خدمات شرکت رامسین

در دکوراسیون ویلا ها بایستی از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

در دکوراسیون ویلا ها بایستی از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

انتخاب رنگ صحیح و مناسب جهت بهره گیری در ویلا و دکوراسیون داخلی نقش حائز اهمیتی را در زیبایی فضای داخلی ویلا ایفاء می کند. با اکتفاء به این موضوع که اغلب ویلا ها در بخش های شمالی کشور و به گونه شیروانی طراحی می گردد، رنگی که در راستای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا مورد استفاده قرار می گیرد، با دیگر خانه های عادی در شهر تهران دارای تفاوت هایی است. به عبارتی رنگ ها منتقل کننده احساس آرامش، تغییر سبک خلق و خوی، تأمین زیبایی و چَشم نوازی دکوراسیون داخلی منازل است. اگر که شما دوستان عزیز هم به دنبال برقراری محیطی آرام در خانه‌ های خود هستید، قطعاً متوجه این موضوع شده اید که بعضی از رنگ ها در محیط داخلی ویلا احساس آرامش رقم می زنند و بعضی دیگر از آن ها نه. به بیانی بهتر، رنگ ها و لوازم و اثاثیه می‌باید به شکلی در محیط داخلی ویلا مورد استفاده قرار گرفته و طراحی گردند که احساس آرامش را به وجود شما منتقل کنند. بهتر است در امتداد مطلب با ما همراه باشید چرا که ما تصمیم گرفته ایم شما را با نکاتی در ارتباط با انتخاب رنگ ها در دکوراسیون ویلا آشنا سازیم.

» نکاتی که لازم است در چیدمان دکوراسیون و رنگ در دکوراسیون داخلی ویلا مورد توجه قرار بدهید، عبارت است از؛

قوانین و اصول متنوعی جهت طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به چَشم می خورد. در راستای ایجاد یک چیدمان درست و صحیح می‌باید ما با این اصول به خوبی آشنا باشیم و آن ها را به درستی مورد استفاده قرار بدهیم. بایستی جهت اجرای هماهنگی میان اجزاء در یک محیط بتوانیم اشتراکاتی را در میان اجزاء رقم بزنیم. در امتداد این متن از خود به خوبی نکات مدّنظر را بررسی خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیسم

✓ از مبلمان درست استفاده کنید؛

ابتدایی ترین نکته این است که با توجه به محیط اتاقی که در اختیار خود دارید، از مبلمان درست و مناسب بهره بگیرید. تعداد بسیار مبل در یک محیط بیانگر زیبایی نخواهد بود، بایستی به این نکته به خوبی توجه داشته باشید که یک اتاق پر از مبلمان با یک اتاق که مملو از مبلمان شیک و زیبا است، تفاوت بسیاری را با همدیگر دارد. بهره گیری از مبلمان زیاد و بسیار نشانگر زیبایی نخواهد بود، مبلمان شما لازم است با محیطی که در اختیار خود دارید، دارای تناسب باشد‌. مبلمان انتخاب شده نباید به قدری باشد که تمام فضای اتاق شما را اشغال بنماید‌. تعداد آن باید به قدری باشد که تردد در فضای اتاق آسان باشد.

در مرحله ی بعدی لازم است، مبلمان را در فضایی که در اختیار دارید، به درستی بچینید. برای نمونه امکان دارد شما در یک محیط بیست متری تنها دو عدد مبل داشته باشید، امّا اگر که همین دو مبل را به درستی در فضای مورد نظر چیدمان نکنید چه خواهد شد! قطعاً که آرامش شما به هم خواهد خورد.

  استفاده از رنگ های خاص؛

نکته مهم بعدی این می باشد که در طراحی های خود از یک تم رنگی استفاده بنمایید. لوازم مورد نیاز خود را براساس تم انتخابی خریداری کنید. البته این نیز بدان معنا نیست که تمامی اجزاء و لوازم خریداری شده از جانب شما دارای یک شکل و یک مدل باشد. البته که شما می توانید در محصولات خریداری شده تنوع به خرج دهید. امّا در واقع یک تم کلّی خاص را در پیش بگیرید. به عنوان نمونه تمامی وسیله های خریداری شده از جانب شما اصول مینیمال به خود بگیرد.

پروژه دکوراسیون اداری وزارت ارتباطات

در ابتدای امر فضای در اختیار خود را تماشا کنید، یک تصویر ذهنی کلّی از چیدمانی که مایل هستید بدان برسید در ذهن خود بگیرید. در خرید خود به هیچ عنوان عجله نکنید، چرا که اگر شما یک تصویر ذهنی کلّی و درست از چیدمان مدّنظر خود نداشته باشید، قطعاً که نمی توانید خرید درستی برای خود رقم بزنید.

استفاده از رنگ های خاص؛

✓ رنگ مشکی را فراموش نکنید؛

هر گونه از سبک طراحی را که اتخاذ می نمایید، چه آن که سنتی باشد و یا مدرن گاهاً هم کلاسیک می توانید از رنگ مشکی در آن بهره بگیرید. اکتفاء به رنگ مشکی به اتاق شما عمق خواهد بخشید. از سویی هم شما این قابلیت را نمی توانید در رنگ دیگری جویا بشوید. البته این نکته بدان معنا نیست که شما اتاق خود را تنها با رنگ مشکی بی آرایید. معنای حرف ما این است که به هنگام خرید پرده یا مبلمان و فرش خود دقّت کنید، که مقداری رنگ مشکی در ساختار آن ها وجود داشته باشد.

✓ رنگ مشکی را فراموش نکنید؛

✓ رنگ خنثی یا سرد یعنی چه!

اگر که شما در طراحی اتاق خود از رنگ های خنثی و یا سرد استفاده بنمایید، در پایان آن چه که بر جای خواهد ماند، یک دکوراسیون سرد و بی روح است. راه چاره آسان این خواهد بود که از گل و چوب طبیعی در محیط استفاده بنمایید. چرا که این عمل تعادل را در فضا ایجاد خواهد کرد. به گونه ای که دیگر فضا احساس سردی را به شما منتقل نخواهد کرد.

تمامی دیوارهای ویلا را بهتر است کاغذ دیواری نکنید. دیواری از ویلا را که بیشتر در معرض دید است با کاغذ دیواری زیبا بپوشانید و برای سایر دیوارها یا از کاغذ دیواری ساده استفاده بنمایید و یا از رنگ های مکمل بهره گیرید و دیگر اصلاً از کاغذ استفاده ننمایید.

تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی؟

محیطی که شما برای دیدن تلویزیون در نظر می‌ انگارید با دیگر محیط ها جدا باشد. البته که این سخن بدان معنی نمی باشد که لازم است حتماً یک محیط بزرگ جهت قرار دادن تلویزیون در نظر بگیرید. البته که جدا کردن دو محیط از هم تنها می تواند با دو عدد صندلی انجام بشود. ما برای شما یک توصیه ای داریم؛ در خاطر داشته باشید که لوسترها به تنهایی برای طراحی نوری محیط مناسب نمی باشند. پس در راستای زیباتر شدن هرچه بیشتر فضا پیشنهاد می کنیم از نور های نقطه ای همانند آباژور استفاده بنمایید. چرا که استفاده بیش از حد از نور پردازی در قسمت سقف ویلا، طراحی شما را به طور کلّی خراب خواهد کرد. امیدواریم که ما توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را در این زمینه فراهم آوریم.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *