خدمات شرکت رامسین

نکاتی در مورد سبک کلاسیک منزل

WhatsApp Image 2020-04-30 at 3.17.21 PM

فهرست مطالب

دکوراسیون رامسین: یکی از هنرهایی که در خیلی از نقاط دنیا آن را به عنوان یکی از هنرهایی مفاخر خود می شناسند هنر معماری است. با دیدن هر یک از خانه ها و عمارت های گذشته گویا تاریخ است با تو سخن می گوید. در همه دوره­ها کاخ ها و عمارت های باشکوه نشان از جلال و صلابت آن حکومت و یا همین طور خانه های مردم گذشته نیز در مورد روحیات آنها حکایت دارد.

کمتر از صد سال پیش در همین تهران و شهرهای دیگر ایران سبک معماری خانه ها و دکوراسیون منازل با سبک جدید خیلی تفاوت داشت. آنها معماری خانه، سبک مبلمان نشیمن و پذیرایی را به خوبی از هم تفکیک می کردند. سبک گذشته را سبک کلاسیک هم می نامند و تا حدودی این سبک نسبت به سبک های مدرن و مینیمال گچپری بیشتری دارد. البته فراموش نکنیم که سبک سنتی با سبک کلاسیک فرق دارد. سبک سنتی به سبکی گفته می شود به یک قوم یا فرقه خاصی مرتبط باشد. در این یادداشت قصد داریم به نمونه ای از فضاهای مسکونی کلاسیک که طرفداران خاص خود را دارد، بپردازیم.

 شکل و شمایل خانه و حال و هوای دکوراسیون کلاسیک ممکن است برای تعداد خاصی در زمانی کنونی جذابیت داشته باشد. و در این میان از نگاه خانم ها که مدیر خانه هستند این سبک اهمیت ویژه ای دارد. چرا که خانم ها در عین حالی که ظاهری زیبا برای خانه خود می پسندند، به حسی که هر کدام از جزئیات دکور به آنها می دهد نیز اهمیت می دهند. شاید در یک کلام بتوان گفت سبک کلاسیک یکی از سبک هایی است که جزئیات زیادی دارد و همین موضوع این سبک را نسبت به سایر سبک ها متمایز می کند.

بازسازی و نوسازی چه تفاوتی با هم دارند|بهترین شرکت بازسازی و نوسازی در تهران

با ورود به هر منزل ایرانی در ابتدا با فلسفی ترین جلوه خانه رو به رو خواهیم شد. تصویری از یک چمدان قدیمی که معمولا جلوی در ورودی قرار دارد تا ذهن انسان را درگیر یک جعبه رازآود کند.

در این بین آشپزخانه نیز فضای جالبی دارد. با دیدن یکسری وسایل قدیمی مانند سماور و سینی های مسی که یک پارچه تمیز داخل آنهاست ذهن ما را به گذشته ای نه چندان دور می برد. ممکن است این جزئیات زیاد نباشد؛ ولی انتخاب آنها بستگی به خلاقیت و سلیقه صاحبخانه دارد. منظور این است که با وسایلی خیلی کمی نیز می توان این احساس را به وجود آورد. همچنین لوستر آشپزخانه و فنجان هایی که به سلیقه خانم خانه در آن کار شده، می تواند جلب نظر کند.

یکی از قسمت هایی که در این سبک خیلی مهم است نشیمن است. در واقع نشیمن خانه می بایست کارکرد اصلی خود، یعنی نشیمن بودن را داشته باشد. پتوهای زیبایی که روی راحتی ها قرار می گیرند می تواند هرکسی را به ساعت ها نشستن در چنین فضایی تشویق کند.

در بسیاری اوقات دیده می شود فضای چنین نشیمنی، جای بسیار مناسبی برای مطالعه کردن است. خیلی از خانم ها معتقد هستند وقتی کاناپه ای در وسط خانه قرار می گیرد و قرار است نقش حد فاصل نشیمن و پذیرایی را بازی کند، بهتر است وسیله ای مانند میز دکوری آن را همراهی کند. به همین خاطر بهتر است میز کوتاه دکوری را به شکل گنجینه ای از عکس های قدیمی درآورد. حس خاطرات خوب آدم های داخل عکس فضای خانه را شیرین تر می کند. برخی خانم ها خرده ریزهای هم به زیر میز اضافه می کنند که این قسمت را متفاوت می کند.

تاثیر دکوراسیون رنگی در فضای خانه

 

مبل های استیل، مانند سایر وسایل چوبی خانه که به گفته خیلی از افراد سالخورده هستند، همگی نشان دهنده حسن سلیقه افراد در نگهداری اسباب و اثاثیه دارد. دیدن چنین وسایلی  یک حس نوستالوژیک خاص به وجود می آورند. می توان گفت تمامی وسایل از جمله پرده ساده حریر پذیرایی، برای مجلل شدن نیست بلکه باب طبع صاحبخانه است.

در گوشه و کنار دکوراسیون یک منزل ایرانی گلدان های نقش و نگار شده ای قرار دارد که هر کدام اصل و نسبی دارد. وجود گیاهان به فضای خانه جان می دهد.

در گوشه ای دیگر از منزل ممکن یک میز گرد کوچک دیده شود. زیبایی این میز در خلاقیتی است که خانم خانه در رومیزی آن به خرج می دهد. او از هر تکه پارچه ای، حتی نوار مبل یا پرده استفاده بهینه کرده و از آنها در جاهای مختلف خانه به عنوان رومیزی استفاده می کند.

دکوراسیون کلاسیک یک فضای سنگین و رنگین خواهد داشت! از یک طرف انرژی های وسایل خانه، فضا را سنگین و از طرف دیگر خرده ریزهایی که خانم با سلیقه خانه انتخاب می کند، رنگینش می کند.

در چنین سبکی بیشترین بار فانتزی خانه را آشپزخانه به دوش می کشد. انتخاب وسایلی که در نهایت، دکوراسیونی کلاسیک به شمار آید به نظر کار آسانی نیست، به خصوص اگر بخواهیم در کنار کلاسیک بودن چیدمان، اصالت و زیبایی را یک جا داشته باشیم. در کل اگر بخواهیم برای دکوراسیون منزل خود از این سبک استفاده کنیم بهتر است همه جوانب را بسنجیم و به جزئیات دقت بیشتری داشته باشیم.

دکوراسیون اتاق کودک و نیازهای که باید داشته باشد!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *