خدمات شرکت رامسین

برای اجرا و تغییر دکوراسیون داخلی متریال ها باید در چه سطحی انتخاب شوند

اجرا و تغییر دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

زمانی که شما تصمیم به تغییر دکوراسیون داخلی منزلتان می گیرید یا قرار است اولین استارت اجرای دکوراسیون در منزل یا محل کارتان خورده شود‌؛ تمایل دارید که در انتخاب نوع متریال ها دقت بسیاری به خرج داده شود یا به زبان کلی تر سنگ تمام گذاشته شود. البته باید توجه داشت که همه چیز نمی تواند در نوع درجه یک خودش پیش برود مگر اینکه، در طی جلساتی که با طراح داخلی و دکوراتور دارید اعلام عدم محدودیت بودجه نمایید و فقط هدف و درخواست اصلیتان را بر کیفیت متریال خریداری شده قرار دهید‌. اما در برخی موارد میتوان به کمک بودجه در نظر گرفته شده رفت و متریال هایی که دارای اهمیت چندانی از نظر درجه کیفیت نیستند را به قیمت و کیفیت پایین تری خریداری نمود.

تاثیر سطح متریال بکار گرفته شده در اجرای دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم بدون مقدمه چینی؛ سر اصل مطلب برویم باید بگوییم نوع متریال به کار رفته در اجرای دکوراسیون داخلی مسئله ای نیست که بتوانیم به راحتی از آن چشم بپوشانیم. زیرا؛ بهره بردن از مواد و مصالح و یا به زبان دیگر بافت و نقش درجه یک و متناسب با هر فضا می تواند علاوه بر اینکه سبب بالا بودن کیفیت و طول عمر کار شود، زیبایی دوچندان تری را نسبت به کارگیری مواد و مصالح بی کیفیت و سطح پایین رقم بزند.

حال برای اینکه توسط طراح مصالح درجه یک و با کیفیتی تهیه گردد؛ عوامل بسیاری دخیل می باشد :

  • سازه ساختمان
  • فرم و نوع معماری ساختمان
  • سلایق، نظرات و نیازهای کارفرما
  • منطقه ای که ساختمان مورد نظر در آن وجود دارد( از لحاظ اقلم و جغرافیایی)
  • جلوه ای که بر اساس نور پردازی طبیعی در روز و مصنوعی در شب به مصالح بخشیده می شود
  • و از همه مهمتر محدودیت بودجه
نگاھی به تاثیرات نور در دکوراسیون داخلی

 مطمئنا هدف ما از بازسازی دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارمان رقم زدن حس آرامش، هیجان و البته القا حس گرمی و ملایمت برای اعضای خانواده و یا افراد مشغول به کار و مراجعین در فضای کاری هستند؛ پس نباید با بکار گیری متریال درجه پایین و بی کیفیت سبب  پیاده سازی بافتی خشن و نامنظم در دکوراسیون داخلی گردد. برای مثال تصور کنید در ساعت خاصی از روز که مشغول استراحت         می باشید و قرار است از جوی که در فضا در جریان است لذت ببرید؛ با نقص در قسمتی از منزل خود روبه رو شوید که این مسئله می تواند شامل نقص در نورپردازی، لق زدن پایه های مبلمان، ورقه شدن کاغذی دیواری و…. شود.

انتخاب متریال وابسته به نوع سبک منتخب

یکی از عوامل مهم در تعیین و انتخاب نوع و سطح متریال برای پیاده سازی در دکوراسیون داخلی؛ وابسته به سبک منتخب و مد نظرمان می باشد. وابسته به اینکه شما تصمیم به اجرای سبک سنتی یا مدرن، کلاسیک یا وینتژ، ایتالیایی یا فرانسوی و….. دارید باید در تهیه متریال متفاوت عمل کنید.

مطمئنا شما نمی توانید در اجرای سبک سنتی از دیوار پوش های کلاسیک استفاده نمایید؛ یا اینکه در سبک ایتالیایی ار مبلمان هایی یا سبک سنتی بهره ببرید. بنابراین قبل از هر چیزی نیاز است در باب سبک اجرایی تصمیم نهایی خود را بگیرید.

انتخاب متریال وابسته به نوع سبک منتخب

چگونه با تغییر برخی متریال ها سبب ایجاد تنوع و فضایی جدید در دکوراسیون داخلی شویم

مطمئنا قرار نیست برای تجدید نظر و تغییر دکوراسیون داخلی؛ همه چیز را از سیر تا پیاز تغییر دهیم و متحمل هزینه بسیاری گردیم.

دکوراسیون کلاسیک ،شرکت معماری و دکوراسیون رامسین

انتخاب صحیح کاغذ دیواری ها، پارچه های پرده ای، پارچه مبل، رنگ دیوار ها و … می تواند قسمت عمده ای از زیبایی و جذابیت فضا را در دست بگیرد. بدون شک یکی از تزئینات اصلی هر فضایی را متریال هایی چون رنگ دیوارها، پارچه پرده و کوسن ها، پارچه مبلمان ها و غیره عهده دار است.

مثلا قرار نیست اقدام به تعویض کلی مبلمان منزل نماییم وقتی که به کمک هنر طراحی داخلی و تعویض پارچه آن می توانیم جلوه ای جدید را به آن ببخشیم. البته همه داستان به اینجا ختم نمیگردد. بارها شده که با انتخاب متریال نامطلوب به دلیل عدم آگاهی و دانش یا کمبود بودجه نتوانستیم به نتیجه مد نظرمان دست یابیم. و حالا بعد از گذشت مدتی تصمیم به جای گزینی متریال مطلوب تر و بازگشت وضعیت به شرایط ایده آل مد نظرمان را داریم. برای جبران اشتباه گذشته فقط نیاز است همه چیز را به دست هنر طراحی داخلی و متریال های درجه یک و مرغوب بسپاریم. مطمئنا برآورد هزینه در این پروسه با ایجاد فضا سازی متنوع ؛ هزینه بسیار پایین تری را نسبت تعویض کلی متریال ها خواهد داشت.

چگونه با تغییر برخی متریال ها سبب ایجاد تنوع و فضایی جدید در دکوراسیون داخلی شویم

 

تاثیر گذار ترین متریال ها در طراحی دکوراسیون داخلی

  • کناف:

کناف ها از جذاب ترین و بروز ترین متریال دکوراسیون داخلی بشمار می آید. که در روند اجرای سقف های کاذب و پارتیشن بندی ساختمان ها استفاده می گردد‌. کناف ها تلفیقی سازه و گچ برگ می باشد و به عنوان یک متریال بسیار سبک و با قیمت مناسب جهت قابل استفاده کردن قسمت های مرده منزل بکار گرفته می شود.

  • پارکت چوبی:

شاید در حال حاضر پارکت ها بسیاری با تنوع بالا در بازار موجود باشد اما پارکت های چوبی همچون گذشته توانسته است جذابیت و زیبایی خود را به بالاترین شکل ممکن حفظ کند. البته این متریال دارای مزایا و معایب بسیاری است که می تواند تصمیم فرد را تحت تاثیر قرار دهد‌. در حیطه کف پوش ها نمیتوان از گزینه های دیگری همچون پارکت لمینت، کف پوش pvc و …. چشم پوشاند.

  • کاغذ دیواری:

به قدری در دنیای کاغذ دیواری ها تنوع وجود دارد که شما می توانید بنا بر سبک دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان یک گزینه زیبا، مناسب و مرتبط را انتخاب نمایید. کاغذ دیواری ها نقش پر رنگی در پر نور یا کم نور بودن، دلباز و کوچک بودن فضا ایفا کند.

  • تایل میان کابینت ها:

تمایل های دکوراتیو میان کابینت ها از متریال های محبوب در دکوراسیون های مدرن بشمار می آیند.که در طرح، رنگ و جنسیت های متعددی موجود است. نصب این تایل ها به سهولت و با رفع چسب قسمت پشتش و نصب آن بر روی دیوار های میان کابینت ها امکان پذیر است.

  • گرافت استون:

گرافت استون یا همان سنگ های مصنوعی را میتوان از جذاب ترین متریال های طراحی و دکوراسیون داخلی برشمرد. البته خودنمایی این متریال منحصر به فضای داخلی نمی باشد و راه پله ها،آسانسورها، فضای بیرونی و نمای ساختمان ها و….. نیز از متریال جذاب می تواند بهره مند شود و تصاویری هنری و به روز را رقم بزند.

طراحی و اجرای روف گاردن ، لنداسکیپ، آلاچیق و فضای سبز

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *