خدمات شرکت رامسین

ساخت آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی

فهرست مطالب

همه چیز در مورد آلاچیق چوبی

در این نوشته از شرکت دکوراسیون رامسین مطالبی در مورد انواع آلاچیق چوبی و ساخت آلاچیق به همراه مدل های مختلف آن گردآوری کرده ایم.

وقتی اسم الاچیق میاد همیشه یک حس و حال بودن در  طبیعتی زیبا در زیر نور خورشید و خالی از هر استرس و روزمرگی به ما دست میدهد.

و انواع الاچیق با طرح و شکل های مختلف وجود دارد که میتوانیم در ابعاد و اندازه های مختلف با توجه به محیطی که بخوایم از استفاده کنیم را با کمک یک طراح دکوراسیون داخلی سفارش ساخت دهیم .

  • کاربرد بتن در طراحی و معماری

آلاچیق چوبی و ساخت الاچیق

انواع الاچیق

الاچیق از سازه های چوبی یا فلزی است که به آن  کلاه فرنگی هم گفته میشود که به عنوان سرپناهی برای نشستن در فضای باز از آن استفاده میشود و آن را در گوشه باغ ها و پارک ها و یا باغچه ها قرار میدهند .

در زبان فارسی به آن تارم گفته میشود که  در متون قدیمی  طارم نوشته می شده است . الاچیق یک کلمه ترکمنی است  که امروزه بیشتر کاربرد دارد .

  • عکس دکوراسیون خانه های لوکس به سبک آسیایی

در سده نوزدهم در غرب ، الاچیق بیشتر در باغ های افراد ثروتمند ساخته میشده که اطراف آن را گل کاری میکردند و چلوه بسیار زیبایی اطراف الاچیق ایجاد میشده است .

برای ساخت الاچیق ها از متریال های مختلفی استفاده میشود . از چوب و فلز یا ترکیبی از متریال های مختلف ،که هرکدام با توجه به محیطی که قرار است قرار بگیرند نوع متریال متفاوتی برای ساختن آنها  استفاده میشود.

کابرد ابزارها در دکوراسیون داخلی

آلاچیق چوبی

آلاچیق مدرن

الاچیق های فلزی به دلیل مقاومت بالای که دارند و بازیافت پذیر بودنشان  بیشتر برای نصب در پارک ها شهری کاربرد دارند.در ساخت این آلاچیق ها از ورقه های فلزی یا سفالی استفاده می شود .

  • گالری تصاوبر ویلای سیسنگان

الاچیق های چوبی همان طور که که از اسم آن  مشخص است از چوب ساخته شده است و بیشتر ازآنها در سواحل و جنگل ها استفاده میشود که بدلیل هم خوانی داشتن با محیط بتواند حس بهتری به ساکنین آن انتقال کند و به دلیل رطوبت محیط هایی که در آن قرار میگیرد در ساخت این الاچیق ها  از چوب های جنگلی استفاده میشود تا مقاوم تر باشند .

بیشتر بخوانید : طراحی نما ساختمان

الاچیق های ترکیبی میتواند از ترکیب چوب ،فلز، شیشه و سفال و المینیوم و… باشد و بدلیل مقاومت و زیبایی هایی که دارد بیشتر مورد کاربرد در ویلاها و باغ ها هستند و تنوع بیشتری در ساخت آن ها  وجود دارد.

ساخت انواع آلاچیق

انواع چوب های مورد استفاده در آلاچیق

انواع چوب‌های مورد استفاده در ساخت آلاچیق، تنوعی از انتخابات را در اختیار ما قرار می‌دهد. چوب‌هایی مانند سرو، بلوط، دارویی، کاج و نارنجی از محبوب‌ترین انواع هستند.

  • سرو، با رنگ طبیعی خود و الیاف متمایز، ظاهری زیبا و طراوتی بی‌نظیر به آلاچیق می‌بخشد.
  • چوب بلوط، با رنگ تیره و الگوهای طبیعی، به آلاچیق احساس استحکام و قدرت می‌بخشد.
  • چوب دارویی، با ترکیب رنگ‌های طبیعی و عمق بالا، به آلاچیق طابعی طبیعی و زیبا می‌بخشد.
  • چوب کاج، با رنگ روشن و نرمی در لمس، به آلاچیق احساس راحتی و آرامش را منتقل می‌کند.
  • چوب نارنجی، با رنگ زرد و پوسته‌ی منحصربه‌فرد، به آلاچیق ظاهری دل‌نشین و گرم می‌بخشد.
زیباترین محوطه سازی ویلا| محوطه سازی ویلا، باغ و روف گاردن

هر نوع چوب، با خصوصیات منحصربه‌فرد خود، آلاچیق را به یک قطعه‌ی بی‌نظیر و جذاب در فضای باز تبدیل می‌کند.

محاسبه قیمت آلاچیق چوبی

محاسبه قیمت آلاچیق چوبی، به دلیل متغیرهای مختلف، نیازمند ارزیابی دقیق است. عواملی نظیر ابعاد آلاچیق، نوع چوب مورد استفاده، طرح و زیبایی، پوشش نوری و نیز نحوه اجرای آن، تعیین قیمت را متأثر می‌کنند. چوب‌های با کیفیت و مرغوبیت مانند سرو، بلوط، دارویی یا کاج هزینه بیشتری نسبت به چوب‌های ارزانتر مانند نارنجی یا فندقی دارند.

علاوه بر این، سایر جزئیات مانند متراژ و تعداد نرده‌ها، نوع نرده (خشتی، چوبی یا آهنی)، استفاده از اتصالات محکم و مقاوم در آلاچیق نیز در محاسبه قیمت تأثیرگذار هستند.

برای اطلاع از دقیق‌ترین قیمت، بهتر است با تعدادی از کارگاه‌ها و مجریان محلی تماس گرفته و پیشنهادات و برآوردهای قیمتی‌شان را مقایسه کنید. به یاد داشته باشید که کیفیت اجرا و استفاده از مواد با کیفیت در طولانی‌مدت سودآور خواهد بود و از تصمیم درستی در خرید آلاچیق چوبی بهره‌مند خواهید شد.

۲ Responses

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *