خدمات شرکت رامسین

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیسم

سبک دکوراسیون مینیمالیست1

فهرست مطالب

همه تقریبا این کلمه مینیمالیسم رو شنیدیم و در تمام سبک ها نقاشی ، ادبیات ، طراحی و معماری  وجود دارد . تا الان که به یک سبک زندگی  در آمده.

اما این سبک مینیمالیسم از کجا اومده ؟  و چرا روز به روز داره محبوب تر میشه ؟  در اینجا میخوایم  بیشتر با دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیسم آشنا بشیم . با ما همراه باشین.

مینیمالیسم از کجا آمده است ؟

سبک مینیمالیسم برمیگردد به دوران پس از انقلاب اکتبر روسیه که توسط هنرمندان ساختار گرا آن دوران نظیر کازیمیر ماله ویچ ایجاد شده است .

سبک دکوراسیون مینیمالیست

سبک دکوراسیون مینیمالیست1

 که تابلوی نقاشی این هنرمند به نام سفید بر سفید از نمونه های مشهور در جنبش سوپره ماتیسم روسی است  که در حال حاضر در موزه هنر مدرن نیویورک نگه داری میشود .

در واقع هنرمندان آن  دوره روسیه مثل همین ماله ویچ از پیشگامان هنر آبستره بودند .

این هنر آبستره به هنری گفته میشود که هیچ صورت یا شکل طبیعی در جهان قابل شناسایی نیست و فقط رنگ و فرم های تمثیلی و غیر طبیعی است.

اما امروزه بیشتر مینیمالیسم را از امریکا میدانند  چون در سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ بسیاری از هنرمندان امریکایی با الهام از تجربیات هنرمندان روسی ،اثار جدیدی را خلق کردند و سبک مینیمالیسم به سرعت در ایلات متحده امریکا به یک جنبش هنری تبدیل شد که با خلق اثار سه بعدی به جای دو بعدی همراه بود .

مانند ریچارد سرا با خلق اثار حجمی که مرحله ای سنتی از ساده گرایی در امریکا بود.

قطعات حجمی ریچارد سرا حالتی پویا و ناپایدار داشتند.

این سبک مینیمالیسم بعد از عبور از هنرهای تجسمی ،ادبیات  و موسیقی به معماری وارد شد . ودنیای جدیدی رو در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کرد .

با این عنوان طراحی ساده و پرهیز از هرگونه تزئینات ، سادگی در فرم ،پوشش و پرداخت دیوارها بدون هیچ گونه پیچیدگی خاصی ، فضاهای تمیز و دلباز به همراه نور فراوان و تمام جزئیات ساده بدون وجود دکوراسیون خاص  شروع به کار کرد .

طراحی آشپزخانه ال شکل کوچک  

دکوراسیون مینیمال ایرانی

دکوراسیون مینیمال ایرانی یک رویکرد طراحی داخلی است که به صورت ساده، کم‌جزئیات و با استفاده از عناصر اصلی فضا، زیبایی و آرامش را به فضا می‌بخشد. در این نوع دکوراسیون، تمرکز بر روی خطوط ساده، فضاهای باز و استفادهز رنگ‌های طبیعی قرار دارد.

درکوراسیون مینیمال ایرانی، از عناصر محلی و فرهنگی ایران نیز استفاده می‌شود. الگوها و طرح‌های معروف ایرانی مانندیناکاری، نقاشیای دیواری و طرح‌های هنری را می‌توان در این نوع دکوراسیون مشاهده کرد. همچنین، استفاده از مصنوعات چوبی و پارچه‌های بافته شده بهورت سنتی نیز جزئیز این سبک است.

در دکوراسیون مینیمال ایرانی، فضاهای باز بدون اشغال زیاد مورد توجه قرار می‌گیرند. اثاثیه‌های ساده وم‌جزئیات به همراه استفاده از رنگ‌های طبیعی مانند سفید، خاکستری و بژ، به فضا آرامش و شکوه می‌بخشند.

دکوراسیون مینیمال ایرانی یک ترکیب منحصر به فرد از سادگی و زیبایی است که به فضا ظاهری مدرن و همچنین ارتباطی با فرهنگ و هنر ایرانی دارد. این سبک دکوراسیون، برای افرادی که به دنبال یک فضای آرام و مینیمال هستند، بسیار جذاب و مناسب است.

دکوراسیون به سبک مینیمالیست

طراحانی که دکوراسیون به سبک مینیمالیستی کار میکنند به فضاهای باز و پاکیزه علاقه  دارند در واقع پیرو ساده گرایی و حداقل گرایی هستند.

یعنی مخالف با تجملات و اصراف هستند و برایشان مهم ترین مسئله چیدمان عناصر اصلی و ضروری است تا بتوان حداکثر استفاده را از فضا کرد.

 زیبایی در عین سادگی

یکی از المان های این طراحی سادگی آن است . میتوان گفت طراحان سعی بر آن دارند که از تمام فضا بهترین استفاده کنند و به هیچ وجه آن را هدر ندهند.

چطور می توانیم فضای خانه را شاد کنیم؟

تمام آن وسایلی که در دکوراسیون  مینیمالیست استفاده میشود بر اساس نیاز ساکنین منزل انتخاب و استفاده شده است .

میتوان گفت هرچیزی که درطراحی به   سبک مینیمالیست ، از درب و پنجره ،دیوارها و …..،  همه با یک دلیل کارآمد و به صورت ساده طراحی و استفاده میشود .

نور طبیعی

یکی از مواردی که در خانه هایی با طراحی مینیمالیست بسیار کمک میکند استفاده از نور طبیعی خورشید است.

به همین دلیل در خانه هایی با طراحی مینیمالیستی از پنجره های بزرگ و پنل های خورشیدی بزرگ زیاد استفاده میشود .

در واقع میتوان گفت این ایده با محافظت از محیط زیست همراه است.

چون هم از نور طبیعی خورشید جهت روشنایی استفاده میشود و هم میتوان از آن برای تولید برق و گرمایش منزل استفاده کرد .

فضای خالی و آرامش بخش

یکی از مواردی که وقتی در خانه هایی که با سبک مینیمالیست طراحی شده وارد میشویم این است که در چیدمان آن شما وسایل تزئیناتی مجللی را نخواهید دید.

بیشتر فضای خانه خالی است که در واقع القا کننده حس رهایی و آرامش بخش را در ما ایجاد میکند .

رنگ در سبک مینیمال

رنگ در سبک مینیمال یکی از عوامل مهم است که برای ایجاد تأثیر و جذابیت در طراحی های مینیمال استفاده می شود. در این سبک، استفاده از رنگ به صورت محدود و با دقت انجام می شود تا حس سادگی و آرامش را به نمایش بگذارد. رنگ های ساده ونثی مانند سفید، مشکی، خاکستری و بژ اغلب در طراحی های مینیمال استفاده می شوند.

در طراحی داخلی مینیمال، استفاده از رنگ به عنوان جزء اصلی تزیینات کاهش می یابد. به جای آن، تمرکز بر روی استفاده ازنس ها بافت هارار می گیرد. اما در صورت استفاده از رنگ، انتخاب رنگ های ساده و یکدست با ترکیبات کمتر میواند به طراحی زیبا و هماهنگ کمکند.

چه نوعی طرحی در حیاط پیاده کنیم!

در طراحی لوگوها و برندهای مینیمال، استفاده از رنگ به صورت استراتژیک و با هدفیجاد تمایز و شناسایی برند استفاده می شود. رنگای زنده جذاب می توانند نقش بسیار مهمی در تأثیر گذاری بر روحیه و حس مخاطبان داشته باشند.

به طور کلی، در سبک مینیمال، رنگ به عنوان یک عنصر تزئینی مهم در نظر گرفته می شود. استفاده هوشمندانه از رنگ می تواند به طراحی های مینیمال زنده، زیبا منحصر به فردیبخشد و در عین حال حس سادگی و آرامش را حفظ کند. رنگ های انتخابی در طراحی به سبک مینیمال رنگ های روشن مثل سفید و خاکستری یا رنگ های نزدیک به سفید است تا فضا را دلباز تر نشان دهد و آن حس ازادی و تمیزی را این رنگ ها بیشتر میتوانند ایجاد کنند.

مبل انتخابی مینیمالیست

بهتر بدانید موضوع جالبی که در انتخاب مبلمان در طراحی به سبک دکوراسیون داخلی وجود دارد این است که تا زمانی احتیاج به مبلمان نباشد از آن استفاده میشود و بیشتر مبلمان هایی  انتخاب میشوند که کارایی داشته باشند و ساده باشند .

از پرکاربرد ترین نوع مبلمان انتخابی در طراح به سبک مینیمالیستی مبلمان مکعبی و چهارگوشه است با رنگ های روشن و یا رنگ های خنثی که  در اصطلاح به دکور فضا بنشیند .

امروزه به دلیل طرفداران زیادی که این سبک پیدا کرده است . مبلمان و وسایل تزئینی زیادی به صورت مینیمالیست طراحی و ساخته شده و در دسترس قرار  گرفته است .

در ادامه چند تا عکس از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیسم براتون میذاریم . شما چقدر این سبک رو میپسندید ؟

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیسم 4

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیسم 3

 

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیسم 1

شرکت دکوراسیون رامسین ارائه‌دهنده انواع خدمات اجرایی و ساختمانی برای ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی واداری و تجاری، بازسازی و طراحی ویلا می‌باشد.

One Response

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *