خدمات شرکت رامسین

انواع سبک های طراحی داخلی

سبک های طراحی داخلی-decoramsin.com

فهرست مطالب

نخستین مرحله جهت آغاز طراحی­ داخلی، دانستن اطلاعاتی راجب انواع سبک‌ های طراحی­ داخلی می­باشد؛ جهت­ اینکه سبک‌های طراحی داخلی گوناگونی مثل مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی، صنعتی و… تفاوت‌های زیادی با یکدیگر را شامل می­شود و هرشخصی بادرنظرگرفتن سلیقه خود یکی از آن‌ها را برای دکوراسیون منزل خود بهره­ مند میشوند.

۱. سبک طراحی ­داخلی مدرن

یکی از سبک‌های پرطرفدار در بین انواع سبک­ های طراحی­ داخلی سبک  مدرن می­باشد. چیزی­که در طراحی­ داخلی مدرن جلب توجه می­کند حس راحتی­ و سادگی است اگرشماهم طرفدار سادگی هستید در همه المان‌های منزل این سادگی را خواهیددید. از جمله از ویژگی‌هایی که در این سبک میتوان قابل­رویت است صاف، صیقلی، براق و شفاف بودن این نوع سبک می­باشد.در واقع باید­گفت مدرن یک واژه بسیارگسترده­بوده که در زمینه دکوراسیون معمولا برای به یک خانه­ی مدرنی که با پالت رنگی آسوده ، منظم بودن خطوط و موادی دیگر مثل شیشه و استیل طراحی­شده­است­­­­؛ می­گویند.

یکی دیگر از مزایای مهم در دکوراسیون­مدرن، بهره­گیری از اشکال­هندسی مثل مربع، مستطیل و دایره می­باشد. اشکال­هندسی گوشه‌دار اثبات پایداری دنیای مدرن محسوب­می­شود؛ همچنین اشکال­ منحنی نیز احساس حرکت و پویایی زندگی مدرن را به ما نمایش می­هد. مخلوط­ کردن این دو با هم تصویری شفاف از معنا مدرنیته­ بودن را برای شما به ارمغان می­رساند. آثار نقاشی ابستره و مجسمه‌هایی با مفهوم انتزاعی در این نوع سبک دکوراسیون منزل خانه موقعیت بخصوصی­دارد.

۲. سبک دکوراسیون امروزی

در مقایسه­ کردن سبک های طراحی­ داخلی امروزی و مدرن باید­گفت هردو این سبک­ها با دیگری متفاوت­می­باشد که اکثرا جای یکدیگر مورداستفاده قرارمی­گیرد. اختلاف اصلی این دو سبک در این بوده که سبک­مدرن تفسیری از طراحی در قرن­بیستم است. همچنین سبک­امروزی از انعطاف‌پذیری بالایی برخورداربوده­است و به سبک خاصی پایبندی چندانی ندارد. به­عنوان­مثال امکان­دارد در سبک شاهد خمیده­بودن خطوط در طراحی باشیم، درحالی که در سبک­مدرن این  امکان وجودندارد.

۸ نکته هوشمند برای زیبا سازی اتاق خواب کوچک

چیزی که در طراحی­داخلی امروزی ازاهمیت بسیاری برخورداراست راحتی و خودمانی بودن فضا می­باشد همچنین احساس صمیمیت بیشتری را به مخاطب القا می­کند..بالعکس سبک طراحی­داخلی مدرن که فضایی رسمی‌تر را به ارمغان می­رساند.

۳. سبک طراحی­ داخلی مینیمال

در ابتدا بایدگفت که واژه مینیمال به معنی سادگی، بی آلایشی و بهره نبردن عناصراضافی در محیط می­باشد. همچنین یکی از سبک‌های پرطرفدار در بین سبک­ های طراحی­ داخلی سبک مینیمال می­باشد. میتوان گفت که این نوع سبک مانندسبک مدرن ساده حتی میتوان گفت که ازآن ساده­تر می­باشد. در پالت‌های رنگی بهره­برده­شده معمولا خنثی است و هیچ­کدام از لوازم استفاده­شده  بیش­ازاندازه زرق و برق ندارد. یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در طراحی­داخلی مینیمال،رنگ سفید می­باشد.

یکی دیگر از مزایای طراحی­داخلی مینیمال، استفاده از تضاد رنگ‌هاست. رنگ سفید در کنار سیاه استفاده می­شود.ازاین نوع ترکیب رنگ جهت خنثی نبودن بیش­ازحد فضا می­باشد و باعث تعادل در فضاگردد.

۴. سبک طراحی­ داخلی صنعتی

همان طور که از نامش نیز مشخص است، الهام گرفته از سبک‌های زمان انقلاب صنعتی اروپا همچنین خانه‌های شهری قرن­های ۱۷ و  ۱۸میلادی اروپا می­باشد. با این سبک طراحی گواهی­ دهنده عناصری مانند حس ناتمام بودن طرح را به ما القا می‌نماید.

مبلمان چرم در آن دوره یکی ازبخش‌های مهم صنعت ساختمان بوده که همیشه دربین اشرافیان و کارخانه‌داران محبوبیت بسیاری­داشت همین­امر به یکی از عناصر غیرقابل­تفکیک طراحی­ داخلی صنعتی تبدیل شده­است. همچنین بهره­گیری از جعبه‌های پرینت دار به عنوان عناصر دکوراسیون، بیش از همه حس نوستالژیک باز شدن کارخانه‌های متعدد در اروپا را بازسازی می‌نماید.

۵سبک طراحی­ داخلی صنعتی-decoramsin.com. سبک ­طراحی­ داخلی مدرن قرن بیستم

سبک طراحی­ داخلی مدرن دهه ۹۰ میلادی که آن را با نام Mid-Century modern نیز می­شناسند، در اصل به طراحی‌های اواسط دهه ۱۹۰۰ میلادی (۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰) بازمی­گردد که حس نوستالژی را به فرد می­بخشد. در این سبک ما شاهد اغلبی از عناصر مینیمال خواهیم­بود و ساده بودن این سبک یکی از عناصر مهم رعایت­ شده در آن محسوب می­شود.

گیاهان آپارتمانی

۶. سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

مزایای سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، بهره­گیری از لوازم جانبی کمتر، نورپردازی طبیعی این سبک پالت­های سفید و ادغام­کردن عناصری مثل پلاستیک‌های روشن و استیل است. همچنین این سبک به سبک مینیمال نزدیک بوده است.در واقع این نوع سبک نشان دهنده زندگی بی­ آلایش افراد شمال اروپا می­باشد. مبلمان استفاده­شده در دکوراسیون­اسکاندیناوی مثل یک اثر هنری ساده بوده­است.

۷. سبک طراحی­ داخلی سنتی­ غربی

مزایای موجود در این خانه­ ها، بهره­گیری پالت‌های پررنگ، متنوع بودن بافت‌ها در طراحی ، چوب‌های تیره، ، مبلمان با پارچه‌های مخمل یا ابریشمی اشاره نمود. سبک سنتی نشان­دهنده حساسیت‌های اروپایی در طراحی را به ارمغان می­رساند.در سبک­سنتی­غربی المان‌های کلاسیک به­همراه مبلمان­مجلل با تعداد زیاد لوازم تزئینی بهره­گرفته­است.

۸. سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

یکی از فوق­العاده­ترین و منحصربه­فردترین دکوراسیون‌ها در میان انواع سبک های طراحی­ داخلی سبک خاورمیانه می­باشد همچنین بایدگفت که هرزمان یاد این سبک افتادید الین چیزی که به چشم می­خورد و حرف اول را می­زند فرش و گلیم ایرانی است. اجزای مهم این سبک دکوراسیون پالت رنگ‌های گرم و تند، به­همراه نقش‌های سنتی و اسلامی می­باشد.

۹. سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال

به­ دلیل­ اینکه می‌توان از این سبک پلی بین طراحی­ داخلی مدرن و سنتی بهره­ گرفت. سبکی که یک تعادل بین سبک سنتی و مدرن را به ارمغان می­آورد. پالت­های استفاده­شده به مراتب خنثی جهت ایجاد حس آرامش در این سبک استفاده می­شود که در عین شیک و براق بودن، فضایی صمیمی و خودمانی را نیز به ایجاد می کند.یکی از سبک‌های طراحی داخلی پرطرفدار در بین انواع سبک­ها، سبک انتقالی­ می­باشد. در این سبک می­توان از مواد استیل و شیشه  سبک مدرن یا از مبل­های مجلل با پارچه مخملی، سبک سنتی بهره­برد.

نقش دیوار خانه در بهینه کردن دکوراسیون خانه!

۱۰.  سبک دکوراسیون سنتی شرق دور

دکوراسیون سنتی این سرزمنین‌ها بسیار بی­ آلایش طراحی­ شده ­است و این ساده بودن نشانگر زندگی دور از تجملات این سرزمین‌ها می­باشد. صندلی‌های کوتاه، میزها ، تشک به جای تخت، درب‌ها و پنجره‌های کشویی و نقوش مینیاتوری ژاپنی همگی احساس نوستالژیک فیلم‌های شرقی را به یاد ما می­اندازد. لازم به ذکراست که منظور از شرق دور، سرزمین‌هایی مثل چین و ژاپن می­باشد.

استفاده از لوازم و عناصر گوشه‌داردر این سبک، به سبک‌ مدرن نزدیک است. پالت­های رنگی در این سبک رنگ‌های خنثی است. همچنین می‌توان از رنگ‌های گرم هم در این پالت بهره برد.

سبک دکوراسیون سنتی شرق دور-decoramsin.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *