خدمات شرکت رامسین

دکوراسیون اتاق خواب و باید ها و نباید ها

دکوراسیون اتاق خواب ساده

فهرست مطالب

از اونجا که اتاق یک مکان شخصی برای هرفرد محسوب میشود  که تایم خواب و استراحتش را میخواهد در آن بگذراند پس این که رنگ دیوارها و چیدمان وسایل بر اساس سلیقه شما باشد خیلی مهم است .

و یک طراح دکوراسیون داخلی  در این زمینه خیلی میتواند کمک کند که  اتاق نزدیک به سلیقه ما باشد و فضایی را برای ما ایجاد کند که چیدمان اتاق تمیز و مرتب باشد تا بتوانیم خواب راحتی را در اتاق خواب خود داشته باشیم .

دکوراسیون اتاق خواب

در چیدمان اتاق خواب باید سعی کنیم یک نقطه مرکزی در اتاق خواب را پیدا کنیم که زمانی که وارد اتاق خواب میشوید چشمان شما جذب آن بشود و تمام وسایل باید به صورت ایده ال در این فاصله چیده شود که  نه تنها خودتون بلکه هرکس وارد اتاق خواب شما میشود متوجه این جذابیت نقطه مرکزی بشود .

در اینجا به چند نکته که میتواند به  ساختن این نقطه مرکزی برای اتاق خواب به  ما کمک کند اشاره میکنیم .

چند نکته برای داشتن اتاق خواب ایده ال

انتخاب رنگ

یکی از نقطه های خوب مرکزی که میتوانیم برای اتاق خواب انتخاب کنیم . رنگ دیوار ها است . میتوانیم به جای استفاده از رنگ های واضح اولیه , از رنگ هایی که کمی به صورت دوده ای شکل یا هارمونی از رنگ مورد نظر ما است مثل سایه روشن استفاده کنیم مانند تم  رنگ های  از آبی یا لوندر و یا رنگ های سبز ولی در پایه ملایم و سرد تا فضای ارامش بخشی را به محیط اتاق خواب ما بدهد .

همین طور استفاده از رنگ هایی در تناژ طلایی میتواند یک حالت دنج و راحتی را به اتاق خواب ببخشد که در نمونه های پایین میتوانید استفاده از این سبک رنگ را مشاهده کنید .

پتینه کاری چیست؟

کلا سعی کنید از ورژن های ملایم تری از رنگ های مورد علاقه خود در اتاق خواب استفاده کنید چون هم فضای شیک تری را به اتاق خواب شما میدهد هم در استراحت و کیفیت خواب شما بسیار موثر است .

از سقف چشم پوشی نکنید

سقف نصف فضای دیوارهای اتاق خواب را شامل میشود پس توجه کردن به آن از اهمیت زیادی برخوردار است به خصوص زمانی که ما روی تخت دراز میکشیم اولین جایی که میبینم سقف اتاق خواب است .

پس انتخاب رنگ آن میتواند نزدیک به رنگ های دیوارهای اتاق باشد و همین طور میتواند روی آن را نقاشی کرد که هم فضای شکیلی را به ما بدهد و همینطور یک فضای کاملا متفاوت با دیوار ها ,   نورپردازی سقف نیز فراموش نشود , جدا از آنکه  به نور پردازی مناسب به زیبایی اتاق خواب کمک میکند میتواند به یک نقطه مرکزی برای اتاق خواب ما نیز تبدیل  شود .

نور دکوراسیون اتاق خواب

تا جایی که امکان دارد اتاق خواب را ساده نگه داریم

اتاق خواب باید دنج و زیبا و راحت بنظر برسد صرف نظر از هر انتخاب دکوراسیونی که شما برای اتاق خواب خود دارید.

چون با توجه به چیدمان تخت شما ودیوارهایی که اطراف اتاق است و میز کنار تختی اگه داشته باشین باید به نحوی باشد که راه رفتن شما در فضای اتاق و اطراف تخت راحت باشد و با توجه به نیاز شما از تعداد  مشخصی کمد برای لباس ها و وسایل خود و صندلی اضافه یا میز باید استفاده کرد که هم نیاز شما برطرف بشود و هم اون راحتی اتاق خواب را داشته باشد .

خواص و کاربرد رنگها در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق خواب ساده

انتخاب صحیح سایز وسایل اتاق خواب

زمانی که تصمیم به خریدن وسایل اتاق خواب دارید حتما به کف اتاق خواب و نقشه فضا توجه کنید چون اندازه وسایل باید با فضای اتاق خواب شما هم خوانی داشته باشد به طور مثال نباید برای یک اتاق خواب کوچک تخت خواب سنگین  و یا کمد های لباس بزرگ استفاده کرد و شما با کمک یک طراح دکوراسیون داخلی میتوانید خیلی از این فضاهای مورد نیاز خود را در اتاق خواب  ایجاد کنید  .

و همین طور اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است میتوانید از وسایل مانند یک صندلی راحتی برای گوشه اتاق خود استفاده کنید و یک فضای کاملا متفاوت را برای اتاق خواب ایجاد کنید .

سایز وسایل اتاق خواب

 استفاده از تمام فضای اتاق خواب

میتوانیم برای داشتن فضای بیشتر برای کمد خود از تمام فضای خالی دیوار استفاده کنیم و هم چنبن اگر دیواری ما بین پنجره ها داریم میتوانیم هم کمد لباس و یا یک کتاب خانه ساده را برای خود ایجاد کنیم و به همین منظور وقتی از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک میگیرم  به ما در ایجاد تمام این فضاها ایده میدهد تا هم اتاق خواب ما حالت دنج و راحت خودش را حفظ کند و هم فضای بیشتری را برای وسایل ما به ما بدهد .

استفاده از فضای اتاق خواب

 

پوشاندن پنجره ها

یک پوشش خیلی زیبا رو برای پنجره هاتون انتخاب کنید . پرده هایی که با رنگ اتاق خواب شما همخوانی داشته باشد و در عین حال که زیبا است خیلی منظره اتاق خواب شما رو نپوشاند .یک طراح دکوراسیون داخلی با توجه به فضا ی اتاق خواب شما و همچنین سلیقه شما و نوع سبک دکوراسیون منزل شما میتواند بهترین طرح را در اختیار شما قرار بدهد .

ایده های دکوراسیون برای روز مادر

 

فضای اتاق خواب

One Response

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *