خدمات شرکت رامسین

درباره طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

طراحی دکوراسیون

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی رامسین: آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به فضا و محیط زندگی خود اهمیت می دهید؟اگر این طور پس با ما باشید تا شما را بیشتر با سبک دکوراسیون مدرن آشنا کنیم.

در وهله اول با دقت به دکوراسیون منزل خود نگاه کنید و ببینید چه نوع سبکی از دکوراسیون در منزل طراحی شده است و تا چه حد این سبک به علایق شما نزدیک است.

سوال دومی که باید از خود بپرسید این است که این نوع سبک اجرا شده و یا سبکی که مورد علاقه شما است، چه تاثیری بر آرامش و روح و روان شما دارد؟

حال که این سوالات را با خود مرور کردید و پاسخ آنها را دادید نوبت به اجرای طرحی می رسد که هدف و مورد نظر شماست.

همان طور که می دانید آشپزخانه قلب خانه است و این فضا تاثیر زیادی روی روان ما خواهد داشت. به ھمین دلیل باید توجه داشت اگر آشپزخانه از ﯾک رنگ آمیزی و چیدمان معمولی برخوردار است پس ھیچ تاثیری جز خستگی و کسالت بر روحیه افراد خانواده و مخصوصا خانم های خانه ندارد.

این موضوع موید این قضیه است که همین فضای کسالت بار باعث می شود که خانم خانه انگیزه ای برای پخت و پز و آشپزی نداشته باشد و شاید یکی از دلایلی حضور خانواده ها در رستورانها بیشتر شده است همین موضوع باشد.

وقتی بانوی خانه مجبور به کار در ﯾک آشپزخانه بی روح است، پس نباید انتظار داشت که برای پخت و پز حوصله به خرج دھد!

طراحی ویلا به شیوه سنتی به چه میزان محبوبیت دارد؟

این نکته حائز اهمیت است که در دکوراسسیون داخلی آشپزخانه حتما باید سلیقه خانم خانه در آن اعمال شود و سبک مورد علاقه او طراحی و اجرا شود.

چنانچه سنتی پسند است که با خرﯾد چند دﯾگ مسی، ظروف سفالی و رومیزی ترمه دوزی شده برطرف خواھد شد ولی اگر علاقه اش به سبک های مدرنیستی است  کار کمی مشکل پیدا می کند. البته این موضوع جای نگرانی ندارد. با کمی مطالعه در مورد طرح های ایتالیایی می توان اطلاعات مفیدی را بدست آورد.

برای داشتن آشپزخانه ای به سبک مدرن حتما نیاز است که دﯾوارھا و کابینت ھا و تمامی قفسه ھا با رنگ دلخواه کدبانو که باﯾستی از میان رنگ ھای فوق باشد، رنگ آمیزی کنید.

اگر آشپزخانه دارای پنجره است باید رنگ زوارش، متضاد رنگ دﯾوارھا  باشد. به همین ترتیب پرده نیز رنگ ﯾا تلفیقی از زرد، قرمز و نارنجی انتخاب کنید.

در مورد میز و صندلی آشپزخانه هم  دقت و سلیقه به خرج دهید. پاﯾه ھای فلزی و روﯾه ای ھم رنگ با زوار پنجره داشته باشند. بدین معنی که اگر زوار پنجره شما قرمز است روﯾه صندلی ھا را از پارچه قرمز انتخاب کنید.اگر وسیله قدیمی مثل لوستر دارید آن را درآورید و جایش را به یک لوستر مدرن و جدید نصب کنید.

فراموش نکنید که در ﯾک مطبخ مدرن تمامی وساﯾل اعم از بشقاب ھا، لیوان ھا، جای قھوه و شکر باﯾستی در داخل قفسه ھا قرار گیرند نه در روی آنھا. پس جز ﯾک گلدان کوچک ﯾا دو، سه عدد لیوان فانتزی چیز دﯾگری روی کابینت ھا قرار ندھید. دست آخر نیز ﯾک تابلوی نقاشی که معلوم نیست موضوعش چیست به دﯾوار بیاوﯾزﯾد. اما اگر باز ھم علاقه دارﯾد توصیه ھای دقیق را برای ترتیب دادن آشپزخانه تان بشنوﯾد به ادامه توصیه ھای ما به دقت گوش کنید.

تدوین قانون برای دکوراسیون داخلی

اهمیت نور در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

برای دیزاین آشپزخانه از نور طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. پنجره اهمیت زیادی در نفوذ نور طبیعی به آشپزخانه دارد و اگر آشپزخانه به تراس یا جایی که گل و گیاه در آن وجود دارد این فضا را دل انگیزتر خواهد کرد.

در واقع پنجره رابطی است بین آشپزخانه و فضای خارج که اگر رو به منظره ای زﯾبا واقع شده باشد، بسیار مناسب خواهد بود.

نقش پرده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

چنانچه آشپزخانه به دلیل محدودﯾتی که دارد از نور زﯾادی برخوردار نباشد می توان از پرده ھاﯾی که حالت توری هستند استفاده کرد.

همچنین اگر آشپزخانه در معرض تابش شدﯾد نور قرار گرفته باشد از پرده ھایی که بتواند جلوی نور را بگیرد می توان استفاده کرد. در کل نوع جنس پرده می بایست متناسب با میزان نور داخل آشپزخانه انتخاب گردد.

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

نور از جمله عواملی است که توسط آن می توان رنگ ھا را مشاھده کرد. ھر کدام از رنگ ها پیام، حالت و خصوصیتی خاصی دارند.

رنگ ھا معانی و مفاهیم مختلف و خاصی دارند. آگاھی از اﯾن مسئله باعث خواهد شد که برای بیان احساس درونی از ابزار به درست استفاده کنیم. می توان با ارائه ﯾک رنگ خاص در آشپزخانه ﯾا جابه جاﯾی رنگ ھا و در کنار ھم ، احساس و اندﯾشه را به بیننده انتقال داد.

طرح کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

در عصر حاضرطرح کابینت ھای موجود در بازار بسیار متفاوت و گوناگون است. بعضی از آنھا به جای اﯾنکه ﯾک در مسدود داشته باشند دارای ﯾک بخش پنجره ای ﯾا شیشه ای ھستند که وساﯾل زﯾبا و جذاب را می توان در آنھا قرار داد.

کاربردی ترین رنگها در دکوراسیون داخلی!

میز و صندلی در دکوراسیون آشپزخانه

نکته مهمی که باید در مورد صندلی ھای داخل آشپزخانه گفت این است که باﯾد استفاده از آنها به راحتی انجام بگیرد. کاربرد اﯾن نوع صندلی ھا فقط در آشپزخانه است. میزھا در آشپزخانه اشکال مختلفی دارند. انتخاب و کاربرد ھر ﯾک از انواع میزھا با توجه به فضای آشپزخانه و وسعت ﯾا محدودﯾت آشپزخانه و ھمچنین سلیقه افراد صورت می گیرد.

حضور گل و گیاه در آشپزخانه

بهت است برای تزئین آشپزخانه از گل ھای مصنوعی استفاده نکنید، چون برای بیننده پیام خوبی منتقل نمی کند

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *