خدمات شرکت رامسین

تأثیر مدل و رنگ پرده ها در طراحی داخلی اتاق نشیمن

تأثیر مدل و رنگ پرده ها در طراحی داخلی اتاق نشیمن

فهرست مطالب

بهره گیری از پرده های زیبا و شیک در منزل نقش بسیار پر رنگی را در تزئین پنجره های خانه و نیز در طراحی دکوراسیون داخلی ایفاء می نماید. پنجره ها نقش حائز اهمیتی در زیبایی و چَشم نوازی نقاط گوناگون خانه دارند. نور هم از جمله مهم ترین ارکان دکوراسیون داخلی خانه می‌ باشد و پنجره ها نیز پایه ترین منبع تأمین نور محسوب می شود. در واقع پرده ها اثرات مستقیمی بر نمای پنجره ها و حسی که از آن ها اخذ می شود خواهند داشت. از این جهت، اتخاذ پرده بسیار خوب و مناسب برای پنجره ها در دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است. شما امکان دارد که نخواهید برای این مسئله بسیار هزینه بنمایید و یا مایل باشید برای منزل نوین خود پرده ای زیبا و مناسب تهیه نمایید. به هر حال تغییر پرده های خانه می تواند در محیط منزل شما بسیار اثرگذار باشد و آن را از یک پارچگی و یا حتی ناهمگونی به بیرون آورد. پرده ها در دکوراسیون سنتی متداول ترین پرده هایی می باشند که حاوی تمامی جزئیات هستند.

 

از منظر تاریخی مقدار پارچه ای که در پرده ها مورد بهره گیری واقع می شود، بیانگر ثروت افراد بوده است. در دنیای کنونی پرده های سنتی به یک رکن طراحی عظیم در فضا مبدل گردیده است. در یک اتاق غذا خوری، شکل و شمایل نیم پرده طراحی طوماری آینه را انعکاس می دهد. بنابراین بهتر است دقّت داشته باشید که پرده های انتخاب شده از جانب شما با زمینه فضای کلّی خانه دارای هماهنگی و تناسب باشد. به همین دلیل از ست نمودن پرده، مبلمان و همچنین فرش در دکوراسیون خانه خود چشم پوشی نکنید.

دکوراسیون مغازه موبایل فروشی

اغلب خانه های ایرانی به چشم نمی خورد که پرده بر روی پنجره های آن دیده نشود. چرا که در جای و جای فرهنگ ایرانی بسیار حائز اهمیت است و پرده را شاید بتوان قسمی از فرهنگ ایرانی تلقّی نمود. زیرا در بخش اعظمی از کشورهای غربی و حتی آسیایی چنین ترجیح می دهند هیچ چیز پنجره های آن ها را نپوشاند.

بهتر است در ارتباط با پرده در دکوراسیون داخلی منزل چنین بگوییم که؛

بله پرده ها از جمله ارکان بسیار مهم در دکوراسیون منزل محسوب می شوند و به خانه فضایی متفاوت و زیبا عرضه می کنند. به همین دلیل است که انتخاب پرده ها بسیار مهم هستند. پرده ها مازاد بر این موضوع که یک حریم خصوصی برای شما رقم می زند، به محیط پیرامون شما گرما و انرژی هم ارائه می دارند. به همین خاطر می باشد باید پرده را هماهنگ و متقارن با دکوراسیون داخلی منزل اتخاذ نمود. به عبارتی بهتر و صریح تر معین نمودن طرح، نقشه، جنس و بافت پرده بسیار حائز اهمیت است و میبایست با تدابیر و ظرافت صورت پذیرد. بنابراین شما مؤظف هستید پرده هر یک از بخش های خانه را به صورت کاملاً خاص و منحصر به فرد در نظر بگیرید.

بهتر است در ارتباط با پرده در دکوراسیون داخلی منزل چنین بگوییم که؛

پرده اتاق نشیمن باید دارای چه ویژگی های باشد؟

اتاق نشیمن از جمله بخش های بسیار مهم و در دید خانه می باشد. به همین دلیل است که انتخاب درست آن از مقدار اهمیت به سزایی برخوردار است. در اتاق نشیمن اصولاً پرده ها را در قالب ترکیبی والان، پرده اصلی و آستری چیدمان می نمایند. اغلب رنگ پرده اتاق نشیمن را از بین رنگ های؛ سفید، شیری، کرم، بژ و همچنین قهوه ای اتخاذ می نمایند. مگر آن که دکوراسیون داخلی از رنگ هایی باشد که آن ها نیز رنگ های شاد می باشند و پرده ها را نیز در همان طرح ها و رنگ ها اتخاذ می نمایند. چنانچه که شما در خانه ای زندگی می نمایید که سقف آن به صورت کوتاه می باشد، در راستای بزرگ تر جلوه دادن آن می توانید چوب پرده ها را بالاتر از حد متعارف نصب بنمایید. پرده ها به هر مقدار که بالاتر نصب گردند، خانه بزرگ تر از آن چه که است به نظر خواهد آمد. حال در خانه های کوچک تر جهت بزرگ تر به نظر آمدن خانه می توانید پنجره ها را به صورت یکسره انتخاب نمایید و چنانچه که پنجره های شما کوچک است می توانید از پرده های یکسره جهت آراستن پنجره های خود استفاده نمایید. در پنجره های کوتاه از پرده‌ هایی بهره گیرید که طراحی ساده و شکیل دارند و‌ تنها قسمت پایانی آن به حالت طرح دار است ولو در پرده های بلند شما می توانید در قسمت بالایی نیز طرح های برجسته انتخاب نمایید

پارتیشن اداری متحرک و مدرن| جداکننده دیوارهای اداری قابل حمل

پرده اتاق نشیمن باید دارای چه ویژگی های باشد؟

 

 

نگاهی به پرده ها در طراحی داخلی اشپزخانه؛

آشپزخانه نیز از جمله دیگر بخش های خانه می باشد که نیازمند انتخابی درست برای پرده ها است. آشپزخانه نیازمند پرده هایی خواهد بود که برای شما اشتها آور باشد. از سویی هم انرژی را در وجود شما بی افزاید. همانند؛ رنگ های نارنجی، قرمز گوجه ای و گاهاً هم زرد، چه شود! مگر نه؟ از انتخاب رنگ های خنثی و سرد برای محیط آشپزخانه اصلاً و به هیچ عنوان انتخاب ننمایید. دوستان عزیز ما قرار بود در این متن از تنها تاثیر مدل و رنگ پرده ها در طراحی داخلی اتاق نشیمن را بررسی نماییم. حال به این علّت پرده محیط آشپزخانه را بررسی می کنیم که لازم است آن را با پرده اتاق نشیمن هماهنگ انتخاب نمایید. البته که شما می توانید از پرده هایی از جنس حریر و بامبو و البته پرده های رولی و کنف نیز بهره گیری نمایید. در پایان، لازم است پرده آشپزخانه به صورت کاملاً ساده و شیک و البته متناسب با پرده های دیگر بخش های خانه باشد.

اگر که دیوار آشپزخانه شما به رنگ سفید است می توانید از پرده هایی به رنگ سفید با گل هایی به رنگ زرد و یا نارنجی استفاده بنمایید. چرا که این رنگ مقدار جلوه ی بیشتری به محیط آشپزخانه شما خواهد بخشید. بانوان عزیز بهتر است بگوییم که توصیه می کنیم پرده آشپزخانه را از جنسی انتخاب کنید که به آسانی قابل شست و شو باشد و لکه ها را در خود نگه ندارد. زیرا به همان شکل که شما می دانید پرده های آشپزخانه بسیار زود کثیف می شود و چربی ها را به خود می گیرد.

طراحی سالن اجتماعات

دوستان عزیز امیدواریم که با توجه به این مطلب از ما در رامسین شما به آسانی بتوانید برای اتاق نشیمن و آشپزخانه خود پرده تهیه نمایید.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *