خدمات شرکت رامسین

تفاوت طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی

تفاوت طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

بسیاری از مردم از اصطلاحات “طراحی داخلی” و ” دکوراسیون داخلی ” به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما این حرفه ها تفاوت های اساسی دارند.

مروری بر مفاهیم طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی :

طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است. دکوراسیون عبارت است از تزیین یا تزیین فضا با چیزهای شیک یا زیبا. به طور خلاصه، طراحان داخلی می توانند تزئین کنند، اما دکوراتورها نمی توانند فضای داخلی را طراحی کنند.

مروری بر مفاهیم طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی :

طراحان راه حل های خلاقانه و فنی را در داخل یک مرکز به کار می برند که کاربردی، جذاب و برای کیفیت زندگی و فرهنگ ساکنین مفید است. پروژه های طراحی به نیازهای مالکان پاسخ می دهند و با دیوارهای خارجی هماهنگ شده و موقعیت فیزیکی و بافت اجتماعی پروژه را تشخیص می دهند. پروژه ها باید با مقررات مطابقت داشته باشند و اصول پایداری زیست محیطی را تشویق کنند.

 کاری که یک طراح داخلی می تواند برای شما انجام دهد  این است که وقتی به اتاق های خانه خود نگاه می کنید، فقط اتاق ها را می بینید و فضاهای خالی که باید پر شوند. از سوی دیگر، یک طراح داخلی ، هرگز تنها اتاق‌های صرف را نمی‌بیند، بلکه پتانسیل‌ها را نیز می‌بیند . حتی پتانسیل پنهان در هر محیطی را که هیچ فرد بی‌تجربه‌ای نمی‌توانست با چشم غیرمسلح ببیند، به تصویر می‌کشد.

 اولین قدمی که طراح داخلی  برمی دارد این است که با مشتری،صحبت کند تا بفهمد خواسته ها و نیازهای اش چیست. سپس رندرهای سه بعدی می سازد که به شما این امکان را می دهد که بفهمید خانه در نهایت چگونه خواهد بود. هرگز تنها یک رندر نمی دهد، بلکه رندرهای بیشتری را ارائه می کند تا به شما انتخاب هایی ارائه دهد تا به شما کمک کند بفهمید کدام راه حل عالی برای رویاهای شماست.

ارزانترین روش ساخت ویلا

فرآیند طراحی داخلی از یک روش سیستماتیک و هماهنگ پیروی می کند که شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل و ادغام دانش در فرآیند خلاقانه برای برآوردن نیازها و منابع مشتری است.

در واقع می توانید تفاوت بین دو تصویر بالا را مشاهده کنید. در حالی که دومی نشان می دهد که چگونه می توان با مطالعه دکوراسیون متناسب با نیاز مشتریان ، اتاق خواب را دلپذیرتر کرد . اولی در عوض نشان می دهد که چگونه یکطراح داخلی نه تنها به دنبال دلپذیرتر کردن فضایی است که قبلاً داده شده است، بلکه به طراحی کل فضا با در نظر گرفتن تمام عواملی که آن را احاطه کرده اند، توجه دارد. از نیاز مشتری گرفته تا موقعیت در این  اتاق خواب با حداقل ابعاد لازم بدون استفاده از فضای زیاد به منظور کاهش اهمیت و مفید بودن بقیه فضاها و ناخوشایند ساختن است.

وظیفه طراح داخلی چیست؟

یک حرفه ای که متخصص طراحی داخلی است، باید درک کند که ساختار داخلی ساختمان ها چگونه است، بنابراین برای این کار باید مفاهیم معماری را مطالعه کند. در مورد پیشینیان، آنها باید در بسیاری از موضوعات دیگر در مورد دکوراتورهای داخلی بیشتر مطالعه و تعمیق کنند.

طراح داخلی باید بداند چگونه فضا را به درستی مدیریت کند. یعنی باید دانش کافی برای بهینه سازی زیستگاه های ساختمان و ارائه منطقی ترین عملکرد ممکن به آنها داشته باشید.

از دیگر وظایف طراح داخلی به تغییرات در سازه ها مربوط می شود. یک دکوراتور هرگز تغییری در دکوراسیون ایجاد نمی کرد، با این حال، طراح باید بتواند بداند که چگونه این تغییرات را در ساختار ساختمان ایجاد کند. ما به تغییرات در سیستم روشنایی، اصلاح دیوارها یا سایر ترتیبات اشاره می کنیم.

دکوراسیون نشیمن |۱۰۰ ایده جالب برای داشتن یک دکوراسیون نشیمن مدرن + فیلم

همانند رنگ و بافت، اولویت متخصصان طراحی داخلی نیست. با این حال، آنها می توانند این را در هنگام ارائه یک طرح پیشنهادی کلی در نظر بگیرند.

در نهایت، آنها باید دانش روانشناسی نیز داشته باشند. دلیل؟ قدرت ساخت و جهت دهی ساختمان به مناسب ترین شکل با توجه به نیاز هر مشتری، بنابراین باید بدانید که چگونه آن را درک کنید، آن را به درستی تفسیر کنید و آن را در موقعیتی قرار دهید که آن را به خوبی مدیریت کنید.

وظیفه طراح داخلی چیست؟

وظیفه متخصص دکوراسیون داخلی چیست؟

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی به میان می آید، عمدتاً به معنای انتخاب وسایل و لوازم جانبی است که بخشی از ساختمان خواهند بود. بنابراین یک دکوراتور داخلی باید خوش سلیقه باشد، ترکیب را بلد باشد و بسیار خلاق باشد، ویژگی هایی که نه در همه افراد و نه در همه فضاهای داخلی یافت می شود.

از دکوراسیون داخلی، حرفه ای ها می توانند حرفه ای را قرار دهند مناسب ترین مبلمان را انتخاب کنند، رنگ های مورد علاقه و تمام مواد لازم را برای نتیجه نهایی بی عیب و نقص انتخاب کنند. هدف ارائه ارزش زیبایی شناختی مهم به ظاهر نهایی است.

آنها همچنین مسئول انتخاب مناسب ترین سیستم روشنایی برای مکان هستند.

تفاوت میان دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی :

برای درک بهتر از تفاوت بین این دو و روشن تر شدن آن، نکات زیر را عنوان می کنیم:

طراحی داخلی برای دکوراسیون داخلی نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

طراحان داخلی باید از معماری، ساختار و سایر عناصر اقامتگاه آگاهی داشته باشند. دکوراتور فقط روی دکوراسیون تمرکز می کند و نتیجه دلپذیر است.

اهمیت نمای ساختمان در طراحی و معماری

گرچه تفاوت هایی میان این دو وجود دارد، اما هر دو رشته مکمل یکدیگر هستند.

این دو می توانند در عین حال طراح داخلی و دکوراتور باشند. طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی رشته های مکمل هستند و دانش هرگز جای خود را نمی گیرد، بنابراین بسیار به هم مرتبط هستند و متخصصان اغلب در هر دو موضوع تحقیق می کنند.

با این حال، طراحی داخلی از آنجایی که پیچیده تر است، به مطالعه بیشتری نیاز دارد. البته برای دکوراسیون داخلی اگرچه با مطالعه یا تمرین می توان به آن دست یافت، اما خوش سلیقه بودن نیز مهم است .

طراح داخلی آنقدر حرفه ای است که می تواند مسئولیت مدیریت فضا، سازه ها، نورپردازی را بر عهده بگیرد، در حالی که دکوراتور از فرش، لامپ، مبلمان، پرده … مراقبت می کند.

تفاوت میان دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی :

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *