خدمات شرکت رامسین

طراحی داخلی پارکینگ 

طراحی داخلی پارکینگ -وب سایت دکورامسین

فهرست مطالب

پارکینگ ها یکی از بخش های اصلی هر خانه هستند. مهم نیست!  چه در آپارتمان یا ویلا زندگی کنید، باید اهمیت پارکینگ را جدی بگیرید. ما در دوره ای از تاریخ زندگی می کنیم که هر خانواده حداقل یک ماشین شخصی دارد. از این رو ساخت و  طراحی داخلی پارکینگ  در معماری ساختمان های مختلف اهمیت زیادی دارد و امروزه به عنوان یکی از دغدغه های اصلی طراحان و معماران شناخته می شود. در برخی از کشورها هیچ نمونه ای از طراحی پارکینگ مسکونی نمی بینید زیرا هیچ قانون یا الزامی برای طراحی پارکینگ مسکونی در آپارتمان ها و مجتمع ها وجود ندارد. در حالی که طراحی پارکینگ ساختمان یک امر ضروری است که باعث کاهش بار ترافیکی، ازدحام و ازدحام جمعیت در پیاده روها و خیابان ها می شود.

 

طراحی داخلی پارکینگ -وب سایت دکورامسین

 

طراحی پارکینگ ساختمان آپارتمان

آپارتمان های کوچک امروزه نسبت به گذشته زیرساخت کمتری دارند. در این شرایط عموماً پارکینگ ها به بهترین شکل ممکن طراحی و ساخته می شوند. پارکینگ هایی با فضای کوچک بسیار ساده وجود دارد که در طبقه همکف قرار دارند و هنگام ورود به خانه حس جذابی را القا می کنند. با رعایت مجموعه ای از اصول زیبایی شناسی می توانید به راحتی پارکینگ را از یکنواختی و سادگی دور کرده و تصویر زیبایی از ورودی پارکینگ ایجاد کنید.  طراحی پارکینگ کلاسیک با متریال ساده اما کلاسیک ایده خوبی برای ایجاد فضایی مناسب و جذاب است. شما به راحتی می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید تا فضا زیبا و مناسب به نظر برسد. طراحی پارکینگ کوچک برای آپارتمانهای کم متراژ نیز نکته مهمی است که خوشبختانه با نیاز به طراحی پارکینگ در تمامی آپارتمان ها رعایت می شود. به یاد داشته باشید که طراحی مدرن پارکینگ فقط برای فضاهایی مناسب است که تا حد زیادی طراحی مدرن و ساده دارند. هماهنگی سبک دکوراسیون در طراحی داخلی پارکینگ ساختمان بسیار مهم است.

 

۱.  از تزئینات ساده در طراحی پارکینگ خانه استفاده کنید

از آنجایی که چهار طرف پارکینگ معمولاً دیوار یا ستون است، می توانید هر قسمتی از آن را انتخاب کنید و با کمی ذوق و خلاقیت به آن زیبایی خاصی ببخشید. جلوه دیوار آجری را نادیده نگیرید. شما می توانید از دیوار آجری با طراحی خاص استفاده کنید. به این ترتیب نور طبیعی را وارد فضا می کنید و فضایی بی نظیر ایجاد می کنید. اگر پارکینگ در طبقه همکف و در ورودی ساختمان قرار دارد، حتما سعی کنید با استفاده از دیوارهای خاص و تزئین شده ظاهری مطلوب ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که جذابیت و زیبایی یک سازه را باید در تمام قسمت های آن احساس کرد. استفاده از نور برای زیباسازی محیط ایده خوبی است که شاهکاری را خلق می کند که از آن لذت خواهید برد.

طراحی پارکینگ ساختمان آپارتمان-وب سایت دکورامسین

 

۲ .  طراحی رمپ پارکینگ

در اکثر ساختمان ها به دلیل اختلاف ارتفاع از رمپ برای ورودی پارکینگ استفاده می شود که این خود نقش مهمی در زیبایی پارکینگ دارد.

بیشتر بخوانید : بازسازی منزل

برای استفاده از گیاهان طبیعی و حتی مصنوعی، فرقی نمی‌کند که طراحی پارکینگ مدرن یا طراحی ویلا یا پارکینگ کلاسیک را در نظر بگیرید. در هر صورت برای زیباسازی بیشتر باید از محل رمپ پارکینگ استفاده کنید.  استفاده از سنگ های طبیعی یا مصنوعی با طراحی خاص و همچنین گیاهان سبز، آب نماها و گل های رنگی ایده بسیار خوبی است که به شما امکان می دهد از جذابیت بصری محیط بهره ببرید.

 

۳. اهمیت روشنایی پارکینگ را جدی بگیرید

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید روشنایی پارکینگ است. می توانید از نورپردازی برای ایجاد یک پارکینگ به دلخواه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مهم نیست که طراحی داخلی  پارکینگ مدرن را دوست دارید یا پارکینگ لوکس کلاسیک. در هر صورت، استفاده از نور فضا ممکن است بهترین گزینه شما باشد. چراغ های پارکینگ با چراغ های خطی، تابلوها، لوسترها و چراغ های هالوژن از رایج ترین ایده هایی هستند که می توانید استفاده کنید. با کمک نور محیط سعی کنید فضای پارک را روشن تر و بازتر کنید. نور محیط زندگی شما را زنده می کند. نمونه ای از طراحی پارکینگ مسکونی نشان می دهد که استفاده از نور مناسب با مصالح ساده و حتی ارزان قیمت ایده خوبی است.

طراحی پارکینگ ساختمان آپارتمان-وب سایت دکورامسین

 

۴.طراحی سقف پارکینگ را نادیده نگیرید

طراحی سقف پارکینگ تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی فضا دارد. سقف های پارکینگ معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که تا حد امکان ساده باشند. با طراحی مدرن و زیبا می توانید تغییرات بزرگی ایجاد کنید و پارکینگی بی نظیر ایجاد کنید. اگر در حال طراحی داخلی پارکینگ کلاسیک هستید، حتما با المان های کلاسیک جذابیت در طراحی سقف ایجاد کنید. استفاده از لوسترهای آویز کلاسیک برای چنین فضاهایی تنها با سقف های بلند امکان پذیر است. به یاد داشته باشید که طراحی یک پارکینگ کلاسیک با سقف ساده و نور محدود نیز برای کسانی که طراحی ساده را دوست دارند ایده خوبی است. اگر قصد دارید یک پارکینگ کوچک طراحی کنید، حتما سادگی را در اولویت قرار دهید. نورپردازی هالوژن و سقف های کم و ساده ایده خوبی برای این فضا هستند. طراحی پارکینگ مدرن نیز باید با ساختاری ساده و مدرن انجام شود. سقف های به هم ریخته جایی در این سبک طراحی ندارند.  طراحی پارکینگ ویلا با رعایت لوازم و سبک دکوراسیون نما و فضای داخلی انجام شده است.

بیشتر بخوانید : طراحی نما ساختمان

 

۵. زیباترین درب ورودی را برای پارکینگ خود انتخاب کنید

درب ورودی پارکینگ در اکثر آپارتمان ها بخشی از نمای ساختمان است. با انتخاب درب شیک و خاص، علاوه بر زیبایی نمای ساختمان، ورودی باشکوهی به پارکینگ آپارتمان ایجاد می کنند. فراموش نکنید که درب ساختمان متناسب با سایر عناصر آن باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان انتخاب شود. درب فلزی ساده و مدرن مناسب برای ساختمان هایی با نمای مدرن. انتخاب درب های کلاسیک و نامرتب فقط برای ساختمان هایی با همان سبک نما مناسب است. به یاد داشته باشید که درب ورودی هر پارکینگ مسکونی باید بخشی از هویت شما را نشان دهد. بنابراین در انتخاب درب پارکینگ دقت کنید.

 

طراحی پارکینگ ساختمان آپارتمان-وب سایت دکورامسین

سخن نهایی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد خودروهای مورد استفاده در هر خانه، همراه با ناامنی های موجود، داشتن پارکینگ یکی از مهم ترین دغدغه های هر خانواده است. چه در آپارتمان زندگی کنید و چه در ویلا، پارکینگ بخش کلیدی خانه شما است. سعی کنید فضایی زیبا و متفاوت برای پارک کردن خانه خود به صرفه و با استفاده از سلیقه و خلاقیت خود ایجاد کنید.  به یاد داشته باشید که طراحی داخلی پارکینگ کوچک و بزرگ با در نظر گرفتن تزئینات و پتانسیل های موجود برای طراحی، بهترین کار در هر سازه ای است.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *