خدمات شرکت رامسین

طراحی آشپزخانه قناس

طراحی آشپزخانه قناس

فهرست مطالب

زمانی که آشپزخانه به حالتی ساخته و طراحی شده باشد که بخش‌هایی از آن از شرایط طبیعی خود خارج شده باشد، دکوراسیون آشپزخانه قناس است. چنانچه که در پلان یا ارتفاع دیوارهای آشپزخانه، یک دیوار کج یا زاویه‌ای غیرمعقول وجود داشته باشد، طراحی دکوراسیون آن دشوارتر از طراحی آشپزخانه بدون قناسی پیش خواهد رفت. مخفی کردن این قناسی و پوشش دادن دیوار کج آن با طراحی خوب و معقول، از ترفندهایی می‌باشد که ظاهر آشپزخانه را با وجود قناسی بازهم زیبا، شکیل، چون یک آشپزخانه معمولی بدون قناسی نمایان می‌سازد. بهتر است با ما تا پایان این نوشتار همراه باشید تا شما را با طراحی آشپزخانه قناس کمی بیشتر و بهتر آشنا نماییم.

رفع قناسی دیوار

چنانچه که در آشپزخانه‌ای زاویه‌ی میان دیوارها از نود درجه خارج گردیده باشد، کد ارتفاعی قسمت کف آشپزخانه در تمامی آن برابر نباشد و میان دیوار و کف آشپزخانه قناسی به چشم خورد، گاهاً هم سقف صاف نبوده و بین دیوار آشپزخانه و سقف قناسی وجود داشته باشد، در این هنگام دکوراسیون قناس خواهد بود. یک نمونه از قناسی دیوار آشپزخانه که زاویه مابین دو عدد دیوار خارج از نود درجه می‌باشد، آشپزخانه‌ای با دیوار کنجی کج خواهد بود. البته به این نمونه از آشپزخانه‌ها، آشپزخانه پخ‌دار هم اطلاق می‌شود. هریک از موارد نام‌برده شده به تنهایی می‌توانند اثرات بسیاری را برروی طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما از خود برجای گذارند.

 

کابینت آشپزخانه قناس

طراحی آشپزخانه یکی از مهمترین جنبه‌های ساخت و ساز منزل است و قناس با تخصص و تجربه‌ی بیش از دو دهه در این حوزه، برترین خدمات را در این زمینه ارائه می‌دهد. ما به عنوان یک تیم حرفه‌ای در طراحی آشپزخانه، به همه‌ی جزئیات مهم توجه می‌کنیم تا آشپزخانه‌ای زیبا، عملی و بهینه برای شما ایجاد کنیم.

از جمله خدمات قابل ارائه توسط قناس، طراحی داخلی مدرن است که با بهره‌گیری از ایده‌های نوین و طرح‌های خلاقانه، فضایی جذاب و به‌روز برای آشپزی فراهم می‌کند. همچنین، استفاده هوشمند از فضا را در نظر می‌گیریم تا هر قسمت از آشپزخانه شما به بهترین شکل ممکن استفاده شود. از طریق انتخاب استراتژی‌های بهینه‌سازی فضا، آشپزخانه شما همچنان بسیار عملی و کارآمد خواهد بود.

با قناس، شما به انتخاب مصالح با کیفیت بالا دعوت می‌شوید. ما با تمرکز بر جزئیات، مواد ساخت، نورپردازی و رنگ‌ها، تلاش می‌کنیم تا آشپزخانه‌ای با استایل منحصربه‌فرد و جذاب برای شما ایجاد کنیم. همچنین، ما به شما امکان می‌دهیم تا با ارائهٔ دستورالعمل‌های خاص خود، آشپزخانه ایده‌آل خود را مطابق با سلیقه و نیازهایتان طراحی کنید.

تیم ما از طراحان مجرب و متخصص در زمینه طراحی آشپزخانه تشکیل شده است و با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارهای سه‌بعدی، مدلسازی دقیقی از آشپزخانه شما را انجام می‌دهیم تا قبل از شروع به کار، به شما امکان مشاهده و ارزیابی آن را بدهیم.

پارچه هایی برای تزئینات منزل - تکمیل دکور!

با قناس، طراحی آشپزخانه ایده‌آل خود را به واقعیت تبدیل کنید و لذت پخت و پز در یک فضای زیبا و عملی را تجربه کنید.

چگونگی طراحی آشپزخانه قناس

بله شما باید نهایت دقّت عمل را در طراحی آشپزخانه قناس از خود نشان بدهید. بنابراین هرگز و به هیچ عنوان نباید قسمت قناس آشپزخانه را به صورت خالی از لطف و بدون استفاده رها نمایید‌. زیرا این گونه بیشتر به چشم هم خود شما و هم میهمانان شما خواهد آمد. به منظور طراحی آشپزخانه قناسی می‌توان با چیدمانی دقیق، طراحی کابینت، طراحی دیوار آشپزخانه، دیزاین آن، دکوراسیون آشپزخانه را به گونه‌ای دلنشین، زیبا و شیک پیش برد.

  • طریقه‌ی چیدمان آشپزخانه قناس

محیط آشپزخانه بسیار محدود و مشخص است. در این محیط نه چندان بزرگ و محدود چیدمان و شیوه‌ی بهره‌گیری از فضا بسیار و بسیار اهمیت خواهد داشت. به ویژه اگر که این آشپزخانه قناسی هم داشته باشد. در این زمان خواهد بود که چگونگی چیدمان آشپزخانه بیشتر اهمیت پیدا می‌کند! شما در راستای چیدمان اصولی و درست می‌توانید برای خود یک نقطه کانونی مشخص نمایید. همانند؛ کانتر آشپزخانه و یا میز جزیره! البته نسبت به پنجره و محل قرار گرفتن اجاق گاز هم بی‌توجهی نکنید که می‌تواند نقطه کانونی خوبی برای شما تلقّی شود! حال مابقی کابینت‌ها را به حالت زاویه‌دار با توجه به نقطه کانونی خود بچینید.

  • کابینت‌ها برای آشپزخانه‌های قناس دار

بخش‌های کج در فضای آشپزخانه، مشکل و یا محیط پرت درون دکوراسیون آشپزخانه به شمار می‌روند. البته که برخی از افراد امکان دارد به علّت نداشتن راه‌حل در راستای پر نمودن این فضاها، آن را به حال خود ول کنند! ولی با بهره‌گیری از طراحی کابینت مناسب برای این قبیل از فضاها می‌توان این مشکل را برطرف نموده و محیط پرت آشپزخانه را به فضاهایی پرکاربرد و پراهمیت مبدل ساخت. کابینت آشپزخانه کج می‌باید هماهنگ و با توجه به دیگر کابینت‌های موجود داخل آشپزخانه باشد. این‌ گونه قطعاً شما می‌توانید بالاترین و بهترین کارایی را تجربه کنید. با تکیه بر طرح‌های کابینت آشپزخانه کج متناسب با ابعاد و دکوراسیون آشپزخانه قناس می‌توان فضاهای قناسی آشپزخانه را به خوبی پر نمود.

از جمله بهترین راه‌کارهای طراحی آشپزخانه قناس طراحی کابینت‌هایی البته با ارتفاع گوناگون برای این نوع از دیوارها خواهد بود. این گونه به طور کامل و یا حداقل تا به حد زاویه دید می‌تواند آن را پوشش دهد. یا آن‌که می‌توانید شما در طراحی کابینت برای آشپزخانه‌های قناس، سینک، یخچال، اجاق گاز، لوازم خانگی که ثابت می‌باشند را زیر سقف‌های کوتاه یا کنج‌های قناس دار جای بدهید. این گونه خواهد بود که قناسی کمتر به چشم آمده و دکوراسیون آشپزخانه قناس را می‌توانید بدون هیچ گونه عیب و نقصی پیش ببرید.

  • چگونگی طراحی کابینت آشپزخانه‌های پخ دار

آشپزخانه پخ دار در واقع گونه‌ای از آشپزخانه قناس محسوب می‌شود که غالباً در کنج آشپزخانه به جای دستیابی به دو عدد دیوار در گوشه با زاویه نود درجه، با دیوار به دیوار سوّمی که میان دو دیوار جای می‌گیرد به اصطلاح پخی برخورد می‌کند. از جمله راه‌حل‌های بسیار آسان و ساده در راستای آراستن آشپزخانه‌های پخ دار استفاده از کابینت در قسمت جلویی فضای پخی می‌باشد‌. تنها ایراد موجود در بطن این قبیل از کابینت‌ها در عمق کم آن‌ها خلاصه می‌شود. اقسام گوناگون کابینت‌های کنجی درون آشپزخانه‌های پخ دار حاوی؛ کابینت‌های کنجی ساده، کابینت‌های کنجی کشودار، نوع مورب، هوایی می‌باشد که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و طراحی دکوراسیون آشپزخانه قناس خود یکی را برای خود انتخاب و در راستای خرید آن اقدام کنید!

نحوه طراحی و چیدمان اتاق کودک

به عنوان نمونه؛ طراحی سه عدد یا چهار عدد کشو در قسمت پخی با بهره‌گیری از کابینت اریب منجر می‌شود که کنار و گوشه‌های آشپزخانه هم پوشش داده شود و محیط بدون مصرف در گستره‌ی آشپزخانه برجای نماند. گاهاً هم در این گوشه‌ها اجاق گاز و یا سینک ظرفشویی و کابینت‌ها را با یک‌دیگر طراحی می‌نمایند. البته که این قبیل از طراحی‌ها می‌تواند گزینه بسیار مطلوبی در راستای طراحی آشپزخانه به سبک مدرن باشد.

  • رفع ایراد کجی دیوار در طراحی آشپزخانه قناس

به منظور برطرف نمودن قناسی دیوار آشپزخانه به شما توصیه می‌کنیم برروی دیوار قناس وسیله‌های بیشتری را جای بدهید. به هیچ عنوان دیوارهای قناس را خالی از لطف و بدون استفاده ول نکنید. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید برروی دیواری که قناسی دارد با ترفندهای طراحی و یا کابینت‌ها پوشش بدهید. حال اگر که قناسی آشپزخانه شما میان دیوار و سقف قرار گرفته باشد، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های تیره و یا کدر گاهاً هم کاغذ دیواری مرزهای این قناسی‌ها را پوشش دهید. حال اگر که این قناسی میان دیوارها جای گرفته است برای دیوار می‌توانید از کاشی‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده نمایید. زیرا رنگ روشن زاویه غیرمعمول را می‌تواند بیشتر بپوشاند و خنثی نماید. این‌ گونه خواهد بود که طراحی آشپزخانه قناس به خوبی پیش خواهد رفت!

بیشتر بخوانید : بازسازی منزل

  • دیزاین آشپزخانه‌های قناس چگونه است؟

شما قطعاً می‌توانید در زوایای غیرمعمول و قناس آشپزخانه، شلف آشپزخانه، تابلو دکوری‌های جذاب و دوست داشتنی، ظروف کاربردی و مفید جای داده و این قناسی را به فرصتی در راستای طراحی مبدل سازید. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید در بخش‌های قناس آشپزخانه خود از گل و گیاه و گلدان‌هایی که دارای مقدار ارتفاع بیشتری می‌باشند، به منظور تزیین بهره گرفته و با طراحی آشپزخانه قناس به گونه‌ای رفتار کنید که آن نیز کمتر از هر زمانی به چشم آید.

تغییرات در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دختر| جدیدترین و جذاب ترین دکوراسیون 2021

آشپزخانه قناس را به درستی اندازه‌گیری کنید!

در راستای نوشتن اندازه‌های دقیق آشپزخانه قناس، در ابتدا به درستی نقش کف آشپزخانه را تهیه کنید. در راستای کشیدن طرح کلّی آشپزخانه خود، می‌توانید از کاغذهای شطرنجی استفاده کنید که کار شما را راحت‌تر خواهد کرد. نقشه چیدمان کابینت‌های خود را معین نمایید. نیاز نخواهد بود که نقشه‌ی ابتدایی اندازه‌ها و ابعاد درستی را داشته باشد، همین که واضح باشد کفایت خواهد کرد‌. بعد از کشیدن نمای اوّلیه ارتفاع فضاها را اندازه‌گیری نمایید‌. شما باید اطمینان خاطر کسب کنید که از یک قناس برای تمامی اندازه‌ها بهره می‌گیرید. شما می‌توانید از یک کنج دیوار آغاز و در جهت عقربه‌های ساعت حرکت نمایید‌‌. هریک از دیوارها را با یک عدد معین نمایید تا کار شما کمی آسان‌تر پیش رود. بعد از اندازه‌گیری تمامی دیوارهای موجود، دیوارها را به اندازه‌های کوچک‌تر قسم‌بندی کنید. به عنوان نمونه؛ از گوشه دیوار تا پنجره آشپزخانه!

ابعاد عمودی را از قسمت کف تا به آستانه پنجره و از آستانه تا به بالای پنجره پس از آن تا به سقف اندازه‌گیری کنید. این عملیات را لااقل در سه نقطه از بازشو تکرار نمایید. این شیوه از اندازه‌گیری به ویژه در آشپزخانه‌های قناس حائز اهمیت‌تر است. چراکه ارتفاع سقف در قسمت‌های مختلف با همدیگر متفاوت خواهد بود. اگر که شما در خانه خود سقف کاذب دارید ارتفاع به همراه عمق آن را هم اندازه‌گیری نمایید‌. بعد از اندازه‌گیری است که می‌توانید طراحی کابینت‌های خود را شروع کنید. در طراحی آشپزخانه قناس؛ کابینت‌های زمینی، دیواری، گاهاً بلندی که انتخاب می‌نمایید بنا بر نیازهای ذخیره‌سازی و سازمان‌دهی و طرح آشپزخانه قناس شما دارد تا بیشترین مقدار پوشش‌دهی را برای این نمونه از دیوارها داشته باشید‌.

آشپزخانه قناس را به درستی اندازه‌گیری کنید!

نتیجه گیری

در بعضی از آشپزخانه‌ها گاهاً بعضی از دیوارها و یا سقف‌های کجی با زاویه غیرمعمول به چشم می‌خورد که گوشه‌هایی قناس، نامطلوب و بدون استفاده ایجاد می‌نماید‌. طراحی و چیدمان قسمت قناس از جمله چالش برانگیزترین موضوعات طراحی آشپزخانه قناس است. این قبیل از قناس‌ها در گستره‌ی آشپزخانه با اندکی تأمل از سوی شما می‌توانند بسیار کاربردی و مفید به حساب آیند. شما هم اگر از داشتن چنین آشپزخانه‌های زجر می‌برید، با استناد به این مطلب از ما و یا دریافت کمک از یک طراح دکوراسیون آشپزخانه می‌توانید مشکل خود را برطرف کنید. البته که در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه شما می‌توانید با کارشناسان ما در رامسین تماس حاصل فرمایید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *