خدمات شرکت رامسین

طراحی آشپزخانه ترک

طراحی آشپزخانه ترک-decoramsin.com

فهرست مطالب

یکی از جذاب‌ترین سبک‌ها طراحی آشپزخانه ترک است. از آنجایی که فرهنگ ایرانی بسیار نزدیک به این کشور است، از سبک دکوراسیون آشپزخانه ترکی در طراحی بسیاری از خانه‌های ایرانی استفاده شده است و طرف‌داران خاص خودش را دارد.

این طراحی چگونه است؟

طراحی آشپزخانه ترک یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی برای فضای آشپزخانه است. همان‌طور که از نام آن پیداست، اولین‌بار در ترکیه طراحی شد. در این نوع سبک از طراحی از کابینت‌های بلند استفاده شده است.
استفاده از کابینت‌های بلند و عمودی در این گونه پروژه‌ها برای ایجاد فضای عمودی و برش‌های بیشتر است. تا فضای آشپزخانه بزرگ‌تر و شیک‌تر شود. از طرفی فضای مفید و بسیار بزرگی برای قرار دادن وسایل‌های دیگر ایجاد می‌شود.

طراحی آشپزخانه ترک چگونه است؟-decoramsin.com

 

دو نکته مهم در این طراحی

شاید شنیده باشید که آشپزخانه قلب خانه است؛ بنابراین طراحی آن باید نهایت دقت و توجه را داشته باشد. در طراحی آشپزخانه باید به دو نکته اصلی توجه کرد:

  1. عملکرد
  2. زیبایی

 

یکی از محبوب‌ترین طرح‌های آشپزخانه در بین خانم‌های ایرانی دکور آشپزخانه ترکیه است. این آشپزخانه‌ها فضای باز دارند و بسیار راحت هستند.

بیشتر بخوانید : بازسازی ساختمان

۱۰ ایده طراحی آشپزخانه ترک

 

  1. شیرآلات مدرن و کلاسیک: شیرآلات یکی از عناصر زیبایی آشپزخانه محسوب می گردد. در طراحی آشپزخانه ترک به این موضوع اهمیت زیادی داده شده است. برای انتخاب شیرآلات مناسب به دکوراسیون آشپزخانه و هماهنگی شیرظرفشویی با تم کلی آشپزخانه توجه می شود.

 

  1. دکوراسیون و طراحی آشپزخانه سفید: برای داشتن سبک مینیمال در آشپزخانه خود می‌توانید از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ سفید آشپزخانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد استفاده از رنگ سفید در قسمت‌های دیگر از خانه همین خاصیت را دارا می‌باشد.

 

  1. طراحی فضا برای اجتماعی شدن: اگر آشپزخانه‌ای با مساحت بزرگ دارید، یک فضای جمعی صمیمی طراحی کنید که به محلی برای صحبت اعضای خانواده تبدیل شود. می‌توانید انواع خوراکی‌ها را در این فضا قرار دهید تا برای صبحانه و شام از آن استفاده کنید. داشتن چنین مکانی برای گفتگوها و گفتگوهای خانوادگی در حین آشپزی بسیار مفرح و جذاب خواهد بود.

 

  1. مدل کابینت در طراحی آشپزخانه ترک: اگر می خواهید فضایی ایجاد کنید که اعضای خانواده بتوانند در آشپزخانه ترکی معاشرت کنند، می توانید بخشی از کابینت های کناری را به یک میز تبدیل کنید. با چند صندلی کنار میز، فضا دنج تر و صمیمی تر می شود. حتی اگر در یک خانه کوچک زندگی می کنید، می توانید از این میز به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید.

 

  1. طراحی آشپزخانه ترک در رنگ‌های خاکستری و آبی پاستلی: اگر به طرح‌های مدرن پرطرف‌دار در مجلات معماری داخلی ترکیه دقت کنید، خواهید دید که در طراحی اکثر آشپزخانه‌های ترکیه از رنگ‌های سبز پاستیلی، آبی پاستیلی و خاکستری بیشترین استفاده می‌شود. بد نیست بدانید که این رنگ‌ها به دلیل ترکیب خنثی و شاداب از مد نمی‌افتند. یکی دیگر از مزایای استفاده از چنین رنگ‌هایی این است که خانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر می‌کند.

 

  1. ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک: طراحی آشپزخانه ترک یکی از معدود سبک‌های آشپزخانه است که هم مدل‌های قدیمی و هم مدرن را پوشش می‌دهد. استفاده از سبک طراحی آشپزخانه ترکی به شما کمک می‌کند تا محیطی کوچک در مکانی آرام برای گذراندن وقت با خانواده خود ایجاد کنید. بسیار مهم است که از چه دکورهایی برای طراحی آشپزخانه خود استفاده می‌کنید. برای انعکاس سبک آشپزخانه می‌توان از لوازمی مانند شکلات خوری، گلدان سیلور یا برنجی و … استفاده کرد. اما برای مدرن کردن آشپزخانه می‌توانید از انواع تزئینات کریستالی یا شیشه‌ای استفاده کنید.

 

  1. استفاده از نور طبیعی: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی آشپزخانه ترکی استفاده از نور طبیعی است. نورپردازی باعث می‌شود فضای داخلی آشپزخانه بزرگ و باز به نظر برسد، بنابراین طراحی آشپزخانه ترک از نور طبیعی حداکثر استفاده را می‌کند. هر چه نور طبیعی بیشتر استفاده شود، فضای داخل آشپزخانه بزرگ‌تر و بازتر می‌شود. به همین دلیل استفاده از رنگ سفید در طراحی آشپزخانه‌های ترکی بسیار حائز اهمیت است. زیرا رنگ‌های روشن نور را به‌خوبی منعکس می‌کنند و فضای داخلی آشپزخانه را روشن می‌کنند.

 

  1. پنجره بزرگ و دکور آشپزخانه ترک: اگر دیوار بیرونی آشپزخانه رو به فضای سبز یا پارک، دریا و جنگل است، بهتر است از پنجره‌های بزرگ استفاده کنید. تا فضایی دلپذیر در فضای باز به آشپزخانه شما بیاورید.

10 ایده طراحی آشپزخانه ترک-decoramsin.com

 

  1. کابینت‌های مات: امروزه کابینت‌های مات یکی از ترندهای طراحی داخلی آشپزخانه به حساب می‌آیند. از این نوع کابینت‌ها در طراحی آشپزخانه ترک زیاد استفاده می‌شود. این کابینت‌ها با سادگی و جذابیت خود شما را ناامید نخواهند کرد. علاوه بر این، در کابینت‌های مات خراش کمتری نسبت به کابینت‌های براق وجود دارد. از طرفی نیازی به نظافت منظم ندارند و با یک نظافت هفتگی در تمام روزهای هفته تمیز می‌مانند.

 

۱۰. استفاده از جزیره در طراحی آشپزخانه ترک: اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌مند به استفاده از جزیره در آشپزخانه هستید، خوب است بدانید که سبک طراحی آشپزخانه ترک مناسب‌ترین سبک برای ارتباط با جزیره است. اگر آشپزخانه شما فضای خالی زیادی دارد، می‌توانید به راحتی از جزیره استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از جزیره میز ناهارخوری طراحی کنید. جهت انجام این کار می‌توانید برای پوشاندن روی جزیره از متریال‌هایی مانند: ام دی اف، مرمر، گرانیت و … استفاده کنید.

برای انجام این کار، می‌توانید چندین صندلی را با توجه به قد اعضای خانواده و فضای اطراف جزیره قرار دهید. حتی می‌توانید از فضای داخلی جزیره به عنوان کمد یا کابینت در طراحی میز استفاده کنید.

کلام آخر

 

در این مقاله به بررسی انواع طرح‌های آشپزخانه ترک پرداختیم. شما می‌توانید از این دکوراسیون‌های مدرن و منحصر به فرد ایده بگیرید تا طراحی‌های داخلی شیک و کاربردی برای آشپزخانه منزلتان ایجاد نمایید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *