خدمات شرکت رامسین

نکاتی در مورد طراحی داخلی رستوران ایرانی

فهرست مطالب

دکوراسیون رامسین: جذب مشتری برای یک رستوران یکی از دغدغه های صاحبان آن است و در این میان دکوراسیون داخلی و رعایت اصول آن نه تنها اهمیت فوق العاده ای دارد بلکه از جمله موارد مهم و حیاتی به منظور جذب مشتری است. در این مطلب قصد داریم برخی از مواردی که در دکوراسیون داخلی و همچنین سبک های طراحی داخلی رستوران اهمیت دارد بررسی کرده و به آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا شما را با این موارد آشنا کنیم.

طراحی داخلی رستوران سبک های مختلفی دارد و بدون شک این موضوع شامل طراحی یک رستوران ایرانی نیز می باشد. سوال اینجاست که واقعا این موضوع چه قدر اهمیت دارد و ما در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران تا چه میزان باید به این قضیه اهمیت بدهیم؟

همه ما حتی برای یک بار هم که شده، تجربه رفتن به رستوران را داریم. بی تردید دکوراسیون داخلی رستوران بعد از غذای خوب و مکان بهداشتی آن از مواردی بوده که نظر ما را به خود جلب نموده است.

تمثیلی است که می گوید ما با چشمان مان غذا می خوریم! منظور این استدلال چه بوده است؟

 ممکن است چنین تحلیلی به خاطر این است که فضای دلپذیر محیط و دکوراسیونی که پیش روی ما حین غذا خوردن وجود دارد غذا را برای لذت بخش تر می کند.

کارشناسان طراحی همیشه در وهله اول نقشه ساختمان را مطالعه می کنند و با توجه به کدهای ساختمان و مقررات آن با تعیین نیازهای فضایی و انتخاب اقلام تزئینی مانند رنگ، نورپردازی و مواد، فضاهای داخلی را کارآمد، امن و زیبا جلوه می دهند.

یادمان باشد طراحی قسمت های مختلف رستوران سبک خاصی دارد و اجرای بهترین دکوراسیون داخلی رستوران در طراحی های مختلف متفاوت است. در کل فضا تعیین کننده نوع طراحی است و برنامه ریزی فضای مورد نیاز برای منطقه غذاخوری بستگی به نوع رستوران، تعداد مهمانان و تعداد صندلی دارد.

دکوراسیون داخلی رستوران با توجه به فرهنگ هر کشور و حتی هر شهر متفاوت است و طبق سبک های مورد علاقه آن کشور یا منطقه طراحی و اجرا می شود. که البته این موضوع بستگی به سلیقه و فرهنگ هریک از نقاط مختلف دارد. برای نمونه حتما متوجه شده اید که سبک رستوران های اصفهان با مشهد متفاوت زیادی دارد.

دکوراسیون طلا فروشی

امروزه طراحی داخلی رستوران ایرانی با سبک های مختلفی انجام می شود و هر روزه به ایده های جدید برای طراحی داخلی رستوران ایرانی افزوده می شود. برخی طراحان داخلی از سبک سنتی برای طراحی داخلی رستوران ایرانی بهره می گیرند و بسیاری دیگر از سبک امروزی برای طراحی داخلی رستوران ایرانی استفاده می کنند.

طراحی داخلی رستوران ایرانی به سبک سنتی :

بهتر است اگر رستورانی فقط غذاهای ایرانی را به مشتریان خود ارائه می دهد از سبک سنتی برای طراحی داخلی رستوران ایرانی استفاده کند. کسانی که رستوران سنتی را برای صرف غذا انتخاب می کنند می خواهند طراحی داخلی رستوران ایرانی سنتی سبک خاصی داشته باشد و یک حس نوستالوژیک در آنها ایجاد کند. طراحی داخلی رستوران سنتی ویژگی های خاصی دارد و معماری و نورپردازی، لباس کارکنان و حتی موسیقی که پخش می شود با رستوران های دیگر تفاوت دارد. ولی به طور کلی طراحی داخلی رستوران ایرانی هم می تواند سنتی و هم  روباز یا بسته باشد. علت این کار این است که در فصول گرم از محل های باز و در فصول سرد از محل های سرپوشیده استفاده شود. در طراحی داخلی رستوران ایرانی به‌صورت باز بهتر است از آب ‌نما، آبشار-های صخره ای، گل ها و درختان استفاده شود. همچنین در طراحی داخلی رستوران ایرانی به‌جای استفاده از درختان و گل و گیاه بهتر است از قالی، حوضچه و … استفاده  شود.

بسیاری از بهترین طراحان داخلی، پروژه های طراحی داخلی فضاهای تجاری را انجام می دهند. ما نتیجه ی این تلاش طراحان را در رستوران ها مشاهده می کنیم. وقتی وارد یک رستوران می شویم اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند، طراحی داخلی آن است. بهتر است که مکان ها و رستوران های خود را بر اساس فرهنگ و آداب ‌و رسوم خود طراحی کنیم.

چگونه می توان یک چمن سرسبز را حفظ کرد؟

به خاطر ویژگی های بارز طراحی داخلی رستوران ایرانی هم اکنون نیز در کشور شاهد هستیم که رستوران های زیادی از این سبک استفاده می کنند. این سبک با دیگر سبک های دکوراسیون داخلی برای رستوران تفاوت های عمیقی دارد. در طراحی داخلی رستوران ایرانی باید قواعد مربوط به فرم، بافت و رنگ رعایت شود.

تأثیر اشیاء در طراحی داخلی رستوران ایرانی نورپردازی در طراحی داخلی رستوران ایرانی نیز حائز اهمیت است. با نصب لامپ های مناسب می توان زیبایی محیط رستوران را دو چندان کرد. همچنین نمای خارجی رستوران نیز اهمیت دارد و باید به نحوی انتخاب شود که بیانگر طراحی داخلی آن رستوران باشد.

رنگ دیوارها عامل دیگری در طراحی داخلی رستوران است. پیشنهاد می شود در رنگ آمیزی دیوارهای رستوران از رنگ های قهوه ای شکلاتی، آجری و شاد و روشن بهره گرفت. البته انتخاب رنگ بسته به سبک دکوراسیون دارد. همچنین طرح کف  پوش نیز در طراحی داخلی رستوران ایرانی اهمیت زیادی دارد. باید هماهنگی متناسبی بین طرح و رنگ کف پوش با طراحی داخلی رستوران به سبک ایرانی ایجاد نمود.

ویژگی های طراحی داخلی رستوران ایرانی همان‌ طور که پیش تر هم ذکر شد. زمانی که ما وارد یک رستوران ایرانی می شویم تمایل داریم نشانه هایی از فرهنگ و آداب رسوم یک رستوران ایرانی را در آن محل ببینیم.

زمانی که در یک رستوران غذای غیر ایرانی صرف می کنیم تمایل داریم که فضای آن رستوران مثل غذای آن مدرن باشد ولی هنگامی ‌که در حال خوردن یک غذای ایرانی هستیم بهتر است در مکانی با طراحی داخلی ایرانی این غذا خورده شود.

تفاوت دیگری در طراحی داخلی رستوران ایرانی با طراحی داخلی رستوران مدرن در متریالی است که در این رستوران ها استفاده می شود. در این طراحی حتی نوع لباس کارکنان نیز متفاوت خواهد بود.

دکوراسیون داخلی در منطقه 1 تهران | بهترین و معتبر ترین شرکت دکوراسیونی در شمال تهران

نوع طراحی نمای بیرونی نیز تفاوت دیگر رستوران ها با سبک ایرانی و مدرن است. نمای خارجی بسیار با اهمیت است زیرا اولین عاملی است که یک مشتری با آن روبه رو شده و جذب رستوران می شود. ما می توانیم برای طراحی داخلی رستوران ایرانی از نمای آجر همراه با طاق استفاده کنیم.

بهتر است تا جایی که ممکن است در فضای باز میز و صندلی های خود را بچینید خصوصاً در فصل گرم تا مشتریان در فضای باز و کنار درختان بودن لذت کافی را ببرند. در رستوران های ایرانی معمولاً برای سرو غذا از تخت استفاده می کنند. استفاده از تخت برای سرو غذا احساس راحتی بیشتری را به مشتری القا می کند. استفاده از آجر قزاقی، کاشی با رنگ های آبی فیروزه ای و شیشه های رنگی از متریال های مورد استفاده در طراحی داخلی رستوران های ایرانی است. کف پوش رستوران را به نحوی انتخاب کنیم که به‌راحتی بتوان آن را تمیز کرد.

اکثر طراحان برای دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی از رنگ های آبی روشن، خاکستری و رنگ سفید استفاده می کنند. در طراحی داخلی رستوران ایرانی معمولاً از ایوان بزرگ با ستون های بلند، سقف های گنبدی شکل و ویترینهای سنتی استفاده می شود.

معمولا  در رستوران های ایرانی برای تزیین دیوارهای آن از تابلو های متناسب با سبک طراحی رستوران نیز استفاده می شود. استفاده از کاشی کاری، تابلوهای قدیمی، سرامیک های نقاشی شده و طراحی قفسه های سنتی با عتیقه جات از دیگر ویژگیهای طراحی داخلی رستوران ایرانی است. استفاده از ظروف مسی در سرو غذا از دیگر ویژگی های این رستوران هاست. در بیشتر اوقات رستوران های سنتی ایرانی از تخت همراه با صندلی های چوبی و میزهای کوچک نیز استفاده می شود. 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *