خدمات شرکت رامسین

منظور از نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی چیست؟

منظور از نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی چیست؟-وب سایت دکورامسین

فهرست مطالب

طبیعتا قبل از شروع هر کاری به دنبال مبدا مناسب برای استارت زدن هستیم. اگر این مبدا درست انتخاب نشود؛ مطمئنا در ادامه مسیر به راحتی نمی توانیم به راهمان ادامه بدهیم. در چیدمان دکوراسیون منزل نیز با چنین شرایطی روبه رو می باشیم‌‌. یعنی به دنبال نقطه ای برای استارت و تبعیت از آن برنامه ریزی برای سایر وسایل می باشیم. به طور کلی چیدمان دکوراسیون داخلی منزلتان حول یک نقطه مرکزی و واحد می گردد که البته به طور واقع در مرکز خانه وجود ندارد؛ این نقط می تواند هر قسمتی از منزل یا محل کار را شامل شود. منظور از این نقطه؛ نقطه کانونی منزل شما می باشد

نقطه کانونی دکوراسیون داخلی

یکی از مراحل مهم  به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی یافتن و البته کار با نقطه کانونی فضاست. نقطه کانونی در هر قسمتی از یک خانه عنصری می باشد که با بدو ورود به آنجا، می توانید آن را شناسایی کنید. به طور معمول طراحان نقط کانونی را نقطه تاکید قلمداد   می کنند‌ زیرا ؛ وابسته به آن شروع به آماده سازی سایر قسمت های دکوراسیون داخلی منزل می نمایند. برای اینکه بتوانید موفق به چیدمان هر قسمت به نحو احسن شوید نیاز است نقطه کانونی آن را بیابید

از متداول‌ترین نقطههای کانونی اتاق عبارتنداز :

  • پنجره ها :

نقطه کانونی دکوراسیون داخلی-وب سایت دکورامسین

اگر از خانه به بیرون از منزل نگاه می کنید و با یک ویو زیبا روبه رو می شوید می توانید با قرار دادن پنجره بزرگ لذت تماشای طبیعت رو چندبرابر کنید. این پنجره ها می توانند یک انتخاب به عنوان نقطه کانونی باشند.

موارد قابل‌توجه در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

  • سقف کاذب :

شاید سقف های کاذب با سلیقه برخی از افراد همخوانی نداشته باشد؛ در صورتی که بعد از نصب آن متوجه خواهند شد که به چه میزان دارای جذابیت است البته برای افزایش این جذابیت می توانید از لوستر ها و یا اقلام روشنایی متعددی کمک بگیرید.

نقطه کانونی دکوراسیون داخلی-وب سایت دکورامسین

  • آینه ها و آثار هنری :

برخی از تابلوهای نقاشی نصب شده بر روی دیوار و یا آینه ها می توانند ذهن مخاطب درگیر خودش می کند؛ از همین رو آن ها را نیز   می توان یک نقطه کانونی قلمداد کرد‌.

نقطه کانونی دکوراسیون داخلی-ووب سایت دکورامسین

  • قفسه کتاب ها :

قفسه های کتابی که در اتاق خواب های و یا گاهی گوشه   پذیرایی به صورت ایستاده و یا متصل شده بر روی دیوار قرار می گیرند در در کناره آن ها جای کافی برای قرار دادن اکسسوری های خاص و ایجاد مکانی منحصر بفرد؛ می توانند به عنوان نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی باشند.

نقطه کانونی دکوراسیون داخلی-وب سایت دکورامسین

  • مبلمان ها :

نقطه کانونی دکوراسیون داخلی-وب سایت دکورامسین

وقتی می خواهیم در باب نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی سخن بگوییم همه ذهنیتمان به سمت و سوی مبلمان می رود اما اگر مبلمان نتواند آن طور که شاید و باید ذهن ما را درگیر خود کند و نگاه ما را به خود خیره کند نمی توان آن را نقطه ‌کانونی دانست.

  • دیوارها با طراحی بخصوص :

نقطه کانونی دکوراسیون داخلی-وب سایت دکورامسین

شما با طرحی بخصوص و جالبی که بر روی یکی از دیوار های اتاق انجام می دهید می توانید آن را تبدیل به دیوار تاکید نمایید. این مکان به نقطه کانونی منزل شما تبدیل خواهد شد.

مزیت های وجود نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی منزل

با وجود نقطه کانونی در منزلتان شما قادر خواهید بود؛  بر آن اجزای دکوراسیون مور علاقه تان تاکید بیشتری نمایید تا در دید بیشتری باشند و از طرف دیگر برخی از اجزا که به طور کلی با سلایق شما منافات دارند را قسمت هایی استفاده نمایید که در چیدمان دکوراسیون داخلی دخالت زیادی نداشته باشند و از معرض دید افراد پنهان شوند.

طراحی آشپزخانه فضای باز

از طرف دیگر دکوراسیون داخلی می تواند از سلیقه، روحیات، گویش و شخصیت شما سخن بگوید. پس اگر همه این موارد مربوط به خود را در  طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان تزریق کنید‌. با ورود هر فرد به مزلتان گویی او سالهاست که شما را می شناسد زیرا چیدمان و نوع وسایل تمام خصوصیات و ویژگی های شما را برای او فریاد می زنند . با این روال احساس راحتی بیشتری با شما خواهد کرد.

آیا در دکوراسیون داخلی منزل دو نقطه کانونی وجود دارد؟

اگر به تعاریف ابتدایی دقت کرده باشیم به این موضوع اشاره کردیم که نقطه کانونی اولین جایی است که چشم روی آن خیره می شود و تا چند لحظه به دنبال تصویر دیگری نمی گردد. شاید بتوانیم با یافتن نقطه ای دیگر به عنوان مکمل نقطه کانونی گامی موثر در تعادل بیشتر دکوراسیون منزل بر داریم. ولی خبری از دو نقطه کانونی نخواهد بود و فقط یک نقطه کانونی است که می تواند اولین نگاه شما را به خودش درگیر کند.

تاکید بر وجود نقطه کانونی در  دکوراسیون داخلی  منزل

شاید ذهن خود را درگیر این سوال کنید چرا بر مسئله وجود نقطه کانونی تاکید زیادی گذاشته می شود؟

توجه داشته باشید که همه افراد در ضمن ورود به هر محیطی چشمانشان بی اختیار شروع به چرخش می کند. و تا موفق به یافتن یک الگو منظم و جذاب نشود، آرام نخواهد گرفت و کم کم دچار کلافگی خواهد شد. با این روند یا ناچار تصمیم به جا به جایی مدام در فضا می گیرد یا آنجا را ترک می کند زیرا کلافگی حضور در آن جا او را می آزارد .

دکوراسیون داخلی منزل را بررسی کنیم!

سخن پایانی

اگر بعد از ورود به یک منزل از زیبای و ویژه بودن دکوراسیون داخلی به وجد آمده اید و از نظم موجود در آن حیرت زده شده اید، باید بگوییم آن منزل دارای نقطه کانونی بوده است و بر اساس همان نقطه برجسته سایر چیدمان را انجام داده اند. با این تفاسیر نقطه کانونی برای افرادی که منتظر رقم خوردن بهترین ها در فضای منزل خود هستند، اهمیت ویژه ای دارد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *