خدمات شرکت رامسین

نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون پذیرایی

WhatsApp Image 2020-04-28 at 4.45.09 PM

فهرست مطالب

دکوراسیون رامسین: نخستین مکانی که نظر مهمانان را جلب می‌کند، قسمت پذیرایی و نشیمن خانه است و هر خانواده ای به طبع سلیقه ای که دارد سعی می کند به این قسمت از خانه زیبایی بیشتری ببخشد و بدون اغراق یکی از بخش های خانه است که تمرکز و انرژی اعضای خانواده را می گیرد. مخصوصا اینکه اگر قرار باشد یک مراسم شادی اتفاق بیفتد و شاهدیم که چه تکاپویی بین اعضای خانواده می افتد.

هر چه قدر هم ایده های خوب و متنوع برای زیباتر شدن اتاق پذیرایی ادا شود اما باید قبول کنیم زیبایی این بخش از خانه در گرو عناصر تشکیل‌دهنده‌ی آن است. به همین خاطر انتخاب وسایل این قسمت می‌تواند منجر به یک فضای دل‌نشین و زیبا و منحصربه ‌فرد در یک ‌خانه شود و می بایست تمرکز خود را بیشتر روی این نکته معطوف کنیم.

در دکوراسیون داخلی پذیرایی منازل وسایل مختلفی از قبیل مبلمان و میز جلو مبلی به همراه فرش و پرده و میز تلویزیون قرار دارد. هنریک طراح دکوراسیون داخلی در این است که ابتدا یک سبک مشخص به ‌دلخواه خود و کشش فضا انتخاب کند و سپس تمام این وسایل را با توجه به آن خریداری کند و با اصول و قاعده چینش آن را انجام دهد.

چه مبلمانی مناسب دکوراسیون پذیرایی است؟

شاید اصلی ترین فاکتور در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی منازل مبل‌ها باشند. بسیاری از کارشناسان حوزه طراحی دکوراسیون معتقد هستند برای خرید مبلمان باید اول سبک را در نظر گرفت و سپس میزان بودجه‌ای که قرار است به خرید مبل اختصاص داده شود را تعیین کنید. همچنین با توجه به متراژ و ابعاد فضا مبلمان خود را خریداری کنیم.

ایجاد آرامش با طراحی دکوراسیون داخلی

پیشنهاد می شود اگر در خانه‌ کوچک و نقلی زندگی می ‌کنید که سقف نسبتاً کوتاهی دارد، مبلمان راحتی برای شما گزینه‌ بهتری نسبت به مبل‌های کلاسیک و استیل است. زیرا مبل‌های حجیم و بلند، به خاطر اشغال فضای اتاق، منزل شما را کوچک تر نشان می دهند.

در انتخاب رنگ مبلمان هم می ‌توانید کاملاً سلیقه‌ ای عمل کنید اما به شرطی که تمام وسایل در رنگی خریداری شوند که در هارمونی باهم باشند، در غیر این صورت چندگانگی در محیط، زیبایی را از آن مکان دور می‌کند.

چه پرده ای مناسب دکوراسیون پذیرایی است؟

در انتخاب پرده دقت زیادی نیاز است؛ زیرا فضایی که پرده درگیر خود می‌کند عمودی و قابل‌ توجه است و اگر خرید خوبی انجام دهید تأثیر آن را در زیباترشدن محیط خواهید دید.

رنگ پرده و جنس آن و متراژی که خریداری می‌کنید اهمیت زیادی دارد. رنگ پرده باید متناسب با تم کلی منزل و در هارمونی با آن باشد و جنس آن با توجه به سبک انتخاب شود. سبک کلاسیک و اشراقی پرده‌های ضخیم‌تر و سنگین‌تر می‌طلبد و سبک مدرن پرده‌های حریر و سبک‌تر. اگر پذیرایی شما نورگیر است با توجه به اینکه تمایل به چه میزان نور ورودی داشته باشید می‌توانید جنس و رنگ را انتخاب کنید. هر چه پرده روشن و نازک باشد نور بیشتری در خانه وارد می‌شود و فضا دل‌بازتر می‌شود. اگر سقف کوچکی دارید و الان و چوب‌پرده سنگین انتخاب نکنید و با یک کادر چوبی قالب لازم پرده را انتخاب کنید.

چه فرشی مناسب دکوراسیون داخلی پذیرایی است؟

نور، رنگ و بافت در دکوراسیون داخلی

فرش در بسیاری از خانه‌های ایرانی وجود دارد و تنوع فرش آنقدر زیاد است که با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل قدرت انتخاب داشته باشید. برای سبک مدرن از فرش‌هایی که طرح‌های شلوغی دارند استفاده نکنید.

رنگ زمینه‌ی فرش را هم متناسب با رنگ مبل‌ها و پرده‌ها انتخاب نمایید و اگر قرار است فرش زیر مبل یا میز ناهارخوری برود در انتخاب ابعاد آن توجه بیشتری داشته باشید.

چه میز تلویزیونی مناسب دکوراسیون پذیرایی است؟

قسمت پذیرایی و نشیمن منازل محفل دورهمی ها و مهمانی‌های شماست و اگر چیدمان این فضا به ‌خوبی انجام شود فضای گرم‌تر و دل‌نشین‌تری ایجاد خواهد شد. ارتفاع میز تلویزیون باید به‌گونه‌ای باشد که وقتی روی مبلمان می‌نشینید مرکز دید شما منطبق با مرکز تلویزیون باشد.

میز تلویزیون‌ها در سبک‌های مختلفی تولید شده‌اند که با توجه به سبک خانه خود می‌توانید میز تلویزیون خود را انتخاب کنید. میز تلویزیون‌های چوبی یا شیشه‌ای و انواع دیگر در بازار موجود هستند که قیمت آن‌ها با توجه به متریال سازنده تعیین می‌شود.

چیدمان دکوراسیون پذیرایی باید چگونه باشد؟

بعد از خرید تمام وسایل مورد نیاز برای چینش قسمت پذیرایی خانه‌ها، نوبت به چیدمان آن‌ها می‌رسد. برای چیدمان این قسمت بهتر است ابتدا یک نقطه کانونی برای خانه خود انتخاب کنید و بعد چیدمان را آغاز کنید. نقطه کانونی می‌تواند شومینه یا میز تلویزیون باشد. روبروی آن بزرگ‌ترین قطعه مبلمان را قرار دهید و بقیه اجزا را در کنار آن تکمیل کنید.

جای فرش و پرده‌ها هم مشخص است. میز جلو مبلی هم باید به نحوی مقابل مبلمان قرار گیرد که هم مهمان‌ها برای پذیرایی دچار زحمت نشوند و هم جای کافی برای تردد باشد. باید سعی کرد مبل‌ها را به دیوار نچسبانید و برای زیباتر شدن فضا از وسایل دکوراتیو متناسب با سبک خانه استفاده کنید و در اینجا نباید بحث تناسب را فراموش کنید. در این میان گل طبیعی با گلدان های شیک و زیبا می‌تواند حس خوبی در فضای اتاق ایجاد کند.

حرکت در زمان کرونا و چیزهایی که اهمیت را دارند

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *