خدمات شرکت رامسین

کفپوش مناسب در ساختمان اداری

کفپوش مناسب در ساختمان اداری-decoramsin.com

فهرست مطالب

در این مطلب می خواهیم ببینیم کفپوش مناسب در ساختمان اداری کدام است، اگر قرار است یک ساختمان اداری با یک کفپوش جدید ارائه شود، می‌توانید انواع مختلفی را انتخاب کنید. لمینت، پارکت، موکت، کاشی و پی وی سی مزایا و معایب خاص خود را دارند. از آنجایی که پوشش کف در یک ساختمان اداری و  دفتر کار معمولاً برای مدت زمان طولانی  نصب می‌شود، باید تا حد امکان مستحکم و بادوام باشد. قبل از انتخاب یکی از انواع مختلف، باید به دقت در نظر گرفته شود که کدام یک برای هدف مربوطه مناسب‌تر است.

کفپوشی که در یک ساختمان اداری نصب می‌شود باید طراحی مدرن داشته باشد، کیفیت بالایی داشته باشد ، تا حد امکان قابل استفاده باشد و همچنین انعطاف پذیر، مستحکم و مقاوم باشد. این نشان می‌دهد که هر پوشش کف برای دفتر کار و ساختمان اداری مناسب نیست.

 

کفپوش لمینت، پارکت و چوبی برای ساختمان اداری

 استفاده از پارکت و لمینت این ‌روز‌ها درادارات بسیار رایج است. زیرا مراقبت از آن بسیار آسان است و ظاهری آراسته دارد. برای اینکه کفپوش تا جایی که ممکن است دوام بیاورد و ظاهر خوبی داشته باشد، باید در هنگام خرید به کیفیت توجه کنید. از آنجایی که لمینت بسیار ارزان به ویژه مستعد خراش است، باید نوع با کیفیت آن را انتخاب کنید تا دوام بیشتری داشته باشد.

ازطرف دیگر صندلی‌های چرخشی بیشتر در دفتر کار استفاده می‌شود، پوشش کف باید بسیار مستحکم باشد. توصیه می‌شود به عنوان محافظ، یک کفپوش اضافی زیر صندلی قرار دهید. پارکت و کفپوش‌های چوبی مختلف کمی گران‌تر از لمینت هستند، اما دوام بیشتری نیز دارند. علاوه بر این، خراش‌های عمیق یا سایر علائم استفاده را می توان به راحتی از بین برد.

کفپوش لمینت، پارکت و چوبی برای ساختمان اداری-decoramsin.com

کفپوش سرامیک و پی وی سی در ساختمان اداری

 سرامیک‌ها همچنین می‌توانند در دفتر کار بسیار کاربردی باشند، زیرا به راحتی تمیز می‌شوند. با این حال، یک نقطه ضعف، سطح نسبتاً بالای سر و صدا است. علاوه بر این، سرامیک‌ها یک فضای نسبتا سرد و گاهی اوقات استریل ایجاد می‌کنند.

همین امر در مورد کفپوش‌های پی وی سی نیز صدق می‌کند. اگرچه اینها بسیار انعطاف پذیر هستند، اما کمی سرد نیز به نظر می‌رسند. برای جلوگیری از این احساس، کفپوش‌های پی وی سی رنگی باید چیده شوند. از طرف دیگر، شما باید از ‌الگو‌های مختلف در مقیاس بزرگ اجتناب کنید، زیرا این ‌الگو‌ها می‌توانند به سرعت منجر به تحریک شوند.

فرش به عنوان کفپوش اداری

 فرش برای افزودن کمی رنگ به دفتر کار ایده‌آل است. با این حال، در صورت امکان، رنگ روشن نباید انتخاب شود. ضمناً فرش نباید دارای حلقه‌های بزرگ باشد و نباید خیلی ضخیم باشد. زیرا در غیر این صورت جابجایی صندلی‌های اداری بسیار دست و پا گیر خواهد بود. برای جلوگیری از نقاط فشار، مهم است که اطمینان حاصل شود که از   صندلی‌های چرخدار مخصوص اداری استفاده می‌شود.

فرش این مزیت را دارد که به طور ایده آل صدا را سرکوب می‌کند، گرد و غبار بیش از حد در دفتر به چشم نمی‌اید و گرمای دلپذیری ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، نقطه ضعف آن این است که باید به روشی نسبتاً پیچیده تمیز شود. کثیفی‌های ریز و درشتی را  می‌توان  با جاروبرقی پاک کرد، اما اگر مثلاً یک فنجان قهوه ریخته شود، باید فرش را بشویید.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد فرش باید به آن توجه کرد، انتخاب مدل ضد الکتریسیته ساکن است. این کار از شارژ مداوم الکتریسیته ساکن کارکنان اداری جلوگیری می‌کند . علاوه بر این، این کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی مختلف مانند رایانه را نیز حفظ می‌کند.

فرش به عنوان کفپوش اداری-decoramsin.com

کدام صندلی اداری چرخدار برای کدام کفپوش مناسب است؟

یک تمایز اساسی بین کاستورهای به اصطلاح کف نرم و کاستورهای کف سخت وجود دارد. به طوری که یک صندلی اداری بتواند به طور ایده‌آل بر روی پوشش کف مربوطه بغلتد، چرخ‌های مناسب باید انتخاب شوند. چرخ‌های به اصطلاح کوچک بسیار توصیه می شوند زیرا می توان آنها را در هر دو جهت حرکت داد. برای جلوگیری از خراش‌های احتمالی، صندلی اداری باید مجهز به ترمز باشد. این کار حتی با کوچکترین حرکتی از غلتیدن صندلی جلوگیری می‌کند.

کاستورهای صندلی که برای پوشش‌های سخت کف مناسب هستند را کاستورهای کف سخت نیز می‌گویند. آنها دارای یک پوشش نرم هستند که از غلتک‌ها محافظت می کند. اصولاً برای کف‌های سخت باید از کاستورهای نرم و برای کف‌های نرم از کاستور‌های سخت استفاده کرد.

نگاهی به رنگ‌آمیزی می‌تواند به شناسایی گونه‌های آن کمک کند. کاستور‌های کف سخت معمولاً دو رنگ هستند، در حالی که کاستور‌‌های کف نرم تنها یک رنگ هستند. بسیار مهم است که همیشه از مدل‌های مناسب استفاده کنید. زیرا روکش نرم کاستور‌های کف سخت می‌تواند در تابستان در دمای بسیار بالا نرم شود این بدان معنی است که نخ‌های فرش احتمال دارد روی چرخ‌های صندلی گیر کنند.

‌کاستور‌های کف سخت فقط باید روی فرش، سرامیک یا لمینت استفاده شوند. آنها را می‌توان در اندازه‌های مختلف خریداری کرد، اما  قطر ۵۰ میلی متر استفاده بیشتری دارد. اما اگر صندلی روی فرش کمی ضخیم‌تر قرار گیرد، قطر ۶۵ میلی‌متر توصیه می‌شود. اصولا چرخ صندلی‌ها را باید همراه با مدل مناسب خریداری کرد. توجه به طرح رنگ مربوطه مهم است تا واقعاً نوع مناسب را بدست آورید.

کدام صندلی اداری چرخدار برای کدام کفپوش مناسب است؟-decoramsin.com

نحوه تمیز کردن کفپوش ساختمان اداری

بسته به اینکه در نهایت کدام پوشش کف انتخاب می‌شود، باید از روش های تمیز شدن آن نیز آگاه بود. اساساً می‌توانید بین تمیز کردن خشک، مرطوب و ترکیبی یکی را انتخاب کنید. تمیز کردن خشک  شامل جارو کردن، جاروبرقی و همچنین پاک کردن با پارچه‌های به اصطلاح گرد و غبار می‌باشد. این رپش برای تمیز کردن خشک لمینت، پارکت یا PVC بسیار مناسب است.

اما سرامیک‌ها برای اینکه کاملاً تمیز شوند، باید مرتباً با یک پارچه مرطوب پاک شوند .  سرامیک‌ها به ویژه به روش تمیزی مرطوب نیاز دارند. کف با یک شوینده مناسب یا  اب تمیز می‌شود. بخارشوی نیز برای تمیزی سرامیک توصیه می‌شود . در اینجا حتی ۹۹٪ از باکتری‌ها در هنگام تمیز کردن از بین می‌روند. با این حال، بخارشوی فقط باید روی سرامیک یا وینیل کلیک قوی استفاده شود. برخی از فرش‌ها را نیز می توان با بخارشوی کاملاً تمیز کرد.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *