خدمات شرکت رامسین

اهمیت چوب در طراحی دکوراسیون داخلی

کف چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

چوب به عنوان مواد اولیه در ساخت و ساز ساختمان های کوچک و یا بزرگ از ابتدا بوده است, در واقع از زمانی که چوب بر اثر فشرده شدن قابلیت تبدیل شدن به تمام وسایل مورد نیاز را پیدا کرد بین عموم جذابیت و جایگاه خودش را پیدا کرد و تا اکنون جز اولین گزینه ها در انتخاب مواد اولیه ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی است.

رقابت چوب با دیگر مواد اولیه طراحی :

در این چند دهه اخیر بین استفاده از چوب و پلاستیک در طراحی دکوراسون داخلی رقابت زیادی وجود داشته است . پلاستیک به‌عنوان ماده اولیه ارزان و قابل‌دسترس هست و به‌راحتی می‌توان به آن شکل و طرح داد و طول عمر بیشتری دارد اما باوجود تمام این ویژگی‌ها باز نتوانسته است جایگاه چوب را به‌عنوان ماده اولیه در طراحی دکوراسیون داخلی بگیرد . چوب هنوز برای عموم جامعه جذابیت و گیرایی متفاوتی را در طراحی داخلی به همراه دارد .

چوب در دکوراسیون داخلی

شیک و زیبا :

دلیلی که باعث شده چوب هنوز هم بتواند جز اولین انتخاب‌های ما برای طراحی دکوراسیون داخلی باشد , زیبایی چشمگیر و فریبنده چوب در فضای داخلی ما و هماهنگ شدن آن با سایر رنگ‌ها و وسایل کاربردی داخلی است و هم‌چنین بادوام و پایدار بودن آن است و مهم‌تر از هر چیز اینکه تکراری نمی‌شود .
و باقابلیت‌هایی که امروزه در فشرده‌سازی مطرح دادن به چوب وجود دارد باعث شده در طراحی مدرن بسیار کارآمد و خاص باشد و هم‌چنین می‌توان آن را با فایبرگلاس و امینت و سایر مواد دیگر ترکیب و طراحی کرده و جلوه جدیدی از چوب را مورداستفاده قرارداد .

طراحی داخلی هال و پذیرایی

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی :

در طول تاریخ همیشه استفاده از چوب اهمیت خاصی بین طراحان و معماران داشته است و این اهمیت هنوز هم در دنیای طراحی و معماری مدرن وجود دارد .
درواقع چوب به دلیل ذات طبیعی بودنش و یادآور بودن طبیعت در فضاها و مکان‌های مختلف از ادارات و شرکت‌ها و خانه‌های مجلل و حتی خانه‌های کوچک و ساده و رستوران‌ها و کافه‌ها مورداستفاده و استقبال بوده است و می‌توان با توجه به محیط و دکوراسیون موردنظر خود از زیبایی چوب در طراحی فضای خود استفاده کنیم .

کف چوبی :
یکی از پرکاربردترین مصارف چوب در کف فضای خانه یا هرجایی که موردنظر ما است هست. درواقع چوب گرمی خاصی هم ازنظر زیبایی بصری و هم گرمایشی به منزل ما می‌دهد و در دکوراسیون منزل تنوع انتخاب برای ما بالا است چون کف چوبی را با هر رنگ و مبلمان و هر سبک از طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان هماهنگ کرد .

درواقع اهمیت جذابیت استفاده از چوب بسیار زیاد و گسترده است که همین مسئله بر ماندگاری آن در دنیای طراحی و معماری شده است .
به‌خصوص در فرهنگ ما هنوز در نقاط مختلفی از کشور به دلیل شرایط ابو هوایی خانه‌ها را با چوب می‌سازند به خاطر مقاومتی که چوب دران محیط‌ها د اردو همین مسئله باعث شده خیلی زیاد مورد استقبال در طراحی دکوراسیون داخلی و هم‌چنین وسایلی از جنس چوب باشد برای عموم مردم به‌خصوص طراحان و معماران کشور ما باشد .

کف چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *