، سبکها ( کلاسیک، مدرن، سنتی و .. ) طبق سلیقه شما می تواند به راحتی به هدف شما جامه عمل بپوشاند.

هر شرکت آلبومی از کارهای طراحی را خود را پیش روی شما خواهد گذاشت. شما با دیدن آلبوم و پروژه هایی که شرکت به سرانجام رسانیده است با سلیقه، تجربیات و فعالیت های آنها آشنا می شوید و در این فاصله هم می توانید با دیدن طرح های اجرا شده هزینه های آن را نیز به صورت تقریبی بپرسید.

اگر هزینه برای شما اهمیت دارد حتما به برآورد هزینه دقت کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد. این قضیه حائز اهمیت است که شرکت طراح بداند با بودجه شما برایتان چه نوع فضایی را می تواند ایجاد کند. به همین خاطر در نمونه کارها طرحی پیدا کنید که هم نیاز شما را برآورده کند و هم اینکه در محدوده بودجه شما باشد.

توصیه می کنیم اگر یک شرکت طراح معتبری پیدا کردید و نمونه کارهای متنوع و مطلبوبی داشت و از همه مهمتر هیجان را در شما برانگیخت، تردید به خودتان راه ندهید و پای قرارداد بروید! چرا که همه این کارها برای این است که شور و شوق شما را برآورده کند. پس بهتر است به طراح مورد نظر اتاق ها و طرح هایی را نشان دهید که شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

چند نکته مهم برای دکوراسیون پذیرایی

در پایان چند سوال آورده ایم که شما بعد از طی کردن این مراحل از خودتان بپرسید و اگر پاسخ قانع کننده ای یافتید همکاری شما با فرد موردنظر خوب و لذت بخش خواهد بود و اگر مجاب نشدید پس طراح دیگری بیابید.

آیا طراح به حرف های شما گوش می دهد و در مورد سبک زندگی از شما سوالی می پرسد؟

معمولا از چه راهی در تلاش است تا شما را مجاب و قانع نماید؟

طرح پیشنهادی او تا چه میزان خواسته و بودجه شما را برآورده می کند؟

آیا او سبک ، برنامه و سایر احتیاجات شما را در طرح می آورد؟

آیا او به راحتی قابل دسترس شما است؟

به هر حال وقتی قرار است بودجه ای را خرج این کار کنید، این فرآیند نیاز به مذاکرات طولانی مدت دارید و باید دریابید که او چه مقدار به حرف شما توجه دارد و چه تعبیراتی از این مذاکرات خواهد داشت. با این چند مولفه و سوالاتی که در نتیجه تحقیق و پژوهش خود به آن دست خواهید یافت می توانید به راحتی یک شرکت طراح معتبر و حرفه ای پیدا کنید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *