خدمات شرکت رامسین

طراحی داخلی با آجر نسوز

طراحی داخلی با آجر نسوز

فهرست مطالب

طراحی داخلی توسط آجر نسوز یک ترکیبی فوق‌العاده وشگفت‌انگیز مطابق با هر سبک و سلیقه‌ای ارائه می‌دهد. استفاده از آجر در طراحی روز به روز بیشتر مورد توجه مشتریان و متخصصین امر دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد چرا که استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی قسمت‌های مختلف خانه و یا محیط کار بسیار منحصر به فرد و زیبا می‌باشد. می‌توان گفت آجر نسوز نقش ویژه‌ای در دکوراسیون و طراحی داخلی ایفا می‌کند. این مصالح مقاوم و دکوراتیو در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوع فضای ساختمان را جذاب، دلنشین و دیدنی می‌کند.

طراحی داخلی با آجر نسوز

 

با توجه به تنوع در رنگ و اندازه آجرهای نسوز استفاده از آن‌ها در طراحی و دکوراسیون داخلی باعث ایجاد تنوع در الگوهای طراحی شده است و فضاهایی بسیار جذاب و زیبایی بوجود می‌آورد. به عنوان مثال، می‌توان از دیوارهای آجر نسوز با رنگ‌های روشن به عنوان پس زمینه‌ای زیبا برای المان‌هایی با متریال چوبی در سبک‌های مختلف استفاده نمود. آجر نسوز برای دکوراسیون داخلی با سبک‌های مختلف معماری متناسب است و از آن می‌توان در دکوراسیون به سبک‌های مختلفی چون کلاسیک و مدرن استفاده نمود.

در دکوراسیون سالن پذیرایی با هر سبکی می‌توان از دیوارهای آجری در رنگ‌های مختلف و متناسب با وسایل‌های موجود در محیط استفاده نمود و زیبایی و جذابیت فضا را چندین برابر کرد. همچنین در ساختمان‌هایی که دارای شومینه هستند، استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی بسیار کارآمد و پرطرفدار است. دلیل این امر آن است که آجرهای نسوز به دلیل پختن در حرارت بسیار بالا، در برابر گرما و آتش بسیار مقاوم هستند، لذا گزینه بسیار مناسبی جهت ساخت شومینه محسوب می‌گردند.

عواملی مهم در دکوراسیون منزل!

از سویی دیگر باید در نظر داشت که طراحی داخلی با آجر نسوز تنها مختص دیوارها نیست. متخصصین و معماران ماهر می‌توانند از این آجرها در کف ساختمان نیز استفاده نمایند و زیبایی و جذابیت فضای ساختمان را چند برابر سازند. بعلاوه استفاده از نمای آجری سقف توسط آجر نسوز نیز در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد، البته سقف آجر نما بیشتر در سبک‌های سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که جهت دکوراسیون یک اتاق با دیوارهای آجری، نیاز به رعایت نظم بیشتری می‌باشد چرا که به عنوان یک طرح ترکیبی می‌تواند سریعا به طرحی ناموزون و نامرتب تبدیل گردد.

در رابطه با سبک‌های مورد استفاده در طراحی داخلی با آجر نسوز می‌توان گفت، از آجرهای نسوز در طراحی داخلی و خارجی بناها با سبک سنتی استفاده می‌شود و سبک سنتی نمای آجر، هنوز هم در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. البته با آن‌که آجر یک مصالح سنتی و کلاسیک است، اما آجر نسوز در طراحی داخلی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به صورت مدرن نیز استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون و طراحی داخلی

آجرهای نسوز از مقاوم‌ترین و مرغوب‌ترین انواع آجر هستند که می‌توان از آن‌ها در طراحی داخلی و خارجی ساختمان استفاده نمود. از ویژگی‌های خوب و مثبت آجرهای نسوز که آن‌ها را در رده مرغوب‌ترین آجرها قرار می‌دهد شامل موارد زیر می‌باشد.

مزایای استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون و طراحی داخلی

استحکام و مقاومت بالای آجرهای نسوز:

می‌توان گفت که طراحی و دکوراسیون داخلی با آجر نسوز بسیار بادوام و ماندگار خواهد بود. استحکام و مقاومت بالای آجر نسوز بدلیل نحوه شکل‌گیری آن می‌باشد. به این صورت که آجر نسوز از ترکیب خاک نسوز و خاک چینی در دمای بالای ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد ساخته می‌شود. بنابراین آجرهای نسوز در مقابل سرما، گرما، آتش، ضربه و ترک خوردگی مقاومت بالایی دارند.

مدت زمان لازم برای انجام پروژه طراحی داخلی

استحکام و مقاومت بالای آجرهای نسوز:

مقاومت بالای آجرهای نسوز در برابر سفیدک، جلبک و پوسیدگی:

در طراحی داخلی با آجر نسوز زیبایی آجرها از دست نمی‌رود و کهنه نمی‌شوند. لکه‌های خاکستری و یا سفیدی که بواسطه رسوب برخی نمک‌ها بر سطح آجر ایجاد می‌شوند سفیدک است. این لکه‌ها در واقع رسوباتی هستند که به دلیل ترکیب ذرات نمک موجود در آجر و رطوبت ایجاد می‌شوند و خود را به سطح آجر می‌رسانند و زیبایی نمای آجر را از بین می‌برند. اما آجرهای نسوز به دلیل جذب پایین آب و همچنین بواسطه ساختار شیمیایی خاصی که دارند، در مقابل پوسیدگی و شوره و نیز رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها مقاومت می‌نمایند.

تنوع رنگی بالای آجرهای نسوز:

تنوع رنگی بالای آجرهای نسوز موجب می‌شود که در هر دکوراسیونی و مطابق با سلایق مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. این آجرها از عناصری چون عناصر فلزی قلیایی، سیلیس و آلومین تشکیل شده‌اند که در دماهای بسیار بالا در کوره پخته می‌شوند. حرارت این عناصر در دمای بالا باعث ایجاد تنوع بالای رنگ در این آجرها می‌شوند. در حقیقت درجه حرارت کوره، طیف‌های رنگی آجر نسوز را به‌ وجود می‌آورد. به این صورت که هر چقدر حرارت کوره بالاتر باشد، آجر تیره‌تر و هرچه حرارت کوره کم‌تر باشد آجر روشن‌تری ساخته می‌شود.

رنگ طبیعی و ثابت آجرهای نسوز:

رنگ آجرهای نسوز به هیچ‌وجه در دکوراسیون داخلی از بین نمی‌رود و کم‌رنگ نمی‌شود. چرا که در ساخت این آجرها از رنگ‌های مصنوعی استفاده نمی‌شود و رنگ آن‌ها به دلیل حرارت بسیار بالا در کوره شکل می‌گیرد.

رنگ طبیعی و ثابت آجرهای نسوز:

کاهش مصرف انرژی:

می‌توان گفت آجرهای نسوز عایقی بسیار مناسب برای انرژی و صدا هستند. استفاده از آن‌ها در طراحی و دکوراسیون داخلی می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی شود، بدین شکل که در زمستان مانع از هدر رفتن گرما همین طور در هنگام تابستان مانع از هدر رفتن گرما از ساختمان می‌­شوند.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی جدید و شیک

در کنار موارد ذکر شده به عنوان مزایای آجرهای نسوز و پرمصرف بودن آن‌ها در دکوراسیون داخلی، می‌توان قیمت بالا و شرایط نصب آن‌ها را از معایب آجرهای نسوز دانست. لازم به ذکر است که نصب آجرهای نسوز در دکوراسیون داخلی باید توسط متخصصین کارآمد نصب، انجام شود. چرا که اگر به هنگام نصب آجرهای نسوز شرایط اصولی و استاندارد زیرسازی رعایت نشود، زیبایی و دوام آن پایدار نخواهد بود.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *