خدمات شرکت رامسین

دکور سالن آمفی تئاتر

دکور سالن آمفی تئاتر

فهرست مطالب

سالن آمفی تئاتر از شلوغ ترین سالن های هنرمندان می باشد؛ لذا در این مکان نمایش های سرگرم کننده و جذاب بسیاری برای تمام گروه های سنی اجرا می شود.  برای این که یک سالن آمفی تئاتر، از تماشاگران بسیاری برخوردار باشد؛ تنها یک نمایش جذاب کافی نیست، بلکه مدیران این مجموعه بایستی به مشخصات دیگری نیز توجه کنند.

یکی از این مشخصات، دکوراسیون زیبا می باشد. اگر دکوراسیون سالن آمفی تئاتر شما با نمایشی که برگذار می شود، همخوانی داشته باشد؛ تماشاگران از دیدن آن لذت بیشتری می برند، چرا که کاملا در حس و حال آن تئاتر فرو می روند.

در این مقاله، به صورت مفصل در رابطه با دکوراسیون سالن های آمفی تئاتر توضیح داده شده است؛ در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

 

دکور سالن آمفی تئاتر باید چگونه باشد؟

سالن های آمفی تئاتر، جزء زیبا ترین سالن های موجود در جهان می باشد؛ لذا به دلیل متراژ بالا، امکان برگزاری نمایش های  گروهی یا تک نفره در آن آسان و راحت می باشد.

بزرگ بودن این سالن، برای تماشاگران و بازیگران مخصوصا در این روز های کرونا مزایای بسیاری به دنبال دارد؛ چرا که باعث شده افراد بتوانند با رعایت کردن فاصله اجتماعی و همین طور پروتکل های بهداشتی به دیدن جذاب ترین اثرات هنری بپردازند و اوقات خوشی را در کنار عزیزان شان داشته باشند.

سالن های آمفی تئاتر در تعداد محدود بنا می شوند؛ لذا قشر کمی از جامعه از تماشای تئاتر لذت می برند. با این که تعداد سالن های آمفی تئاتر کم است؛ اما تعداد انگشت شماری، در بین مردم شناخته شده اند.

انواع سبک های طراحی داخلی

سالن های آمفی تئاتر هایی که روز به روز بر تعداد تماشاگران شان افزوده می شود؛ علاوه بر نمایش جذاب از دکوراسیون فوق العاده ای برخوردار می باشند.

از آنجایی که دکوراسیون، در جو و فنگ شویی محیط نقش به سزایی ایفا می کند؛ شما نباید با عجله و بدون فکر اقدام به طراحی دکوراسیون کنید. اگر دکوراسیون، با جو حاکم بر سالن همخوانی نداشته باشد؛ مسلما تماشاگران نمی توانند به خوبی حس و حال نمایش را درک کنند.

دکور سالن آمفی تئاتر بایستی بیشتر ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن باشد، چرا که فریبنده نیست و چشم را اذیت نمی کند. به همین خاطر افراد می توانند با تمرکزی بالا به تماشای آن تئاتر یا اثر هنری که بیشتر موسیقی است، بپردازند.

دکور سالن آمفی تئاتر باید چگونه باشد؟

آیا داشتن دکور برای سالن های آمفی تئاتر الزامی است؟

دکوراسیون همانند لباس، برای محیط ها عمل می کنند. شما فکر کنید، اگر ما انسان ها عریان بودیم؛ چقدر زشت و وقیح بود. حال بیندیشید، اگر در سالنی که اغلب تئاتر هایی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و موسیقی اجرا می شود؛ هیچ دکوری نباشد، آن سالن چگونه است؟

بدون شک، هیچ بازیگر یا تماشاگری این سالن را انتخاب نمی کند؛ چرا که از تمام اصول فنگ شویی سرپیچی کرده است. به همین خاطر، کار ها به شکلی ناخوشایند انجام می گیرد. در نتیجه تماشاگر، هیچ فهم و درکی از رویداد هایی که اتفاق می افتد؛ نمی فهمد.

به همین دلیل امروزه، مدیران مجموعه های فرهنگی-هنری قبل از افتتاح سالن آمفی تئاتر، طراحی و اجرای دکوراسیون آن را به برترین دیزاینر ها واگذار می کنند؛ تا برنامه هایی که در این مجموعه برگذار می شوند، از نظم به خصوصی بهره مند باشند.

۶ نکته برای ساخت خانه رویایی شما

اجرای دکوراسیونی جذاب در سالن آمفی تئاتر علاوه بر نظم، زیبایی منحصربه فردی به محیط سالن اعطا می کند؛ لذا تمام نور پردازی، صحنه، جایگاه تماشاگران به شکل زیبایی طراحی شده است.

 

 

آیا داشتن دکور برای سالن های آمفی تئاتر الزامی است؟

مزایای اجرای دکوراسیون در سالن آمفی تئاتر

  • برترین مزیت اجرای دکوراسیون در سالن آمفی تئاتر، افزایش زیبایی و جذابیت سالن می باشد. سالن های آمفی تئاتری که دکور های آن زیبا و شگفت انگیز است؛ روز به روز درآمد بیشتری را برای مدیران شان به دنبال می آورند.
  • باعث ایجاد نظمی فوق العاده در سراسر محیط سالن می شود. در تمام جهان، نظم حرف اول را می زند. اگر بین تجهیزاتی هم چون لامپ، صندلی و حتی صحنه نظم موج بزند؛ باعث شده بازیگران بتوانند تئاتری فوق العاده به نمایش بگذارند. به همین خاطر تماشاگران با چهره ای خندان سالن را ترک می کنند.
  • فراهم آوردن محیطی سرشار از انرژی مثبت دیگر مزیت این نوع از خدمات می باشد. مسلما، در چنین محیط هایی صمیمیت و آرامش موج می زند. به همین خاطر افراد می توانند، برای کسب آرامش به این مکان ها بروند.

معیار های انتخاب یک دکوراسیون زیبا برای سالن آمفی تئاتر

شما در سالن های آمفی تئاتر نمی توانید از هر دکوراسیون یا دیزاینی بهره بگیرید. با این که زیبایی و جذابیت در طراحی دکوراسیون مهم است و این اصل در تمام طراحی های دکوراسیون رعایت شده، اما نباید زیبایی و نور پردازی محیط به گونه ای باشد، که حواس تماشاگران از تئاتر پرت شود.

به همین خاطر در طراحی دکوراسیون سالن های آمفی تئاتر از رنگ های جیغ استفاده نمی شود؛ چرا که هم چشم را اذیت می کنند و هم این که باعث خطای دید می شود. دیزاینر ها برای طراحی سالن آمفی تئاتر از ترکیب رنگ های گرم و سرد بهره می گیرند.

تاثیر طرح های راه راه در دکوراسیون داخلی!

بیشترین طراحی دکوراسیون سالن های آمفی تئاتر مربوط به نورپردازی آن است. نورپردازی سالن بایستی به گونه ای باشد که نور، کاملا محیط  را احاطه کند؛ نه این که در قسمتی روشن و در قسمتی دیگر تاریک و تیره باشد.

البته برای تمامی نمایش ها لامپ ها روشن نیستند. در چنین زمان هایی نیز بایستی نور کاملا بر روی صحنه یکنواخت و درخشان باشد؛ تا تماشاگران تمامی حرکات بازیگران را تشخیص دهند. بدین ترتیب، می توانند فهم درستی از نمایش کسب کنند.

معیار های انتخاب یک دکوراسیون زیبا برای سالن آمفی تئاتر

کلام آخر

به طراحی دکوراسیون سالن آمفی تئاتر تان اهمیت بدهید، لذا سرشار از سود است. طراحی و اجرای دکوراسیون سالن آمفی تئاتر خود را به بهترین مجموعه ها واگذار کنید؛ تا دکوراسیونی چشم نوازی با هزینه ای مناسب تحویل بگیرید.

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *