خدمات شرکت رامسین

دکوراسیون داخلی اتاق خواب ژاپنی

WhatsApp Image 2020-04-27 at 12.50.22 PM

فهرست مطالب

دکوراسیون رامسین: دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک ژاپنی به شدت می تواند یک محیط دنج و آرام بخش را بعد از یک روز پراسترس فراهم کند. در این مطلب قصد داریم به سبک چنین سبکی بپردازیم که چه عواملی باعث می شود که در این سبک چنین احساسی بیش از سبک های دیگر ایجاد شود. با ما باشید تا هم به نقد و تحلیل چنین سبکی بپردازیم و هم اینکه با پیاده کردن چنین سبکی بیشتر آشنا شویم.

نخستین عنصری که در هر اتاق خواب ژاپنی لازم است ﯾک تخت خواب کوتاه و مسطح است. معمولا بهتر است بدنه چنین تخت خواب هایی منحنی و شیب دار باشد. و می بایست تخت در وسط اتاق ﯾا رو به پنجره حتما قرار می گیرد. پنجره ھای اتاق نیز نیز باید بلند، پھن و اصولا باز ھستند تا نور طبیعی وارد اتاق شود.

یکی از نکات مهمی که باید در خواب به سبک ژاپنی بهره برد کمینه سازی است. سعی کنید به هیچ وجه ازتزﯾینات ﯾا دکور اضافی در این سبک استفاده نکنید. همچنین خط ھا روشن و واضح و رنگ ھا اصولا باید حتما تیره باشد.  و معمولا تخت خواب اصولا از جنس چوب به رنگ قھوه ای تیره ﯾا سیاه و ملافه ھا کاملا سفید است .بالشت ھای تیره مانند قرمز ، مسی ، سبز ﯾا بنفش بر روی آن استفاده شود.

معمولا وسائل ژاپنی چندکاره ھستند. به همین خاطر تحت خواب ها دارای کشوهایی هستند که می توان از آنها برای چند کار مختلف استفاده کرد. از آنجایی که وسائل زﯾادی در سبک ژاپنی نیست پس اجزای آن خیلی مهم است. اﯾن اجزا می تواند شامل تخت ، میز اراﯾش ، کمد و حتی چراغ خواب و .. باشد. در این اتاقها گاھی ﯾک میز یا صندلی کوچک ھم دﯾده می شود. اگر به جای بیشتری برای نگه داری اشیا نیاز باشد از ﯾک صندوق استفاده می شود.

طرح های محبوب دکوراسیون اتاق دخترونه کوچک؛

سنخیت داشتن یا هماهنگ بودن در اتاق ھای ژاپنی خیلی اهمیت دارد.  به ھمین خاطر تمام وسائل چوبی باید از ﯾک نوع درخت مثلا ماھون ﯾا گیلاس انتخاب شوند. این هماهنگی با طبیعت نیز باید لحاظ شود.  

به طور معمول ﯾک گیاه گلدانی در اتاق خواب وجود دارد که در گوشه اتاق قرار دارد . گاھی نیز به جای گل از تابلویی با منظره درﯾا ﯾا طبیعت اگر استفاده شود بد نیست. و البته رنگ دﯾوارھا لیموﯾی ﯾا کرمی باشند بهتر است.

برای ژاپنی کردن دکوراسیون اتاق راه دیگر نیز وجود دارد. آن هم این است که تمام وسائل مربوط به فرھنگ ھای دیگر اقوام را  اتاق خارج کنید. اسباب اضافه را دور بریزید و از چراغ ھای ژاپنی، عروسک گیشا ﯾا جدا کننده ھای اتاق به سبک ژاپنی بهره بگیرید. این طور مدرن تر هم به نظر می آید.

اتاق خواب دلپذﯾر در دکوراسیون داخلی اتاق

همان طور که می دانید اتاق خواب ﯾکی از بخش های با اهمیت در خانه است. مهم ترین و اصلی ترﯾن حرﯾم خصوصی در ھر خانه اتاق خواب است.

چرا که در اتاق  خواب می توان احساس آسایش و آرامش کرد. و این احساس خوب است که شما را در زندگی با انگیزه می کند.  به همین خاطر به تھیه ی وساﯾل راحت، امکان داشتن یک زندگی دلپذﯾر فراھم آورﯾد.

بالشتک ھای رنگارنگ و فرشی زﯾبا و کارآمد انتخاب کنید تا به شما حس شعف و سرزندگی را منتقل کنند.

تشک و تخت خواب حتما باﯾد استاندارد باشند. به همین دلیل این چند نکته در انتخاب تشک و تخت خواب باید مورد توجه قرار بگیرد.

استانداردها و ضوابط در طراحی ویلا

قبل از همه چیز ابتدا مدل ھای مختلف تشک خوش خواب را با یدیگر مقاﯾسه کنید.

توصیه می کنیم وقتی می خواھید تخت خوابی خریداری کنید از فروشنده بخواهید شما را راحت بگذارد و ھمان طور که شب ھا می خوابید، روی آن دراز بکشید.

انتخاب تخت مناسب خیلی مهم است پس وقت در خرید آن عجله نکنید. اندازه ی تخت خواب نیز مھم است. البته این نکته را فراموش نکنیم که انتخاب تخت و کمد بستگی به مساحت و متراژ اتاق شما ھم دارد

تنها به دوام تخت خواب فکر نکنید، ساختار مناسب تخت، موقعیت جای گیری آن در اتاق و وزن خودتان را نیز در نظر بگیرﯾد.

با این تمهیداتی که به شما معرفی می کنیم فضای اتاق خواب را می توان بزرگتر نشان داد

.

۱. در فضای  اتاق  از کمدھای  آﯾنه  دار استفاده  کنید

۲. برای  انعکاس  فضای بیرون، آﯾنه  را درست  مقابل  پنجره  قرار دھید.

۳. آﯾنه  جلوه  نور را مضاعف  می  کند، روشناﯾی  بیشتر جلوه  خوبی  به اتاق می دهد.

۳. آﯾنه  می  تواند ﯾک  فضای  تارﯾک  را به  فضاﯾی  دلباز و روشن  مبدل  کند.

۴.توجه نید که آﯾنه  به  فضای  اتاق ھوﯾتی می  بخشد. پس  چرا از آن  بھره  نبرﯾد؟

۵. توصیه می کنیم  از رنگ ھای  روشن  برای  فضای  اتاق  خواب  کمک بگیرید، چرا که اﯾن  رنگ ھا فضای  اتاق  را بزرگتر نشان  خواهن داد

۶. کاغذ دﯾواری  با طرح  و نقش  ظرﯾف برای اتاق استفاده کنید.

۷. کف پوش اتاق  را با موکت طرح ساده بپوشانید.

در پایان یادآور می شوم حتما  وساﯾل  خود را به تناسب هم  بچینید تا اتاق شلوغ  نشود. از رنگ های نارنجی  و قرمز تند پرهیز  کنید.

ارگونومی در طراحی دکوراسیون داخلی

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *