طراحی نمای ویلا بر اساس ایده های جدید و خیره کننده مهمترین بخش از طراحی یک ساختمان به شمار می رود. زیرا نمای ساختمان به طور کلی بازگو کننده نوع سبک به کار برده شده در آن و سیر طراحی داخلی ویلا است.

طراحی نمای ویلا، از این رو معماران باید از اطلاعات به روز و جامعی جهت ارائه ایده های خارق العاده برخوردار باشند. استفاده از متریال های نوین در نمای ویلا علاوه بر جلوه بی نظیری که در آن ایجاد می کند، سبب ماندگاری بیشتر المان ها در نما می شود. نورپردازی با اشکال متفاوت یکی دیگر از ایده های هیجان انگیز در طراحی نمای ساختمان به شمار می رود.

امروزه به دلیل پیشرفت هایی که در ساخت سازه های معماری وجود دارد، طراحی نما با محدودیتی مواجه نیست و معمار قادر است ایده های ناب خود را به راحتی در اجرای نما پیاده کند. در ادامه این مقاله از رامسین قصد داریم تا اطلاعات بیشتری در خصوص ایده های طراحی نما در اختیار شما قرار دهیم.

 

طراحی-نمای-ویلا-سفید-در-غروب-آفتاب

 

طراحی نمای ویلا بر اساس سبک معماری

 

طراحی ویلا و سایر ساختمان ها باید بر اساس اصول معماری انجام شود تا تاثیر شگفت انگیزی روی مخاطب بگذارد. استفاده از هر نوع المان و سبکی در نما جایز نیست و ممکن است نتیجه ای عکس ایجاد کند. از این رو ایده هایی که در طراحی نما استفاده می شود باید در ابتدا با سبک طراحی داخلی بنا هماهنگ باشند.

 

به عنوان نمونه سبک مدرن با خطوط افقی و عمودی در نما خود را نشان خواهد داد. سبک کلاسیک با المان های رومی و ستون های متقارن در نما به کار می رود. سبک های دیکانستراکشن و ساختار شکن نیز شامل فرم هایی متفاوت هستند که با خطوط زمین و پلان ساختمان تلاقی معمارانه ای پیدا می کنند. این ایده ها بیشتر در طراحی های معمار برجسته زاها حدید قابل مشاهده است.

 

نمای ویلا هماهنگ با توپوگرافی زمین

شیب زمین یکی از مهمترین عواملی است که در طراحی نمای ویلا تاثیر گذار است. در واقع توپوگرافی به معمار کمک می کند تا بر اساس شرایط جغرافیایی، ویلایی با نمای متفاوت را خلق کند. استفاده از ارتفاع های متنوع در قسمت های متفاوت ویلا با المان های موازی و هم راستا با شیب زمین یا عمود بر آن، زاویه دید مناسب و خارق العاده ای را برای مخاطب ایجاد خواهد کرد.

این نوع نما بیشتر در مناطق کوهستانی به کار می رود تا علاوه بر ایجاد چشم انداز مناسب، با محیط همخوانی لازم را ایجاد کند. با این ایده جالب در طراحی نما به نظر می رسد که ساختمان ویلایی از دل زمین سربرافراشته است.

 

استفاده از گیاهان در دیزاین نمای ویلا

 

دنیایی که در آن زندگی می کنیم به عصر ماشین نامیده می شود. از این رو آلودگی های محیطی تاثیر بسیار زیادی روی نمای ساختمان می گذارد. یکی از بهترین ایده هایی که جهت طرح نمای یک ویلا به کار می رود، استفاده از گیاهان آپارتمانی است.

گیاهان در طراحی نمای ساختمان علاوه بر جلوگیری از ورود صداهای مزاحم به داخل ساختمان و کثیف شدن متریال نما، نمایی منحصر به فرد و متفاوت را ایجاد می کنند. قرار دادن گیاهان در تراس خانه های ویلایی یا به صورت آویزان در زیر پنجره ها ایده ای جالب است که نباید به راحتی از آن گذر کرد.

 

فرم های فضایی ایده ای جالب و منحصر به فرد

 

فرم یکی از عناصری است که در طراحی ساختمان به خصوص نمای آن نقش پررنگی را ایفا می کند. فرم هایی که در طراحی معماری به کار می روند، ممکن است با قاعده یا بدون آن باشند. اشکال هندسی فرم هایی با قاعده هستند که از زمان های گذشته تا کنون در طراحی نما به کار می روند.

امروزه شاهد استفاده معماران از فرم های فضایی در طراحی نما هستیم که به نوعی ساختار شکنی در این حرفه به شمار می رود. این فرم ها قاعده و قانون خاصی ندارند و بیشتر خطوطی منحنی هستند که با زمین تلاقی هنرمندانه ای را به وجود می آورند. پوسته های متنوعی که در طراحی نمای ساختمان استفاده می شوند، ایده ای جالب در این خصوص به شمار می روند.

 

طراحی-نمای-ویلا-به-سبک-دیکانستراکشن

 

سقف های شیروانی یا مسطح در نما

 

نقش سقف در طراحی نمای خانه های ویلایی را نباید نادیده گرفت. سقف ساختمان ها باید بر اساس اقلیم طراحی شوند تا ساختمان در برابر شرایط جوی آسیبی نبیند. سقف های شیروانی و مسطح با اشکال متفاوت هر کدام به نوبه خود در زیبا جلوه دادن نما تاثیر بسیاری دارند.

سقف های مسطح مکان بسیار خوبی جهت ایجاد روف گاردن به شمار می روند. همچنین سقف های شیب دار رو به نما علاوه بر هدایت باران و باد به زیبایی نما نیز کمک می کنند.

 

نورپردازی تاکیدی و ایجاد نقاط خیره کننده

 

نورپردازی در دیزاین نمای ویلا به خصوص در شب دارای اهمیت بالایی است. همانطور که می دانید نور یکی از عناصر بسیار مهم در طراحی ساختمان به شمار می رود که جلوه آن را دو چندان خواهد کرد. امروزه نورپردازی در اشکال متنوع مانند: نورپردازی تاکیدی، نقطه ای، پراکنده و غیره در نمای ساختمان به کار می رود تا توجه افراد را به قسمت خاصی از نما معطوف دارد.

 

همچنین دید در شب با نورپردازی مناسب نما به راحتی امکان پذیر خواهد شد. ساختمان های ویلایی با نورپردازی مناسب لوکس تر به نظر خواهند آمد. همچنین در ارزش ساختمان هنگام خرید یا فروش، افزایش چشمگیری ایجاد می شود.

 

در نتیجه…

طراحی نمای ویلا جز مهمی از مراحل طراحی به شمار می رود که باید با سبک داخلی خانه هماهنگی داشته باشد. نمای خارجی ساختمان نشان دهنده نوع معماری به کار برده شده در آن است. از این رو هر چقدر ایده های به کار برده شده در نما جذاب تر باشد، از لحاظ بصری زیبایی بنا را افزایش خواهد داد.

امروزه به دلیل تنوع در متریال، سازه، سبک معماری و غیره معماران ایده های خود را به راحتی روی نما اجرا خواهند کرد. استفاده از سقف با شیب های متفاوت، نورپردازی در شب، فرم های فضایی و دیکانستراکشن، گیاهان سبز و غیره ایده های جالب و قابل اجرا هستند که نمای ویلا را بسیار منحصر به فرد و لوکس جلوه خواهند داد.

انواع خدمات شرکت معماری و دکوراسیون رامسین شامل: بازسازی منزل، دکوراسیون منزل، ساخت ویلا ، بازسازی ویلا، دکوراسیون اداری، و کلیه کارهای مربوط به ساختمان می باشد.

سوالات متداول

چه نمایی برای ویلای من مناسبه؟

پاسخ این سوال بستگی به سبک ساخت ویلای شما و موقعیت و توپوگرافی زمین اون داره

از کجا یه طراح خوب برای نمای ویلام پیدا کنم؟

شرکت رامسین با بهره گیری از بهترین طراحان نما در ایران خدمات متفاوت و بی نظیری در زمینه طراحی نمای ویلا به شما میده

هزینه طراحی نمای ویلا چقده؟

ما در شرکت رامسین بهترین و مناسب ترین طراحیو برای نمای ویلای شما انجام میدیم