خدمات شرکت رامسین

اکسسوری ها تا چه میزان دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

اکسسوری ها تا چه میزان دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

فهرست مطالب

شاید گمان می کنیم با زدن زیباترین رنگ ممکن به دیوار ها، آویز پرده های لوکس یا مدرن به پنجره ها، تعویض کف پوش ها یا آویز لوستر های متناسب با سبک دکوراسیون داخلی به سقف ها ؛ همه شرایط را برای ورود وسایل اصلی دکوراسیون همچون مبلمان ها، فرش؛ تی وی ها و … فراهم نموده ایم و با چیدمان کار را به پایان رسانده ایم و حالا زمان این است که از نوع سبک منتخب و نوع چیدمان لذت ببریم. اما بعد از گذشت چند روز یا فقط چند ساعت آمد و  رفت و استراحت در فضا؛ در چیدمان به نوعی احساس خلا می کنیم.

و به طور ناخدا گاه چشمانمان به دنبال جذابیت هایی ویژه و روحی پر از رنگ در دکوراسیون داخلی می گردد. تنها موردی که در این میان میتوان در از آن نام برد؛ وسایل تزئینی و جانبی هستند که گروه بسیار گسترده و متنوعی را شامل می گردد که همه را با نام اکسسوری ها می شناسند. اکسسوری ها به شکل معجزه آسایی قادر به ارتقا سطح چیدمان و و دکوراسیون داخلی هستند.

 

 

منظور از اکسسوری چیست؟

اکسسوری یک لغت انگلیسی است که به معنای لوازم فرعی است. این اکسسوری ها می تواند لوازم جانبی را شامل گردد که در دنیای مد چه برای خانم ها و چه برای آقایان در راستا تکمیل و بهبود استایل بکار گرفته می شود. این اکسسوری ها عبارتند از ساعت، گیره ها یا سنجاق های مو، گوشواره ها؛ دستبند ها و….

اما لغت اکسسوری در طراحی داخلی دکوراسیون در قالب وسایل تزئینی نیز بیان می گردند. که با هدف هر چه زیباتر ساختن فضا روی کار می آیند. این اکسسوری ها جهت چیدمان در منزل و محل کار به شدت مورد توجه افراد قرار گرفته اند.

حرکت در زمان کرونا و چیزهایی که اهمیت را دارند

انواع اکسسوری های مربوط به دکوراسیون داخلی

اکسسوری ها در طیف وسیعی قرار دارند که در اینجا به چند مورد آن اشاره می نماییم:

سنگ ها و فلزات قیمتی

صنایع دستی

لوازم حمام و آشپزخانه

لوازم روشنی

تابلو های نقاشی

انواع مجسمه های سنگی

قاب  عکس های خانوادگی

ساعت های ایستاده و دیواری

و ……

انواع اکسسوری های مربوط به دکوراسیون داخلی

به چه علت از اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی استفاده می گردد؟

شما به هر شیوه ای که چیدمان دکوراسیون داخلی منزلتان را انجام دهید. بازهم دارای فضاهای خالی در قسمت ها متعدد منزِلتان خواهید بود‌. در واقع شما برای بکارگیری اکسسوری ها نیاز به قسمت خاصی از منزل ندارید و در هر نقطه ای می توانید هر نوع از آن را استفاده کنید.

تلاش برای جلب توجه فرد و هدایت آن تا رسیدن به یک نقطه معطوف یکی دیگر از کاربردها و نقش های اکسسوری ها محسوب می شوند. البته برای به نتیجه رسیدن هدف طراحان و فضا سازی مناسب این چینش باید به طور صحیح و بر اساس اصول انجام گیرد‌.

از کنار این موارد که بگذریم؛ نمی توانیم از جنبه زیبایی بخشی آن به فضا به راحتی بگذریم. برای مثال تابلو ها و طرح های پیاده شده روی آن ها علاوه بر مانع شدن از خنثی بودن فضا می توانند سبب شکل گیری جریان های احساسی بسیاری در فضا گردند. یا از طرف دیگر گلدان های طبیعی در کنار زیبایی منحصر بفردی که به فضا می بخشند به تغییر روحیه و تصفیه هوا نیز کمک بسزایی می کند.

در باب انتخاب و استفاده از اکسسوری ها باید چه نکاتی را مورد توجه قرار داد

البته که می توانیم انواع اکسسوری ها را در قسمت متعدد منزل بکار بگیریم؛ اما این رویه نیز شرایط خاصی را می طلبد:

دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

در باب انتخاب و استفاده از اکسسوری ها باید چه نکاتی را مورد توجه قرار داد

  • توجه به فضای اطراف اکسسوری

قبل از هر چیزی باید به ابعاد، رنگ، جنس و محل مناسب برای قرار گیری جهت هماهنگی با فضا توجه ویژه ای نمایید به صورتی که تعادل حاکم بر چیدمان را برهم نزنید. شما با عدم رعایت این موارد علاوه بر اینکه زیبایی محیط را به تاریکی می کشانید؛ به شکل واضح و روشن دکوراسیون داخلی غیر جذاب و نامطلوب را به نمایش می گذارید که ذوق بیننده را در اولین نگاه کور می کند.

علاوه بر این موارد باید بگوییم اکسسوری ها از مواردی به شمار می آیند که سبب زیبا و بهتر بنظر رسیدن المان های موجود در فضا همچون شومینه ها، مبلمان ها، پرده ها و … می شود. شاید جلوه ای که سایر کالاهای دکوراسیون داخلی نمی توانند به فضا ببخشند به کمک اکسسوری های موجود در فضا این کار را انجام می دهند. از همین رو اگر تمایل دارید که با کمک اکسسوری ها جذابیت فضای داخلی منزلتان را دوچندان کنید؛ باید به جای قرار گیری آن توجه ویژه ای نمایید.

 

 

  • رعایت کردن اصل تناسب و تعادل

یکی از از موارد دیگری که در زمان بکار گیری انواع متعدد اکسسوری ها باید در نظر گرفت این است که تعادل چیدمان در تمامی قسمت ها به یک میزان رعایت گردد. به این معنا که در یک قسمت خالی از هیچ اکسسوری بهره برده نشود اما در نقطه مقابلش اکسسوری ها به شلوغ ترین حالت ممکن کنار هم قرار گرفته اند. اگر در این روند حتی از اکسسوری های بسیار زیبا و ارزشمندی استفاده شود اما در نوع نامناسبی چیدمان گردد؛ هیچ فرصتی برای خودنمایی کردن ندارد.

دکوراسیون داخلی مدرن | ویژگی های سبک مدرن + نمونه طراحی سبک مدرن

رعایت کردن اصل تناسب و تعادل

چیدمان اکسسوری ها در قفسه ها بر اساس قانون مثلث بصری

برای اینکه نوع چیدمان داخل قفسه به طور کامل رضایت شما را جلب کند می توانید از قانون مثلث بصری بهره ببرید؛ این قانون  از پیچیدگی بدور است و یک قانون کاملا ساده برای اجرا می باشد که به شما کمک می کند تا وسایل داخل قفسه به زیباترین شکل ممکن چیدمان کنید یا روی میز کنار هم قرار دهید.

در ابتدا وسایل کنار هم و در قالب یک مثلث چیدمان گردد. البته در این قانون نیاز نیست که تمامی اشیا در یک ارتفاع قرار گیرند زیرا همین تفاوت ارتفاع است که سبب  عدم جذابیت بصری  می شود و چشم ها در حال تماشای اکسسوری ها دچار یکنواختی نمی گردند. در این چیدمان اشیائی که دارای ارتفاع بیشتری هستند را در ارتفاع بلندتر یا بیشتر مثلث قرار دهید و سایر اکسسوری ها را در حوالی آن چیدمان کنید. لازم بذکر است که این چیدمان به واسطه اشیا با تعداد فرد یعنی ۳، ۵ و ۷ چیدمان می شود‌.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *