خدمات شرکت رامسین

چرا نیاز به طراحی ویلا اهمیت پیدا می کند؟

چرا نیاز به طراحی ویلا اهمیت پیدا می کند؟

فهرست مطالب

خلقت وذات انسانها بگونه ای است که همیشه نیاز به زیبایی دارد،این زیبایی از ظاهر یک فرد شروع شده و حتی محل زندگی اش را هم در برمیگیرد، ازاین رو انسان ها به دنبال دستیابی به بهترین ها هستند.طراحی ویلا هم بخشی از همین زیبایست زیرا هرفرد درجامعه خواستار داشتن محل زندگی شایسته و دل انگیز است.مسئله دیگر اهمیت طراحی قسمت های داخل وخارج ویلاها وساختمانهاست و این امر خود زمینه ساز تحولات و رشد افراد در روند زندگی می گردد.

 

طراحی ویلاها در کشور ایران

در کشور ما ایران و درتمامی کشورهای دیگر ویلاها و ساختمان هایی از این دست در مناطقی که از نظر جغرافیایی بکر و خوش اب وهوا شناخته شده اند،ساخته میشوند و حضور افراد در این محیط ها سبب دستیابی به آرامش جسمی و روحی میشود، از این رو درخواست ها برای خرید و داشتن ویلاها افزایش یافته و همین مسئله سبب رشد ساخت و ساز ویلاها شده و این نکته مطرح میشود که هر ساختمان باید قبل از ساخت نقشه و طراحی خاصی داشته باشد. برای طراحی یک ویلا اصول و قواعدی وجود دارد که باید به انها پابند بوده و تک تک موارد را رعایت کرد تا ساختمان ساخته شده مقبول واقع شود.طراحی ویلاها به این دلیل دارای اهمیت است که با انجام آن و پیاده سازی مراحل کار محلی ایجاد می شود که مایه آرامش خاطر و محل سکونت افراد می شود، در نتیجه طراحی بعنوان یک اصل اساسی در شروع بکار یک ساختمان محسوب میشود.

طراحی ویلاها در کشور ایران

مراحل طراحی ویلا

۱.شناسایی ایده ها،سبک و نظریات مالک

دکوراسیون و طراحی خانه یک هنر است!

۲.بررسی و جستجوی بهترین ایده ها

۳.ارائه ایده ها به همراه  کلیات و جزییات کار

۴.حذف هزینه ها و مخارج اضافی

۵. شروع بکار همراه با نظارت دقیق بر انجام تمامی اصول کاری

۶.پایان کار و دستیابی به ویلای لوکس و زیبا متناسب با نظریات صاحب ملک

تفاوت طراحی خانه های معمولی با ویلا

همانطور که می دانید تفاوت های بسیاری بین طراحی یک ساختمان معمولی و یک ویلا وجود دارد،به این صورت که طراحی منازل مسکونی متناسب با ساختمان های همجوار صورت می گیرد درحالیکه ساختمان ویلا برحسب معیار خاصی نیست،مثلا میتوان سقف ساختمان ویلا را مقداری بلندتر درنظر گرفت،نمای ساختمان را شیشه ای کرد و… این موارد هرگز در یک ساختمان معمولی قابل اجرا نیست.موارد گفته شده تنها بخشی از تفاوت ساختمان ساده با یک ویلاست،نکته دیگر در این میان هزینه های لازم برای اجرای طراحی هاست،چه در ساختمان معمولی و چه در ویلاها،با این تفاوت که هزینه های لازم برای ساخت ویلا بسیار بالاست در نتیجه برای کاهش هزینه ها باید یک گروه طراح حرفه ای با قیمت مناسب را جستجو کرده و کار را به آنها بسپارید تا علاوه برصرفه جویی در هزینه ها،ویلای لاکچری و مورد قبولی را برای شما طراحی کنند.

چرا ساخت ویلا نیازمند طراحی است؟

سوال مهم وپر اهمیت همین است،چرا به طراحی نیازمندیم؟ طراحی یک ساختمان اگرچه در یک نگاه ساده و اجمالی بنظر برسد اما دقیقا عکس این مطلب است و تمامی بنای یک ساختمان از نظر مدل،سبک و ازهمه مهمتر کیفیت آن به طراحی وابسته می باشد و لازم است که انجام این امور حتما و حتما به دست افراد خبره و کاربلد در این راستا سپرده شود. اگر طراحی ساختمان مورد توجه و مانور قرار نگیرد هرچند مصالح استفاده شده عالی باشد اما بعلت عدم طراحی مناسب ساختمان مورد قبول واقع نمیشود. درنتیجه طراحی بعنوان یک اصل در کار ساختمان سازی و در راس این هرم قراردارد و لازم است به آن توجه ویژه ای گردد.

فضای اتاق خواب چه قدر باید باشد؟

چرا ساخت ویلا نیازمند طراحی است؟

طراحی فضای سبز ویلا به چه صورتی است؟

در ساخت یک ویلا باید محوطه ای را به فضای سبز اختصاص داد،این فضا نباید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد و طراحی آن بادقت و متناسب با متدهای سازگار با ساختار ویلا انجام گیرد.در رابطه با طراحی فضای سبز ویلا رعایت این نکات مهم و ضروریست

۱.در نظر گرفتن هزینه ای مازاد بر هزینه های ساخت ویلا برای طراحی فضای سبز

۲.طراح لندسکیپ باید طراحی فضاهای سبز ویلا را انجام دهد.

۳.اگر طرح خاصی علاوه بر طرح خود طراح مد نظر باشد هزینه آن چندین برابر میشود.

۴.بررسی گیاهان از نظر سازگاری داشتن آنها با شرایط آب و هوایی آن منطقه

۵.دقت در تکراری نبودن یک طرح قبل از پیاده سازی آن در ویلا

۶.استفاده از المان های طبیعی دیگر درفضای سبز ویلا مانند تخته سنگ ها برای افزایش زیبایی محیط

در طراحی ویلاها باید به چه اصول و قواعدی پایبند بود؟

۱.درون گرا یا برون گرا بودن محیط و ایده ال های مشتری را باید در طراحی مد نظر قرار داد.

۲.تقارن و برابری در طراحی ها دارای اهمیت است.

۳.توجه جدی بکار و دوری از سطحی کاری.

۴.بهره گیری از تمام مساحت در اختیار برای زیبایی هرچه بیشتر محیط .

۵.خودداری از طراحی های اضافی و شلوغی محیط.

سخن پایانی

طراحی ویلاها نیازمند دقت،زمان و نقشه ها و ایده های جذاب است چرا که بنای ساخته شده تا سالیان سال پابرجاست ازاین رو بهتر است که در ابتدا ساختمان یک طراحی خاص و بدون نقص داشته باشد تا راحتی ، آسایش و زندگی بدون دغدغه ای برای افراد در آن محیط فراهم آورد. به همین منظور تاکید ما برانتخاب گروه طراح حرفه ای در کار است تا شاهکاری خلق شود که مورد تحسین ببیندگان قرار گیرد. وب سایت رامسین ارائه دهنده مطالب جامع و بروز در زمینه طراحی های ویلا و آشنایی هرچه بیشتر افراد با پیچ و خم های طراحی ساختمان است،با مراجعه به این وب سایت میتوانید اگهی خود را افزایش دهید.

نحوه تزئین و دیزاین اتاق نشیمن

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *