خدمات شرکت رامسین

رابطه تناسب اندام و دکوراسیون آشپزخانه!

WhatsApp Image 2020-04-29 at 1.39.31 PM

فهرست مطالب

دکوراسیون رامسین: بسیاری از خانم ها در همه دنیا به شدت دغدغه لاغری و تناسب اندام دارند. ممکن است راه ها و تمرینات بیشماری برای این منظور وجود داشته باشد که هر فردی با توجه امکانات موجود ورزشی را انتخاب می کند. ولی شاید به این موضوع فکر نکردیم که می توان با یک روش ساده و با تغییر چیدمان و دکور آشپزخانه می توانید به روند لاغر شدن خود کمک کنید!

با چنین روشی و با تغییر دکور آشپزخانه خود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، می توانید اشتهای خود را کم و در نتیجه چربی های اضافه را آب کنید. شاید کمی قابل باور نباشد، اما وسایل و فضای آشپزخانه تاثیر زیادی روی روحیات ما دارند و همین تاثیرات تعیین کننده اندام ما خواهد بود. به همین خاطر با تغییرات مناسبی در دکوراسیون آشپزخانه  هم یک محیط شیک و مدرن فراهم می کنیم و هم اینکه به تناسب اندام ایده آلی خواهیم رسید.

تغییراتی که باید در آشپزخانه داد

*بهتر است تعدادی از کابینت ها را تا جایی که ممکن است بالا و نزدیک سقف نصب کنید و وسایلی چون سرخ کن، بستنی ساز و دیگر وسایل آشپزخانه که ممکن است شما را به غذاهای غیر سالم و چاق کننده تحریک می کنند دور از دید و خارج از دسترس خود بگذارید.

* در اینجا درست برعکس پیشنهاد اول، برخی وسایل مثل خشک کن سبزیجات یا بخارپز و .. که برای تهیه غذاها و خوراکی های سالم نیاز است در دسترس قرار دهید. به این کار به طور ناخودآگاه مثلا در بخارپز غذا درست کنید و از سرخ کردن سبزیجات یا گوشت و مرغ پرهیز کنید و همین مورد باعث می شود از یک رژیم ساده پیروی کنید.

کمد دیواری پذیرایی| کمد دکور پذیرایی

*سعی کنید خوراکی های سالم و لاغر کننده را جلوی چشم بگذارید. برای مثال وقتی درب یخچال را باز می کنید در وهله نخست، سبزیجات رنگی و سالم و میوه هایی همچون سیب را ببینید و چیزهایی مثل نوشابه، شکلات، بستنی یا … در قسمتی قرار گرفته باشندکه زیاد جلوی چشم نباشند تا شما را وسوسه کنند.

*شاید به این نکته توجه نکرده اید که رنگ ها تاثیر زیادی روی اشتها دارند؟ به عنوان نمونه علم ثابت کرده است که رنگ قرمز و رنگ های مشابه آن باعث افزایش اشتها می شوند و در مقابل رنگ های سردی چون آبی یا بنفش، تاثیر متضادی دارند از اشتهای آدم می کاهد. به همین خاطر است که در اکثر رستورانها و تالارهای پذیرایی از رنگ هایی که اشتهای آدم را تحریک می کنند در انتخاب میز، صندلی و دیگر وسایل خود استفاده می کنند. *سعی کنید چیدمان آشپزخانه شما طوری باشد که فضای کافی برای تهیه غذاهای خود داشته باشید و با حوصله کافی و علاقه زیاد غذای خود را تهیه کنید. معمولا غذاهای رستوران ها اصولا چر و زیاد هستند و همین باعث می شود که آدم را بیشتر چاق کند. باید سعی کنید در خانه غذای خود را درست کنید. با این کار دقیق می دانید از چه روغن و موادی در تهیه غذای خود استفاده می کنید و با پرهیز از مواد ناسالم، تناسب خود را حفظ می کنید.

*سعی کنید که آشپزخانه شما به نور کافی دسترسی داشته باشد. هنگامی که آشپزخانه به اندازه کافی نور داشته باشد، با دقت بهتری سبزیجات خود را خورد می کنید و اینکه از تمیز بودن سبزیجات و کانتر و دیگر وسایل هم مطمئن خواهید شد.

طراحی آشپزخانه رستوران

*بهتر است که در آشپزخانه از تلویزیون استفاده نکنید. تماشای تلویزیون هنگام تهیه غذا و حتی غذا خوردن باعث می شود که حواستان پرت شود و دقت کافی نداشته باشید و ممکن است در تهیه غذا دقت کافی نداشته باشید و یا هنگام صرف غذا نیز پرخوری کنید. براساس تحقیقات، افرادی که لقمه کوچک بر می دارند و آن را با دقت و کامل می جوند، ۷۰ درصد کمتر از آنهایی که این کار را نمی کنند کالری مصرف می کنند. باید سعی کنیم که وعده غذایی ما همان سه وعده باشد.

*داخل کابینت های خود را مرتب و نظم ببخشید. و وسایلی که برای تهیه سالاد و غذاهای سالم استفاده می شوند را برای استفاده بیشتر در کابینت هایی بگذارید که به راحتی می توانید آنها را بردارید و استفاده کنید. به این ترتیب، روغن های سرخ کردنی سالم، بشقاب های کوچک و … دم دست قرار می گیرند و از آنها استفاده خواهید کرد.

*یا می توانید ظروف و پیمانه های اندازه گیری رنگی غذا خریداری و آنها را در کابینت های بدون در نگهداری کنید. چنانچه پنجره آشپزخانه شما لبه و تاقچه دارد، با خریداری باکس های پلاستیکی پرورش گیاه، سبزیجات معطری که به غذاها طعم و عطر خوبی می دهند را پرورش دهید. سبزیجات و ادویحات سالم باعث می شوند تا غذاهای سالم تری تهیه و تغذیه کنید.

*می توانید از گوشی های هوشمند یا تبلت خود نهایت بهره را بگیرید و از دستورا غذاهای سالمی که در اینترنت سرچ می کنید کمک بگیرید. با این کار می توان در فضای اینترنت دستورغذاهای سالم و جست‌ وجو کنید و دستور پخت آن را یاد بگیرید.

بهترین دکور برای ویلا هایی با متراژ کوچک

*در آشپزخانه سعی کنید از چاقوهای تیز استفاده کنید. چون تیز بودن چاقو باعث می شود تا مواد غذایی را بهتر تکه تکه و خرد یا پوست بگیرید. به یاد داشته باشید که همیشه کباب کردن غذاها بسیار سالم تر از سرخ کردن آنهاست. داشتن اجاق گازی که فضای گریل کردن نیز دارد، بسیار عالیست. با کباب غذا می توانید در همه مواقع غذای کبابی و سالم درست و همین مورد نیز به تناسب اندام شما کمک می کند.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *