خدمات شرکت رامسین

نکات مهم ساخت و طراحی ویلا| طرح های جدید و عکس

فهرست مطالب

نکات مهم ساخت و طراحی ویلا

نکات مهم ساخت و طراحی ویلا موضوع این مقاله است. مهم‌ترین کاری که باید قبل از انجام هر نوع فعالیت ساختمانی انجام شود، تعیین نیازها و انتظارات هست. این تعیین‌ها را می‌توان یک خلاصه طراحی ویلا نامید. درجریان ساخت ویلا مدیریت زمان و هزینه کار دشواری است با در نظر گرفتن زمان کار و هزینه آن، ممکن است کل هزینه پایانیاز بودجه‌ای که در ابتدا فکر می‌کردید یا هدف‌گذاری شده است، فراتر رود.

نکات مهم ویلا سازی

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا جزء اصلی از طراحی ویلا محسوب می شود. نمای ویلا اولین تآثیر را بر روی مخاطب می گذارد و از همین رو در ساخت ویلا دارای اهمیت بسیاری است. سبک های مختلفی برای نمای ویلا سازی وجود دارد. مانند: نمای کلاسیک، روستیک، مدرن، طراحی نمای دوبلکس و ….

نمای ویلا، فعالیت های فضای داخلی آن را بازتاب می دهد. به عنوان مثال: در فضای سالن نشیمن ویلا نیاز به نور فراوان دارد، که با وجود پنجره های بزرگ این نیاز رفع می شود، که تاثیر بسیاری در طرح بندی نمای ویلا می گذارد.

نکات مهم ویلا سازی و طراحی نمای ویلا

نورپردازی نمای ویلا

نورپردازی یکی از عوامل موثر بر معماری ویلا می باشد و موجب برجسته نمودن ظاهر آن و محوطه این مکان در تاریکی شب است. یکی از فاکتور هایی که در زیبایی های ویلا موثر است نور می باشد، که باعث جذابیت نمای ساختمان ویلا می شود. 

ویلا در روز از نور طبیعی برخوردار است و در شب نیازمند نورپردازی مصنوعی است. مناطق ویلایی با نورپردازی بجا احساس خوبی به مخاطب انتقال می دهد. نورپردازی صحیح فضای ویلا و محوطه آن را بسیار شیک و دلچسب می کند. نکته اساسی در این باره که باید به آن توجه کرد استفاده از نور کافی با توجه به فضا و نمای ویلا، رنگ مناسب منابع روشنایی جهت نورپردازی مصرف بهینه انرژی برق و منابع نوری که باید به صورت استتار و دور از چشم بکار روند.

نکات مهم ویلا سازی و نورپردازی نمای ویلا

طراحی محوطه سازی ویلا

در گذشته تمرکز افراد بر طراحی ساختمان ویلا بود ولی به مرور زمان محوطه سازی حیاط ویلا نیز مورد توجه قرار گرفت. اگر یک ویلا به خوبی طراحی و اجرا شده باشد ولی حیاط آن مورد توجه قرار نگرفته باشد زیبایی ویلا زیر سوال خواهد رفت.

سبک مینیمال در خانه

طراحی محوطه ویلا باعث ارتقای ارتباط ویلا با طبیعت و فضای باز پیرامون می شود. علت اصلی ساخت ویلا همین نزدیکی و ارتباط با عناصر طبیعی است و البته بالا بردن کیفیت سکونت در یک فضای دلنشین و مطلوب می باشد و آنچه که در محوطه سازی ویلا مدنظر قرار می گیرد ایجاد فضای روحیه بخش متناسب با طراحی ویلا است.

در طراحی محوطه سازی باید به هماهنگی فضاها تعادل و توازن بین اجزاء تضاد و هارمونی برای جذابیت بیشتر فضا، ترکیب رنگ مناسب فضای محوطه ویلا و استفاده از آلاچیق، آب نما، استخر، چیدمان گل و گیاه از مواردی است که در محوطه سازی مورد توجه قرار می گیرد.

باید تناسب و هماهنگی بین ساختمان و محوطه باشد. برای مثال نمی توان برای یک ویلا که به سبک مدرن طراحی شده طراحی حیاط ویلا به سبک کلاسیک باشد.

نکات مهم ویلا سازی و محوطه سازی ویلا

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *