خدمات شرکت رامسین

نورپردازی سالن پذیرایی

نورپردازی سالن پذیرایی

فهرست مطالب

نورپردازی داخلی از جمله حائز اهمیت ترین فاکتورها و عوامل طراحی و دکوراسیون داخلی محسوب می شود. بهتر می باشد بدانید نورپردازی یک بخش جدای ناپذیر از معماری می باشد. به گونه ای می توان چنین بیان نمود که تعیین کننده زیبایی محیط طراحی گردیده به واسطه ی معمار به شمار می رود.

 

انواع نورپردازی سالن پذیرایی؛

بهتر است خاطر نشان شویم که نورپردازی محیط های متنوع خانه با همدیگر دارای تفاوت هایی است. به عبارتی نورپردازی داخلی را میبایست با استناد به کاربرد محیط های گوناگون چون؛ پذیرایی، اتاق خواب و… انجام داد. با استناد به این موضوع که هر یک از نورپردازی ها در طراحی و دکوراسیون اهمیت به سزایی دارند، به حالت مختصر و کوتاه تنها نورپردازی سالن پذیرایی را بررسی خواهیم کرد.

نورپردازی پذیرایی؛

پذیرایی از جمله بخش های حائز اهمیت هر خانه ای محسوب می شود. به همین دلیل می‌باید در طراحی نورپردازی پذیرایی دقت و توجه ویژه ای را به خرج داد. به عبارتی در این نوع از نورپردازی مازاد بر کاربردی بودن لازم است که به زیبایی هر چه تمام تر دکوراسیون هم توجه ای ویژه ای را داشته باشید. بهره گیری از ترکیب نورپردازی فراگیر و تأکید کننده برای این قبیل نورپردازی بهترین گزینه به شمار خواهد رفت. شما در این قسمت از خانه می توانید از لامپ های مخفی ریسه ای نهایت استفاده را به عمل بیاورید. بهتر است بگوییم که ریسه ها با رنگ هایی متنوع را می توان در کناره ی نورپردازی های نقطه ای در سقف مورد استفاده قرار داد.

رنگ نور در نورپردازی پذیرایی؛

میبایست به این نکته توجه داشته باشید که سالن پذیرایی به دلیل کارایی هایی که در وجود خود دارد، می‌باید از روشنایی بیشتری بهره مند باشد. حال آن که مقدار این روشنایی هم نباید به حالتی باشد که منجر به ایجاد سردرد و یا مشکلات چشمی در ما گردد. چرا که همان طور که میزان نور کم منجر به خستگی در چشمان و… می شود نور بسیار زیاد هم منجر به ایجاد مشکلات چشمی خواهد شد. برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح می شود ما از کدام رنگ نور می توانیم در سقف سال پذیرایی استفاده نماییم تا اثرات بهتری در پی داشته باشد؟ این مسئله ارتباط بسیاری با سلیقه و علاقه افراد خواهد داشت. این موضوع که به کدام یک از رنگ نور چراغ ها علاقه بیشتری دارند. ولی دانستن این نکته که نور سفید به تنهایی منجر به خیرگی چشم ها و نور زرد منجر به کوچک تر جلوه دادن فضا می گردد، می تواند به شما کمک شایانی در انتخاب رنگ نماید.

برای آن که شما مشکلات رنگ های متنوع نور چراغ را تجربه نکنید و زیبایی بیشتری را در سالن پذیرایی خود رقم بزنید، از ترکیب رنگ های سفید و زرد در کنار همدیگر استفاده کنید.

رنگ نور در نورپردازی پذیرایی؛

استفاده از لوستر در سالن پذیرایی؛

از لوستر ها در شکل و شمایل های گوناگون برای موضوع نورپردازی استفاده می گردد. میبایست در زمان تهیه لوستر به این نکته توجه داشته باشید که آن را برای چه اتاق و سالنی می خواهید. به عنوان نمونه لوستری که در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد میبایست با لوستر سالن پذیرایی تفاوت هایی را داشته باشد. علاوه بر این ها لازم است به سبک نورپردازی دکوراسیون پذیرایی هم دقت عمل داشته باشید. بنابراین شما می توانید با توجه به ارتفاع سقف مناسب ترین لوستر را برای نورپردازی سقف پذیرایی تهیه کنید.

به هنگامی که سقف سالن پذیرایی شما کوتاه باشد، نباید از لوسترهایی که دارای آویز می باشند استفاده بنمایید. همچنین بهترین مکان جهت نصب لوستر و چراغ در نورپردازی سالن پذیرایی بالای میز مخصوص پذیرایی خواهد بود تا نور بهتری در آن مکان متساعد شود. جالب است به این نکته هم توجه داشته باشید که لوسترها در سالن های پذیرایی مازاد بر نقش حیاتی در نورپردازی به عنوان پایه ترین عوامل در دکوراسیون معرفی می شوند. هر گونه لوستر در هر گونه سبک و سیاقی در بطن بازار وجود دارد که می توانید از میان آن ها بهترین و مناسب ترین را انتخاب بنمایید. علاوه بر این ها می توانید برای نورپردازی هر چه بهتر از ترکیب چراغ های نور سفید و زرد در لوسترها استفاده بنمایید.

 

بهره گیری از نور مخفی در نورپردازی سالن پذیرایی؛

از جمله کارهایی که منجر به زیبا تر دیده شدن سالن پذیرایی می شود، استفاده از نورپردازی مخفی در قسمت سقف سالن خواهد بود. به عبارتی می توان از نورهای پنهان و مخفی در محیط هایی استفاده نمود که دیوار کاذب داشته باشند. برای انجام نورپردازی مخفی از چراغ هایی چون؛ هالوژن و ال ای دی بهره گیرید که به دلیل نمایان نبودن چراغ ها بدان نور مخفی گویند. این قبیل از چراغ ها که در نورپردازی سقف پذیرایی به حالت مخفی مورد استفاده قرار می گیرند منجر می شوند تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی صورت گیرد. از سویی هم داشتن عمر مفید بالای آن ها منجر می شود تا به حالت کلّی از چراغ های به صرفه و اقتصادی معرفی شود. به عبارتی شما می توانید از لوسترها در قسمت مرکزی سالن و برای نورپردازی اصلی استفاده بنمایید. سپس از چراغ های هالوژنی و ال ای دی در حاشیه و برای زیباتر نمودن و کامل کردن نورپردازی استفاده نمایید‌.

 

بهره گیری از نور مخفی در نورپردازی سالن پذیرایی؛

نورپردازی به صورت غیر مستقیم؛

به همان شکل که اشاره نمودیم، به غیر از مرکز سالن پذیرایی و بالای میز توصیه می شود از نورپردازی غیر مستقیم بهره گیری شود. حال قسمتی از نورپردازی مخفی توسط چراغ های ال ای دی و هالوژن صورت می گیرد. ولی بهره گیری از چراغ های دیواری و یا دیوار کوب ها نیز قسمت دیگری از نورپردازی سقف پذیرایی به شمار می رود که به حالت غیر مستقیم تلقّی می شود. چراغ های آباژور ال ای دی نیز مازاد بر این که به دکوراسیون خانه زیبایی و چَشم نوازی می بخشد در نورپردازی هم کمک کننده بزرگی خواهد بود. به هنگام امکان در قسمت دور تا دور سقف پذیرایی از چراغ ها و یا رشته لامپ ها استفاده بنمایید و زیبایی خانه خود را چند برابر کنید.

امیدواریم که ما در این متن از رامسین توانسته باشیم شما را به خوبی با موضوع نورپردازی سالن پذیرایی آشنا سازیم. بهتر است خاطر نشان شویم که شما دوستان عزیز می توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *