خدمات شرکت رامسین

طراحی داخلی پاساژ

طراحی داخلی پاساژ

فهرست مطالب

طراحی داخلی پاساژ و معماری پاساژ

امروزه طراحی داخلی پاساژ و یا مجتمع های خرید در شهرها به چشم می خورد و اکثر این مراکز خرید به صورت ویژه طراحی و اجرا می شوند که معمولا اکثر شهرها بر اساس نیاز ساکنان این شهر شروع به ساخت آنها می کنند.  نوع فعالیت این مراکز با توجه به اصناف تعریف می شود، عموما این مراکز یا به صورت حرفه ای در یک صنف خاص و یا در چند صنف با هم فعالیت می کنند.

فرآیند اولیه طراحی گذر در طراحی گذر، ابتدا محل پروژه بررسی شده و سپس طراحی معماری آغاز می شود.  با گذراندن مطالعات طراحی معماری، همیشه سوالاتی وجود دارد که معماران را نگران می کند.

 

برای موفقیت در طراحی یک پاساژ یا مجتمع تجاری موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

 

وجود پروژه های طراحی پرتردد در معابر باعث جذابیت بیشتر این مجموعه ها برای جذب افراد برای ورود به این مجتمع ها می شود و همچنین وجود واحدهای تجاری که دارای پلان ها و نماهایی با طراحی معماری خوب هستند و برای جذب افرادی طراحی شده اند که مانند خریداران این مجتمع ها  واحدهای تجاری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و توجه به این نکته در طراحی پاساژ یکی از مهمترین عوامل رونق اینگونه فضاها می باشد.  امروزه مردم به دنبال این هستند که در مراکز خرید سریعتر و راحت تر به آنچه که به دنبال آن هستند دست پیدا کنند.  علاوه بر موارد فوق، طراحی دکوراسیون داخلی پاساژ نیز می تواند ساکنان و عابران را به خرید و دعوت از این مجموعه ها جذب کند که باعث رونق این منطقه می شود.

برای موفقیت در طراحی یک پاساژ یا مجتمع تجاری موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

مزایای دکوراسیون پاساژ

 

نقش قفسه های تزئینی در دکوراسیون منزل

مزایای یک طراحی داخلی پاساژ خوب در یک کسب و کار موفق باشد، ظاهر یک فروشگاه، راهرو و محیط تجاری اولین چیزی است که مشتری در نگاه اول می بیند و این طراحی باید به گونه ای باشد که مشتری را جذب کند.  این طراحی داخلی باید به گونه ای باشد که تاثیرات روانی مثبتی بر روی مشتری بگذارد تا حس خوبی را القا کند.  چیدمان مبلمان و طراحی دیوارها و سایر عناصر به کار رفته در طراحی داخلی یک فضای تجاری تاثیر مستقیمی در جذب مشتری و رونق آینده کسب و کار دارد.  صاحبان همه مشاغل، از آرایشگاه ها گرفته تا مراکز خرید، همگی خواهان یک فضای داخلی بسیار مجلل هستند تا در نگاه اول مشتری را تحت تاثیر قرار دهند. از این رو صاحبان مشاغل علاوه بر کیفیت محصولات و سایر خدمات، زمان کافی را صرف طراحی فضای داخلی مجموعه خود می کنند و کارشناسانی را برای توسعه کسب و کار و معروف شدن در این زمینه استخدام می کنند.

 

طراحی داخلی پاساژ یا مجتمع تجاری چه زمانی باید انجام شود؟  یکی از نکات مهم در طراحی محیط کسب و کار، زمان اجرای این عملیات است.  لازم به ذکر است طراحی داخلی مجتمع تجاری با توجه به وسعت این محیط ها باید در زمان ساخت مجتمع انجام شود.  این سوال در فروش واحدهای تجاری بسیار مهم است و باید مورد توجه سازندگان قرار گیرد.  خاطرنشان می شود که پس از چندین سال ساخت یک محیط تجاری مانند پاساژ، به دلیل اینکه طرح آن از بین رفته یا شسته می شود، باید بازسازی شود.

بیشتر بخوانید : طراحی نما ساختمان

صاحبان پاساژ و واحدهای تجاری که در یک مجتمع زندگی می کنند باید توجه داشته باشند که کسب درآمد و ادامه فعالیت تجاری خود به زیبایی مجتمعی که در آن زندگی می کنند بستگی دارد، بنابراین نباید به چیدمان داخلی مجتمع تجاری وابسته باشند. می توانند برای تزیین محیط کار خود به طراحان داخلی و افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می کنند مراجعه کنند و حتما تاثیر این مشکل را بر فعالیت اقتصادی خود ببینند.  در طراحی گذرگاه و طراحی داخلی پاساژ خرید باید به شکل مغازه ها نیز توجه شود.  نوع چیدمان و دکوراسیون هر واحد تجاری می تواند تاثیر بسزایی در کل ساختمان داشته باشد.

راحت ترین راهکار تغییر دکوراسیون داخلی!

 

وسایل و یراق آلات مورد استفاده در طراحی داخلی یک مجتمع تجاری می تواند نقش مهمی در زیباسازی آن داشته باشد.  با انبوهی از ابزارهای جدید می توانید سقف و دیوارهای یک مجتمع تجاری را به گونه ای زیبا کنید که توجه مشتری را جلب کرده و او را به خرید ترغیب کند.  لازم به ذکر است که نورپردازی در طراحی یک مجتمع تجاری بسیار مهم است و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

مزایای دکوراسیون پاساژ

نکات طراحی داخلی پاساژ یا مجتمع تجاری

 

طراحی داخلی مجتمع تجاری یا طراحی داخلی پاساژ باید خلاقانه و متفاوت انجام شود.  به عنوان مثال در طراحی یک مجتمع تجاری و چیدمان داخلی یک پاساژ، طراحی داخلی باید به گونه ای باشد که فضای داخلی مجتمع تجاری و پاساژ با سایر مجتمع های خرید متفاوت باشد.

طراحی ورودی اولین چیزی است که در طراحی داخلی یک مجتمع تجاری یا فروشگاه باید به آن توجه کرد.  ورودی اولین چیزی است که مشتری می بیند و به همین دلیل بسیار مهم است. استفاده از فرم های خاص و برجسته و همچنین استفاده از حجم های توپر یا با فرم های شکسته می تواند در نگاه اول و برای ورودی بسیار جذاب و دیدنی باشد.  این امر رهگذران را به خود جذب می کند و آنها را وادار به ورود و بازدید از فروشگاه یا مجتمع تجاری می کند.

 

در پاساژ و فضاهای تجاری، طراحی تفرجگاه و لابی و فضای سبز و استراحت می تواند بسیار جالب باشد.  همچنین طراحی یک کافه تریا یا رستوران برای تجدید قوا و رفع خستگی و گرسنگی در فضاهای تجاری مهم است.

تاثیر پنجره در طراحی دکوراسیون داخلی

کفپوش یکی دیگر از نکات مهمی است که باید در طراحی داخلی فضاهای تجاری به آن اهمیت زیادی داد.  این کفپوش ها علاوه بر شکیل بودن، باید در برابر سایش و شستشو نیز مقاومت بالایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید : بازسازی منزل

نورپردازی یکی دیگر از نکات مهم در طراحی داخلی تجاری است. استفاده از نور کم و مستقیم می تواند تاثیر قابل توجهی بر دید در شب و نمایش محصول داشته باشد.

 نکات طراحی داخلی پاساژ یا مجتمع تجاری

سخن نهایی

امروزه همه انسان ها بیشتر وقت خود را در فضای باز و محل کار یا مراکز خرید می گذرانند.  بنابراین طراحی داخلی پاساژ مناسب و زیبا می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند و از طرفی استفاده از فضا را بهینه کند.  علاوه بر این، طراحی داخلی خوب باعث می شود افراد احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشند.  در فضاهای تجاری، طراحی داخلی خوب علاوه بر جذب مشتری، می تواند بازده کاری کارکنان را نیز افزایش دهد.  برای این منظور طراحی مجتمع تجاری و معابر و همچنین توزیع داخلی این فضاها باید با دقت فراوان مورد استفاده قرار گیرد و همه سلیقه ها در نظر گرفته شود.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *