خدمات شرکت رامسین

به چه دلیل سبک طراحی ویلا مدرن پر طرفدار است؟

به چه دلیل سبک طراحی ویلا مدرن پر طرفدار است؟

فهرست مطالب

از ابتدای خلقت بشر تاکنون،انسانها به محلی برای سکونت نیاز داشته اند،منظور از محل سکونت خانه ای راحت،مناسب و آرام و درعین حال زیبا و جذاب است. در ابتدا ساخت و بنای خانه ها بسیار ساده و بی آلایش بوده اما باگذشت زمان و تغییرات محیطی روند ساختمان سازی دچار تغییر وتحولات عظیمی شده است و ساختمان های ساده جای خود را به مدل های مختلفی از سبک طراحی مدرن داده است. در این مقاله راجب سبک طراحی ویلا مدرن صحبت میکنیم .

 

تاثیرات رنگ ها در  طراحی ویلا مدرن

برای آنکه یک ساختمان شکیل و جذاب در نظر همگان واقع شود نیازمند داشتن رنگ و لعاب زیبایی می باشد،از این رو معماران و طراحان ساختمان به رنگ ساختمان ها در حین کار توجه ویژه ای نشان می دهند و این امر بسیار حائز اهمیت است زیرا رنگ ها سبب انقال حالات مثبت یا منفی به افراد می باشند،از این رو مهندسین طراح و معمار باید روانشناسی رنگ ها را درساخت ویلاها بکار گیرند و دقت کافی برای ساخت یک اثر خوش آب و رنگ داشته باشند، به همین منظور باید اظهار داشت رنگ های مورد توجه در ویلاهای مدرن عموما تیره و به حالت خنثی می باشند، مانند رنگ چوب، سفید، سیاه، طوسی، قهوه ای تیره، نسکافه ای و…

ویلاهای مدرن چه ویژگی هایی دارند؟

۱.در عین سادگی، زیبایی و جذابیت بالایی داشته باشند.

۲.توجه ویژه به مسئله نور پردازی شود.

۳.استفاده و بکارگیری از تمام قسمت های مساحت انتخاب شده برای ساخت ویلا

۴.طراحی و زیبا سازی فضای سبز ویلا

دکوراسیون اتاق خواب و باید ها و نباید ها

۵.قرار دادن وسایل در جای مناسب و ایجاد هماهنگی و انسجام چیدمان باهم

۶.استفاده از طرح و نماهای چوبی و خاص در داخل محیط ویلا

ویلاهای مدرن چه ویژگی هایی دارند؟

نور پردازی ویلاهای مدرن به چه صورتی است؟

در ساخت ویلا به سبک مدرن مسئله نورپردازی بسیار موردتوجه بوده و از گونه های مختلف چراغ ها و لامپ ها با نورپردازی های متفاوتی استفاده می گردد، وب سایت رامسین یکی برترین مجموعه ها در زمینه طراحی، ساخت و اجرای دکوراسیون داخلی ویلا با سبک های متفاوت است که می توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

در داخل ویلاهای مدرن طراحی دکور چگونه است؟

در ویلاهای مدرن استفاده از لوازم داخلی هم بصورت مدرن،ساده و زیبا، با رنگ بندی های منحصر به فرد صورت می پذیرد، به این صورت که مبلمان دارای رنگ های خنثی،حالت مبلمان ساده،راحت و متناسب با محیط می باشد. در کنار مبلمان از وسایل تزیینی مانند تابلوها،پرده ها و اشیاء هماهنگ و مناسب برحسب سبک و شیوه خاص استفاده شده و هرقسمت از محیط داخل به سبکی خاص و چیدمان متفاوت اما در عین حال منسجم در کنار هم قرار داده شده اند.

علت باب شدن ساخت ویلاها

با ماشینی شدن سبک زندگی ها، سکونت در محیط های کوچک مانند آپارتمان ها،سبب شکل گیری تغییرات در زندگی عموم افراد شده و ازاین رو افراد تصمیم به دور شدن از فضای شهری و قرار گرفتن در محیط های دل باز و فضای سرسبز گرفته اند. باید خاطر نشان کرد که ویلاها در فضاهای باز،آرام و دور از تنش ها ساخته شده و سبب باروری روحیه و فکر افراد شده و اب وهوای مساعدی که در پیرامون محیط ویلاها برقرار است سبب بروز احوالت خوب در افراد و زندگی آنان شده است.

طراحی داخلی پذیرایی

 

 

در ساخت  و طراحی ویلا مدرن باید چه جزئیاتی را مد نظر قرار داد؟

برای ساخت ویلاها آن هم به سبک مدرن و طراحی های خاص باید مواردی را مد نظر قرار داد که در ذیل به شرح آنها می پردازیم:

۱.مساحت محیطی که قصد ویلاسازی در آن را داریم.

۲.مشخص شدن تعداد اتاق های خواب

۳.ابعاد تمام محیط ها از جمله سالن،اتاق ها،بالکن،سرویس های بهداشتی،گاراژ،پارکینگ، فضای سبز،تعداد طبقات،استخر،سونا و جکوزی و…

۴.سیستم های گرمایشی و سرمایشی

۵.استفاده از صنایع چوبی (کمد و کابیت ها)

۶.منطقه ای که قصد ساخت در آن قسمت را داریم.

۷.هزینه های مورد نیاز برای ساخت ویلای مدرن

۸.فضای کافی برای حیاط و انبار

۹.موقعیت ملک (مشرف به دریا و یا جنگل)

و…

در ساخت ویلاهای مدرن باید چه جزئیاتی را مد نظر قرار داد؟

 

چرا نمای ویلاها دارای اهمیت است؟

ویلاها بیانگر آرامش و زیبایی یک اثر ساخته شده هستند، انسانها شایسته و نیازمند دستیابی به بهترین ها در زندگی خود هستند. ازاین رو لازم است که نمای یک ویلا در عین داشتن زیبایی چشم نواز، خاص و فوق العاده هم به نظر بیاید، البته باید به این نکته توجه داشت که ویلای ساخته شده باید علاوه بر زیبایی ساختار،کیفیت بالایی هم داشته باشد و استانداردهای کلی و تایید شده در آن رعایت گردد. به این صورت که تمام المان های زیبایی بکار گرفته و استفاده شود. همچنین مسئله دیگر در رابطه با ویلاها که نیاز به ذکر دارد عبارت است از توجه به مشخصه های فنی ازجمله عایق های مناسب و کارا در حین ساخت ویلا که دارای مقاومت و استحکام بالا در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی باشند و علاوه برآن از وزن مناسبی برخورداربوده و سهولت در حین استفاده را به ارمغان بیاورد.

فضای خانه را از وسایل اضافه سبک کنیم!

سخن پایانی

نوعی دیگر از ساختمان های امروزی اختصاص یافته به انواع مختلف ویلاها با سبک ها،شکل ها و اقسام گوناگون که برحسب سلیقه و نظر مالک می تواند ساخته و پرداخته شود. در ساختار ویلا مواردی اعم از مصالح و مواد بکار گرفته، فضاسازی ها، طراحی های داخلی و خارجی ساختمان بسیار مهم بوده و باید با مشورت و نظارت نهایی مهندسین معمار انجام گیرد. در ساخت ویلاهای مدرن باید نگاه دقیقی به محیط داشته و همه جوانب را در نظر گرفت تا بنای به وجود آمده کاربردی و مورد پسند افراد واقع گردد .امید است این مطالب بیان کننده اطلاعات کافی در این زمینه برای شما مخاطبین عزیز شده باشد.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *