خدمات شرکت رامسین

طراحی داخلی پذیرایی

طراحی داخلی پذیرایی

فهرست مطالب

به نظر می رسد جذاب ترین قسمت طراحی داخلی خانه، پذیرایی از آن باشد. همانطور که از نامش پیداست، فضایی برای پذیرایی از مهمانان، اکثر ایرانیان به مهمانی علاقه دارند، شاید به همین دلیل است. فضای پذیرایی در خانه هر ایرانی باید یکی از مهم ترین قسمت ها باشد. در قسمت اول مقاله طراحی داخلی صفر تا صد به نکات کلی طراحی داخلی پذیرایی پرداختیم.  در این مطلب با موضوع تزیین پذیرایی همراه شما هستیم و آن را با جزئیات بیشتری برای شما توضیح می دهیم.

طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن

در هنگام طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن، ایجاد فضایی شیک، دلنشین و کاربرپسند امری اساسی است. این دو فضا، قلب خانه را تشکیل می‌دهند و باید به گونه‌ای باشند که نه تنها افرازهای جلوه‌گر داشته باشند بلکه احساس راحتی و آرامش نیز به ساکنان ارائه دهند.

در این فرآیند طراحی، رنگ‌ها اهمیت زیادی دارند. انتخاب رنگ‌های آرامش‌بخش و هماهنگ برای دیوارها و مبلمان این فضاها، تأثیر زیادی در ایجاد احساس دفاع‌ناپذیری و انطباق با استراحت دارد. برای نمونه، انتخاب رنگ‌های نیلی و سبز آبی برای دیوارها، همراه با مبلمان با رنگ‌های خاکستری و سفید، ایجاد یک اتمسفر آرام و مطمئن می‌کند.

طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن باید توجه ویژه‌ای به انتخاب مبلمان داشته باشد. مبلمان باید نه تنها زیبا و مدرن باشد بلکه به سلیقه ساکنان هماهنگ و باعث افزایش راحتی و استراحت آن‌ها گردد. میزها و صندلی‌ها نیز باید در انتخاب و ترتیب‌شان توجه ویژه‌ای به سبک طراحی داشته باشند.

یک جزء مهم در طراحی داخلی این فضاها، نورپردازی است. استفاده از نور مناسب و مناسب‌سازی آن با دکوراسیون داخلی، اثرات بصری شگفت‌آوری ایجاد می‌کند. چراغ‌های آویز زیبا در فضای پذیرایی و نورپردازی ملایم در نشیمن، احساس گرمای خاصی ارائه می‌دهند.

تزیینات دیواری نیز نقش مهمی در ایجاد جلوه دلنشین دارند. استفاده از آینه‌ها، تابلوها و دیگر تزیینات دیواری با طرح‌های هنری و کلاسیک می‌تواند فضایی منحصر به فرد ایجاد کرده و جذابیت خاصی به این فضاها ببخشد.

استفاده از کوسن ها در دکوراسیون داخلی

در طراحی داخلی این فضاها، مواظبت از جزئیات نیز حائز اهمیت است. استفاده از گلدان‌ها، تخته‌های چوبی زیبا، و تزیینات کوچک دیگر می‌توانند جلوه نهایی را تکمیل کنند.

در نهایت، طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن باید باعث ایجاد یک فضای خانگی و دلنشین شود که ساکنان را به خود جذب کند. ترکیب مناسب اجزاء، رنگ‌ها، نورپردازی، و تزیینات می‌تواند این هدف را به دست آورده و یک فضای خانه پر از دلفریب و آرامش ایجاد کند.

مدل طراحی منزل، نقش دکوراسیون منزل!

ابعاد و اندازه فضا، نوع مبلمان، کاربری هر بخش و …  عناصر مهمی هستند که در طراحی دکوراسیون باید در نظر گرفته شوند.  در اکثر خانه ها، چیدمان خانه یک کلیت است که آن را به ویژگی های دکوراسیون تبدیل می کند.  مثلا خانه ای با توزیع مدرن، علاوه بر داشتن اتاق نشیمن و پذیرایی مدرن، آشپزخانه نمی تواند کلاسیک و مجلل باشد و در این صورت عدم هماهنگی در فضا وجود دارد.  پذیرایی و اتاق نشیمن از جمله فضاهایی هستند که هر مهمان با ورود به خانه آن را می بیند، بنابراین در ایجاد ذهنیت اولیه کل دکوراسیون موثر است.

دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن

همانقدر که به یک فضای نشیمن صمیمی و راحت نیاز داریم، پذیرایی را با دکوراسیون شیک و مدرنش دوست داریم.  فضایی ایده آل برای پذیرایی از مهمانان.  شاید شما از طرفداران یک پذیرایی مجلل و کلاسیک باشید.  اما هنگام طراحی دکوراسیون زیبا باید در انتخاب مبلمان، قرار دادن مبلمان و لوازم جانبی، انتخاب سبک طراحی، انتخاب رنگ دیوارها و … دقت کرد.  برای یک پذیرایی جذاب به طراحی داخلی پذیرایی مدرن بروید.

اندازه خانه شما چقدر است؟

به نظر می رسد اندازه فضای پذیرایی مهم ترین مسئله در طراحی دکوراسیون باشد.  ابعاد پذیرایی منزل شما چقدر است؟  کوچک، متوسط یا بزرگ؟  در اینجا چند نکته برای طراحی داخلی پذیرایی در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ آورده شده است:

دکوراسیون پذیرایی کوچک

دکور پذیرایی متوسط

دکور پذیرایی عالی

دکوراسیون پذیرایی کوچک

آپارتمان های سیار معمولا پذیرایی کوچک و جمع و جور دارند.  برای طراحی داخلی پذیرایی ۱۲ متری، نور، رنگ و ابعاد مبلمان از مهم ترین عناصری است که باید به آن توجه کنید.  در این صورت نمی توانید اتاق نشیمن و غذاخوری مجزا داشته باشید.  بر همین اساس یک مبل شیک و دو مبل تکی کوچک و جمع و جور که می توان از تلویزیون در فضای مناسبی قرار داد برای پذیرایی مناسب است.  این چند نکته مهم برای برگزاری یک مهمانی کوچک است:

تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه!

روشنایی فضا

  1. فرش و پرده را انتخاب کنید
  2. مبلمان جمع و جور را انتخاب کنید
  3. چیدمان مناسب مبلمان
  4. بهترین رنگ را انتخاب کنید
  5. تاثیر لوازم جانبی در فضا

 دکوراسیون پذیرایی ۲۴ متری

اگر می خواهید در مورد پذیرش محل اقامت خود تصمیم بگیرید. ابتدا توجه کنید که فضای نشیمن و غذاخوری داخل پذیرایی ۲۴ متر است یا خود فضای پذیرایی ۲۴ متر است.  این منطقه برای فضای نشیمن اندازه متوسطی دارد و می توانید راحت تر در مورد آن تصمیم بگیرید.  اما اگر می خواهید یک میز ناهارخوری در آنجا داشته باشید.  بهتر است یک میز ناهار خوری شش نفره داشته باشید که بزرگ ترین آن فضا را کم می کند.

با این حال، اگر فضای نشیمن بالاتر از آن باشد، به این معنی است که شما فضای کمی دارید و امکانات زیادی برای جا دادن دارید، بنابراین یک مجموعه اتاق نشیمن جمع و جورتر را در نظر بگیرید.  به یاد داشته باشید که برای پذیرایی ۲۴ متری یک مبلمان ۷ نفره یا کمتر کافی است و به ست ۹ نفره فکر نکنید.

چیدمان داخلی

دکوراسیون پذیرایی عالی

استقبال عالی در خانه های ایرانی نعمت بزرگی است.  مخصوصا اگر در مسافرت و مهمانی هستید.  با پذیرایی ۴۰ یا ۵۰ متری دیگر نگران تعداد مهمانان نباشید.  با طراحی دکوراسیون پذیرایی ۴۰ متری می توانید ست مبلمان زیبایی که می تواند کلاسیک هم باشد تهیه کنید. اگر فضای سالن و پذیرایی هم جواب می دهد، می توانید از پارتیشن ها، قفسه ها یا ایده های دیگر برای جداسازی فضاهای خانه استفاده کنید.  با توجه به فرم پذیرایی ۴۰ متری امکان استفاده از دو ست مبلمان وجود دارد.  فقط مراقب باشید فضا را شلوغ نکنید.

نقش قفسه های تزئینی در دکوراسیون منزل

نکات و ایده های عالی برای تزئین پذیرایی

با بزرگتر شدن فضا، دست شما برای طراحی دکوراسیون پذیرایی باز است و هر چه فضای پذیرایی بزرگتر باشد، کاربرد بیشتری خواهد داشت.  به عنوان مثال، پذیرایی از مهمانان، اتاق خواب، فضای بازی کودکان، گوشه دنج برای مطالعه، محل بحث و گفتگو از جمله فعالیت هایی است که می تواند فضای جداگانه ای برای آنها در پذیرایی داشته باشد.  طراحی داخلی پذیرایی بزرگ دارای نکاتی است که باید در طراحی مورد توجه قرار گیرد:

  1. سبک طراحی فضا
  2. رنگ قسمت پذیرایی
  3. نور طبیعی و مصنوعی
  4. سبک مبلمان
  5. چیدمان مبلمان
  6. انتخاب لوازم جانبی

چه سبک مبلمانی به دکوراسیون پذیرایی ما می آید؟

مبلمان انتخاب شده برای پذیرایی نیز باید از سبک فضا پیروی کند. مبلمان پذیرایی علاوه بر زیبا بودن باید استاندارد و راحت باشد.  در طراحی دکوراسیون داخلی یک پذیرایی بزرگ به راحتی می توانید از انواع مبلمان پذیرایی مانند مبلمان کلاسیک و استیل استفاده کنید.  مبل نئوکلاسیک یا مدرن نیز می تواند انتخاب شما باشد.  اما اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، مبلمان استیل اغلب انتخاب خوبی نخواهد بود.

سخن نهایی 

یک دکوراسیون پذیرایی شیک و زیبا می تواند حال و هوای کل خانه را تغییر دهد. طراحی داخلی پذیرایی را با توجه به نکات ذکر شده تصمیم بگیرید.  ابعاد و اندازه، نور، مبلمان، رنگ و غیره  عوامل بسیار مهمی در دکوراسیون پذیرایی دارند.

دکوراسیون پذیرایی باید شیک و عالی باشد تا از مهمانان پذیرایی کند.  هنگام طراحی دکوراسیون زیبا باید در انتخاب مبلمان، قرار دادن مبلمان و لوازم جانبی، انتخاب سبک طراحی، انتخاب رنگ دیوارها و … دقت کرد.  تناسب بین رنگ های غالب فضا بسیار مهم است.  عناصری مانند مبلمان، فرش، پرده و همچنین رنگ دیوار پذیرایی، رنگ های غالب فضا را تشکیل می دهند.

Comments are closed.