خدمات شرکت رامسین

اصولی که باید در دکوراسیون آشپزخانه رعایت کنیم!

۲۰

فهرست مطالب

طراحی دکوراسیون داخلی رامسین: در این مطلب کوتاه قصد داریم در مورد چند اصول مهمی که یک آشپزخانه نیاز دارد اشاره کنیم. هیچ طراح دکوراسیون نیست که اهمیت آشپزخانه را نداند و کمتر خانم خانه داری پیدا می شود که دکوراسیون آن برای او مهم نباشد.

اگر بخواهیم تعریف درستی از آشپزخانه داشته باشیم باید آن را مرکز زندگی نامید.

آشپزخانه جایی است که در اوقاتی ھمه اعضای خانواده در آن گرد هم می آیند، پخت و پز می کنند، غذا صرف می کنند، حرف بزنند و دور ھم باشند. و جایی است که هر گاه مهمان خانمی برای دیدن شما بیاید در وهله اول از دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما دیدن می کند. کما اینکه چون اکثر آشپزخانه های امروزی به صورت اپن ساخته شده اند، کاملا در معرض دید مهمانهای ما خواهند بود.

در کل آشپزخانه را می توان مکانی برای مشارکت افراد خانواده در استفاده از امکانات کل خانه تعریف کرد. به ھمین دلیل است که برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه می بایست خیلی از نکات را در نظر گرفت و به دقت اجرا کرد.

نکته اصلی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه این است که حتما باید دکور آن متناسب و مطابق با کل خانه و اتاق مجاور آن باشد.

در برخی طراحی کابینت ھای دﯾواری مشاهده می شود که دارای درھای شیشه ای ھستند. امتیاز چنین طرحی در این است که درھای شیشه ای باعث بزرگ جلوه داده شدن فضای داخلی آشپزخانه می شود.

همچنین به کابینت ھای پایینی نیز توجه کنید که پوششی از درھای شیشه ای دارند. قرار دادن ظروف تزﯾینی در داخل آنھا، فضایی دلپذﯾر را برای اتاق و آشپزخانه به وجود خواهد آورد.

آباژور نماسنگی در دکوراسیون داخلی!

اگر به پرده چنین آشپزخانه دقت کرده می بینید برای اﯾنکه نور کافی از بیرون به درون آشپزخانه تابیده شود، تنھا قسمت بالایی پنجره با پرده ای بسیار کوتاه پوشش داده می شود. علاوه بر اینکه شیشه ھا نیز از نوع مات انتخاب نمی شوند و طرح پرده نیز  ترکیبی از رنگ آبی و سفید است که ھماھنگ با کاشی ھای دﯾوار آشپزخانه خواهد بود.

استفاده از کابینت ھایی به رنگ روشن و درخشان موجب می شود بازتاب نور از پنجره و چراغ بیشتر تشدﯾد شود. همچنین ھالوژن ھای سقفی نیز نورھای موضعی اﯾجاد خواهند کرد.

فراموش نکنید که نور در آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. حضور نور به اندازه کافی در آشپزخانه، از کسل شدن جلوگیری می کند. و نکته دﯾگر اینکه وساﯾل تزﯾینی فضا را از نظر بصری شلوغ می کنند به هیچ وجه در آشپزخانه ها به کار گرفته نشوند.

با پرھیز از شلوغی ھای بصری در محیط آشپزخانه می توانید آرامش را در دکوراسیون آشپزخانه حاکم کنید. و در پایان توجه کنیم که وسایل تزئینی روی پیشخوان آشپزخانه، فضا را نامطلوب خواهد کرد و از چنین وسایلی نیز باید پرهیز کنیم.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *