خدمات شرکت رامسین

طراحی آشپزخانه کلاسیک

طراحی آشپزخانه کلاسیک

فهرست مطالب

طراحی آشپزخانه کلاسیک فوق العاده انعطاف پذیر و ساده است. ویژگی‌های همیشگی، جزئیات کوچک و پالت‌های رنگی خنثی، ظاهری را تضمین می‌کنند که نه خیلی آراسته و نه خیلی غیرشخصی است و همچنان قادر است با طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ها، سبک‌ها و بودجه‌ها مطابقت داشته باشد. چه مهمانی شام رسمی داشته باشید و چه مهمانی خودمانی باشد، سبک و طراحی آشپزخانه کلاسیک به خوبی با دکوراسیون روزمره و دکورهای خارق العاده دارای همخوانی است.

اگر به دنبال ساخت و طراحی آشپزخانه کلاسیک خود هستید، لازم است که عناصر ضروری زیر را در چیدمان طراحی خود بگنجانید و مطمئن باشید که آشپزخانه کلاسیک شما نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه کارایی عالی نیز خواهد داشت. هر عنصر شامل یک نمای کلی از منطق پشت آن، و به دنبال آن بخشی با نکاتی برای پیاده‎سازی است.

 

·       کابینتهای آشپزخانه کلاسیک

کابینت‎های آشپزخانه کلاسیک علاوه بر کاربردی بودن، جذابیت و گرمای بی انتها را به فضا می‌بخشد. کابینت‌ها در طراحی آشپزخانه کلاسیک لازم نیست تزیین شده باشند. یک درب کابینت ساده به سبک شیکر کار خواهد کرد. اگر می‌خواهید شیک باشید، کمی قالب‌گیری مهره‌ای در اطراف پانل داخلی قادر است به طراحی‌های ساده آشپزخانه کمک کند.

رنگ نیز یکی از بخش‌های کلیدی طراحی آشپزخانه‌های کلاسیک است و کابینت‌ها نقش مهمی در تنظیم رنگ اتاق بر عهده دارند.

اجرا: کابینت آشپزخانه سفید کلاسیک

هنگام ساخت یک آشپزخانه کلاسیک مدرن، دقت داشته باشید که هرگز رنگ سفید را به خصوص در مورد کابینت آشپزخانه در جای اشتباه به کار نبرید. در یک آشپزخانه سفید کلاسیک، آن‌ها دقیقا با هم ترکیب می‌شوند. اگر آشپزخانه تیره‌تری طراحی می‌کنید، لازم است کابینت‌های آشپزخانه سفید کلاسیک را هوشمندانه‌تر در آن بگنجانید، وقتی این کار درست انجام شود، قادر هستند کنتراست خیره‎کننده‎ای را ایجاد نمایند. در هر صورت، کابینت‎های کلاسیک آشپزخانه سفید همیشه انتخاب خوبی هستند.

طراحی داخلی هال و پذیرایی

اجرا: کابینت آشپزخانه سفید کلاسیک

·       جزئیات زیبا

مشاهده کنید که چگونه میزهای لبه گرد در تصویر بالا ظاهری کاملا متفاوت ایجاد می‎کنند و در مقایسه با لبه‎های صاف تصویر قبل از آن تنوع ایجاد می‏کنند. برخی افراد سبک کلاسیک را با سنتی اشتباه می‎گیرند. در حالی که عناصر تزیینی آشپزخانه، آشپزخانه‎های سنتی را تعریف می کنند، اما برای طراحی آشپزخانه کلاسیک الزامی نیست. طراحی آشپزخانه کلاسیک هنوز برخی از ویژگی‌های سبک سنتی مانند قالب‌گیری تاج، دیوارهای پانل ‌شده و حتی پایه‎ها در جزایر آشپزخانه را در بر می‌گیرد. با این حال، وقتی صحبت از کلاسیک‎های آشپزخانه به میان می‎آید، این عناصر به دلیل حذف زواید که دوره خاصی را تداعی می کنند، با انواع سنتی متفاوت هستند.

پیادهسازی: لبه های میز، عنصری قابل توجه در ایجاد تنوع

یکی از راه‌های کلیدی که در آن می‌توانید جزییات ظریف را در سبک کلاسیک بگنجانید، فکر کردن به پروفایل لبه میز پیشخوان کوارتز است. اگر بقیه قسمت‌های آشپزخانه شما ظاهری جعبه‌ای و لبه‌های صاف و مستقیم به خود گرفته است (همانطور که آشپزخانه‌های کلاسیک از آن پیروی می‎کنند)، شما قادر هستید با اضافه کردن لبه‌های گِرد به میز خود مقداری تنوع اضافه کنید. ظاهری زیبا و در عین حال ساده ایجاد می‎کند که برای یک آشپزخانه کلاسیک کلیدی است.

·       آشپزخانه را روشن نگه دارید

مشاهده کنید که چگونه آشپزخانه بالا از کنتراست با میزهای تیره استفاده می‎کند و در عین حال ظاهر کلی روشن را حفظ می‎کند. آشپزخانه‎های کلاسیک به جای تاریک و سنتی بودن و پیچیدگی، به گونه ای طراحی می‎شوند که جاودانه، ساده و با طراوت به نظر برسند. پایبندی به یک طرح رنگ روشن با تناژهای تیره در ایجاد یک طراحی آشپزخانه کلاسیک مدرن گاهی اوقات زندگی شما را بسیار آسان‎تر می‎سازد.

طراحی آشپزخانه ترک

    آشپزخانه را روشن نگه دارید

 پیادهسازی: ایجاد کنتراست

وقتی صحبت از آشپزخانه‎ها و کابینت‎های کلاسیک می شود، احتمالا خواهان آن هستید که رنگ سفید را رعایت کنید. با این حال، شما قادر هستید که با عناصر دیگری نیز خلاقیت بیشتری داشته باشید. کنتراست‎های تیره مانند میزهای کوارتز ریخته‎گری سیاه و سفید، لوازم فولادی ضد زنگ و کفپوش تیره توانایی آن را دارا هستند که به خنثی کردن آشپزخانه تماما سفید فوق‎العاده کمک کنند. از ترکیب رنگ‎های مختلف روشن‎تر نیز نترسید. میزهای سنگی کرم رنگ یا حتی میزهای سفید با رگه‎های تیره قادر هستند سبک جالبی را برای شما به ارمغان بیاورند.

 

·       طراحیهای ساده آشپزخانه: به دکور و لوازم خانگی توجه کنید

بهترین طرح‎های آشپزخانه دارای دکورهای همسان هستند. عناصری مانند وسایل روشنایی، لوازم خانگی، فرش، صندلی، و آثار هنری تزیینی لازم است به تقویت و زیبایی فضا کمک کنند.

 پیادهسازی: شکل هر چیزی تابع عملکرد آن است

هر دوره‎ای دارای طرح‎هایی است که از آن فراتر رفته و کلاسیک می‎شوند. ماشین پورشه مدل ۹۱۱ یا رولکس ساب مارینر را در نظر بگیرید – دو محصولی که برای چندین دهه تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده‎اند. رمز موفقیت برای طرح هایی مانند این چیست؟ آنچه می‎بینید همان چیزی است که به آن نیاز دارید – و نه بیشتر. آنها عبارت ” شکل هر چیزی تابع عملکرد آن است ” را به سطح کاملا جدیدی هدایت می‎کنند. هنگام انتخاب دکور ( و به خصوص لوازم خانگی ) برای آشپزخانه کلاسیک، در مقابل وسوسه گنجاندن قطعاتی مقاومت کنید که از این رویه اثبات شده منحرف می‎شوند.

انتخاب رنگ در دکوراسیون منزل!

با طراحی‎های ساده آشپزخانه، ظاهر هر وسیله یا وسایل تزیینی لازم است هدف آن را به وضوح بیان کند. عناصری مانند صفحه نمایش لمسی در یخچال به سختی در طراحی آشپزخانه کلاسیک گنجانده می‎شوند، زیرا آنها پیچیدگی بیشتری می‎دهند. این لزوما به این معنی نیست که شما فقط لازم است از اقلام قدیمی استفاده کنید. یک آشپزخانه کلاسیک خوب و مدرن، طراحی جاودانه را با مواد و تکنیک‌هایی ترکیب می‌سازد که مردم دوره‌های گذشته حتی قادر نبودند رویای آن‌ها را ببینند.

کلام آخر

امیدواریم با تمرکز بر قصد و تفکری که در پشت طراحی آشپزخانه کلاسیک خود دارید، ابزارهایی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که برای شناسایی عناصر کلاسیک آشپزخانه متناسب با سبک شما هستند. در اینجا تاکید می‎نماییم که بهترین طراحی آشپزخانه در سبک کلاسیک از پیچیدگی‎های غیر ضروری جلوگیری می‎کند. در حالی که عناصر آراسته طراحی سنتی را تعریف می‎کنند، کلاسیک‎ها در عین سادگی خود زیبا هستند.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *