خدمات شرکت رامسین

دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی

دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی

فهرست مطالب

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی

یکم با مراکش آشنا بشیم و ببینیم چرا زندگی و حتی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی این قدر در میان کشورهای مختلف با فرهنگ های متفاوت محبوب شده است . به خصوص برای مردم کشور ما که از نظر معماری و زیباشناسی به فرهنگ آنها  نزدیک است .

مراکش در شمال غربی افریقا قرار دارد و ساحل طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل الطارق و دریای مدیترانه میرسد می میتوان حدس زد آب و هوای انجا گرم و مرطوب است .

مراکش در زمان هارون الرشید از سلطه بغداد خارج شد و تحت سلطه ترکان عثمانی نیز در نیامد به همین دلیل توانست بر فرهنگ منطقه ای خویش تاکید ورزد اما بعد ها تحت استعمار فرانسه و اسپانیا در امد که تلاش برای حفظ استقلال خود آغاز کرد.

ویژگی های سبک مراکشی

سبک مراکشی نمای بسیار جذابی دارد و در طراحی آن رنگ های گرم و زنده دیده میشود  و فضای دلچسب و گرمی را ایجاد میکند .

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی میتوانیم ترکیبی از طراحی  به سبک های عربی و افریقایی و همینطور مدیترانه ای را ببینیم و به همین دلیل در طراحی به سبک مراکشی تنوع طرح و رنگ بسیار است و شما میتوانید ی با انتخاب دکوراسیون به سبک مراکشی ، منزلی متفاوت همراه  با فرهنگ های مختلف داشته باشد  .

از جذابیتهای  این طرح  ،طرح های هندسی و نماهای آن است که در واقع نشان دهنده فرهنگ مراکش می باشد . ساختمان های مراکشی اغلب سقف بلند دارند که برای رنگ آن ها از رنگ های تیره استفاده  میشود و در فضای وردی ها و راه روها و اتاق ها طاق های قوس دار و هلالی دیده میشود در اندازه های مختلف که این قوس ها در معماری های شرقی زیاد مشاهده میشود و برگرفته از فرهنگ همان منطقه است.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

در دکوراسیون مراکشی بر ای دیوارها از رنگ های خنثی و روشن مثل بژ و حتی صورتی کمرنگ یا آبی روشن استفاده میشود و رنگ های تیره را شما میتوانید در دیگر المان های خانه و وسایل چیدمان مشاهده کنید مانند مبلمان هایی با رنگ های درخشنده و گرم مثل قرمز ، نارنجی ، آبی تیره و دیگر رنگ های گرم ویا در رنگ کوسن ها و فرش مشاهده کنید .

مشاوره دکوراسیون داخلی حضوری یا آنلاین؛

زندگی به سبک مراکشی

مبلمانی که در سبک مراکشی استفاده میشود مبلمانی با چوب های خاص و  منبت کاری شده است که روکش های آن ها مخمل و با نقش نگارهای خاصی  است که مخصوص خودفرهنگ مراکش می باشد.

 در طراحی به سبک مراکشی همانند مدیترانه ای میتوانید نماهای زیبا با کاشی های رنگی را ببینید که برای تزئین  دیوارهای آشپزخانه و کف و قسمت های مختلف خانه مشاهده کنید و لذت ببرید . در دکوراتیو به سبک مراکشی میتوانیم از  صنایع دستی مخصوص مراکش مانند فانوس های زیبایی که دارند یا درهایی نقش و نگار شده و همچنین کوسن هایی با روکش های رنگ رنگی و جذاب که نماد فرهنگ مراکش است ،  استفاده کنید.

در واقع به طور کلی میتوان گفت معماری مراکشی از زیرشاخه های معماری اسلامی است که حتی کشور ما هم بعد از اسلام تحت تاثیر این  سبک از معماری بوده است و همین نزدیکی سبک معماری باعث شده این سبک از طراحی ،  مورد علاقه عموم مردم کشور ما باشد .

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی حیاط مرکزی جایگاه خاصی داشته است که در معماری امروزی به سبک مراکشی میتوانیم با استفاده از المان هایی نمایی را از حیاط به سبک مراکشی با گل های معطر و گلدان های سفالی و رنگی با ارتفاع کم و فانوس های مراکشی ایجاد برای فضای خانه ایجاد کنیم .

در ادامه تصاویری از دکوراسیون به سبک مراکشی را مشاهده میکنید:






Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *